Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: wymuszony
Do celów pomiaru emisji cząstek stałych z pojazdów z silnikiem o zapłonie
wymuszonym
stosuje się obecnie protokół pomiarowy „program pomiaru cząstek stałych” (PMP) opracowany dla pojazdów z silnikiem...

For measuring the particle emissions of
positive
ignition vehicles, the Particulate Measurement Programme (PMP) measurement protocol developed for diesel vehicles is currently used.
Do celów pomiaru emisji cząstek stałych z pojazdów z silnikiem o zapłonie
wymuszonym
stosuje się obecnie protokół pomiarowy „program pomiaru cząstek stałych” (PMP) opracowany dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym.

For measuring the particle emissions of
positive
ignition vehicles, the Particulate Measurement Programme (PMP) measurement protocol developed for diesel vehicles is currently used.

...biegu jałowego … %, zgodnie z oświadczeniem producenta (dotyczy wyłącznie silników z zapłonem
wymuszonym
)B.

...content by volume in the exhaust gas with the engine idling … % as stated by the manufacturer (
positive
ignition engines only)B.
Objętościowa zawartość tlenku węgla w spalinach przy prędkości obrotowej biegu jałowego … %, zgodnie z oświadczeniem producenta (dotyczy wyłącznie silników z zapłonem
wymuszonym
)B.

Carbon monoxide content by volume in the exhaust gas with the engine idling … % as stated by the manufacturer (
positive
ignition engines only)B.

Państwo składające wniosek powinno przedkładać dobrowolny powrót nad
wymuszony
powrót, gdy nie ma powodów, by uważać, że zakłóciłoby to powrót danej osoby do państwa rozpatrującego wniosek.

The Requesting State should give preference to voluntary return over
forced
return where there are no reasons to believe that this would undermine the return of a person to the Requested State.
Państwo składające wniosek powinno przedkładać dobrowolny powrót nad
wymuszony
powrót, gdy nie ma powodów, by uważać, że zakłóciłoby to powrót danej osoby do państwa rozpatrującego wniosek.

The Requesting State should give preference to voluntary return over
forced
return where there are no reasons to believe that this would undermine the return of a person to the Requested State.

...wielkości i skład chemiczny cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o zapłonie
wymuszonym
mogą różnić się od tych emitowanych przez pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.

However, evidence exists that the size spectra and chemical compositions of particle emissions of
positive
ignition can differ from those of diesel vehicles.
Istnieją jednak dowody na to, że spektra wielkości i skład chemiczny cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o zapłonie
wymuszonym
mogą różnić się od tych emitowanych przez pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.

However, evidence exists that the size spectra and chemical compositions of particle emissions of
positive
ignition can differ from those of diesel vehicles.

Za urządzenia uważa się również palniki z
wymuszonym
nadmuchem oraz urządzenia grzewcze wyposażone w takie palniki;

Forced draught
burners and heating bodies to be equipped with such burners shall also be considered as appliances;
Za urządzenia uważa się również palniki z
wymuszonym
nadmuchem oraz urządzenia grzewcze wyposażone w takie palniki;

Forced draught
burners and heating bodies to be equipped with such burners shall also be considered as appliances;

Pojazdy silnikowe wyposażone w silniki z zapłonem
wymuszonym
i napędzane benzyną

Motor vehicles equipped with
positive-ignition
engines and fuelled by petrol
Pojazdy silnikowe wyposażone w silniki z zapłonem
wymuszonym
i napędzane benzyną

Motor vehicles equipped with
positive-ignition
engines and fuelled by petrol

Ograniczenie lub
wymuszona
redukcja obecności na rynku powinna, zgodnie z numerem 37, być uzależniona od skutków zakłócenia konkurencji, jakie niesie udzielona pomoc, a w szczególności powinna być...

Point 37 states that the
compulsory
limitation or reduction of the company’s presence on the relevant market(s) should be in proportion to the distortive effects of the aid and, in particular, to the...
Ograniczenie lub
wymuszona
redukcja obecności na rynku powinna, zgodnie z numerem 37, być uzależniona od skutków zakłócenia konkurencji, jakie niesie udzielona pomoc, a w szczególności powinna być uzależniona proporcjonalnie od względnego znaczenia przedsiębiorstwa na swoim rynku lub rynkach.

Point 37 states that the
compulsory
limitation or reduction of the company’s presence on the relevant market(s) should be in proportion to the distortive effects of the aid and, in particular, to the relative importance of the firm on its market or markets.

ograniczenie lub
wymuszona
redukcja obecności na rzeczonym rynku lub rynkach, na których działa przedsiębiorstwo, stanowi środek przeciwdziałający według konkurentów,

the limitation or
forced
reduction of Sernam’s presence on the market or markets concerned in which the company operates is a compensatory measure for the benefit of its competitors;
ograniczenie lub
wymuszona
redukcja obecności na rzeczonym rynku lub rynkach, na których działa przedsiębiorstwo, stanowi środek przeciwdziałający według konkurentów,

the limitation or
forced
reduction of Sernam’s presence on the market or markets concerned in which the company operates is a compensatory measure for the benefit of its competitors;

...norma emisji Euro 6b i końcowe normy liczby cząstek stałych dla pojazdów z silnikiem o zapłonie
wymuszonym
oraz przy użyciu paliwa wzorcowego E10 i B7 (w odpowiednich przypadkach);

Full Euro 6 emission requirements, i.e. Euro 6b emission standard and final particle number standards for PI vehicles and use of E10 and B7 reference fuel (where applicable);
pełne wymogi emisyjne normy Euro 6, tj. norma emisji Euro 6b i końcowe normy liczby cząstek stałych dla pojazdów z silnikiem o zapłonie
wymuszonym
oraz przy użyciu paliwa wzorcowego E10 i B7 (w odpowiednich przypadkach);

Full Euro 6 emission requirements, i.e. Euro 6b emission standard and final particle number standards for PI vehicles and use of E10 and B7 reference fuel (where applicable);

...Parlamentu Europejskiego i Rady, w zakresie, w jakim te czynniki lub działania terapeutyczne
wymuszone
nimi stanowią ryzyko dla kobiet w ciąży i nienarodzonych dzieci, o ile nie są zawarte w za

Biological agents of risk groups 2, 3 and 4 within the meaning of points 2, 3 and 4 of second paragraph of Article 2 of Directive 2000/54/EC of the European Parliament and of the Council, in so far...
Czynniki biologiczne należące do grup ryzyka 2, 3 i 4 w rozumieniu art. 2 akapit drugi pkt 2, 3 i 4 dyrektywy 2000/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, w zakresie, w jakim te czynniki lub działania terapeutyczne
wymuszone
nimi stanowią ryzyko dla kobiet w ciąży i nienarodzonych dzieci, o ile nie są zawarte w załączniku II.b) w pkt 3 wprowadza się następujące zmiany:

Biological agents of risk groups 2, 3 and 4 within the meaning of points 2, 3 and 4 of second paragraph of Article 2 of Directive 2000/54/EC of the European Parliament and of the Council, in so far as it is known that such agents or the therapeutic measures necessitated by them endanger the health of pregnant women and the unborn child, and in so far as they do not yet appear in Annex II.(b) point 3 is amended as follows:

Typ silnika: zapłon
wymuszony
, zapłon samoczynny (2)

Type of engine:
positive-ignition
, compression-ignition (2)
Typ silnika: zapłon
wymuszony
, zapłon samoczynny (2)

Type of engine:
positive-ignition
, compression-ignition (2)

szczegółowy opis typu pojazdu pod względem jego budowy, silnika (zapłon
wymuszony
, zapłon samoczynny), wymiarów, linii oraz zastosowanych materiałów;

...of the vehicle type with respect to its relevant structure, engine (compression-ignition,
positive
ignition), dimensions, configuration and constituent materials;
szczegółowy opis typu pojazdu pod względem jego budowy, silnika (zapłon
wymuszony
, zapłon samoczynny), wymiarów, linii oraz zastosowanych materiałów;

A detailed description of the vehicle type with respect to its relevant structure, engine (compression-ignition,
positive
ignition), dimensions, configuration and constituent materials;

silniki tłokowe suwowe (z
wymuszonym
zapłonem lub wysokoprężne), z wyłączeniem silników bezkorbowych;

Reciprocating piston engines (
positive-ignition
or compression-ignition), but excluding free piston engines;
silniki tłokowe suwowe (z
wymuszonym
zapłonem lub wysokoprężne), z wyłączeniem silników bezkorbowych;

Reciprocating piston engines (
positive-ignition
or compression-ignition), but excluding free piston engines;

silniki tłokowe obrotowe (z
wymuszonym
zapłonem lub wysokoprężne).

Rotary piston engines (
positive-ignition
or compression-ignition).
silniki tłokowe obrotowe (z
wymuszonym
zapłonem lub wysokoprężne).

Rotary piston engines (
positive-ignition
or compression-ignition).

typu silnika wysokoprężnego, typu silnika gazowego lub typu silnika z
wymuszonym
zapłonem napędzanego gazem płynnym (2), jako odrębnej jednostki technicznej w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń,...

LPG-fuelled engine type (2), as a separate technical unit with regard to the emission of pollutants pursuant to Regulation No 49
typu silnika wysokoprężnego, typu silnika gazowego lub typu silnika z
wymuszonym
zapłonem napędzanego gazem płynnym (2), jako odrębnej jednostki technicznej w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń, zgodnie z regulaminem nr 49

LPG-fuelled engine type (2), as a separate technical unit with regard to the emission of pollutants pursuant to Regulation No 49

...płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne, silniki na gaz ziemny i silniki z
wymuszonym
zapłonem napędzane gazem płynnym w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń z silnika

Corrigendum to Regulation No 49 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG)...
Sprostowanie do regulaminu nr 49 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) — Jednolite wymagania dotyczące homologacji silników wysokoprężnych, silników na gaz ziemny oraz silników z wymuszonym zapłonem napędzanych gazem płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne, silniki na gaz ziemny i silniki z
wymuszonym
zapłonem napędzane gazem płynnym w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń z silnika

Corrigendum to Regulation No 49 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as positive-ignition (P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with C.I. and NG engines and P.I. engines fuelled with lpg, with regard to the emissions of pollutants by the engine

...płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne, silniki na gaz ziemny i silniki z
wymuszonym
zapłonem napędzane gazem płynnym w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń z silnika

Regulation No 49 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well...
Regulamin nr 49 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) — Jednolite wymagania dotyczące homologacji silników wysokoprężnych, silników na gaz ziemny oraz silników z wymuszonym zapłonem napędzanych gazem płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne, silniki na gaz ziemny i silniki z
wymuszonym
zapłonem napędzane gazem płynnym w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń z silnika

Regulation No 49 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as positive-ignition (P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with c.i. and ng engines and P.I. engines fuelled with lpg, with regard to the emissions of pollutants by the engine

...wymagania dotyczące homologacji silników wysokoprężnych, silników na gaz ziemny oraz silników z
wymuszonym
zapłonem napędzanych gazem płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne,

...concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as
positive-ignition
(P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped wi
Sprostowanie do regulaminu nr 49 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) — Jednolite wymagania dotyczące homologacji silników wysokoprężnych, silników na gaz ziemny oraz silników z
wymuszonym
zapłonem napędzanych gazem płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne, silniki na gaz ziemny i silniki z wymuszonym zapłonem napędzane gazem płynnym w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń z silnika

Corrigendum to Regulation No 49 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as
positive-ignition
(P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with C.I. and NG engines and P.I. engines fuelled with lpg, with regard to the emissions of pollutants by the engine

...wymagania dotyczące homologacji silników wysokoprężnych, silników na gaz ziemny oraz silników z
wymuszonym
zapłonem napędzanych gazem płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne,

...concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as
positive-ignition
(P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped wi
Regulamin nr 49 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) — Jednolite wymagania dotyczące homologacji silników wysokoprężnych, silników na gaz ziemny oraz silników z
wymuszonym
zapłonem napędzanych gazem płynnym, a także pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne, silniki na gaz ziemny i silniki z wymuszonym zapłonem napędzane gazem płynnym w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń z silnika

Regulation No 49 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of compression-ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as
positive-ignition
(P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with c.i. and ng engines and P.I. engines fuelled with lpg, with regard to the emissions of pollutants by the engine

...przez silniki wysokoprężne stosowane w pojazdach oraz emisji zanieczyszczeń gazowych z silników z
wymuszonym
zapłonem napędzanych gazem ziemnym lub gazem płynnym stosowanych w pojazdach oraz...

...from compression-ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from
positive
ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles...
32005 L 0078: dyrektywa Komisji 2005/78/WE z dnia 14.11.2005 r. w sprawie wykonania dyrektywy 2005/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do działań, jakie mają zostać podjęte w celu zapobiegania emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych przez silniki wysokoprężne stosowane w pojazdach oraz emisji zanieczyszczeń gazowych z silników z
wymuszonym
zapłonem napędzanych gazem ziemnym lub gazem płynnym stosowanych w pojazdach oraz zmieniająca załączniki I, II, III i IV do niej (Dz.U. L 313 z 29.11.2005, str. 1), zmieniona:

Commission Directive 2005/78/EC of 14 November 2005 implementing Directive 2005/55/EC of the European Parliament and of the Council on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression-ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from
positive
ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles and amending Annexes I, II, III, IV and VI thereto (OJ L 313, 29.11.2005, p. 1), as amended by:

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich