Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: paliwo
benzyna silnikowa i
paliwo
lotnicze (benzyna lotnicza i paliwo lotnicze typu benzyny do silników odrzutowych);

motor spirit and aviation
fuel
(aviation spirit and jet-fuel of the gasoline type);
benzyna silnikowa i
paliwo
lotnicze (benzyna lotnicza i paliwo lotnicze typu benzyny do silników odrzutowych);

motor spirit and aviation
fuel
(aviation spirit and jet-fuel of the gasoline type);

Spółka Petrogal oferuje bogatą gamę produktów, w tym benzynę, olej napędowy,
paliwo
lotnicze, olej opałowy, benzynę ciężką, skroplony gaz ropopochodny, asfalt oraz szereg węglowodorów aromatycznych.

Petrogal has an extensive product range that includes gasoline, diesel
fuel, jet fuel, fuel
oil, naphtha, LPG, bitumen and several aromatic products.
Spółka Petrogal oferuje bogatą gamę produktów, w tym benzynę, olej napędowy,
paliwo
lotnicze, olej opałowy, benzynę ciężką, skroplony gaz ropopochodny, asfalt oraz szereg węglowodorów aromatycznych.

Petrogal has an extensive product range that includes gasoline, diesel
fuel, jet fuel, fuel
oil, naphtha, LPG, bitumen and several aromatic products.

...benzyny silnikowej, benzyny lotniczej, paliw lotniczych typu benzyny do silników odrzutowych (
paliw
lotniczych do silników odrzutowych na bazie nafty lub JP4), materiałów pędnych do silników lot

include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet
fuel
(naphtha-type jet
fuel
or JP4), kerosene-type jet
fuel
, other kerosene, gas/diesel oil...
uwzględnić wyłącznie zapasy następujących produktów: benzyny silnikowej, benzyny lotniczej, paliw lotniczych typu benzyny do silników odrzutowych (
paliw
lotniczych do silników odrzutowych na bazie nafty lub JP4), materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty, innych naft, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego (średnich destylatów) oraz ciężkiego oleju opałowego (o niskiej bądź wysokiej zawartości siarki), i ustalić dla nich ekwiwalent ropy naftowej, mnożąc ich ilości przez współczynnik 1,2.

include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet
fuel
(naphtha-type jet
fuel
or JP4), kerosene-type jet
fuel
, other kerosene, gas/diesel oil (distillate
fuel
oil) and
fuel
oil (high sulphur content and low sulphur content) and calculate the crude oil equivalent by multiplying the quantities by a factor of 1,2.

...benzyny silnikowej, benzyny lotniczej, paliwa lotniczego typu benzyny do silników odrzutowych (
paliwo
lotnicze do silników odrzutowych na bazie nafty lub JP4), materiałów pędnych do silników lotn

...No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet
fuel
(naphtha-type jet
fuel
or JP4), kerosene-type jet
fuel
, other kerosene, gas/diesel oil...
Zużycie krajowe jest sumą zagregowanych danych dotyczących „faktycznych dostaw krajowych brutto” zdefiniowanych w pkt 3.2.1 załącznika C do rozporządzenia WE nr 1099/2008 wyłącznie w odniesieniu do następujących produktów: benzyny silnikowej, benzyny lotniczej, paliwa lotniczego typu benzyny do silników odrzutowych (
paliwo
lotnicze do silników odrzutowych na bazie nafty lub JP4), materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty, innych naft, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego (średnich destylatów), ciężkiego oleju opałowego (o niskiej bądź wysokiej zawartości siarki), określonych w pkt 4 załącznika B do rozporządzenia (WE) nr 1099/2008.

Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet
fuel
(naphtha-type jet
fuel
or JP4), kerosene-type jet
fuel
, other kerosene, gas/diesel oil (distillate
fuel
oil) and
fuel
oil (high sulphur content and low sulphur content) as defined in Section 4 of Annex B to Regulation (EC) No 1099/2008.

paliwo lotnicze typu benzyny do silników odrzutowych (
paliwo
lotnicze do silników odrzutowych na bazie nafty lub JP4),

Gasoline-type jet
fuel
(naphtha-type jet
fuel
or JP4)
paliwo lotnicze typu benzyny do silników odrzutowych (
paliwo
lotnicze do silników odrzutowych na bazie nafty lub JP4),

Gasoline-type jet
fuel
(naphtha-type jet
fuel
or JP4)

Uwaga 1
Paliwa
lotnicze objęte kontrolą przez podpunkt ML8.c.1 są produktami gotowymi, a nie ich składnikami.

Note 1 Aircraft
fuels
controlled by ML8.c.1. are finished products not their constituents.
Uwaga 1
Paliwa
lotnicze objęte kontrolą przez podpunkt ML8.c.1 są produktami gotowymi, a nie ich składnikami.

Note 1 Aircraft
fuels
controlled by ML8.c.1. are finished products not their constituents.

...cła na paliwo do silników odrzutowych od tych dostawców prawdopodobnie spowodowałoby wzrost ceny
paliwa
lotniczego na rynku unijnym, gdyż rafineriom w Unii nie opłacałoby się zwiększać w znacznym s

...customs duties on jet fuel from those suppliers would likely cause an increase in the price of jet
fuel
on the Union market as it is not economically viable for refineries in the Union to increase...
Nałożenie cła na paliwo do silników odrzutowych od tych dostawców prawdopodobnie spowodowałoby wzrost ceny
paliwa
lotniczego na rynku unijnym, gdyż rafineriom w Unii nie opłacałoby się zwiększać w znacznym stopniu produkcji paliwa lotniczego.

The imposition of customs duties on jet fuel from those suppliers would likely cause an increase in the price of jet
fuel
on the Union market as it is not economically viable for refineries in the Union to increase their production of aviation fuel to any significant degree.

Głównymi elementami kosztów operacyjnych w 2005 r. były:
paliwo
lotnicze (30 %), leasing statków powietrznych (22 %), opłaty lotniskowe i trasowe (15 %), koszty załóg (11,5 %) oraz koszty...

The major components of operating costs for 2005 were aviation
fuel
(30 %) aircraft lease rentals (22 %) airport and en-route costs (15 %) crew costs (11,5 %) and maintenance/
engineering
costs (9,5...
Głównymi elementami kosztów operacyjnych w 2005 r. były:
paliwo
lotnicze (30 %), leasing statków powietrznych (22 %), opłaty lotniskowe i trasowe (15 %), koszty załóg (11,5 %) oraz koszty utrzymania/napraw (9,5 %).

The major components of operating costs for 2005 were aviation
fuel
(30 %) aircraft lease rentals (22 %) airport and en-route costs (15 %) crew costs (11,5 %) and maintenance/
engineering
costs (9,5 %).

...w zakresie projektu, budowy, przeprowadzenia badań i oddania do użytku rurociągu dostarczającego
paliwo
lotnicze dla nowego lotniska międzynarodowego w Atenach.

...of a private company for the design, construction, testing and commissioning of the aviation
fuel
pipelines for supply of the new Athens International Airport.
Patrz: decyzja Komisji N 527/02, Grecja – Wsparcie finansowe spółki prywatnej w zakresie projektu, budowy, przeprowadzenia badań i oddania do użytku rurociągu dostarczającego
paliwo
lotnicze dla nowego lotniska międzynarodowego w Atenach.

See Commission Decision N 527/02 — Greece — Financial support of a private company for the design, construction, testing and commissioning of the aviation
fuel
pipelines for supply of the new Athens International Airport.

...w zakresie projektu, budowy, przeprowadzenia badań i oddania do użytku rurociągu dostarczającego
paliwo
lotnicze dla nowego lotniska międzynarodowego w Atenach.

...of a private company for the design, construction, testing and commissioning of the aviation
fuel
pipelines for supply of the new Athens International Airport.
Decyzja Komisji N 527/02 – Grecja – Wsparcie finansowe spółki prywatnej w zakresie projektu, budowy, przeprowadzenia badań i oddania do użytku rurociągu dostarczającego
paliwo
lotnicze dla nowego lotniska międzynarodowego w Atenach.

Commission Decision N 527/02 — Greece Financial support of a private company for the design, construction, testing and commissioning of the aviation
fuel
pipelines for supply of the new Athens International Airport.

paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;
paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;

paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;
paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;

paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;
paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;

paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;
paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;

paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;
paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;

paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;
paliwa
lotnicze o składzie specjalnie opracowanym do celów wojskowych;

Aircraft
fuels
specially formulated for military purposes;

...instalacji wtryskowych paliwa ze specjalnymi układami wielopaliwowymi (np. na olej napędowy lub
paliwo
lotnicze) w zakresie lepkości od paliw do silników wysokoprężnych (2,5 cSt w temperaturze 310

..."production" of fuel injection systems with a specially designed multifuel (e.g., diesel or jet
fuel
) capability covering a viscosity range from diesel fuel (2,5 cSt at 310,8 K (37,8 °C)) down to
„Technologie”„niezbędne” do „produkcji” instalacji wtryskowych paliwa ze specjalnymi układami wielopaliwowymi (np. na olej napędowy lub
paliwo
lotnicze) w zakresie lepkości od paliw do silników wysokoprężnych (2,5 cSt w temperaturze 310,8 K (37,8 °C)) do paliw benzynowych (0,5 cSt w temperaturze 310,8 K (37,8 °C)) i spełniające wszystkie poniższe kryteria:

"Technology""required" for the "production" of fuel injection systems with a specially designed multifuel (e.g., diesel or jet
fuel
) capability covering a viscosity range from diesel fuel (2,5 cSt at 310,8 K (37,8 °C)) down to gasoline fuel (0,5 cSt at 310,8 K (37,8 °C)) and having all of the following:

Paliwa
, lotnicze Jet, hydrokrakowany ekstrakt węglowy, uwodorniony (CAS nr 94114-58-6)

Fuels
, jet aircraft, coal solvent extn., hydrocracked hydrogenated (Cas No 94114-58-6)
Paliwa
, lotnicze Jet, hydrokrakowany ekstrakt węglowy, uwodorniony (CAS nr 94114-58-6)

Fuels
, jet aircraft, coal solvent extn., hydrocracked hydrogenated (Cas No 94114-58-6)

Paliwa
, lotnicze Jet, hydrokrakowany ekstrakt węglowy, uwodorniony

Fuels
, jet aircraft, coal solvent extn., hydrocracked hydrogenated
Paliwa
, lotnicze Jet, hydrokrakowany ekstrakt węglowy, uwodorniony

Fuels
, jet aircraft, coal solvent extn., hydrocracked hydrogenated

...w tym olej napędowy, lekki olej opałowy, benzyna, nafta, kerozyna, etan, propan, butan, naftowe
paliwo
lotnicze (Jet A1 lub Jet A), paliwo do silników odrzutowych (Jet B) i benzyna lotnicza (AvGas

...interval of not more than ± 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light
fuel
oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet
»znormalizowane paliwo handlowe« oznacza paliwa handlowe znormalizowane w skali międzynarodowej, wykazujące 95 % poziom ufności nieprzekraczający ± 1 % w zakresie ich podanej wartości opałowej, w tym olej napędowy, lekki olej opałowy, benzyna, nafta, kerozyna, etan, propan, butan, naftowe
paliwo
lotnicze (Jet A1 lub Jet A), paliwo do silników odrzutowych (Jet B) i benzyna lotnicza (AvGas).”;

“commercial standard fuel” means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than ± 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light
fuel
oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).’;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich