Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zachodzi
...które mogą powodować pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów

...residue levels (MRLs) according to Regulation (EC) No 470/2009 or Regulation (EC) No 396/2005, and
take
any appropriate risk mitigation measures ensuring that the applicable MRLs are not exceeded.’
W odniesieniu do produktów zawierających Bacillus thuringiensis subsp. israelensis serotyp H14, szczep AM65-52, które mogą powodować pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 470/2009 lub rozporządzeniem (WE) nr 396/2005, oraz przyjmują wszelkie środki ograniczające ryzyko zapewniające nieprzekraczanie najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości, które mają zastosowanie.”

For products containing Bacillus thuringiensis subsp. israelensis Serotype H14, Strain AM65-52 that may lead to residues in food or feed, Member States shall verify the need to set new or to amend existing maximum residue levels (MRLs) according to Regulation (EC) No 470/2009 or Regulation (EC) No 396/2005, and
take
any appropriate risk mitigation measures ensuring that the applicable MRLs are not exceeded.’

...które mogą powodować pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów

...residue levels (MRLs) according to Regulation (EC) No 470/2009 or Regulation (EC) No 396/2005, and
take
any appropriate risk mitigation measures ensuring that the applicable MRLs are not exceeded.’
W odniesieniu do produktów zawierających lambda-cyhalotrynę, które mogą powodować pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 470/2009 lub rozporządzeniem (WE) nr 396/2005, oraz przyjmują wszelkie środki ograniczające ryzyko zapewniające nieprzekraczanie najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości, które mają zastosowanie.”

For products containing lambda-cyhalothrin that may lead to residues in food or feed, Member States shall verify the need to set new or to amend existing maximum residue levels (MRLs) according to Regulation (EC) No 470/2009 or Regulation (EC) No 396/2005, and
take
any appropriate risk mitigation measures ensuring that the applicable MRLs are not exceeded.’

...prowadzić do powstawania pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów

...residue levels (MRLs) according to Regulation (EC) No 470/2009 or Regulation (EC) No 396/2005, and
take
any appropriate risk mitigation measures ensuring that the applicable MRLs are not exceeded.’
W odniesieniu do produktów zawierających cis-trikoz-9-en, które mogą prowadzić do powstawania pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 470/2009 lub rozporządzeniem (WE) nr 396/2005, oraz przyjmują wszelkie środki ograniczające ryzyko zapewniające nieprzekraczanie najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości, które mają zastosowanie.”

For products containing cis-tricos-9-ene that may lead to residues in food or feed, Member States shall verify the need to set new or to amend existing maximum residue levels (MRLs) according to Regulation (EC) No 470/2009 or Regulation (EC) No 396/2005, and
take
any appropriate risk mitigation measures ensuring that the applicable MRLs are not exceeded.’

...które mogą powodować pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów

For products containing diflubenzuron that may lead to residues in food or feed, Member States shall verify the need to set new or to amend existing maximum residue levels (MRLs) in accordance with...
W odniesieniu do produktów zawierających diflubenzuron, które mogą powodować pozostałości w żywności lub paszy, państwa członkowskie weryfikują, czy
zachodzi
konieczność ustalenia nowych lub zmiany obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 470/2009 lub rozporządzeniem (WE) nr 396/2005, ze szczególnym uwzględnieniem genotoksycznego in vivo metabolitu PCA, oraz przyjmują wszelkie środki ograniczające ryzyko zapewniające nieprzekraczanie obowiązujących najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości.

For products containing diflubenzuron that may lead to residues in food or feed, Member States shall verify the need to set new or to amend existing maximum residue levels (MRLs) in accordance with Regulation (EC) No 470/2009 or Regulation (EC) No 396/2005, with special consideration to the in vivo genotoxic metabolite PCA, and take any appropriate risk mitigation measures ensuring that the applicable MRLs are not exceeded.

W odpowiednio uzasadnionych przypadkach oraz w przypadkach gdy
zachodzi
konieczność wsparcia rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i podmiotów niepublicznych, zwłaszcza małych organizacji...

Co-financing requirements may be waived in duly justified cases and where necessary in order to support the development of civil society and non-state actors, especially small-scale civil society...
W odpowiednio uzasadnionych przypadkach oraz w przypadkach gdy
zachodzi
konieczność wsparcia rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i podmiotów niepublicznych, zwłaszcza małych organizacji społeczeństwa obywatelskiego, wymogi dotyczące współfinansowania mogą zostać uchylone, bez uszczerbku dla przestrzegania pozostałych warunków określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 [11].

Co-financing requirements may be waived in duly justified cases and where necessary in order to support the development of civil society and non-state actors, especially small-scale civil society organisations, without prejudice to compliance with the other conditions set out in Regulation (EU, Euratom) No 966/2012 of the European Parliament and of the Council [11].

W tej sytuacji
zachodzi
konieczność wsparcia tych sektorów gospodarki, które są mniej uzależnione od przemysłu turystycznego, by zrównoważyć niestabilności sektora turystyki i ustabilizować lokalne...

In these circumstances it
is
necessary to support those economic sectors which are less dependent on the tourist industries in order to compensate the fluctuations of the tourist sector and thus to...
W tej sytuacji
zachodzi
konieczność wsparcia tych sektorów gospodarki, które są mniej uzależnione od przemysłu turystycznego, by zrównoważyć niestabilności sektora turystyki i ustabilizować lokalne zatrudnienie.

In these circumstances it
is
necessary to support those economic sectors which are less dependent on the tourist industries in order to compensate the fluctuations of the tourist sector and thus to stabilise local employment.

Jeśli normalne kanały komunikacji nie są dostępne, a
zachodzi
konieczność przesłania standardowych formularzy na przykład faksem, wówczas stosuje się procedurę opisaną w dokumencie DEBS.

Where normal communication channels are not available and it is necessary to send standard forms by fax, for example, the procedure described in DEBS shall apply.
Jeśli normalne kanały komunikacji nie są dostępne, a
zachodzi
konieczność przesłania standardowych formularzy na przykład faksem, wówczas stosuje się procedurę opisaną w dokumencie DEBS.

Where normal communication channels are not available and it is necessary to send standard forms by fax, for example, the procedure described in DEBS shall apply.

W świetle opinii Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności nie
zachodzi
konieczność ustanawiania specjalnych warunków dla planowanego stosowania produktu dotyczących obchodzenia się z nim i...

In light of the opinion of the European Food Safety Authority, it
is
not necessary to establish specific conditions for the intended uses with regard to the handling or packaging of the product and...
W świetle opinii Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności nie
zachodzi
konieczność ustanawiania specjalnych warunków dla planowanego stosowania produktu dotyczących obchodzenia się z nim i jego pakowania oraz ochrony określonych ekosystemów, środowisk lub regionów geograficznych.

In light of the opinion of the European Food Safety Authority, it
is
not necessary to establish specific conditions for the intended uses with regard to the handling or packaging of the product and the protection of particular ecosystems, environments or geographical areas.

koszty podróży, jakie ma ponieść korzystający z pomocy prawnej, gdy
zachodzi
konieczność osobistego stawienia się w sądzie osób związanych z przedstawianiem sprawy korzystającego z tej pomocy,...

travel costs to be borne by the recipient of legal aid where the physical presence of the persons concerned with the presentation of the recipient’s case is required in court by the law or by the...
koszty podróży, jakie ma ponieść korzystający z pomocy prawnej, gdy
zachodzi
konieczność osobistego stawienia się w sądzie osób związanych z przedstawianiem sprawy korzystającego z tej pomocy, wynikająca z prawa państwa członkowskiego lub wymagana przez sąd tego państwa, na podstawie decyzji sądu stanowiącej o tym, że odnośne osoby nie mogą zostać w sposób zadowalający przesłuchane w żaden inny sposób.

travel costs to be borne by the recipient of legal aid where the physical presence of the persons concerned with the presentation of the recipient’s case is required in court by the law or by the court of the Member State concerned and the court decides that the persons concerned cannot be heard to the satisfaction of the court by any other means.

Aby zapewnić spójność wzorów świadectw weterynaryjnych dla bydła i dla innych przeżuwaczy,
zachodzi
konieczność włączenia do wzoru „RUM”, określonego w części 2 załącznika I do decyzji 79/542/EWG,...

...between the models of veterinary certificates for bovine animals and other ruminants, it
is
necessary to insert into the model ‘RUM’, set out in Part 2 of Annex I to Decision 79/542/EEC, a
Aby zapewnić spójność wzorów świadectw weterynaryjnych dla bydła i dla innych przeżuwaczy,
zachodzi
konieczność włączenia do wzoru „RUM”, określonego w części 2 załącznika I do decyzji 79/542/EWG, nowego akapitu i przypisu dotyczącego choroby niebieskiego języka.

In order to ensure consistency between the models of veterinary certificates for bovine animals and other ruminants, it
is
necessary to insert into the model ‘RUM’, set out in Part 2 of Annex I to Decision 79/542/EEC, a new paragraph and footnote concerning bluetongue.

W niektórych przypadkach
zachodzi
konieczność indywidualnej identyfikacji zwierząt, na przykład wykorzystywanych do celów hodowlanych lub do procedur naukowych, umożliwiającej prowadzenie...

In some instances, it
is
necessary for animals to be individually identified, for example, when being used for breeding purposes or scientific procedures, to enable accurate records to be kept.
W niektórych przypadkach
zachodzi
konieczność indywidualnej identyfikacji zwierząt, na przykład wykorzystywanych do celów hodowlanych lub do procedur naukowych, umożliwiającej prowadzenie szczegółowej dokumentacji.

In some instances, it
is
necessary for animals to be individually identified, for example, when being used for breeding purposes or scientific procedures, to enable accurate records to be kept.

...pomocy niezgodnej z prawem i ze wspólnym rynkiem, należy przywrócić efektywną konkurencję, a zatem
zachodzi
konieczność niezwłocznego odzyskania kwoty pomocy wraz z odsetkami.

...rules for the application of Article 93 of the EC Treaty that, in cases of unlawful aid which
is
not compatible with the common market, effective competition should be restored and that, for thi
Niezależnie od argumentów przedstawionych przez stronę włoską Komisja uważa, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 659/1999 Rady z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE [14], że w przypadku pomocy niezgodnej z prawem i ze wspólnym rynkiem, należy przywrócić efektywną konkurencję, a zatem
zachodzi
konieczność niezwłocznego odzyskania kwoty pomocy wraz z odsetkami.

However, contrary to the claims by Italy, the Commission considers pursuant to Council Regulation (EC) No 659/1999 [14] laying down detailed rules for the application of Article 93 of the EC Treaty that, in cases of unlawful aid which
is
not compatible with the common market, effective competition should be restored and that, for this purpose, the aid, including interest, needs to be recovered without delay.

...że dane wydatki związane są z poważną nieprawidłowością, która nie została usunięta i że
zachodzi
konieczność niezwłocznych działań.

...is linked to a serious irregularity which has not been corrected and that immediate action
is
needed.
Bez uszczerbku dla przepisów ust. 1–5, Komisja może, po przeprowadzeniu należytej weryfikacji, wstrzymać w całości lub w części płatność okresową, w przypadku ustalenia, że dane wydatki związane są z poważną nieprawidłowością, która nie została usunięta i że
zachodzi
konieczność niezwłocznych działań.

Without prejudice to paragraphs 1 to 5, the Commission may, after due verification, suspend all or part of an interim payment where it finds that the expenditure concerned is linked to a serious irregularity which has not been corrected and that immediate action
is
needed.

W przypadkach gdy
zachodzi
konieczność importu zwierząt naczelnych należy, o ile to możliwe, pozyskiwać zwierzęta młode pochodzące z uznanych kolonii hodowlanych utrzymujących wysokie standardy...

Where non-human primates are to be imported they should, whenever possible, be obtained as offspring from established breeding colonies with high welfare and care standards.
W przypadkach gdy
zachodzi
konieczność importu zwierząt naczelnych należy, o ile to możliwe, pozyskiwać zwierzęta młode pochodzące z uznanych kolonii hodowlanych utrzymujących wysokie standardy dobrostanu i opieki nad zwierzętami.

Where non-human primates are to be imported they should, whenever possible, be obtained as offspring from established breeding colonies with high welfare and care standards.

Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających...

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003, appear to be necessary for foods, food...
Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających soję A5547-127, składających się z niej lub z niej wyprodukowanych, z wyjątkiem wymogów ustanowionych w art. 13 ust. 1 i w art. 25 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1829/2003.

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003, appear to be necessary for foods, food ingredients and feed containing, consisting of, or produced from A5547-127 soybean.

Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających...

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods,...
Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających kukurydzę NK603xMON810, składających się z niej lub z niej wyprodukowanych, z wyjątkiem wymogów ustanowionych w art. 13 ust. 1 i w art. 25 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1829/2003.

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods, food ingredients, and feed containing, consisting, or produced from NK603xMON810 maize.

Według opinii wydanej przez EFSA, nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających...

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements, other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003, appear to be necessary for the foods,...
Według opinii wydanej przez EFSA, nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających kukurydzę 59122, składających się z niej lub z niej wyprodukowanych, z wyjątkiem wymogów ustanowionych w art. 13 ust. 1 i w art. 25 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1829/2003.

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements, other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003, appear to be necessary for the foods, food ingredients, and feed containing, consisting of, or produced from 59122 maize.

Według opinii wydanej przez EFSA, nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających...

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods,...
Według opinii wydanej przez EFSA, nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających kukurydzę 1507xNK603, składających się z niej lub z niej wyprodukowanych, z wyjątkiem wymogów ustanowionych w art. 13 ust. 1 i w art. 25 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1829/2003.

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods, food ingredients, and feed containing, consisting of, or produced from 1507xNK603 maize.

Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających...

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods,...
Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających kukurydzę MON863xMON810, składających się z niej lub z niej wyprodukowanych, z wyjątkiem wymogów ustanowionych w art. 13 ust. 1 i w art. 25 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1829/2003.

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods, food ingredients, and feed containing, consisting of, or produced from MON863xMON810 maize.

Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających...

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods,...
Według opinii wydanej przez EFSA nie
zachodzi
konieczność stosowania żadnych szczególnych wymagań dotyczących etykietowania w odniesieniu do żywności oraz składników żywności i pasz zawierających kukurydzę MON863xNK603, składających się z niej lub z niej wyprodukowanych, z wyjątkiem wymogów ustanowionych w art. 13 ust. 1 i w art. 25 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1829/2003.

On the basis of the EFSA opinion, no specific labelling requirements other than those provided for in Articles 13(1) and 25(2) of Regulation (EC) No 1829/2003 appear to be necessary for the foods, food ingredients, and feed containing, consisting of, or produced from MON863xNK603 maize.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich