Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: iskrowy
...i środowiskiem, mające zastosowanie do paliw przeznaczonych do użytku w silnikach z zapłonem
iskrowym
i silnikach z zapłonem samoczynnym, z uwzględnieniem wymogów technicznych tych silników; or

technical specifications on health and environmental grounds for fuels to be used with
positive
ignition and compression-ignition engines, taking account of the technical requirements of those...
specyfikacje techniczne z powodów związanych ze zdrowiem i środowiskiem, mające zastosowanie do paliw przeznaczonych do użytku w silnikach z zapłonem
iskrowym
i silnikach z zapłonem samoczynnym, z uwzględnieniem wymogów technicznych tych silników; oraz

technical specifications on health and environmental grounds for fuels to be used with
positive
ignition and compression-ignition engines, taking account of the technical requirements of those engines; and

Opcjonalnie, w przypadku silników zasilanych gazem ziemnym i silników o zapłonie
iskrowym
, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od...

Optionally, for natural gas fuelled and PI engines, the hydrocarbon analyzer may be of the non-heated flame ionization detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 2 to this...
Opcjonalnie, w przypadku silników zasilanych gazem ziemnym i silników o zapłonie
iskrowym
, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od zastosowanej metody (zob. dodatek 2 do niniejszego załącznika pkt A.2.1.3).

Optionally, for natural gas fuelled and PI engines, the hydrocarbon analyzer may be of the non-heated flame ionization detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 2 to this annex, paragraph A.2.1.3).

Opcjonalnie, w przypadku silników zasilanych gazem ziemnym i silników o zapłonie
iskrowym
, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od...

Optionally, for NG fuelled and PI engines, the hydrocarbon analyser may be of the non-heated flame ionisation detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 3, paragraph A.3.1.3).
Opcjonalnie, w przypadku silników zasilanych gazem ziemnym i silników o zapłonie
iskrowym
, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od zastosowanej metody (zob. dodatek 3, pkt A.3.1.3).

Optionally, for NG fuelled and PI engines, the hydrocarbon analyser may be of the non-heated flame ionisation detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 3, paragraph A.3.1.3).

Silnik o zapłonie
iskrowym
(wolnossący lub doładowany)

Naturally aspirated or pressure-charged
positive-ignition
engine
Silnik o zapłonie
iskrowym
(wolnossący lub doładowany)

Naturally aspirated or pressure-charged
positive-ignition
engine

Załącznik VII stosuje się do celów homologacji typu pojazdów z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz tychże silników.”;

Annex VII shall apply for the purposes of the type approval of vehicles with
spark
ignition engines and of such engines.’
Załącznik VII stosuje się do celów homologacji typu pojazdów z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz tychże silników.”;

Annex VII shall apply for the purposes of the type approval of vehicles with
spark
ignition engines and of such engines.’

...odnoszące się do pkt 3.3.3.1, 3.3.3.2 oraz 3.3.3.3 niniejszego załącznika dla silników z zapłonem
iskrowym
oraz do pkt 3.3.4.1, 3.3.4.2 i 3.3.4.3 niniejszego załącznika dla silników wysokoprężnych.

...deficiencies, deficiencies relating to paragraphs 3.3.3.1, 3.3.3.2 and 3.3.3.3 of this Annex for
positive-ignition
engines and paragraphs 3.3.4.1, 3.3.4.2 and 3.3.4.3 of this Annex for compression-
Przy określaniu ustalonej kolejności nieprawidłowości w pierwszej kolejności należy wymienić nieprawidłowości odnoszące się do pkt 3.3.3.1, 3.3.3.2 oraz 3.3.3.3 niniejszego załącznika dla silników z zapłonem
iskrowym
oraz do pkt 3.3.4.1, 3.3.4.2 i 3.3.4.3 niniejszego załącznika dla silników wysokoprężnych.

In determining the identified order of deficiencies, deficiencies relating to paragraphs 3.3.3.1, 3.3.3.2 and 3.3.3.3 of this Annex for
positive-ignition
engines and paragraphs 3.3.4.1, 3.3.4.2 and 3.3.4.3 of this Annex for compression-ignition engines shall be identified first.

...mocy netto polega na pracy przy całkowicie otwartej przepustnicy w przypadku silników z zapłonem
iskrowym
oraz ustawionej na pełny wydatek pompie wtryskowej w przypadku silników Diesla, przy wyposa

The net power test shall consist of a run at full throttle for
positive-ignition
engines and at fixed full-load fuel injection pump setting for diesel engines, the engine being equipped as specified...
Badanie mocy netto polega na pracy przy całkowicie otwartej przepustnicy w przypadku silników z zapłonem
iskrowym
oraz ustawionej na pełny wydatek pompie wtryskowej w przypadku silników Diesla, przy wyposażeniu silnika określonym w tabeli 1.

The net power test shall consist of a run at full throttle for
positive-ignition
engines and at fixed full-load fuel injection pump setting for diesel engines, the engine being equipped as specified in table 1.

...określone w ppkt 3.3.3.1., 3.3.3.2. oraz 3.3.3.3. niniejszego załącznika dla silników z zapłonem
iskrowym
oraz w ppkt 3.3.4.1., 3.3.4.2. i 3.3.4.3. niniejszego załącznika dla silników wysokoprężnyc

...deficiencies relating to paragraphs 3.3.3.1., 3.3.3.2. and 3.3.3.3. of this annex for
positive-ignition
engines and paragraphs 3.3.4.1., 3.3.4.2. and 3.3.4.3. of this annex for compressi
Przy określaniu ustalonej kolejności nieprawidłowości, w pierwszej kolejności traktowane są te, które zostały określone w ppkt 3.3.3.1., 3.3.3.2. oraz 3.3.3.3. niniejszego załącznika dla silników z zapłonem
iskrowym
oraz w ppkt 3.3.4.1., 3.3.4.2. i 3.3.4.3. niniejszego załącznika dla silników wysokoprężnych.

In determining the identified order of deficiencies, deficiencies relating to paragraphs 3.3.3.1., 3.3.3.2. and 3.3.3.3. of this annex for
positive-ignition
engines and paragraphs 3.3.4.1., 3.3.4.2. and 3.3.4.3. of this annex for compression-ignition engines shall be identified first.

Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym należy poddać następującym badaniom:

Positive
ignition engine-powered vehicles and hybrid electric vehicles equipped with a positive-ignition engine shall be subject to the following tests:
Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym należy poddać następującym badaniom:

Positive
ignition engine-powered vehicles and hybrid electric vehicles equipped with a positive-ignition engine shall be subject to the following tests:

Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym, wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym zasilane gazem płynnym lub ziemnym/biometanem (jedno- lub dwupaliwowe),...

Positive
ignition engine-powered vehicle and hybrid electric vehicles equipped with positive-ignition engine fuelled with LPG or NG/biomethane (mono or bi-fuel) shall be subjected to the following...
Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym, wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym zasilane gazem płynnym lub ziemnym/biometanem (jedno- lub dwupaliwowe), należy poddać następującym badaniom (zgodnie z tabelą A):

Positive
ignition engine-powered vehicle and hybrid electric vehicles equipped with positive-ignition engine fuelled with LPG or NG/biomethane (mono or bi-fuel) shall be subjected to the following tests (according to Table A):

Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym, wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym zasilane gazem płynnym lub ziemnym (jedno- lub dwupaliwowe), poddaje...

Positive
ignition engine-powered vehicle and hybrid electric vehicles equipped with positive-ignition engine fuelled with LPG or NG (mono or bi-fuel) shall be subjected to the following tests...
Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym, wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym zasilane gazem płynnym lub ziemnym (jedno- lub dwupaliwowe), poddaje się następującym badaniom (zgodnie z tabelą 1):

Positive
ignition engine-powered vehicle and hybrid electric vehicles equipped with positive-ignition engine fuelled with LPG or NG (mono or bi-fuel) shall be subjected to the following tests (according to Table 1):

Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym poddaje się następującym badaniom:

Positive
ignition engine-powered vehicles and hybrid electric vehicles equipped with a positive-ignition engine shall be subject to the following tests:
Pojazdy z silnikami o zapłonie
iskrowym
oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym poddaje się następującym badaniom:

Positive
ignition engine-powered vehicles and hybrid electric vehicles equipped with a positive-ignition engine shall be subject to the following tests:

W przypadku silników o zapłonie
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych zasilanych NG/biometanem:

For
positive
ignition engines and dual-fuel engines fuelled with NG/biomethane:
W przypadku silników o zapłonie
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych zasilanych NG/biometanem:

For
positive
ignition engines and dual-fuel engines fuelled with NG/biomethane:

W przypadku silników o zapłonie
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych zasilanych LPG:

For
positive
ignition engines and dual-fuel engines fuelled with LPG:
W przypadku silników o zapłonie
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych zasilanych LPG:

For
positive
ignition engines and dual-fuel engines fuelled with LPG:

„Dane techniczne dotyczące paliw do badania silników o zapłonie
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych”;

‘Technical data on fuels for testing
positive
ignition and dual-fuel engines’;
„Dane techniczne dotyczące paliw do badania silników o zapłonie
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych”;

‘Technical data on fuels for testing
positive
ignition and dual-fuel engines’;

Dane techniczne dotyczące paliw dla badanych silników z zapłonem
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych

Technical data on fuels for testing
positive
ignition and dual-fuel engines
Dane techniczne dotyczące paliw dla badanych silników z zapłonem
iskrowym
oraz silników dwupaliwowych

Technical data on fuels for testing
positive
ignition and dual-fuel engines

...dla silników wysokoprężnych, ale przed rozpoczęciem badania, pojazdy z silnikiem o zapłonie
iskrowym
oraz silnikiem wysokoprężnym należy przechowywać w pomieszczeniu o względnie stałej tempera

...specific for compression-ignition engines, and before testing, compression-ignition and
positive-ignition
engined vehicles shall be kept in a room in which the temperature remains relative
Po zakończeniu kondycjonowania przewidzianego dla silników wysokoprężnych, ale przed rozpoczęciem badania, pojazdy z silnikiem o zapłonie
iskrowym
oraz silnikiem wysokoprężnym należy przechowywać w pomieszczeniu o względnie stałej temperaturze między 293 a 303 K (20 °C a 30 °C).

After this preconditioning, specific for compression-ignition engines, and before testing, compression-ignition and
positive-ignition
engined vehicles shall be kept in a room in which the temperature remains relatively constant between 293 and 303 K (20 and 30 °C).

...łatwopalnych od iskier wywołanych przez pola indukowane, prądy kontaktowe lub wyładowania
iskrowe
; oraz

fires and explosions resulting from the ignition of flammable materials by sparks caused by induced fields, contact currents or spark discharges; and
pożary i wybuchy w wyniku zapalenia materiałów łatwopalnych od iskier wywołanych przez pola indukowane, prądy kontaktowe lub wyładowania
iskrowe
; oraz

fires and explosions resulting from the ignition of flammable materials by sparks caused by induced fields, contact currents or spark discharges; and

Silniki lotnicze spalinowe z zapłonem
iskrowym
(do cywilnych statków powietrznych)

Aircraft
spark-ignition
internal combustion
piston
engines, for civil use
Silniki lotnicze spalinowe z zapłonem
iskrowym
(do cywilnych statków powietrznych)

Aircraft
spark-ignition
internal combustion
piston
engines, for civil use

Silniki lotnicze spalinowe z zapłonem
iskrowym
(do cywilnych statków powietrznych)

Aircraft
spark-ignition
internal combustion
piston
engines, for civil use
Silniki lotnicze spalinowe z zapłonem
iskrowym
(do cywilnych statków powietrznych)

Aircraft
spark-ignition
internal combustion
piston
engines, for civil use

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich