Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklama
Reklama
i marketing

Advertising
and marketing
Reklama
i marketing

Advertising
and marketing

reklama
i marketing;

advertising
and marketing,
reklama
i marketing;

advertising
and marketing,

...umiejętności korzystania z mediów w zakresie informacji handlowych i obejmujący kwestie związane z
reklamą
i z umiejętnościami korzystania z mediów w zakresie dzieł audiowizualnych oraz dotyczący...

...[2] focussing on media literacy for commercial communication covering issues related to
advertising
, media literacy for audiovisual works which is in part about raising awareness of Europe
W dniu 20 grudnia 2007 r. Komisja wydała komunikat „Europejskie podejście do umiejętności korzystania z mediów w środowisku cyfrowym” [2] skupiający się na umiejętności korzystania z mediów w zakresie informacji handlowych i obejmujący kwestie związane z
reklamą
i z umiejętnościami korzystania z mediów w zakresie dzieł audiowizualnych oraz dotyczący częściowo podnoszenia świadomości w zakresie filmu europejskiego i rozwijania umiejętności w zakresie kreatywności oraz umiejętności korzystania z mediów internetowych, dzięki którym, na przykład, obywatele dowiedzieliby się więcej o sposobie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych.

On 20 December 2007 the Commission adopted a Communication ‘A European approach to medial literacy in the digital environment’ [2] focussing on media literacy for commercial communication covering issues related to
advertising
, media literacy for audiovisual works which is in part about raising awareness of European film and enhancing creativity skills and media literacy for online which, for example would give citizens a better knowledge of how Internet search engines work.

W uchwale Rady z dnia 5 października 1995 r. o wizerunku kobiet i mężczyzn w
reklamie
i mediach [10] wezwano państwa członkowskie i Komisję do podjęcia odpowiednich działań celem propagowania...

The Council Resolution of 5 October 1995 on the image of women and men portrayed in
advertising
and the media [10] invites the Member States and the Commission to take adequate measures to promote a...
W uchwale Rady z dnia 5 października 1995 r. o wizerunku kobiet i mężczyzn w
reklamie
i mediach [10] wezwano państwa członkowskie i Komisję do podjęcia odpowiednich działań celem propagowania zróżnicowanego i realistycznego obrazu umiejętności oraz możliwości kobiet i mężczyzn w społeczeństwie.

The Council Resolution of 5 October 1995 on the image of women and men portrayed in
advertising
and the media [10] invites the Member States and the Commission to take adequate measures to promote a diversified and realistic picture of the skills and potential of women and men in society.

Nie ma ona również wpływu na przyjęte praktyki związane z
reklamą
i wprowadzaniem produktów do obrotu, takie jak prawnie dozwolone lokowanie produktu (product placement), różnicowanie marki lub...

Further, this Directive does not affect accepted
advertising
and marketing practices, such as legitimate product placement, brand differentiation or the offering of incentives which may legitimately...
Nie ma ona również wpływu na przyjęte praktyki związane z
reklamą
i wprowadzaniem produktów do obrotu, takie jak prawnie dozwolone lokowanie produktu (product placement), różnicowanie marki lub stosowanie zachęt, które mogą w sposób zgodny z prawem oddziaływać na postrzeganie produktów przez konsumentów i wpływać na ich zachowanie, nie zakłócając ich zdolności do podejmowania świadomej decyzji.

Further, this Directive does not affect accepted
advertising
and marketing practices, such as legitimate product placement, brand differentiation or the offering of incentives which may legitimately affect consumers' perceptions of products and influence their behaviour without impairing the consumer's ability to make an informed decision.

plan komunikacyjny, uwzględniający uzgodnione z instytucjami zarządzającymi
reklama
i informacje dotyczące programu rozwoju obszarów wiejskich oraz działalność informacyjna i komunikacyjna adresowana...

a communication plan including publicity and information concerning the rural development programme in agreement with the Managing Authorities and information and communication activities aimed at a...
plan komunikacyjny, uwzględniający uzgodnione z instytucjami zarządzającymi
reklama
i informacje dotyczące programu rozwoju obszarów wiejskich oraz działalność informacyjna i komunikacyjna adresowana do społeczeństwa;

a communication plan including publicity and information concerning the rural development programme in agreement with the Managing Authorities and information and communication activities aimed at a broader public;

...belgijskie podkreślają, że punkty 7 i 8 komentarza dotyczącego Modelowej konwencji OECD uznają
reklamę
i propagandę handlową za działalność dodatkową, związaną z bezpośrednią eksploatacją statków

...emphasise that points 7 and 8 of the commentary on the OECD model tax convention includes
advertising
and commercial propaganda among the additional activities connected with the direct oper
Jeśli chodzi o reklamę i marketing, władze belgijskie podkreślają, że punkty 7 i 8 komentarza dotyczącego Modelowej konwencji OECD uznają
reklamę
i propagandę handlową za działalność dodatkową, związaną z bezpośrednią eksploatacją statków [26].

With regard to advertising and marketing, the Belgian authorities emphasise that points 7 and 8 of the commentary on the OECD model tax convention includes
advertising
and commercial propaganda among the additional activities connected with the direct operation of ships [26].

Postanowienie stosuje się zwłaszcza do następujących rodzajów działalności:[…]c)
reklama
i propaganda handlowa;[…]”

The provision applies, inter alia, to the following activities:[…](c)
advertising
and commercial propaganda;[…]’
Postanowienie stosuje się zwłaszcza do następujących rodzajów działalności:[…]c)
reklama
i propaganda handlowa;[…]”

The provision applies, inter alia, to the following activities:[…](c)
advertising
and commercial propaganda;[…]’

...mowa w ust. 1, nie są stosowane na terenie Wspólnoty i w żadnym z języków Wspólnoty w znakowaniu,
reklamie
i dokumentach handlowych produktu, który nie spełnia wymogów wymienionych w niniejszym...

...1 shall not be used anywhere in the Community and in any Community language for the labelling,
advertising
and commercial documents of a product which does not satisfy the requirements set out un
Terminy, o których mowa w ust. 1, nie są stosowane na terenie Wspólnoty i w żadnym z języków Wspólnoty w znakowaniu,
reklamie
i dokumentach handlowych produktu, który nie spełnia wymogów wymienionych w niniejszym rozporządzeniu, chyba że nie są używane w odniesieniu do produktów rolnych w żywności lub paszy lub wyraźnie w żaden sposób nie łączą się z produkcją ekologiczną.

The terms referred to in paragraph 1 shall not be used anywhere in the Community and in any Community language for the labelling,
advertising
and commercial documents of a product which does not satisfy the requirements set out under this Regulation, unless they are not applied to agricultural products in food or feed or clearly have no connection with organic production.

Reklama
internetowa

Internet
advertising
Reklama
internetowa

Internet
advertising

Reklama
internetowa

Internet
advertising
Reklama
internetowa

Internet
advertising

Etykietowanie, prezentacja lub
reklama
żywności objętej zakresem niniejszego rozporządzenia nie powinny przypisywać tym produktom właściwości zapobiegania chorobom lub leczenia chorób ludzi ani też...

The labelling, presentation or
advertising
of food covered by this Regulation should not attribute to such food the property of preventing, treating or curing a human disease nor should they imply...
Etykietowanie, prezentacja lub
reklama
żywności objętej zakresem niniejszego rozporządzenia nie powinny przypisywać tym produktom właściwości zapobiegania chorobom lub leczenia chorób ludzi ani też odwoływać się do takich właściwości.

The labelling, presentation or
advertising
of food covered by this Regulation should not attribute to such food the property of preventing, treating or curing a human disease nor should they imply such properties.

Etykietowanie, prezentacja i
reklama
żywności, o której mowa w art. 1 ust. 1, zapewniają informacje pozwalające na właściwe stosowanie takiej żywności i nie wprowadzają w błąd oraz nie przypisują...

The labelling, presentation and
advertising
of food referred to in Article 1(1) shall provide information for the appropriate use of such food, and shall not mislead, or attribute to such food the...
Etykietowanie, prezentacja i
reklama
żywności, o której mowa w art. 1 ust. 1, zapewniają informacje pozwalające na właściwe stosowanie takiej żywności i nie wprowadzają w błąd oraz nie przypisują takiej żywności właściwości zapobiegania chorobom lub leczenia chorób ludzi i nie odwołują się do takich właściwości.

The labelling, presentation and
advertising
of food referred to in Article 1(1) shall provide information for the appropriate use of such food, and shall not mislead, or attribute to such food the property of preventing, treating or curing a human disease, or imply such properties.

...do „etykietowania” jest ograniczony, obowiązkowe informacje muszą być zawarte w prezentacji i
reklamie
żywności, w materiałach towarzyszących sprzedaży na odległość, które mogą mieć formę strony

...to the ‘labelling’ is restricted, mandatory information must be included in the presentation and
advertising
of the food, in the material supporting the distance selling whether this is a website,
Obowiązkowe informacje muszą być dostępne konsumentowi przez dokonaniem zakupu, a w przypadku sprzedaży na odległość, w ramach której dostęp do „etykietowania” jest ograniczony, obowiązkowe informacje muszą być zawarte w prezentacji i
reklamie
żywności, w materiałach towarzyszących sprzedaży na odległość, które mogą mieć formę strony internetowej, katalogu, ulotki, listu lub inną.

Mandatory information shall be available to the consumer before purchase and in the cases of distance selling where access to the ‘labelling’ is restricted, mandatory information must be included in the presentation and
advertising
of the food, in the material supporting the distance selling whether this is a website, a catalogue, a leaflet, a letter, etc.

W odniesieniu do informacji dotyczących wartości odżywczej obecnej na etykietach i w
reklamie
żywności zawierającej izomaltulozę, stosuje się przepisy dyrektywy Rady 90/496/EWG z dnia 24 wrzenia 1990...

As regards the nutrition information included in the labelling and
advertising
of foods containing isomaltulose, the rules of Council Directive 90/496/EC of 24 September 1990 on nutrition labelling...
W odniesieniu do informacji dotyczących wartości odżywczej obecnej na etykietach i w
reklamie
żywności zawierającej izomaltulozę, stosuje się przepisy dyrektywy Rady 90/496/EWG z dnia 24 wrzenia 1990 r. w sprawie oznaczania wartości odżywczej środków spożywczych [2].

As regards the nutrition information included in the labelling and
advertising
of foods containing isomaltulose, the rules of Council Directive 90/496/EC of 24 September 1990 on nutrition labelling for foodstuffs [2] apply.

Etykietowanie, prezentacja i
reklama
żywności z dodatkiem witamin i składników mineralnych nie mogą zawierać stwierdzeń ani sugestii, że zrównoważona i zróżnicowana dieta nie może zapewnić właściwych...

The labelling, presentation and
advertising
of foods to which vitamins and minerals have been added shall not include any mention stating or implying that a balanced and varied diet cannot provide...
Etykietowanie, prezentacja i
reklama
żywności z dodatkiem witamin i składników mineralnych nie mogą zawierać stwierdzeń ani sugestii, że zrównoważona i zróżnicowana dieta nie może zapewnić właściwych ilości składników odżywczych.

The labelling, presentation and
advertising
of foods to which vitamins and minerals have been added shall not include any mention stating or implying that a balanced and varied diet cannot provide appropriate quantities of nutrients.

Etykietowanie, prezentacja i
reklama
żywności z dodatkiem witamin i składników mineralnych nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd lub podawać nieprawdy co do wartości odżywczej, jaką żywności może...

The labelling, presentation and
advertising
of foods to which vitamins and minerals have been added shall not mislead or deceive the consumer as to the nutritional merit of a food that may result...
Etykietowanie, prezentacja i
reklama
żywności z dodatkiem witamin i składników mineralnych nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd lub podawać nieprawdy co do wartości odżywczej, jaką żywności może posiadać na skutek dodania tych składników odżywczych.

The labelling, presentation and
advertising
of foods to which vitamins and minerals have been added shall not mislead or deceive the consumer as to the nutritional merit of a food that may result from the addition of these nutrients.

Znak towarowy, marka lub nazwa marketingowa pojawiające się na etykiecie, przy prezentacji lub w
reklamie
żywności, która może być odbierana jako oświadczenie żywieniowe lub zdrowotne, mogą być...

A trade mark, brand name or fancy name appearing in the labelling, presentation or
advertising
of a food which may be construed as a nutrition or health claim may be used without undergoing the...
Znak towarowy, marka lub nazwa marketingowa pojawiające się na etykiecie, przy prezentacji lub w
reklamie
żywności, która może być odbierana jako oświadczenie żywieniowe lub zdrowotne, mogą być stosowane bez poddania ich procedurze uzyskania zezwolenia przewidzianej w niniejszym rozporządzeniu pod warunkiem, że towarzyszy im oświadczenie żywieniowe lub zdrowotne na tej samej etykiecie, przy prezentacji lub w reklamie, które spełnia wymogi niniejszego rozporządzenia.

A trade mark, brand name or fancy name appearing in the labelling, presentation or
advertising
of a food which may be construed as a nutrition or health claim may be used without undergoing the authorisation procedures provided for in this Regulation, provided that it is accompanied by a related nutrition or health claim in that labelling, presentation or advertising which complies with the provisions of this Regulation.

Znak towarowy, marka lub nazwa marketingowa pojawiające się na etykiecie, przy prezentacji lub w
reklamie
żywności, która może być odbierana jako oświadczenie żywieniowe lub zdrowotne, mogą być...

A trade mark, brand name or fancy name appearing in the labelling, presentation or
advertising
of a food which may be construed as a nutrition or health claim may be used without undergoing the...
Znak towarowy, marka lub nazwa marketingowa pojawiające się na etykiecie, przy prezentacji lub w
reklamie
żywności, która może być odbierana jako oświadczenie żywieniowe lub zdrowotne, mogą być stosowane bez poddania ich procedurze uzyskania zezwolenia przewidzianej w niniejszym rozporządzeniu, pod warunkiem że towarzyszy im oświadczenie żywieniowe lub zdrowotne na tej samej etykiecie, przy prezentacji lub w reklamie, które spełnia wymogi niniejszego rozporządzenia.

A trade mark, brand name or fancy name appearing in the labelling, presentation or
advertising
of a food which may be construed as a nutrition or health claim may be used without undergoing the authorisation procedures provided for in this Regulation, provided that it is accompanied by a related nutrition or health claim in that labelling, presentation or advertising which complies with the provisions of this Regulation.

...o tych funkcjach jest więc bardzo złożone i trudno jest w krótkim oświadczeniu na etykiecie lub w
reklamie
żywności zawrzeć obszerne, zgodne z prawdą i istotne informacje.

...a comprehensive, truthful and meaningful message in a short claim to be used in the labelling and
advertising
of foods.
Informowanie o tych funkcjach jest więc bardzo złożone i trudno jest w krótkim oświadczeniu na etykiecie lub w
reklamie
żywności zawrzeć obszerne, zgodne z prawdą i istotne informacje.

Communication on these functions is thus very complex and it is difficult to convey a comprehensive, truthful and meaningful message in a short claim to be used in the labelling and
advertising
of foods.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich