Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zobowiązywać
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią, przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz znaczne...

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products representing significant potential for energy savings and having a wide...
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią, przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz znaczne rozbieżności, jeśli chodzi o poziomy wydajności przy równorzędnej funkcjonalności.

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products representing significant potential for energy savings and having a wide disparity in performance levels with equivalent functionality.

Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz znaczne...

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products representing significant potential for energy savings and having a wide...
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz znaczne rozbieżności, jeśli chodzi o poziomy efektywności przy równorzędnej funkcjonalności.

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products representing significant potential for energy savings and having a wide disparity in performance levels with equivalent functionality.

Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią mających znaczący potencjał oszczędności energii oraz wykazujących...

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products having significant potential for energy savings and a wide disparity in...
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią mających znaczący potencjał oszczędności energii oraz wykazujących znaczne rozbieżności, jeśli chodzi o poziomy efektywności przy równorzędnej funkcjonalności.

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products having significant potential for energy savings and a wide disparity in performance levels with equivalent functionality.

Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią mających znaczący potencjał oszczędności energii, lecz wykazujących...

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products that have a significant potential for energy savings but exhibit a wide...
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią mających znaczący potencjał oszczędności energii, lecz wykazujących znaczne rozbieżności, jeśli chodzi o poziomy efektywności przy równorzędnej funkcjonalności.

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products that have a significant potential for energy savings but exhibit a wide disparity in performance levels with equivalent functionality.

Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią mających znaczący potencjał oszczędności energii, lecz wykazujących...

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products that have a significant potential for energy savings but exhibit a wide...
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie oznakowania produktów związanych z energią mających znaczący potencjał oszczędności energii, lecz wykazujących znaczne rozbieżności, jeśli chodzi o poziomy efektywności przy równorzędnej funkcjonalności.

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy-related products that have a significant potential for energy savings but exhibit a wide disparity in performance levels with equivalent functionality.

Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie etykietowania produktów związanych z energią przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz...

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts for the labelling of energy-related products representing significant potential for energy savings and presenting a wide disparity...
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie etykietowania produktów związanych z energią przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz wykazujących znaczne różnice, jeśli chodzi o poziomy wydajności przy równorzędnej funkcjonalności.

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts for the labelling of energy-related products representing significant potential for energy savings and presenting a wide disparity in performance levels with equivalent functionality.

Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie etykietowania produktów związanych z energią przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz znaczne...

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy related products representing significant potential for energy savings and presenting a wide...
Dyrektywa 2010/30/UE
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia aktów delegowanych w sprawie etykietowania produktów związanych z energią przedstawiających znaczący potencjał oszczędności energii oraz znaczne rozbieżności, jeśli chodzi o poziomy wydajności przy równorzędnej funkcjonalności.

Directive 2010/30/EU
requires
the Commission to adopt delegated acts as regards the labelling of energy related products representing significant potential for energy savings and presenting a wide disparity in performance levels with equivalent functionality.

...w odniesieniu do zmian warunków pozwoleń na dopuszczenie do obrotu produktów leczniczych [4]
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia odpowiednich uzgodnień dla rozpatrzenia zmian w zakresie warunków p

...as regards variations to the terms of marketing authorisations for medicinal products [4],
requires
the Commission to adopt appropriate arrangements for the examination of variations to the t
Dyrektywa 2009/53/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 czerwca 2009 r. zmieniająca dyrektywę 2001/82/WE i dyrektywę 2001/83/WE w odniesieniu do zmian warunków pozwoleń na dopuszczenie do obrotu produktów leczniczych [4]
zobowiązuje
Komisję do przyjęcia odpowiednich uzgodnień dla rozpatrzenia zmian w zakresie warunków pozwoleń na dopuszczenie do obrotu wydanych zgodnie z dyrektywami 2001/82/WE i 2001/83/WE, które nie zostały jeszcze objęte rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1234/2008 [5].

Directive 2009/53/EC of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 amending Directive 2001/82/EC and Directive 2001/83/EC, as regards variations to the terms of marketing authorisations for medicinal products [4],
requires
the Commission to adopt appropriate arrangements for the examination of variations to the terms of marketing authorisations granted in accordance with Directives 2001/82/EC and 2001/83/EC not yet covered by Commission Regulation (EC) No 1234/2008 [5].

Działanie 9 strategii przewiduje składowanie rtęci z przemysłu chloro-alkalicznego i
zobowiązuje
Komisję do zbadania możliwości zawarcia porozumienia z tym przemysłem.

Action 9 of the Strategy stipulates the storage of mercury from the chlor-alkali industry and
commits
the Commission to explore the scope for an agreement with industry.
Działanie 9 strategii przewiduje składowanie rtęci z przemysłu chloro-alkalicznego i
zobowiązuje
Komisję do zbadania możliwości zawarcia porozumienia z tym przemysłem.

Action 9 of the Strategy stipulates the storage of mercury from the chlor-alkali industry and
commits
the Commission to explore the scope for an agreement with industry.

Dokument roboczy Komisji „Wdrażanie środków bezpieczeństwa traktatu Euratom” (IETS) [2]
zobowiązuje
Komisję do przygotowania ram odniesienia w zakresie wysokiej jakości systemów ewidencji i kontroli...

...working document entitled ‘Implementing Euratom Treaty Safeguards’ (IETS) [2], contains the
requirement
that the Commission draw up a reference framework for high-quality nuclear material acco
Dokument roboczy Komisji „Wdrażanie środków bezpieczeństwa traktatu Euratom” (IETS) [2]
zobowiązuje
Komisję do przygotowania ram odniesienia w zakresie wysokiej jakości systemów ewidencji i kontroli materiałów jądrowych (ang. nuclear material accountancy and control, NMAC).

Whereas the Commission working document entitled ‘Implementing Euratom Treaty Safeguards’ (IETS) [2], contains the
requirement
that the Commission draw up a reference framework for high-quality nuclear material accountancy and control (NMAC) systems.

Niemniej zgodnie z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości żaden przepis prawa wspólnotowego nie
zobowiązuje
Komisji do wskazania w nakazie zwrotu pomocy uznanej za niezgodną ze wspólnym rynkiem...

However, according to the case-law of the Court of Justice, no provision of Community law
requires
the Commission, when ordering the recovery of aid declared incompatible with the common market, to...
Niemniej zgodnie z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości żaden przepis prawa wspólnotowego nie
zobowiązuje
Komisji do wskazania w nakazie zwrotu pomocy uznanej za niezgodną ze wspólnym rynkiem dokładnej kwoty pomocy, jaka ma być zwrócona.

However, according to the case-law of the Court of Justice, no provision of Community law
requires
the Commission, when ordering the recovery of aid declared incompatible with the common market, to fix the exact amount of the aid to be recovered.

Rozporządzenia (WE) nr 852/2004, (WE) nr 853/2004 i (WE) nr 854/2004
zobowiązują
Komisję do przedstawienia Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdania zawierającego przegląd doświadczeń...

Regulations (EC) No 852/2004, (EC) No 853/2004 and (EC) No 854/2004 provide that the Commission is to submit a report to the European Parliament and to the Council reviewing the experience gained...
Rozporządzenia (WE) nr 852/2004, (WE) nr 853/2004 i (WE) nr 854/2004
zobowiązują
Komisję do przedstawienia Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdania zawierającego przegląd doświadczeń uzyskanych wskutek stosowania ram prawnych w sprawie higieny, przed dniem 20 maja 2009 r.

Regulations (EC) No 852/2004, (EC) No 853/2004 and (EC) No 854/2004 provide that the Commission is to submit a report to the European Parliament and to the Council reviewing the experience gained from the implementation of the new regulatory framework on hygiene before 20 May 2009.

...dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków lnu i konopi uprawianych na włókno [2]
zobowiązuje
Komisję do przedstawienia Parlamentowi Europejskiemu i Radzie raport dotyczący...

...of 27 July 2000 on the common organisation of the markets in flax and hemp grown for fibre [2]
requires
the Commission to present a report to the European Parliament and the Council on processing
Art. 15 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1673/2000 z dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków lnu i konopi uprawianych na włókno [2]
zobowiązuje
Komisję do przedstawienia Parlamentowi Europejskiemu i Radzie raport dotyczący dotacji dla przetwórstwa wraz z ewentualnymi propozycjami.

Article 15(2) of Council Regulation (EC) No 1673/2000 of 27 July 2000 on the common organisation of the markets in flax and hemp grown for fibre [2]
requires
the Commission to present a report to the European Parliament and the Council on processing aid, if necessary accompanied by proposals.

Żaden z odnośnych przepisów prawa nie
zobowiązuje
Komisji do zastosowania zrewidowanej stawki cła ze skutkiem wstecznym, przy czym sam panel ograniczył się do zalecenia odpowiedniego dostosowania...

Nothing in the relevant legal rules
obliges
the Commission to apply the revised duty retroactively, the Panel limiting itself to recommending that the measure be brought in conformity, which is...
Żaden z odnośnych przepisów prawa nie
zobowiązuje
Komisji do zastosowania zrewidowanej stawki cła ze skutkiem wstecznym, przy czym sam panel ograniczył się do zalecenia odpowiedniego dostosowania środka; cel ten jest realizowany niniejszym rozporządzeniem.

Nothing in the relevant legal rules
obliges
the Commission to apply the revised duty retroactively, the Panel limiting itself to recommending that the measure be brought in conformity, which is achieved by the present Regulation.

Dyrektywa 2004/52/WE
zobowiązuje
Komisję do zdefiniowania europejskiej usługi opłaty elektronicznej (EETS) zgodnie z procedurą określoną w jej art. 5 ust. 2.

Directive 2004/52/EC
requires
the Commission to define the European Electronic Toll Service (EETS) in accordance with the procedure referred to in its Article 5(2).
Dyrektywa 2004/52/WE
zobowiązuje
Komisję do zdefiniowania europejskiej usługi opłaty elektronicznej (EETS) zgodnie z procedurą określoną w jej art. 5 ust. 2.

Directive 2004/52/EC
requires
the Commission to define the European Electronic Toll Service (EETS) in accordance with the procedure referred to in its Article 5(2).

Dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 245/2001
zobowiązujący
Komisję do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej seria „C” informacji przekazanych...

Experience has demonstrated that Article 8(5) of Regulation (EC) No 245/2001,
obliging
the Commission to publish the information forwarded by the Member States concerning the transfers between...
Dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 245/2001
zobowiązujący
Komisję do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej seria „C” informacji przekazanych przez Państwa Członkowskie dotyczące przeniesień między gwarantowanymi wielkościami krajowymi długiego włókna lnianego, krótkiego włókna lnianego oraz włókna konopnego, wiąże się ze znacznym nakładem pracy administracyjnej, która nie przynosi wymiernych wyników w sektorze, ponieważ podmioty gospodarcze już otrzymują tę informację od Państw Członkowskich.

Experience has demonstrated that Article 8(5) of Regulation (EC) No 245/2001,
obliging
the Commission to publish the information forwarded by the Member States concerning the transfers between national guaranteed quantities for long flax fibre and for short flax and hemp fibre in the C series of the Official Journal of the European Union, entails a considerable administrative work, without bringing an effective contribution to the sector, since the operators already obtain this information through the Member States
themselves
.

...prawo do interwencji w przypadku, gdy uzna on, że uprawnienia wykonawcze zostały przekroczone, i
zobowiązuje
Komisję do ponownego rozpatrzenia projektu środka wykonawczego, z uwzględnieniem rezoluc

...it considers that implementing powers will be exceeded and whereas in such cases the Commission is
required
to re-examine the draft implementing measure, taking account of Parliament's resolution,...
art. 8 decyzji Rady z dnia 28 czerwca 1999 r. przyznaje Parlamentowi Europejskiemu prawo do interwencji w przypadku, gdy uzna on, że uprawnienia wykonawcze zostały przekroczone, i
zobowiązuje
Komisję do ponownego rozpatrzenia projektu środka wykonawczego, z uwzględnieniem rezolucji Parlamentu i do udzielenia informacji o dalszych działaniach w związku z tą rezolucją i ich uzasadnieniu,

Whereas Article 8 of the Council Decision of 28 June 1999 confers on Parliament a power of intervention if it considers that implementing powers will be exceeded and whereas in such cases the Commission is
required
to re-examine the draft implementing measure, taking account of Parliament's resolution, and whereas the Commission must furthermore provide information on the action it intends to take on the resolution and the reasons for doing so,

...w mocy po przystąpieniu Węgier do Unii Europejskiej zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 248/2007,
zobowiązuje
Komisję do podjęcia decyzji o wykluczeniu wydatków ze współfinansowania ze środków UE (d

...after the accession of Hungary to the European Union by virtue of Regulation (EC) No 248/2007,
requires
the Commission to take a Decision (hereinafter referred to as ‘the conformity clearance Dec
Artykuł 12 ust. 1 rozdziału A załącznika do umowy MAFA, która pozostaje w mocy po przystąpieniu Węgier do Unii Europejskiej zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 248/2007,
zobowiązuje
Komisję do podjęcia decyzji o wykluczeniu wydatków ze współfinansowania ze środków UE (dalej zwanej „decyzją w sprawie kontroli zgodności rozliczeń”), jeśli stwierdzi, że wydatki te nie zostały poniesione zgodnie z zasadami określonymi tej umowie.

Article 12(1) of Section A of the Annex to the MAFAs, which remains in force after the accession of Hungary to the European Union by virtue of Regulation (EC) No 248/2007,
requires
the Commission to take a Decision (hereinafter referred to as ‘the conformity clearance Decision’) on the expenditure to be excluded from EU co-financing where it finds that expenditure has not been effected in compliance with this Agreement.

Art. 15 ust. 3 decyzji 2011/278/UE
zobowiązuje
Komisję do określenia międzysektorowego współczynnika korygującego poprzez porównanie sumy wstępnej całkowitej rocznej liczby bezpłatnych uprawnień do...

Article 15(3) of Decision 2011/278/EU
requires
the Commission to determine the cross-sectoral correction factor, which is done through comparing the sum of the preliminary total annual amounts of...
Art. 15 ust. 3 decyzji 2011/278/UE
zobowiązuje
Komisję do określenia międzysektorowego współczynnika korygującego poprzez porównanie sumy wstępnej całkowitej rocznej liczby bezpłatnych uprawnień do emisji przydzielanych przez państwa członkowskie z limitem określonym w art. 10a ust. 5 w sposób określony w art. 15 ust. 3 decyzji 2011/278/UE.

Article 15(3) of Decision 2011/278/EU
requires
the Commission to determine the cross-sectoral correction factor, which is done through comparing the sum of the preliminary total annual amounts of free allocation submitted by Member States to the limit set by Article 10a(5) in the manner set out in Article 15(3) of Decision 2011/278/EU.

...usług eGovernment dla administracji publicznej, przedsiębiorstw i obywateli (IDABC) [5], która
zobowiązuje
Komisję do określenia mechanizmów zapewnienia finansowej i operacyjnej trwałości usług i

...eGovernment services to public administrations, businesses and citizens (IDABC) [5], which
requires
the Commission to define mechanisms to ensure the financial and operational sustainability
Usługi infrastrukturalne powinny być świadczone w sposób zrównoważony zgodnie z decyzją 2004/387/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie interoperatywnego świadczenia ogólnoeuropejskich usług eGovernment dla administracji publicznej, przedsiębiorstw i obywateli (IDABC) [5], która
zobowiązuje
Komisję do określenia mechanizmów zapewnienia finansowej i operacyjnej trwałości usług infrastrukturalnych.

Infrastructure services should be maintained and operated in a sustainable manner in accordance with Decision 2004/387/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on interoperable delivery of pan-European eGovernment services to public administrations, businesses and citizens (IDABC) [5], which
requires
the Commission to define mechanisms to ensure the financial and operational sustainability of infrastructure services.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich