Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklama
...spełnia kryteria określone w sekcji 3.1.1 (kampanie z naruszeniem art. 28 Traktatu) oraz 3.1.3 (
reklama
dotycząca określonych przedsiębiorstw).

...28 of the Treaty) and 3.1.3 (advertising related to particular firms) appear to be met by the
advertising
measures which are described above at recitals 30, 31(c) and 33 of this Decision.
Z przedstawionych informacji wynika, że pomoc na reklamę, o której mowa w motywie 30 i motywie 31 lit. c) oraz w motywie 33 niniejszej decyzji, spełnia kryteria określone w sekcji 3.1.1 (kampanie z naruszeniem art. 28 Traktatu) oraz 3.1.3 (
reklama
dotycząca określonych przedsiębiorstw).

On the basis of the information provided, the requirements envisaged by point 3.1.1 (campaigns contrary to Article 28 of the Treaty) and 3.1.3 (advertising related to particular firms) appear to be met by the
advertising
measures which are described above at recitals 30, 31(c) and 33 of this Decision.

...Komisja stwierdza, że pomoc na ogólną promocję wina w Portugalii, jak również pomoc na promocję i
reklamę
wina portugalskiego na rynkach innych państw członkowskich i państw trzecich, spełnia...

...that the aid for the generic promotion of wine in Portugal, and also the aid for the promotion and
advertising
of Portuguese wine in the markets of other Member States and third countries, is...
Mając na uwadze powyższe, Komisja stwierdza, że pomoc na ogólną promocję wina w Portugalii, jak również pomoc na promocję i
reklamę
wina portugalskiego na rynkach innych państw członkowskich i państw trzecich, spełnia pozytywne i negatywne kryteria określone w wytycznych w sprawie pomocy państwa na reklamę.

In light of the foregoing, the Commission considers that the aid for the generic promotion of wine in Portugal, and also the aid for the promotion and
advertising
of Portuguese wine in the markets of other Member States and third countries, is compatible with the positive and negative criteria laid down in the Guidelines applicable to State aid to advertising.

W odniesieniu do wątpliwości Komisji dotyczących wsparcia przyznanego na
reklamę
wina portugalskiego na rynkach innych państw członkowskich i państw trzecich władze portugalskie przekazały...

As regards the doubts entertained by the Commission concerning the support granted to the
advertising
of Portuguese wine on the market of other Member States and third countries, the Portuguese...
W odniesieniu do wątpliwości Komisji dotyczących wsparcia przyznanego na
reklamę
wina portugalskiego na rynkach innych państw członkowskich i państw trzecich władze portugalskie przekazały następujące informacje.

As regards the doubts entertained by the Commission concerning the support granted to the
advertising
of Portuguese wine on the market of other Member States and third countries, the Portuguese authorities have provided the following information.

Pomoc na promocję i
reklamę
wina portugalskiego na rynkach innych państw członkowskich i państw trzecich

Aid for the promotion and
advertising
of Portuguese wine on markets of other Member States and third countries
Pomoc na promocję i
reklamę
wina portugalskiego na rynkach innych państw członkowskich i państw trzecich

Aid for the promotion and
advertising
of Portuguese wine on markets of other Member States and third countries

pomoc na promocję i
reklamę
wina i wyrobów winiarskich pochodzenia portugalskiego na terytorium innych państw członkowskich i państw trzecich finansowane z opłaty nałożonej na produkcję wina i...

Aid for the promotion and
advertising
of wine and wine products of Portuguese origin on the territory of other Member States and third countries which are funded by means of a charge on the...
pomoc na promocję i
reklamę
wina i wyrobów winiarskich pochodzenia portugalskiego na terytorium innych państw członkowskich i państw trzecich finansowane z opłaty nałożonej na produkcję wina i wyrobów winiarskich, która wpływa również na produkty z innych państw członkowskich, jest zgodna z mającymi zastosowanie przepisami wspólnotowymi w zakresie, w jakim dotyczy ona tych beneficjentów.

Aid for the promotion and
advertising
of wine and wine products of Portuguese origin on the territory of other Member States and third countries which are funded by means of a charge on the production of wine and wine products affecting also products from other Member States have complied with the applicable Community provisions so far as those beneficiaries are concerned.

...niedyskryminacyjnego charakteru metody finansowania rozpatrywanej pomocy (tj. pomocy na promocję i
reklamę
wina i wyrobów winiarskich zarówno w Portugalii, jak i na terytorium innych państw...

...nature of the method of funding the aid in question (i.e. the aid for the promotion and
advertising
of wine and wine products, both in Portugal and on the territory of other Member States
Komisja zwróciła się zatem do władz portugalskich o przekazanie wszelkich informacji, które mogą być przydatne do oceny przedmiotowych środków, w szczególności w odniesieniu do niedyskryminacyjnego charakteru metody finansowania rozpatrywanej pomocy (tj. pomocy na promocję i
reklamę
wina i wyrobów winiarskich zarówno w Portugalii, jak i na terytorium innych państw członkowskich oraz państw trzecich, a także pomocy szkoleniowej) oraz w odniesieniu do obiektywnego charakteru kampanii przeprowadzonych na rynkach państw członkowskich i państw trzecich.

The Commission thus asked the Portuguese authorities to provide any information it could which might be useful for the evaluation of the measures in question, particularly as regards the non-discriminatory nature of the method of funding the aid in question (i.e. the aid for the promotion and
advertising
of wine and wine products, both in Portugal and on the territory of other Member States and third countries and also training aid), and with regard to the objective nature of the
advertising
campaigns conducted on the markets of Member States and third countries.

...produktu sektora wina, szczególnie na etykietach, w dokumentach urzędowych lub handlowych bądź w
reklamie
, narusza prawa wynikające z niniejszego załącznika, Strony stosują konieczne środki adminis

...a wine-sector product, in particular on the labelling, in official or commercial documents or in
advertising
, affects the rights arising from this Annex, the Parties shall apply the necessary admin
Jeżeli opis lub prezentacja produktu sektora wina, szczególnie na etykietach, w dokumentach urzędowych lub handlowych bądź w
reklamie
, narusza prawa wynikające z niniejszego załącznika, Strony stosują konieczne środki administracyjne lub wszczynają postępowanie sądowe w celu zwalczania nieuczciwej konkurencji lub zapobiegania wszelkiemu innemu bezprawnemu użyciu chronionej nazwy.

If the description or presentation of a wine-sector product, in particular on the labelling, in official or commercial documents or in
advertising
, affects the rights arising from this Annex, the Parties shall apply the necessary administrative measures or shall initiate legal proceedings with a view to combating unfair competition or preventing the wrongful use of the protected name by any other means.

Stąd, aby pomoc na
reklamę
nie była uznana za pomoc operacyjną, lecz za pomoc zgodną ze wspólnym rynkiem w rozumieniu art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu, nie może ona zakłócać warunków wymiany handlowej...

...aids but as aids that are compatible with the common market under Article 87(3)(c) of the Treaty,
advertising
aids should not interfere with trade to an extent contrary to the common interest...
Stąd, aby pomoc na
reklamę
nie była uznana za pomoc operacyjną, lecz za pomoc zgodną ze wspólnym rynkiem w rozumieniu art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu, nie może ona zakłócać warunków wymiany handlowej w sposób sprzeczny ze wspólnym interesem (kryteria negatywne) i musi sprzyjać rozwojowi określonych działalności lub określonych obszarów gospodarczych (kryteria pozytywne).

Therefore, in order not to be regarded as operating aids but as aids that are compatible with the common market under Article 87(3)(c) of the Treaty,
advertising
aids should not interfere with trade to an extent contrary to the common interest (negative criteria), and should facilitate the development of certain economic activities or of certain economic areas (positive criteria).

...przyznanej po tej dacie w świetle przywołanych wyżej wytycznych dotyczących pomocy państwa na
reklamę
, nie naruszając szczególnych tymczasowych przepisów wykonawczych określonych w tych wytyczny

...in the case of aid granted after that date, in light of the Guidelines applicable to State aid to
advertising
, cited above, without prejudice to particular temporal implementation rules laid down...
Zgodność pomocy przyznanej przed dniem 1 stycznia 2002 r. z rynkiem wewnętrznym należy zatem sprawdzić w świetle ram prawnych dla pomocy krajowej na reklamowanie produktów rolnych i określonych produktów nie objętych załącznikiem II do Traktatu EWG [21], a w przypadku pomocy przyznanej po tej dacie w świetle przywołanych wyżej wytycznych dotyczących pomocy państwa na
reklamę
, nie naruszając szczególnych tymczasowych przepisów wykonawczych określonych w tych wytycznych.

Hence the compatibility of aid granted before 1 January 2002 must be checked in light of the framework for domestic aid for advertising agricultural products and certain products not covered by Annex II to the EEC Treaty [21] and, in the case of aid granted after that date, in light of the Guidelines applicable to State aid to
advertising
, cited above, without prejudice to particular temporal implementation rules laid down in those Guidelines.

Z tego względu
reklama
nie narusza art. 28 Traktatu.

The
advertising
should not therefore breach Article 28 of the Treaty.
Z tego względu
reklama
nie narusza art. 28 Traktatu.

The
advertising
should not therefore breach Article 28 of the Treaty.

Reklama
nie zawiera informacji w formie tekstu lub w formie graficznej, które byłyby mylące w odniesieniu do możliwych zagrożeń dla zdrowia ludzi, zwierząt lub dla środowiska, takich jak określenia...

The
advertisement
shall not include information in text or graphic form which could be misleading as regards possible risks to human or animal health or to the environment, such as the terms ‘low...
Reklama
nie zawiera informacji w formie tekstu lub w formie graficznej, które byłyby mylące w odniesieniu do możliwych zagrożeń dla zdrowia ludzi, zwierząt lub dla środowiska, takich jak określenia „niskiego ryzyka”, „nietoksyczny” czy „nieszkodliwy”.

The
advertisement
shall not include information in text or graphic form which could be misleading as regards possible risks to human or animal health or to the environment, such as the terms ‘low risk’, ‘non-toxic’ or ‘harmless’.

Promocja w punkcie sprzedaży (np.
reklama
) nie powinna zachęcać do korzystania z systemów w sposób niebezpieczny.

Point of sale promotion (e.g.
advertising
) should not encourage unsafe use.
Promocja w punkcie sprzedaży (np.
reklama
) nie powinna zachęcać do korzystania z systemów w sposób niebezpieczny.

Point of sale promotion (e.g.
advertising
) should not encourage unsafe use.

Promocja w punkcie sprzedaży (np.
reklama
) nie powinna zachęcać do korzystania z systemów w sposób niebezpieczny.

Point-of-sale promotion (e.g.
advertising
) should not encourage unsafe use.
Promocja w punkcie sprzedaży (np.
reklama
) nie powinna zachęcać do korzystania z systemów w sposób niebezpieczny.

Point-of-sale promotion (e.g.
advertising
) should not encourage unsafe use.

...podejmują wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia, iż zarówno w prezentacji handlowej, jak i
reklamie
nie znajduje się nic, co mogłoby sugerować, że ciągniki mają takie cechy dotyczące...

Member States shall take all necessary measures to ensure that in both the sales presentation and
advertising
there is nothing to suggest that the tractors have features regarding the...
Państwa członkowskie podejmują wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia, iż zarówno w prezentacji handlowej, jak i
reklamie
nie znajduje się nic, co mogłoby sugerować, że ciągniki mają takie cechy dotyczące poziomu hałasu odczuwanego przez kierującego, których w rzeczywistości nie mają.

Member States shall take all necessary measures to ensure that in both the sales presentation and
advertising
there is nothing to suggest that the tractors have features regarding the driver-perceived noise level which they do not in fact possess.

...z wyjaśnieniami władz francuskich, działania nie będą przeznaczone dla wybranych przedsiębiorstw,
reklama
nie będzie ukazywać w niekorzystnym świetle pozostałych produktów wspólnotowych oraz...

The French authorities explained that the measures will not benefit particular undertakings, that
publicity
will not disparage other Community products and that it will make no unfavourable...
Zgodnie z wyjaśnieniami władz francuskich, działania nie będą przeznaczone dla wybranych przedsiębiorstw,
reklama
nie będzie ukazywać w niekorzystnym świetle pozostałych produktów wspólnotowych oraz dokonywać żadnych nieprzychylnych porównań opartych na pochodzeniu produktów.

The French authorities explained that the measures will not benefit particular undertakings, that
publicity
will not disparage other Community products and that it will make no unfavourable comparison when referring to the national origin of products.

Przychody, które mogą zostać przeznaczone na
reklamę
, nie są ograniczone do kwot zgromadzonych z CVO.

The revenue that can be used for
publicity
is not restricted to the amounts collected by means of the CVO.
Przychody, które mogą zostać przeznaczone na
reklamę
, nie są ograniczone do kwot zgromadzonych z CVO.

The revenue that can be used for
publicity
is not restricted to the amounts collected by means of the CVO.

...francuskie próbki, jak również wyraźne zaangażowanie Francji w tej sprawie, pozwalają uznać, że
reklama
nie będzie kładła szczególnego nacisku na pochodzenie przedmiotowych produktów i że każde od

On the basis of the samples sent by the French authorities and the explicit undertaking made by France on this matter, it can be concluded that no particular emphasis will be placed on the national...
Dostarczone przez władze francuskie próbki, jak również wyraźne zaangażowanie Francji w tej sprawie, pozwalają uznać, że
reklama
nie będzie kładła szczególnego nacisku na pochodzenie przedmiotowych produktów i że każde odniesienie do pochodzenia będzie miało charakter drugorzędny w stosunku do głównego przekazu kampanii reklamowych.

On the basis of the samples sent by the French authorities and the explicit undertaking made by France on this matter, it can be concluded that no particular emphasis will be placed on the national origin of the products concerned and that any reference to origin will be secondary to the principal message conveyed by the publicity campaigns.

Ponieważ
reklama
nie stanowi integralnej części tych zadań misji, wszelka dotacja mająca wyłącznie rekompensować uszczuplenie dochodów bez uwzględniania rzeczywistych okoliczności realizacji zadań...

Since
advertising
is not an integral part of this mission, any grant aiming solely to compensate for lost earnings without regard for the reality of the mission would inherently be state aid,...
Ponieważ
reklama
nie stanowi integralnej części tych zadań misji, wszelka dotacja mająca wyłącznie rekompensować uszczuplenie dochodów bez uwzględniania rzeczywistych okoliczności realizacji zadań byłaby sama w sobie pomocą państwa niezgodną z art. 106 ust. 2 i art. 107 TFUE.

Since
advertising
is not an integral part of this mission, any grant aiming solely to compensate for lost earnings without regard for the reality of the mission would inherently be state aid, contrary to Articles 106(2) and 107 of the TFEU.

Następnie Komisja przeanalizowała wydatki na
reklamę
podmiotów duńskich w porównaniu ze Wspólnotą Europejską, szczególnie w porównaniu z innymi krajami skandynawskimi.

Second, it analysed Danish
advertising
expenditure compared with the EU and the other Scandinavian countries in particular.
Następnie Komisja przeanalizowała wydatki na
reklamę
podmiotów duńskich w porównaniu ze Wspólnotą Europejską, szczególnie w porównaniu z innymi krajami skandynawskimi.

Second, it analysed Danish
advertising
expenditure compared with the EU and the other Scandinavian countries in particular.

...wagi nazwy źródła lub miejsca wydobywania, w odniesieniu do określenia handlowego używanego w
reklamie
naturalnych wód mineralnych w każdej jej formie.

...name of the spring or the place of its exploitation, with regard to the trade description used in
advertising
, in whatsoever form, relating to natural mineral waters.
Akapit pierwszy ma zastosowanie, z niezbędnymi zmianami i w takim samym celu w zakresie wagi nazwy źródła lub miejsca wydobywania, w odniesieniu do określenia handlowego używanego w
reklamie
naturalnych wód mineralnych w każdej jej formie.

The first subparagraph shall apply, mutatis mutandis and with the same intention as regards the importance attributed to the name of the spring or the place of its exploitation, with regard to the trade description used in
advertising
, in whatsoever form, relating to natural mineral waters.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich