Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: transportowy
...– specyfikacja umowy nie narzucała żadnych obowiązków w przypadku usługi dodatkowej, a zdolność
transportowa
była określana rocznie w okresach największego natężenia ruchu.

...service delegation contract imposes no obligation in respect of the additional service, with
transport
capacity defined annually on peak periods.
W zakresie częstotliwości – specyfikacja umowy nie narzucała żadnych obowiązków w przypadku usługi dodatkowej, a zdolność
transportowa
była określana rocznie w okresach największego natężenia ruchu.

As far as frequency is concerned, the public service delegation contract imposes no obligation in respect of the additional service, with
transport
capacity defined annually on peak periods.

emisje z własnej działalności sieci
transportowej
, tj. nie emisje pochodzące z transportu CO2, lecz m.in. z paliwa używanego w stacjach wspomagających, monitorowane zgodnie z właściwymi sekcjami...

Emissions from the
transport
network’s own activity, meaning not emissions stemming from the CO2 transported, but including emissions from fuel used in booster stations, monitored in accordance with...
emisje z własnej działalności sieci
transportowej
, tj. nie emisje pochodzące z transportu CO2, lecz m.in. z paliwa używanego w stacjach wspomagających, monitorowane zgodnie z właściwymi sekcjami załącznika IV,

Emissions from the
transport
network’s own activity, meaning not emissions stemming from the CO2 transported, but including emissions from fuel used in booster stations, monitored in accordance with the relevant sections of Annex IV;

Emisje z własnej działalności sieci
transportowej
(tj. niepochodzące z transportu CO2), na przykład z paliwa używanego w stacjach wspomagających, monitorowane zgodnie z odpowiednimi załącznikami...

Emissions from the
transport
network’s own activity (i.e. not stemming from CO2 transported), like from fuel use in booster stations, monitored in accordance with the respective Annexes of these...
Emisje z własnej działalności sieci
transportowej
(tj. niepochodzące z transportu CO2), na przykład z paliwa używanego w stacjach wspomagających, monitorowane zgodnie z odpowiednimi załącznikami niniejszych wytycznych;

Emissions from the
transport
network’s own activity (i.e. not stemming from CO2 transported), like from fuel use in booster stations, monitored in accordance with the respective Annexes of these Guidelines;

Nowy instrument wdrożenia transeuropejskiej sieci
transportowej
, tj. korytarze sieci bazowej, jest solidnym środkiem umożliwiającym wykorzystanie potencjału zainteresowanych stron, promowanie...

The new instrument for the implementation of the trans-European
transport
network, i.e. core network corridors, is a strong means of realising the respective potential of stakeholders, of promoting...
Nowy instrument wdrożenia transeuropejskiej sieci
transportowej
, tj. korytarze sieci bazowej, jest solidnym środkiem umożliwiającym wykorzystanie potencjału zainteresowanych stron, promowanie współpracy między nimi oraz zwiększenie komplementarności z działaniami państw członkowskich.

The new instrument for the implementation of the trans-European
transport
network, i.e. core network corridors, is a strong means of realising the respective potential of stakeholders, of promoting cooperation between them and of strengthening complementarity with actions by Member States.

Agencja Wykonawcza ds. Transeuropejskiej Sieci
Transportowej
(TEN-T EA)

Trans-European
Transport
Network Executive Agency (TEN-T EA)
Agencja Wykonawcza ds. Transeuropejskiej Sieci
Transportowej
(TEN-T EA)

Trans-European
Transport
Network Executive Agency (TEN-T EA)

...poprzez łączenie drugorzędnych i trzeciorzędnych węzłów z infrastrukturą transeuropejskich sieci
transportowych
(TEN-T), w tym poprzez węzły multimodalne.

...alia, enhancing regional mobility by connecting secondary and tertiary nodes to trans-European
transport
network (TEN-T) infrastructure, including through multimodal nodes.
Inwestycje w infrastrukturę portów lotniczych wspierane z EFRR powinny promować ekologicznie zrównoważony transport lotniczy, między innymi zwiększając mobilność regionalną poprzez łączenie drugorzędnych i trzeciorzędnych węzłów z infrastrukturą transeuropejskich sieci
transportowych
(TEN-T), w tym poprzez węzły multimodalne.

Investments in airport infrastructure supported by the ERDF should promote environmentally sustainable air transport when, inter alia, enhancing regional mobility by connecting secondary and tertiary nodes to trans-European
transport
network (TEN-T) infrastructure, including through multimodal nodes.

...z TSI, pojazdów niezgodnych z TSI, pojazdów dopuszczonych do ruchu w transeuropejskiej sieci
transportowej
(TEN-T), pojazdów dopuszczonych do ruchu poza TEN-T, pojazdów dopuszczonych do ruchu w

...vehicles, non-TSI conform vehicles, vehicles authorised to run on the Trans-European Network for
Transport
(TEN-T), vehicles authorised to run outside the TEN-T, vehicles authorised to run on the n
W tym kontekście należy wziąć pod uwagę różne scenariusze dla różnych pojazdów: nowych i modernizowanych/odnawianych, typów pojazdów, pojazdów zgodnych z TSI, pojazdów niezgodnych z TSI, pojazdów dopuszczonych do ruchu w transeuropejskiej sieci
transportowej
(TEN-T), pojazdów dopuszczonych do ruchu poza TEN-T, pojazdów dopuszczonych do ruchu w sieciach należących do kilku państw członkowskich oraz pojazdów z dodatkowymi zezwoleniami.

Within this context, various scenarios relating to vehicles should be considered: new and upgraded/renewed vehicles, vehicle types, TSI conform vehicles, non-TSI conform vehicles, vehicles authorised to run on the Trans-European Network for
Transport
(TEN-T), vehicles authorised to run outside the TEN-T, vehicles authorised to run on the networks of more than one Member State and additional authorisations.

...drogi ku pokryzysowemu, długoterminowemu wzrostowi gospodarczemu, a transeuropejska sieć
transportowa
(„TEN-T”) determinuje możliwość zagwarantowania prawidłowego funkcjonowania rynku wewnę

...and pave the way for post-crisis, long-term economic growth, and that the trans-European
transport
network ("TEN-T") was vital in order to guarantee the proper functioning of the internal m
Parlament Europejski podkreślił, że inwestycje w efektywną infrastrukturę transportową odgrywają w Europie kluczową rolę w ochronie konkurencyjności i wytyczaniu drogi ku pokryzysowemu, długoterminowemu wzrostowi gospodarczemu, a transeuropejska sieć
transportowa
(„TEN-T”) determinuje możliwość zagwarantowania prawidłowego funkcjonowania rynku wewnętrznego i zapewnienia odpowiedniej europejskiej wartości dodanej.

The European Parliament underlined that investing in an effective transport infrastructure had a key role to play in enabling Europe to defend its competitiveness and pave the way for post-crisis, long-term economic growth, and that the trans-European
transport
network ("TEN-T") was vital in order to guarantee the proper functioning of the internal market and provide important European added value.

Projekty dotyczące transeuropejskiej sieci
transportowej
(TEN-T) wspierane z Funduszu Spójności muszą być zgodne z wytycznymi ustanowionymi rozporządzeniem Rady i Parlamentu Europejskiego nr...

Trans-European
transport
network (TEN-T) projects supported by the Cohesion Fund are to comply with the guidelines established in Regulation (EU) No 1315/2013 of the European Parliament and of the...
Projekty dotyczące transeuropejskiej sieci
transportowej
(TEN-T) wspierane z Funduszu Spójności muszą być zgodne z wytycznymi ustanowionymi rozporządzeniem Rady i Parlamentu Europejskiego nr 1315/2013 [4].

Trans-European
transport
network (TEN-T) projects supported by the Cohesion Fund are to comply with the guidelines established in Regulation (EU) No 1315/2013 of the European Parliament and of the Council [4].

Inwestowanie w połączenia regionalne z kompleksową i bazową transeuropejską siecią
transportową
(TEN-T) zapewnia, że obszary miejskie i wiejskie będą korzystały z możliwości oferowanych przez główne...

Investments in regional connectivity to the comprehensive trans-European
transport
network (TEN-T) and to the core TEN-T network shall ensure that urban and rural areas benefit from the opportunities...
Inwestowanie w połączenia regionalne z kompleksową i bazową transeuropejską siecią
transportową
(TEN-T) zapewnia, że obszary miejskie i wiejskie będą korzystały z możliwości oferowanych przez główne sieci.

Investments in regional connectivity to the comprehensive trans-European
transport
network (TEN-T) and to the core TEN-T network shall ensure that urban and rural areas benefit from the opportunities created by major networks.

...transport towarowy powinno być przeprowadzone w sposób spójny z transeuropejską siecią
transportową
(„TEN-T”) lub korytarzami europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym („ERTMS”).

...network for competitive freight should be conducted in a manner consistent with the trans-European
Transport
Network (TEN-T) and/or the European Railway Traffic Management System (ERTMS) corridors.
Tworzenie międzynarodowych kolejowych korytarzy towarowych tworzących europejską sieć kolejową ukierunkowaną na konkurencyjny transport towarowy powinno być przeprowadzone w sposób spójny z transeuropejską siecią
transportową
(„TEN-T”) lub korytarzami europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym („ERTMS”).

The implementation of international rail freight corridors forming a European rail network for competitive freight should be conducted in a manner consistent with the trans-European
Transport
Network (TEN-T) and/or the European Railway Traffic Management System (ERTMS) corridors.

Należy wyjaśnić, że wymogi dotyczące informacji znajdujących się na opakowaniu
transportowym
stosuje się również do opakowań, w których transportuje się jaja przeznaczone do dalszego przetworzenia.

It should be clarified that the requirements on the information to be displayed on
transport
packaging apply also to packaging transporting eggs for further processing.
Należy wyjaśnić, że wymogi dotyczące informacji znajdujących się na opakowaniu
transportowym
stosuje się również do opakowań, w których transportuje się jaja przeznaczone do dalszego przetworzenia.

It should be clarified that the requirements on the information to be displayed on
transport
packaging apply also to packaging transporting eggs for further processing.

...w produktach pochodzenia komórkowego lub tkankowego (np. składników pożywki lub podłoża
transportowego
) stosuje się wymagania dotyczące nowych zaróbek ustanowione w części I niniejszego za

For excipient(s) used in cell or tissue-based medicinal products (e.g. the components of the
transport
medium), the requirements for novel excipients, as laid down in Part I of this Annex, shall...
Dla zaróbki(-ek) używanej(-ych) w produktach pochodzenia komórkowego lub tkankowego (np. składników pożywki lub podłoża
transportowego
) stosuje się wymagania dotyczące nowych zaróbek ustanowione w części I niniejszego załącznika, chyba że istnieją dane dotyczące interakcji pomiędzy komórkami lub tkankami oraz zaróbkami.

For excipient(s) used in cell or tissue-based medicinal products (e.g. the components of the
transport
medium), the requirements for novel excipients, as laid down in Part I of this Annex, shall apply, unless data exists on the interactions between the cells or tissues and the excipients.

Operator sieci
transportowej
stosujący metodę B nie dodaje CO2 otrzymanego z innych instalacji objętych zezwoleniem zgodnie z dyrektywą 2003/87/WE do obliczonego poziomu emisji i nie odejmuje od...

The operator of a
transport
network using Method B shall not add CO2 received from another installation permitted in accordance with Directive 2003/87/EC to its calculated level of emissions, and...
Operator sieci
transportowej
stosujący metodę B nie dodaje CO2 otrzymanego z innych instalacji objętych zezwoleniem zgodnie z dyrektywą 2003/87/WE do obliczonego poziomu emisji i nie odejmuje od obliczonego poziomu emisji żadnego CO2 przenoszonego do innej instalacji objętej zezwoleniem zgodnie z dyrektywą 2003/87/WE.

The operator of a
transport
network using Method B shall not add CO2 received from another installation permitted in accordance with Directive 2003/87/EC to its calculated level of emissions, and shall not subtract from its calculated level of emissions any CO2 transferred to another installation permitted in accordance with Directive 2003/87/EC.

...przeprowadzane w każdym przypadku z przyczyn handlowych, co najmniej raz w roku operator sieci
transportowej
stosuje metodę A do zatwierdzania wyników metody B. W tym względzie, do pomiaru przeno

In this regard, for measurement of transferred CO2 lower tiers defined in Annex XII may be used.’
Mając na względzie, że monitorowanie CO2 przenoszonego do sieci transportowej i z sieci transportowej będzie przeprowadzane w każdym przypadku z przyczyn handlowych, co najmniej raz w roku operator sieci
transportowej
stosuje metodę A do zatwierdzania wyników metody B. W tym względzie, do pomiaru przenoszonego CO2 można stosować niższe poziomy dokładności określone w załączniku XII.”.

In this regard, for measurement of transferred CO2 lower tiers defined in Annex XII may be used.’

...związane z nieprzynoszącymi zysku przejazdami w okresie niskiego zapotrzebowania na usługi
transportowe
– wytyczne podmiotów zobowiązanych lub związku Jak wyjaśniły władze niemieckie, usługi

Cost category 4a: Additional costs of unprofitable services in off-peak periods imposed by the competent local authority or by VRR: Germany explained that the public transport services provided...
Kategoria kosztów 4a: koszty dodatkowe związane z nieprzynoszącymi zysku przejazdami w okresie niskiego zapotrzebowania na usługi
transportowe
– wytyczne podmiotów zobowiązanych lub związku Jak wyjaśniły władze niemieckie, usługi świadczone zgodnie z wytycznymi podmiotu zobowiązanego w okresie niskiego zapotrzebowania na usługi transportowe [25] nie przynoszą zysku.

Cost category 4a: Additional costs of unprofitable services in off-peak periods imposed by the competent local authority or by VRR: Germany explained that the public transport services provided during off-peak periods [25] requested by the public authorities are unprofitable.

...związanych z nieprzynoszącymi zysku przejazdami w okresie niskiego zapotrzebowania na usługi
transportowe
(wytyczne podmiotów zobowiązanych lub związku) zainteresowana strona wyjaśnia, że w prz

Regarding the additional costs of unprofitable services in off-peak periods imposed by the competent local authority or by VRR, the third party stated that such services can be operated at marginal...
W odniesieniu do dodatkowych kosztów związanych z nieprzynoszącymi zysku przejazdami w okresie niskiego zapotrzebowania na usługi
transportowe
(wytyczne podmiotów zobowiązanych lub związku) zainteresowana strona wyjaśnia, że w przypadku właściwego planowania tego rodzaju usługi mogą być świadczone przy minimalnych kosztach, ponieważ zdaniem zainteresowanej strony przedsiębiorstwo transportowe określiło stopień zapotrzebowania na pojazdy i personel na podstawie zapotrzebowania występującego w okresie szczytu komunikacyjnego.

Regarding the additional costs of unprofitable services in off-peak periods imposed by the competent local authority or by VRR, the third party stated that such services can be operated at marginal cost when they are well planned, a transport undertaking having in its opinion to calculate its vehicle and personnel requirements according to peak-hour demand.

...związane z nieprzynoszącymi zysku przejazdami w okresie niskiego zapotrzebowania na usługi
transportowe
– wytyczne podmiotów zobowiązanych lub związku” (kategoria kosztów nr 4a) VRR, w celu o

For the first subcategory, namely the additional costs of unprofitable services in off-peak periods imposed by the competent local authority or by VRR (cost category 4a), VRR employs a parameter for...
W przypadku pierwszej podkategorii obejmującej „koszty dodatkowe związane z nieprzynoszącymi zysku przejazdami w okresie niskiego zapotrzebowania na usługi
transportowe
– wytyczne podmiotów zobowiązanych lub związku” (kategoria kosztów nr 4a) VRR, w celu obliczenia wysokości rekompensat, stosuje jako parametr różnicę pomiędzy przychodami krańcowymi a kosztami krańcowymi w przeliczeniu na kilometr.

For the first subcategory, namely the additional costs of unprofitable services in off-peak periods imposed by the competent local authority or by VRR (cost category 4a), VRR employs a parameter for the calculation of the compensation which is based on the difference between marginal revenue and marginal costs per kilometre.

...magazynów) oraz pojazdów dowolnego gospodarstwa służących sprzedaży, wprowadzaniu na rynek lub
transportowi
produktów sektora wina lub produktów, które mogą być przeznaczone do użytku w sektorze

...premises (or warehouses) and vehicles of anyone holding with a view to sale, marketing or
transporting
wine-sector products or products which may be intended for use in the wine sector;
posiadają dostęp do pomieszczeń handlowych (lub magazynów) oraz pojazdów dowolnego gospodarstwa służących sprzedaży, wprowadzaniu na rynek lub
transportowi
produktów sektora wina lub produktów, które mogą być przeznaczone do użytku w sektorze wina;

have access to the commercial premises (or warehouses) and vehicles of anyone holding with a view to sale, marketing or
transporting
wine-sector products or products which may be intended for use in the wine sector;

...koordynacja i konsolidacja na poziomie kraju i jego części składowych planowania infrastruktury
transportowej
, tak aby projekty transportowe dotyczące podstawowej sieci transportu regionalnego w E

...Addendum on a SEE Rail Transport Area Coordinate and consolidate at State and Entities level the
transport
infrastructure planning in view of a consistent prioritisation of transport projects along
Dalsze wdrażanie postanowień Protokołu ustaleń w sprawie rozwoju podstawowej sieci transportu regionalnego w Europie Południowo-Wschodniej, w tym załącznika o obszarze transportu kolejowego w Europie Południowo-Wschodniej; koordynacja i konsolidacja na poziomie kraju i jego części składowych planowania infrastruktury
transportowej
, tak aby projekty transportowe dotyczące podstawowej sieci transportu regionalnego w Europie Południowo-Wschodniej były systematycznie traktowane priorytetowo.

Continue the implementation of the requirements of the Memorandum of Understanding on the Development of the South East Europe Core Regional Transport Network, including the Addendum on a SEE Rail Transport Area Coordinate and consolidate at State and Entities level the
transport
infrastructure planning in view of a consistent prioritisation of transport projects along the South East Europe Core Regional Transport Network.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich