Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: nafta
Nafta
wzorcowa: mieszanina 50 % objętości n-oktanu oraz 50 % objętości n-dekanu.

Reference
kerosene
: a mixture of 50 per cent by volume n-octane and 50 per cent by volume n-decane.
Nafta
wzorcowa: mieszanina 50 % objętości n-oktanu oraz 50 % objętości n-dekanu.

Reference
kerosene
: a mixture of 50 per cent by volume n-octane and 50 per cent by volume n-decane.

Ludzie wdychają toksyczne opary, istnieje poważne ryzyko poparzeń, a ponadto
nafta
jest kosztowna.

People breathe toxic air, there is severe risk of burning accidents and
kerosene lighting fuels
are expensive.
Ludzie wdychają toksyczne opary, istnieje poważne ryzyko poparzeń, a ponadto
nafta
jest kosztowna.

People breathe toxic air, there is severe risk of burning accidents and
kerosene lighting fuels
are expensive.

...± 1 % w zakresie ich podanej wartości opałowej, w tym olej napędowy, lekki olej opałowy, benzyna,
nafta
, kerozyna, etan, propan, butan, naftowe paliwo lotnicze (Jet A1 lub Jet A), paliwo do...

...more than ± 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline,
lamp
oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B)...
»znormalizowane paliwo handlowe« oznacza paliwa handlowe znormalizowane w skali międzynarodowej, wykazujące 95 % poziom ufności nieprzekraczający ± 1 % w zakresie ich podanej wartości opałowej, w tym olej napędowy, lekki olej opałowy, benzyna,
nafta
, kerozyna, etan, propan, butan, naftowe paliwo lotnicze (Jet A1 lub Jet A), paliwo do silników odrzutowych (Jet B) i benzyna lotnicza (AvGas).”;

“commercial standard fuel” means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than ± 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline,
lamp
oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).’;

...dnia 1 stycznia 2010 roku w celu dostosowania krajowego poziomu opodatkowania olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny do minimalnego poziomu wynoszącego 302 EUR za 1000 l...

until 1 January 2010 to adjust the national level of taxation on gas oil and
kerosene
used as propellant to the minimum level of EUR 302 per 1000 l and until 1 January 2013 to reach the minimum level...
do dnia 1 stycznia 2010 roku w celu dostosowania krajowego poziomu opodatkowania olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny do minimalnego poziomu wynoszącego 302 EUR za 1000 l oraz do dnia 1 stycznia 2013 roku w celu osiągnięcia minimalnego poziomu 330 EUR za 1000 l. Od dnia 1 stycznia 2008 roku efektywna stawka podatku stosowana w odniesieniu do olejów napędowych i nafty wykorzystywanej jako materiał pędny jest nie mniejsza niż 274 EUR za 1000 l.

until 1 January 2010 to adjust the national level of taxation on gas oil and
kerosene
used as propellant to the minimum level of EUR 302 per 1000 l and until 1 January 2013 to reach the minimum level of EUR 330 per 1000 l. The effective tax rate applied to gas oil and kerosene used as propellant shall not be less than EUR 274 per 1000 l as from 1 January 2008.

...dnia 1 stycznia 2010 roku w celu dostosowania krajowego poziomu opodatkowania olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny do minimalnego poziomu wynoszącego 302 EUR za 1000 l...

until 1 January 2010 to adjust the national level of taxation on gas oil and
kerosene
used as propellant to the minimum level of EUR 302 per 1000 l and until 1 January 2013 to reach the minimum level...
do dnia 1 stycznia 2010 roku w celu dostosowania krajowego poziomu opodatkowania olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny do minimalnego poziomu wynoszącego 302 EUR za 1000 l oraz do dnia 1 stycznia 2013 roku w celu osiągnięcia minimalnego poziomu 330 EUR za 1000 l. Od dnia 1 stycznia 2008 roku efektywna stawka podatku stosowana w odniesieniu do olejów napędowych i nafty wykorzystywanej jako materiał pędny jest nie mniejsza niż 274 EUR za 1000 l.

until 1 January 2010 to adjust the national level of taxation on gas oil and
kerosene
used as propellant to the minimum level of EUR 302 per 1000 l and until 1 January 2013 to reach the minimum level of EUR 330 per 1000 l. The effective tax rate applied to gas oil and kerosene used as propellant shall not be less than EUR 274 per 1000 l as from 1 January 2008.

...dnia 1 stycznia 2008 roku efektywna stawka podatku stosowana w odniesieniu do olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny jest nie mniejsza niż 274 EUR za 1000 l.

...to reach the minimum level of EUR 330 per 1000 l. The effective tax rate applied to gas oil and
kerosene
used as propellant shall not be less than EUR 274 per 1000 l as from 1 January 2008.
do dnia 1 stycznia 2010 roku w celu dostosowania krajowego poziomu opodatkowania olejów napędowych i nafty wykorzystywanej jako materiał pędny do minimalnego poziomu wynoszącego 302 EUR za 1000 l oraz do dnia 1 stycznia 2013 roku w celu osiągnięcia minimalnego poziomu 330 EUR za 1000 l. Od dnia 1 stycznia 2008 roku efektywna stawka podatku stosowana w odniesieniu do olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny jest nie mniejsza niż 274 EUR za 1000 l.

until 1 January 2010 to adjust the national level of taxation on gas oil and kerosene used as propellant to the minimum level of EUR 302 per 1000 l and until 1 January 2013 to reach the minimum level of EUR 330 per 1000 l. The effective tax rate applied to gas oil and
kerosene
used as propellant shall not be less than EUR 274 per 1000 l as from 1 January 2008.

...dnia 1 stycznia 2008 roku efektywna stawka podatku stosowana w odniesieniu do olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny jest nie mniejsza niż 274 EUR za 1000 l.

...to reach the minimum level of EUR 330 per 1000 l. The effective tax rate applied to gas oil and
kerosene
used as propellant shall not be less than EUR 274 per 1000 l as from 1 January 2008.
do dnia 1 stycznia 2010 roku w celu dostosowania krajowego poziomu opodatkowania olejów napędowych i nafty wykorzystywanej jako materiał pędny do minimalnego poziomu wynoszącego 302 EUR za 1000 l oraz do dnia 1 stycznia 2013 roku w celu osiągnięcia minimalnego poziomu 330 EUR za 1000 l. Od dnia 1 stycznia 2008 roku efektywna stawka podatku stosowana w odniesieniu do olejów napędowych i
nafty
wykorzystywanej jako materiał pędny jest nie mniejsza niż 274 EUR za 1000 l.

until 1 January 2010 to adjust the national level of taxation on gas oil and kerosene used as propellant to the minimum level of EUR 302 per 1000 l and until 1 January 2013 to reach the minimum level of EUR 330 per 1000 l. The effective tax rate applied to gas oil and
kerosene
used as propellant shall not be less than EUR 274 per 1000 l as from 1 January 2008.

[Złożona mieszanina węglowodorów otrzymana przez katalityczny reforming przeróbki zachowawczej
nafty
, a następnie frakcjonowanie całego eluentu.

[A complex combination of hydrocarbons obtained by the catalytic reforming of straight-run
naphtha
followed by the fractionation of the total effluent.
[Złożona mieszanina węglowodorów otrzymana przez katalityczny reforming przeróbki zachowawczej
nafty
, a następnie frakcjonowanie całego eluentu.

[A complex combination of hydrocarbons obtained by the catalytic reforming of straight-run
naphtha
followed by the fractionation of the total effluent.

[Złożona mieszanina węglowodorów otrzymana przez reforming katalityczny przeróbki zachowawczej
nafty
a następnie frakcjonowanie całego odcieku.

[A complex combination of hydrocarbons obtained from the catalytic reforming of straight-run
naphtha
followed by fractionation of the total effluent.
[Złożona mieszanina węglowodorów otrzymana przez reforming katalityczny przeróbki zachowawczej
nafty
a następnie frakcjonowanie całego odcieku.

[A complex combination of hydrocarbons obtained from the catalytic reforming of straight-run
naphtha
followed by fractionation of the total effluent.

[Mieszanina węglowodorów otrzymana przez destylację hydrorafinowanej
nafty
, a następnie ekstrakcję rozpuszczalnika i proces destylacji.

[A combination of hydrocarbons obtained from the distillation of hydrotreated
naphtha
followed by a solvent extraction and distillation process.
[Mieszanina węglowodorów otrzymana przez destylację hydrorafinowanej
nafty
, a następnie ekstrakcję rozpuszczalnika i proces destylacji.

[A combination of hydrocarbons obtained from the distillation of hydrotreated
naphtha
followed by a solvent extraction and distillation process.

[Złożona mieszanina węglowodorów otrzymana przez destylację hydrorafinowanej
nafty
, a następnie ekstrakcję rozpuszczalnika.

[A complex combination of hydrocarbons obtained by distillation of hydrotreated
naphtha
followed by solvent extraction.
[Złożona mieszanina węglowodorów otrzymana przez destylację hydrorafinowanej
nafty
, a następnie ekstrakcję rozpuszczalnika.

[A complex combination of hydrocarbons obtained by distillation of hydrotreated
naphtha
followed by solvent extraction.

Chodzi o pomoc inwestycyjną w wysokości 35 % na rurociąg doprowadzający
naftę
od morza do międzynarodowego lotniska w Atenach.

The case concerns investment aid of 35 % for a
kerosene
pipeline from the sea to Athens International Airport.
Chodzi o pomoc inwestycyjną w wysokości 35 % na rurociąg doprowadzający
naftę
od morza do międzynarodowego lotniska w Atenach.

The case concerns investment aid of 35 % for a
kerosene
pipeline from the sea to Athens International Airport.

...jako wspólny znacznik skarbowy, przewidziany dyrektywą 95/60/WE, do znakowania olejów napędowych i
nafty
, od których nie jest pobierany podatek w pełnym wymiarze stawki stosowanej do takich...

...as the common fiscal marker provided for by Directive 95/60/EC, for the marking of gas oils and
kerosene
which have not borne duty at the full rate applicable to such energy products used as prope
Decyzja Komisji 2006/428/WE z dnia 22 czerwca 2006 r. ustanawiająca wspólny znacznik skarbowy olejów napędowych i nafty [2] ustanowiła produkt określony nazwą chemiczną N-etylo-N-[2-(1-izobutoxyetoxy)etyl[o]azobenzeno-4-amina (Solvent Yellow 124) jako wspólny znacznik skarbowy, przewidziany dyrektywą 95/60/WE, do znakowania olejów napędowych i
nafty
, od których nie jest pobierany podatek w pełnym wymiarze stawki stosowanej do takich produktów energetycznych wykorzystywanych jako materiał pędny.

Commission Decision 2006/428/EC of 22 June 2006 establishing a common fiscal marker for gas oils and kerosene [2] established the product identified by the scientific name N-ethyl-N-[2-(1-isobutoxyethoxy)ethyl]-4-(phenylazo)aniline (Solvent Yellow 124) as the common fiscal marker provided for by Directive 95/60/EC, for the marking of gas oils and
kerosene
which have not borne duty at the full rate applicable to such energy products used as propellant.

...wpólnym znacznikiem skarbowym, przewidzianym dyrektywą 95/60/WE, do znakowania olejów napędowych i
nafty
, od których nie jest pobierany podatek w pełnym wymiarze stawki stosowanej do takich olejów...

...as the common fiscal marker provided for by Directive 95/60/EC, for the marking of gas oils and
kerosene
which have not borne duty at the full rate applicable to such mineral oils used as propella
Decyzja Komisji 2001/574/WE [2] ustanawia produkt kreślony nazwą naukową N-etylo-N-[2-(1-izobutoxyetoxy)etyl[o]azobenzeno-4-amina (Solvent Yellow 124) wpólnym znacznikiem skarbowym, przewidzianym dyrektywą 95/60/WE, do znakowania olejów napędowych i
nafty
, od których nie jest pobierany podatek w pełnym wymiarze stawki stosowanej do takich olejów mineralnych wykorzystywanych jako materiał pędny.

Commission Decision 2001/574/EC [2] established the product identified by the scientific name N-ethyl-N-[2-(1-isobutoxyethoxy)ethyl]-4-(phenylazo)aniline (Solvent Yellow 124) as the common fiscal marker provided for by Directive 95/60/EC, for the marking of gas oils and
kerosene
which have not borne duty at the full rate applicable to such mineral oils used as propellant.

...mieszanina węglowodorów otrzymana ze stabilizacyjnego frakcjonowania przeróbki zachowawczej
nafty
, destylacji gazu resztkowego i katalitycznego reformowania stabilizowanego gazu resztkowego na

...complex combination of hydrocarbons obtained from the fractionation stabilization of straight-run
naphtha
, distillation tail gas and catalytic reformed naphtha stabilizer tail gas.
[Złożona mieszanina węglowodorów otrzymana ze stabilizacyjnego frakcjonowania przeróbki zachowawczej
nafty
, destylacji gazu resztkowego i katalitycznego reformowania stabilizowanego gazu resztkowego nafty.

[A complex combination of hydrocarbons obtained from the fractionation stabilization of straight-run
naphtha
, distillation tail gas and catalytic reformed naphtha stabilizer tail gas.

Nafta
lub parafina ciekła.

Kerosene
or liquid paraffin
Nafta
lub parafina ciekła.

Kerosene
or liquid paraffin

...lotniczych typu benzyny do silników odrzutowych (paliw lotniczych do silników odrzutowych na bazie
nafty
lub JP4), materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty, innych naft, oleju...

include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil...
uwzględnić wyłącznie zapasy następujących produktów: benzyny silnikowej, benzyny lotniczej, paliw lotniczych typu benzyny do silników odrzutowych (paliw lotniczych do silników odrzutowych na bazie
nafty
lub JP4), materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty, innych naft, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego (średnich destylatów) oraz ciężkiego oleju opałowego (o niskiej bądź wysokiej zawartości siarki), i ustalić dla nich ekwiwalent ropy naftowej, mnożąc ich ilości przez współczynnik 1,2.

include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) and calculate the crude oil equivalent by multiplying the quantities by a factor of 1,2.

...lotniczego typu benzyny do silników odrzutowych (paliwo lotnicze do silników odrzutowych na bazie
nafty
lub JP4), materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty, innych naft, oleju...

Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor...
Zużycie krajowe jest sumą zagregowanych danych dotyczących „faktycznych dostaw krajowych brutto” zdefiniowanych w pkt 3.2.1 załącznika C do rozporządzenia WE nr 1099/2008 wyłącznie w odniesieniu do następujących produktów: benzyny silnikowej, benzyny lotniczej, paliwa lotniczego typu benzyny do silników odrzutowych (paliwo lotnicze do silników odrzutowych na bazie
nafty
lub JP4), materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty, innych naft, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego (średnich destylatów), ciężkiego oleju opałowego (o niskiej bądź wysokiej zawartości siarki), określonych w pkt 4 załącznika B do rozporządzenia (WE) nr 1099/2008.

Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) as defined in Section 4 of Annex B to Regulation (EC) No 1099/2008.

...lotnicze typu benzyny do silników odrzutowych (paliwo lotnicze do silników odrzutowych na bazie
nafty
lub JP4),

Gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4)
paliwo lotnicze typu benzyny do silników odrzutowych (paliwo lotnicze do silników odrzutowych na bazie
nafty
lub JP4),

Gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4)

Niskowrząca
nafta
– nieokreślona;

Low boiling
naphtha
— unspecified;
Niskowrząca
nafta
– nieokreślona;

Low boiling
naphtha
— unspecified;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich