Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zamierzać
...środki przewidziane w art. 8 rozporządzenia (UE) nr 1379/2013, które organizacja producentów
zamierza
stosować w celu zapewnienia kontroli i zgodności działalności swoich członków z ustalonymi

...provided for in Article 8 of the Regulation (EU) No 1379/2013 that the producer organisation
intends
to deploy to ensure the control and the compliance of their members’ activities with the rul
Ponadto można w niej opisać odpowiednie środki przewidziane w art. 8 rozporządzenia (UE) nr 1379/2013, które organizacja producentów
zamierza
stosować w celu zapewnienia kontroli i zgodności działalności swoich członków z ustalonymi zasadami.

In addition, it may describe the appropriate measures provided for in Article 8 of the Regulation (EU) No 1379/2013 that the producer organisation
intends
to deploy to ensure the control and the compliance of their members’ activities with the rules
they
have established.

przedłożyć opracowaną metodykę nauczania, którą
zamierza
stosować, w celu zapewnienia treści, organizacji i czasu trwania kursu, harmonogramów szkoleń i zestawów umiejętności;

provide the methodology
they intend
to use to ensure the content, organisation and duration of training courses, training
plans
and competence schemes;
przedłożyć opracowaną metodykę nauczania, którą
zamierza
stosować, w celu zapewnienia treści, organizacji i czasu trwania kursu, harmonogramów szkoleń i zestawów umiejętności;

provide the methodology
they intend
to use to ensure the content, organisation and duration of training courses, training
plans
and competence schemes;

...polis, taryf składek oraz formularzy i innych drukowanych dokumentów, które zakład reasekuracji
zamierza
stosować w swoich kontaktach z zakładami dokonującymi cesji lub retrocesji.

...scales of premiums and forms and other printed documents which a reinsurance undertaking
intends to
use in its dealings with ceding or retroceding undertakings.
Jednakże Państwa Członkowskie nie mogą przyjmować przepisów wymagających uprzedniej zgody lub systematycznego zgłaszania ogólnych i szczegółowych warunków polis, taryf składek oraz formularzy i innych drukowanych dokumentów, które zakład reasekuracji
zamierza
stosować w swoich kontaktach z zakładami dokonującymi cesji lub retrocesji.

However, Member States may not adopt provisions requiring the prior approval or systematic notification of general and special policy conditions, scales of premiums and forms and other printed documents which a reinsurance undertaking
intends to
use in its dealings with ceding or retroceding undertakings.

...ustalenia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, lub o formularzach i innych drukach, które zakład
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi lub zakładami dokonującymi cesji lub retroc

...of premiums and technical provisions, or of forms and other printed documents which an undertaking
intends
to use in its dealings with policy holders or ceding or retro-ceding undertakings.
Państwa członkowskie nie nakładają wymogu uprzedniego zatwierdzenia lub systematycznego powiadamiania o ogólnych i szczegółowych warunkach ubezpieczeń, taryfach składek, podstawach technicznych, stosowanych w szczególności do obliczenia taryf składek oraz ustalenia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, lub o formularzach i innych drukach, które zakład
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi lub zakładami dokonującymi cesji lub retrocesji.

Member States shall not require the prior approval or systematic notification of general and special policy conditions, of scales of premiums, of the technical bases, used in particular for calculating scales of premiums and technical provisions, or of forms and other printed documents which an undertaking
intends
to use in its dealings with policy holders or ceding or retro-ceding undertakings.

...rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, lub formularzy i innych dokumentów, które zakład ubezpieczeń
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi.

...premiums and technical provisions, or the forms and other documents which an insurance undertaking
intends
to use in its dealings with policy holders.
Przyjmujące państwo członkowskie nie ustanawia przepisów wymagających uprzedniego zatwierdzenia lub systematycznego zgłaszania ogólnych i szczegółowych warunków polis, taryf składek lub – w przypadku ubezpieczeń na życie – podstaw technicznych stosowanych w szczególności do obliczenia taryf składek oraz rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, lub formularzy i innych dokumentów, które zakład ubezpieczeń
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi.

The host Member State shall not adopt provisions requiring the prior approval or systematic notification of general and special policy conditions, scales of premiums, or, in the case of life insurance, the technical bases used in particular for calculating scales of premiums and technical provisions, or the forms and other documents which an insurance undertaking
intends
to use in its dealings with policy holders.

...techniczno-ubezpieczeniowych lub formularzy i innych druków, które zakład ubezpieczeń na życie
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi.

...and technical provisions or forms and other printed documents which a life insurance undertaking
intends
to use in its dealings with policy holders.
Państwa członkowskie nie wymagają uprzedniego zatwierdzania lub systematycznego zgłaszania ogólnych i szczegółowych warunków polis, taryf składek, podstaw technicznych stosowanych w szczególności do obliczenia taryf składek i rezerw techniczno-ubezpieczeniowych lub formularzy i innych druków, które zakład ubezpieczeń na życie
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi.

Member States shall not require the prior approval or systematic notification of general and special policy conditions, scales of premiums, technical bases used in particular for calculating scales of premiums and technical provisions or forms and other printed documents which a life insurance undertaking
intends
to use in its dealings with policy holders.

...warunków polis, taryf składek lub formularzy oraz innych druków, które zakład ubezpieczeń
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi.

...scales of premiums, or forms and other printed documents which an insurance undertaking
intends to
use in its dealings with policy holders.
Państwa członkowskie nie wymagają uprzedniego zatwierdzenia lub systematycznego zgłaszania ogólnych i szczegółowych warunków polis, taryf składek lub formularzy oraz innych druków, które zakład ubezpieczeń
zamierza
stosować w swoich kontaktach z ubezpieczającymi.

Member States shall not require the prior approval or systematic notification of general and special policy conditions, scales of premiums, or forms and other printed documents which an insurance undertaking
intends to
use in its dealings with policy holders.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy ją ustalić w taki sposób, by pozostawała bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak istnienie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it has to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy ją ustalić w taki sposób, by pozostawała bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak istnienie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it has to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy ją ustalić w taki sposób, by pozostawała bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak istnienie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it has to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy ją ustalić w taki sposób, by pozostawała bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak występowanie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it has to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różni się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i jego lit. a) do dyrektywy 91/676/EWG, musi ona być ustalona tak, by nie stanowić przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy i musi być uzasadniona na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak, jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) thereof, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które Państwo Członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w pierwszych zdaniach pkt 2 oraz w pkt 2 lit. a)...

If the amount of manure that a Member state
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in introductory sentences of paragraph 2 and subparagraph (a) of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które Państwo Członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w pierwszych zdaniach pkt 2 oraz w pkt 2 lit. a) załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG, muszą one być ustalone tak, by nie stanowiły przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, i muszą być uzasadnione na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member state
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in introductory sentences of paragraph 2 and subparagraph (a) of Annex III to Directive 91/676/EEC, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i lit. a)...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i lit. a) załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG, muszą one być ustalone tak, by nie stanowiły przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy i muszą być uzasadnione na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) thereof, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy je ustalić w taki sposób, by pozostawały bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak istnienie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it has to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i jego lit. a) do dyrektywy 91/676/EWG, muszą one być ustalone tak, by nie stanowiły przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy i muszą być uzasadnione na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak, jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) thereof, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i jego lit. a) do dyrektywy 91/676/EWG, muszą one być ustalone tak, by nie stanowiły przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy i muszą być uzasadnione na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) thereof, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i...

If the amount of manure that a Member state
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i jego lit. a) do dyrektywy 91/676/EWG, muszą one być ustalone tak, by nie stanowiły przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy i muszą być uzasadnione na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member state
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) thereof, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i jego lit. a) do dyrektywy 91/676/EWG, muszą one być ustalone tak, by nie stanowiły przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy i muszą być uzasadnione na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) therof, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i...

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilości nawozu naturalnego, które państwo członkowskie
zamierza
stosować w przeliczeniu na hektar rocznie, różnią się od ilości określonej w załączniku III pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze i jego lit. a) do dyrektywy 91/676/EWG, muszą one być ustalone tak, by nie stanowiły przeszkody w realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy i muszą być uzasadnione na podstawie obiektywnych kryteriów, na przykład tak jak w omawianym przypadku, długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State
intends
to apply per hectare each year is different from the one specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) thereof, that amount has to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and has to be justified on the basis of objective criteria, such as, in the present case, long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich