Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: prawy
...Komisji uchylenie za zgodą stron, zgodnie z art. 54 lit. b) Konwencji wiedeńskiej w sprawie
prawa
traktatów, następujących umów:

...revocation, by mutual consent, in accordance with Article 54(b) of the Vienna Convention on the
Law
of Treaties, of the following Agreements:
Misja pragnie zaproponować Komisji uchylenie za zgodą stron, zgodnie z art. 54 lit. b) Konwencji wiedeńskiej w sprawie
prawa
traktatów, następujących umów:

The Mission has the honour to propose to the Commission the revocation, by mutual consent, in accordance with Article 54(b) of the Vienna Convention on the
Law
of Treaties, of the following Agreements:

Podmiot taki może korzystać z tego
prawa
tylko tak długo, jak długo podaje do wiadomości publicznej dane będące kwartalnym podsumowaniem transakcji, które zrealizował w charakterze podmiotu...

The systematic internaliser may exercise that
right
only as long as it makes available to the public aggregate quarterly data as to the transactions executed in its capacity as a systematic...
Podmiot taki może korzystać z tego
prawa
tylko tak długo, jak długo podaje do wiadomości publicznej dane będące kwartalnym podsumowaniem transakcji, które zrealizował w charakterze podmiotu systematycznie internalizującego transakcje na tych akcjach, a dane te dotyczą ostatniego kalendarzowego kwartału lub części kwartału, w którym podmiot działał we wspomnianym charakterze.

The systematic internaliser may exercise that
right
only as long as it makes available to the public aggregate quarterly data as to the transactions executed in its capacity as a systematic internaliser in respect of that share relating to the most recent calendar quarter, or part of a calendar quarter, during which the firm acted as a systematic internaliser in respect of that share.

Z uwagi na zastrzeżenie własności WAK miał jednak
prawo
tylko do części zapasów do momentu uregulowania wierzytelności objętych przedłużonym zastrzeżeniem własności.

However, due to the retention of title WAK had only a
secondary
claim on part of the stock as long as the claims with prolonged retention of title were not settled.
Z uwagi na zastrzeżenie własności WAK miał jednak
prawo
tylko do części zapasów do momentu uregulowania wierzytelności objętych przedłużonym zastrzeżeniem własności.

However, due to the retention of title WAK had only a
secondary
claim on part of the stock as long as the claims with prolonged retention of title were not settled.

...a) i c) rozporządzenia podstawowego, ponieważ dostęp do gruntów przemysłowych jest przyznany przez
prawo
tylko przedsiębiorstwom kierującym się polityką przemysłową określoną przez państwo, tylko...

...Article 4 2(a) and 4 2(c) of the basic Regulation because the access to industrial land is by
law
limited only to companies
respecting
the industrial policies set by the State, only certain tran
Subsydium jest szczególne w rozumieniu art. 4 ust. 2 lit. a) i c) rozporządzenia podstawowego, ponieważ dostęp do gruntów przemysłowych jest przyznany przez
prawo
tylko przedsiębiorstwom kierującym się polityką przemysłową określoną przez państwo, tylko niektóre transakcje stanowiły przedmiot przetargu, ceny są często ustalane przez władze, a praktyki rządu w tej dziedzinie są często niejasne i nieprzejrzyste.

The subsidy is specific under Article 4 2(a) and 4 2(c) of the basic Regulation because the access to industrial land is by
law
limited only to companies
respecting
the industrial policies set by the State, only certain transactions were subject to a bidding process, prices often being set by the authorities and government practices in this area are unclear and non-transparent.

...wykonywać, według własnego uznania, praw głosu związanych z tymi pakietami, a może wykonywać te
prawa
tylko zgodnie z bezpośrednimi lub pośrednimi instrukcjami podmiotu dominującego lub innego prz

...to exercise the voting rights attached to such holdings and may only exercise such voting
rights
under direct or indirect instructions from the parent or another controlled undertaking of th
Art. 9 i 10 mają jednak zastosowanie wówczas, gdy podmiot dominujący lub przedsiębiorstwo kontrolowane przez podmiot dominujący zainwestuje w pakiety papierów wartościowych, którymi zarządza dana firma inwestycyjna, zaś firma inwestycyjna nie może wykonywać, według własnego uznania, praw głosu związanych z tymi pakietami, a może wykonywać te
prawa
tylko zgodnie z bezpośrednimi lub pośrednimi instrukcjami podmiotu dominującego lub innego przedsiębiorstwa kontrolowanego przez podmiot dominujący.

However, Articles 9 and 10 shall apply where the parent undertaking, or another controlled undertaking of the parent undertaking, has invested in holdings managed by such investment firm and the investment firm has no discretion to exercise the voting rights attached to such holdings and may only exercise such voting
rights
under direct or indirect instructions from the parent or another controlled undertaking of the parent undertaking.

Z uwagi na to, że ujawnienia mogą wymagać przepisy
prawa
tylko jednego z zaangażowanych państw członkowskich, a zatem wymóg ten może nie być szeroko znany gdzie indziej, Komisja sugeruje podjęcie...

Considering that the disclosure may be required by the
laws
of only one of the Member States involved, and therefore, may not be widely known elsewhere, the Commission suggests that efforts be made...
Z uwagi na to, że ujawnienia mogą wymagać przepisy
prawa
tylko jednego z zaangażowanych państw członkowskich, a zatem wymóg ten może nie być szeroko znany gdzie indziej, Komisja sugeruje podjęcie starań w celu informowania osób, których dotyczą dane, nawet jeśli ujawnienie danych jest wyraźnie przewidziane przepisami prawa.

Considering that the disclosure may be required by the
laws
of only one of the Member States involved, and therefore, may not be widely known elsewhere, the Commission suggests that efforts be made to provide information even when the disclosure is expressly laid down by law.

Z uwagi na to, że ujawnienia mogą wymagać przepisy
prawa
tylko jednego z zaangażowanych państw członkowskich, a zatem wymóg ten może nie być szeroko znany gdzie indziej, należy podjąć starania w celu...

Considering that disclosure may be required by the
laws
of only one of the Member States involved, and therefore may not be widely known elsewhere, efforts should be made to provide information even...
Z uwagi na to, że ujawnienia mogą wymagać przepisy
prawa
tylko jednego z zaangażowanych państw członkowskich, a zatem wymóg ten może nie być szeroko znany gdzie indziej, należy podjąć starania w celu informowania podmiotu danych, nawet jeśli ujawnienie danych jest wyraźnie przewidziane przepisami prawa.

Considering that disclosure may be required by the
laws
of only one of the Member States involved, and therefore may not be widely known elsewhere, efforts should be made to provide information even when the disclosure is expressly laid down by law.

Komisja powinna mieć stałe
prawo
monitorowania, w szczególności w odniesieniu do uznawania organizacji międzybranżowych funkcjonujących na szczeblu regionalnym lub międzyregionalnym oraz w...

The latter should also have permanent monitoring
powers
, particularly as regards recognition of interbranch organisations operating at regional or inter-regional level and the agreements and...
Komisja powinna mieć stałe
prawo
monitorowania, w szczególności w odniesieniu do uznawania organizacji międzybranżowych funkcjonujących na szczeblu regionalnym lub międzyregionalnym oraz w odniesieniu do porozumień i uzgodnionych praktyk przyjętych przez te organizacje.

The latter should also have permanent monitoring
powers
, particularly as regards recognition of interbranch organisations operating at regional or inter-regional level and the agreements and concerted practices adopted by such organisations.

Jednakże takie oświadczenie nie ma wpływu na
prawo
zgłaszającego do zawarcia w zgłoszeniu międzynarodowym dwóch lub większej liczby wzorów przemysłowych, zgodnie z postanowieniami art. 5 ust. 4,...

However, no such declaration shall affect the
right
of an applicant to include two or more industrial designs in an international application in accordance with Article 5(4), even if the application...
Jednakże takie oświadczenie nie ma wpływu na
prawo
zgłaszającego do zawarcia w zgłoszeniu międzynarodowym dwóch lub większej liczby wzorów przemysłowych, zgodnie z postanowieniami art. 5 ust. 4, nawet jeżeli zgłoszenie wskazuje Umawiającą się Stronę, która złożyła takie oświadczenie.

However, no such declaration shall affect the
right
of an applicant to include two or more industrial designs in an international application in accordance with Article 5(4), even if the application designates the Contracting Party that has made the declaration.

...z przepisów ust. 6, może wnieść powództwo jako strona trzecia przeciw decyzji przywracającej
prawa
zgłaszającego lub właściciela wspólnotowego znaku towarowego w terminie dwóch miesięcy od daty

...of paragraph 6 may bring third party proceedings against the decision re-establishing the
rights
of the applicant for or proprietor of a Community trade mark within a period of two months as
Strona trzecia, która może skorzystać z przepisów ust. 6, może wnieść powództwo jako strona trzecia przeciw decyzji przywracającej
prawa
zgłaszającego lub właściciela wspólnotowego znaku towarowego w terminie dwóch miesięcy od daty publikacji informacji o przywróceniu tych praw.

A third party who may avail himself of the provisions of paragraph 6 may bring third party proceedings against the decision re-establishing the
rights
of the applicant for or proprietor of a Community trade mark within a period of two months as from the date of publication of the mention of re-establishment of those rights.

...gdy koszty są pośrednie i nie można ich przydzielić do jednej lub większej liczby kategorii
praw
, wyjaśnienie metody alokacji takich kosztów pośrednich, tylko w odniesieniu do zarządzania praw

...rights managed and, where costs are indirect and cannot be attributed to one or more categories of
rights
, an explanation of the method used to allocate such indirect costs, only with regard to...
kosztów operacyjnych i finansowych, w podziale na kategorie zarządzanych praw, oraz w przypadku gdy koszty są pośrednie i nie można ich przydzielić do jednej lub większej liczby kategorii
praw
, wyjaśnienie metody alokacji takich kosztów pośrednich, tylko w odniesieniu do zarządzania prawami, w tym opłat z tytułu zarządzania potrąconych z przychodów z praw lub skompensowanych z nimi lub wszelkich zysków pochodzących z inwestowania przychodów z praw zgodnie z art. 11 ust. 4 oraz art. 12 ust. 1, 2 i 3;

operating and financial costs, with a breakdown per category of rights managed and, where costs are indirect and cannot be attributed to one or more categories of
rights
, an explanation of the method used to allocate such indirect costs, only with regard to the management of rights, including management fees deducted from or offset against rights revenue or any income arising from the investment of rights revenue in accordance with Article 11(4) and Article 12(1), (2) and (3);

...gdy koszty są pośrednie i nie można ich przydzielić do jednej lub większej liczby kategorii
praw
, wyjaśnienie metody alokacji takich kosztów pośrednich;

...rights managed and, where costs are indirect and cannot be attributed to one or more categories of
rights
, an explanation of the method used to allocate such indirect costs;
wszystkich kosztów operacyjnych i finansowych, w podziale na kategorie zarządzanych praw, oraz w przypadku gdy koszty są pośrednie i nie można ich przydzielić do jednej lub większej liczby kategorii
praw
, wyjaśnienie metody alokacji takich kosztów pośrednich;

all operating and financial costs, with a breakdown per category of rights managed and, where costs are indirect and cannot be attributed to one or more categories of
rights
, an explanation of the method used to allocate such indirect costs;

...gdy koszty są pośrednie i nie można ich przydzielić do jednej lub większej liczby kategorii
praw
, wyjaśnienie metody alokacji takich kosztów pośrednich;

...managed, and, where costs are indirect and cannot be attributed to one or more categories of
rights
, an explanation of the method used to allocate such indirect costs;
procentowego stosunku kosztów zarządzania prawami oraz innych usług świadczonych przez organizację zbiorowego zarządzania na rzecz podmiotów uprawnionych do przychodów z praw w danym roku obrotowym, w podziale na kategorie zarządzanych praw, oraz w przypadku gdy koszty są pośrednie i nie można ich przydzielić do jednej lub większej liczby kategorii
praw
, wyjaśnienie metody alokacji takich kosztów pośrednich;

the percentages that the cost of the rights management and other services provided by the collective management organisation to rightholders represents compared to the rights revenue in the relevant financial year, per category of rights managed, and, where costs are indirect and cannot be attributed to one or more categories of
rights
, an explanation of the method used to allocate such indirect costs;

...podmiotów uznanych na mocy prawodawstwa Unii celem koordynacji działań w zakresie egzekwowania
prawa
między państwami członkowskimi.

support to bodies recognised by Union legislation for the coordination of enforcement actions between Member States.
wspieranie podmiotów uznanych na mocy prawodawstwa Unii celem koordynacji działań w zakresie egzekwowania
prawa
między państwami członkowskimi.

support to bodies recognised by Union legislation for the coordination of enforcement actions between Member States.

ustanawiania zasad dotyczących przekazywania
praw
między podmiotami gospodarczymi i – w razie konieczności – ograniczania możliwości przekazywania w ramach administrowania przywozowym kontyngentem...

establishing rules on the transfer of
rights
between operators and, where necessary, the limitations that apply to transfers within the management of the tariff quota;
ustanawiania zasad dotyczących przekazywania
praw
między podmiotami gospodarczymi i – w razie konieczności – ograniczania możliwości przekazywania w ramach administrowania przywozowym kontyngentem taryfowym;

establishing rules on the transfer of
rights
between operators and, where necessary, the limitations that apply to transfers within the management of the tariff quota;

ustanowienia przepisów dotyczących przekazywania
praw
między podmiotami gospodarczymi oraz, w razie konieczności, ograniczenia takich możliwości przekazywania w ramach administrowania kontyngentem...

establishing rules on the transfer of
rights
between operators and, where necessary, the limitations to such transfer within the management of the tariff quota;
ustanowienia przepisów dotyczących przekazywania
praw
między podmiotami gospodarczymi oraz, w razie konieczności, ograniczenia takich możliwości przekazywania w ramach administrowania kontyngentem taryfowym;

establishing rules on the transfer of
rights
between operators and, where necessary, the limitations to such transfer within the management of the tariff quota;

Podobny zakaz zwiększania potencjału produkcyjnego został już przewidziany w przypadku przenoszenia
praw
między gospodarstwami w art. 92 ust. 5 tego rozporządzenia.

...of increasing the production potential has already been provided for in the case of transfer of
rights
between holdings in Article 92(5) of that Regulation.
Podobny zakaz zwiększania potencjału produkcyjnego został już przewidziany w przypadku przenoszenia
praw
między gospodarstwami w art. 92 ust. 5 tego rozporządzenia.

A similar prohibition of increasing the production potential has already been provided for in the case of transfer of
rights
between holdings in Article 92(5) of that Regulation.

...rozporządzenia (WE) nr 73/2009, odpowiadającą tej, która wynikałaby z bezpośredniego przeniesienia
praw
między rolnikami, w szczególności z uwzględnieniem tendencji produkcyjnych w danym państwie...

In addition, such provisions must ensure that a payment will be made by the Member State for that part of the rights other than the part referred to in the second subparagraph of Article 113(2) of...
Ponadto takie przepisy muszą gwarantować, że płatność będzie dokonywana przez państwo członkowskie za część praw inną niż część, o której mowa w art. 113 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 73/2009, odpowiadającą tej, która wynikałaby z bezpośredniego przeniesienia
praw
między rolnikami, w szczególności z uwzględnieniem tendencji produkcyjnych w danym państwie członkowskim.

In addition, such provisions must ensure that a payment will be made by the Member State for that part of the rights other than the part referred to in the second subparagraph of Article 113(2) of Regulation (EC) No 73/2009 corresponding to that which would have resulted from a direct transfer between farmers, account being taken in particular of the trend of production in the Member State concerned.

...państwo członkowskie i odpowiadającą płatności, która wynikałaby z bezpośredniego przekazania
praw
między rolnikami, w szczególności z uwzględnieniem tendencji produkcyjnych w danym państwie czł

In addition, the national provisions referred to in the first paragraph shall ensure that the part of the rights not covered by the second subparagraph of Article 105(2) of Regulation (EC) No 73/2009...
Ponadto przepisy krajowe, o których mowa w akapicie pierwszym zapewniają kompensację części praw nieobjętych art. 105 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 73/2009 płatnością dokonywaną przez państwo członkowskie i odpowiadającą płatności, która wynikałaby z bezpośredniego przekazania
praw
między rolnikami, w szczególności z uwzględnieniem tendencji produkcyjnych w danym państwie członkowskim.

In addition, the national provisions referred to in the first paragraph shall ensure that the part of the rights not covered by the second subparagraph of Article 105(2) of Regulation (EC) No 73/2009 must be offset by a payment by the Member State corresponding to the payment which would have resulted from a direct transfer between farmers, account being taken in particular of the trend in production in the Member State concerned.

...Państwo Członkowskie i odpowiadającej wypłacie, która wynikałaby z bezpośredniego przekazania
praw
między rolnikami, w szczególności z uwzględnieniem tendencji produkcyjnych w danym Państwie Czł

In addition, the national provisions referred to in the first paragraph shall ensure that the part of the rights not covered by the second subparagraph of Article 117(2) of Regulation (EC) No...
Ponadto rezerwy państwowe opisane w pierwszym akapicie gwarantują kompensację części praw nieobjętych art. 117 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 w drodze wypłaty dokonywanej przez Państwo Członkowskie i odpowiadającej wypłacie, która wynikałaby z bezpośredniego przekazania
praw
między rolnikami, w szczególności z uwzględnieniem tendencji produkcyjnych w danym Państwie Członkowskim.

In addition, the national provisions referred to in the first paragraph shall ensure that the part of the rights not covered by the second subparagraph of Article 117(2) of Regulation (EC) No 1782/2003 must be offset by a payment by the Member State corresponding to the payment which would have resulted from a direct transfer between farmers, account being taken in particular of the trend in production in the Member State concerned.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich