Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: dostęp
...jasno sprecyzowanym celom związanym z ogólnym interesem gospodarczym (rozwój regionalny,
dostęp
itp.);

...of the infrastructure meets a clearly defined objective of general interest (regional development,
accessibility
, etc.);
budowa i użytkowanie infrastruktury odpowiadają jasno sprecyzowanym celom związanym z ogólnym interesem gospodarczym (rozwój regionalny,
dostęp
itp.);

the construction and operation of the infrastructure meets a clearly defined objective of general interest (regional development,
accessibility
, etc.);

Wszystkie przedmiotowe kanały dystrybucji łącznie zapewniają
dostęp
ponad 2,5 mln klientów NN;

All these distribution channels together provide
access to
over 2,5 million NN customers.
Wszystkie przedmiotowe kanały dystrybucji łącznie zapewniają
dostęp
ponad 2,5 mln klientów NN;

All these distribution channels together provide
access to
over 2,5 million NN customers.

...wydawanej przez organ publiczny, definiującej przejrzyste i niedyskryminacyjne warunki stałego
dostępu
wykonawców do świadczenia określonych usług, takich jak usługi społeczne, pozwalające klient

...by a public authority defining the transparent and non-discriminatory conditions on the continuous
access
of economic operators to the provision of specific services, such as social services,...
Takie systemy są zazwyczaj oparte na decyzji wydawanej przez organ publiczny, definiującej przejrzyste i niedyskryminacyjne warunki stałego
dostępu
wykonawców do świadczenia określonych usług, takich jak usługi społeczne, pozwalające klientom na dokonywanie wyboru takich wykonawców.

Such systems are typically based on a decision by a public authority defining the transparent and non-discriminatory conditions on the continuous
access
of economic operators to the provision of specific services, such as social services, allowing customers to choose between such operators.

Wybrane środki komunikacji muszą być ogólnie dostępne i nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do procedury przetargowej.

The means of communication chosen must be generally available and thus not restrict the
access
of economic operators to the tendering procedure.
Wybrane środki komunikacji muszą być ogólnie dostępne i nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do procedury przetargowej.

The means of communication chosen must be generally available and thus not restrict the
access
of economic operators to the tendering procedure.

...środki komunikacji nie mogą mieć charakteru dyskryminacyjnego i nie mogą powodować ograniczenia
dostępu
wykonawców do procedury udzielania zamówienia.

...chosen shall be non-discriminatory in nature and shall not have the effect of restricting the
access
of economic operators to the award procedure.
Wybrane środki komunikacji nie mogą mieć charakteru dyskryminacyjnego i nie mogą powodować ograniczenia
dostępu
wykonawców do procedury udzielania zamówienia.

The means of communication chosen shall be non-discriminatory in nature and shall not have the effect of restricting the
access
of economic operators to the award procedure.

Specyfikacje techniczne zapewniają równy
dostęp
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia i nie tworzą nieuzasadnionych przeszkód dla otwarcia zamówienia publicznego na konkurencję.

Technical specifications shall afford equal
access
of economic operators to the procurement procedure and shall not have the effect of creating unjustified obstacles to the opening up of public...
Specyfikacje techniczne zapewniają równy
dostęp
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia i nie tworzą nieuzasadnionych przeszkód dla otwarcia zamówienia publicznego na konkurencję.

Technical specifications shall afford equal
access
of economic operators to the procurement procedure and shall not have the effect of creating unjustified obstacles to the opening up of public procurement to competition.

Specyfikacje techniczne zapewniają równy
dostęp
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia i nie tworzą nieuzasadnionych przeszkód dla otwarcia zamówienia publicznego na konkurencję.

Technical specifications shall afford equal
access
of economic operators to the procurement procedure and shall not have the effect of creating unjustified obstacles to the opening up of public...
Specyfikacje techniczne zapewniają równy
dostęp
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia i nie tworzą nieuzasadnionych przeszkód dla otwarcia zamówienia publicznego na konkurencję.

Technical specifications shall afford equal
access
of economic operators to the procurement procedure and shall not have the effect of creating unjustified obstacles to the opening up of public procurement to competition.

...środków komunikacji, instytucje zamawiające powinny unikać nieuzasadnionych przeszkód w zakresie
dostępu
wykonawców do postępowań o udzielenie zamówienia, w których oferty należy składać w formie e

...communication, contracting authorities should avoid unjustified obstacles to economic operators’
access
to procurement procedures in which tenders are to be presented in the form of electronic cata
Zgodnie z wymogami przepisów dotyczących elektronicznych środków komunikacji, instytucje zamawiające powinny unikać nieuzasadnionych przeszkód w zakresie
dostępu
wykonawców do postępowań o udzielenie zamówienia, w których oferty należy składać w formie elektronicznych katalogów i które gwarantują zgodność z ogólnymi zasadami niedyskryminacji i równego traktowania.

In line with the requirements of the rules for electronic means of communication, contracting authorities should avoid unjustified obstacles to economic operators’
access
to procurement procedures in which tenders are to be presented in the form of electronic catalogues and which guarantee compliance with the general principles of non-discrimination and equal treatment.

...środków komunikacji, podmioty zamawiające powinny unikać nieuzasadnionych przeszkód w zakresie
dostępu
wykonawców do postępowań o udzielenie zamówienia, w których oferty należy składać w formie e

...of communication, contracting entities should avoid unjustified obstacles to economic operators’
access
to procurement procedures in which tenders are to be presented in the form of electronic cata
Zgodnie z wymogami przepisów dotyczących elektronicznych środków komunikacji, podmioty zamawiające powinny unikać nieuzasadnionych przeszkód w zakresie
dostępu
wykonawców do postępowań o udzielenie zamówienia, w których oferty należy składać w formie elektronicznych katalogów i które gwarantują zgodność z ogólnymi zasadami niedyskryminacji i równego traktowania.

In line with the requirements of the rules for electronic means of communication, contracting entities should avoid unjustified obstacles to economic operators’
access
to procurement procedures in which tenders are to be presented in the form of electronic catalogues and which guarantee compliance with the general principles of non-discrimination and equal treatment.

...informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) będącymi w powszechnym użyciu oraz które nie ograniczają
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

...technology (ICT) products in general use and which do not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.
Podmioty zamawiające powinny, z wyjątkiem pewnych określonych sytuacji, stosować elektroniczne środki komunikacji, które są niedyskryminujące, ogólnie dostępne i interoperacyjne z produktami technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) będącymi w powszechnym użyciu oraz które nie ograniczają
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

Contracting entities should, except in certain specific situations, use electronic means of communication which are non-discriminatory, generally available and interoperable with the information and communication technology (ICT) products in general use and which do not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.

...dostępne i interoperacyjne z produktami ICT będącymi w powszechnym użyciu i które nie ograniczają
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

...interoperable with the ICT products in general use and which do not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.
Instytucje zamawiające powinny, z wyjątkiem pewnych określonych sytuacji, stosować elektroniczne środki komunikacji, które są niedyskryminujące, ogólnie dostępne i interoperacyjne z produktami ICT będącymi w powszechnym użyciu i które nie ograniczają
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

Contracting authorities should, except in certain specific situations, use electronic means of communication which are non-discriminatory, generally available and interoperable with the ICT products in general use and which do not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.

...dostępne i interoperacyjne z produktami ITC będącymi w powszechnym użyciu oraz nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

...and interoperable with the ICT products in general use and shall not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.
Narzędzia i urządzenia wykorzystywane do celów komunikacji za pomocą środków elektronicznych, jak również ich właściwości techniczne, muszą być niedyskryminujące, ogólnie dostępne i interoperacyjne z produktami ITC będącymi w powszechnym użyciu oraz nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

The tools and devices to be used for communicating by electronic means, as well as their technical characteristics, shall be non-discriminatory, generally available and interoperable with the ICT products in general use and shall not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.

...dostępne i interoperacyjne z produktami ICT będącymi w powszechnym użyciu oraz nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

...and interoperable with the ICT products in general use and shall not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.
Narzędzia i urządzenia wykorzystywane do celów komunikacji za pomocą środków elektronicznych, jak również ich właściwości techniczne, muszą być niedyskryminujące, ogólnie dostępne i interoperacyjne z produktami ICT będącymi w powszechnym użyciu oraz nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.

The tools and devices to be used for communicating by electronic means, as well as their technical characteristics, shall be non-discriminatory, generally available and interoperable with the ICT products in general use and shall not restrict economic operators’
access
to the procurement procedure.

Wybrane środki komunikacji muszą być ogólnie dostępne i niedyskryminacyjne oraz nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie koncesji.

...shall be generally available and non-discriminatory, and shall not restrict economic operators’
access
to the concession award procedure.
Wybrane środki komunikacji muszą być ogólnie dostępne i niedyskryminacyjne oraz nie mogą ograniczać
dostępu
wykonawców do postępowania o udzielenie koncesji.

The means of communication chosen shall be generally available and non-discriminatory, and shall not restrict economic operators’
access
to the concession award procedure.

...ograniczania dostaw gazu do elektrowni cieplnych na niekorzyść elektrowni konkurencyjnych; iii)
dostęp
EDP do zastrzeżonych prawnie informacji o kosztach ponoszonych przez konkurencję, dziennym zu

...manage the constraints in the gas supply to CCGTs to the detriment of competing CCGTs; (iii) EDP’s
access
to proprietary information about its competitors’ costs and daily gas nominations,...
To znaczy: i) zastrzeżenia co do możliwości i argumentów, jakie ma EDP, aby kontrolować ceny gazu i podnieść koszty ponoszone przez konkurencję, przejmując w ten sposób swoją obecną i potencjalną konkurencję i uniemożliwiając wejście tych podmiotów na rynek; ii) możliwości EDP w zakresie ograniczania dostaw gazu do elektrowni cieplnych na niekorzyść elektrowni konkurencyjnych; iii)
dostęp
EDP do zastrzeżonych prawnie informacji o kosztach ponoszonych przez konkurencję, dziennym zużyciu gazu, co przyniosłoby EDP znaczne korzyści.

That is: (i) EDP’s ability and incentive to control gas prices and raise its rivals’ costs, thereby foreclosing its actual and potential competitors and deterring entry; (ii) EDP’s ability to manage the constraints in the gas supply to CCGTs to the detriment of competing CCGTs; (iii) EDP’s
access
to proprietary information about its competitors’ costs and daily gas nominations, conferring on it a significant advantage.

...rezolucji MKP i sprawozdania oraz zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 552/97 czasowe wycofanie
dostępu
Mjanmy/Birmy do preferencji taryfowych przyznanych na mocy rozporządzenia (WE) nr...

...pursuant to Article 2 of Regulation (EC) No 552/97, the temporary withdrawal of Myanmar/Burma’s
access
to the tariff preferences granted by Regulation (EC) No 732/2008 should therefore be repealed
W świetle rezolucji MKP i sprawozdania oraz zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 552/97 czasowe wycofanie
dostępu
Mjanmy/Birmy do preferencji taryfowych przyznanych na mocy rozporządzenia (WE) nr 732/2008 należy uchylić z dniem przyjęcia rezolucji MKP.

In view of the ILC resolution and of the Report, and pursuant to Article 2 of Regulation (EC) No 552/97, the temporary withdrawal of Myanmar/Burma’s
access
to the tariff preferences granted by Regulation (EC) No 732/2008 should therefore be repealed, as of the date of the adoption of the ILC resolution.

...ogólny system preferencji taryfowych od dnia 1 stycznia 2009 r. [3], przewiduje, że
dostęp
Mjanmy/Birmy do preferencji taryfowych przyznanych rozporządzeniem (WE) nr 732/2008 zostaje t

...a scheme of generalised tariff preferences from 1 January 2009 [3], provides that Myanmar/Burma’s
access
to the tariff preferences granted by Regulation (EC) No 732/2008 is temporarily withdrawn.
Art. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 552/97 z dnia 24 marca 1997 r. tymczasowo wycofującego dostęp do ogólnych preferencji taryfowych w odniesieniu do Związku Myanmar [2], zmieniony na mocy art. 28 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 732/2008 z dnia 22 lipca 2008 r. wprowadzającego ogólny system preferencji taryfowych od dnia 1 stycznia 2009 r. [3], przewiduje, że
dostęp
Mjanmy/Birmy do preferencji taryfowych przyznanych rozporządzeniem (WE) nr 732/2008 zostaje tymczasowo wycofany.

Article 1 of Council Regulation (EC) No 552/97 of 24 March 1997 temporarily withdrawing access to generalized tariff preferences from the Union of Myanmar [2], as amended by Article 28(1) of Council Regulation (EC) No 732/2008 of 22 July 2008 applying a scheme of generalised tariff preferences from 1 January 2009 [3], provides that Myanmar/Burma’s
access
to the tariff preferences granted by Regulation (EC) No 732/2008 is temporarily withdrawn.

...do ogólnych preferencji taryfowych w odniesieniu do Mjanmy/Birmy [2] uchyliło tymczasowe wycofanie
dostępu
Mjanmy/Birmy do preferencji taryfowych w ramach ogólnego systemu preferencji (GSP).

...tariff preferences from Myanmar/Burma [2] repealed the temporary withdrawal of Myanmar/Burma’s
access
to the Generalised Scheme of Preferences (GSP) tariff preferences.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 607/2013 z dnia 12 czerwca 2013 r. uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 552/97 tymczasowo wycofujące dostęp do ogólnych preferencji taryfowych w odniesieniu do Mjanmy/Birmy [2] uchyliło tymczasowe wycofanie
dostępu
Mjanmy/Birmy do preferencji taryfowych w ramach ogólnego systemu preferencji (GSP).

Regulation (EU) No 607/2013 of the European Parliament and of the Council of 12 June 2013 repealing Council Regulation (EC) No 552/97 temporarily withdrawing access to generalised tariff preferences from Myanmar/Burma [2] repealed the temporary withdrawal of Myanmar/Burma’s
access
to the Generalised Scheme of Preferences (GSP) tariff preferences.

w przypadku naruszenia zakazów lub warunków
dostępu
wymienionych w lit. b)–g) lub dokonania próby takiego naruszenia, możliwe jest praktyczne zapewnienie jednoznacznego wykrycia takiego naruszenia...

where the
access
prohibitions or conditions referred
to
under points (b) to (f) are infringed or there is an attempt to do so, it may be reasonably ensured that the infringements or attempts are...
w przypadku naruszenia zakazów lub warunków
dostępu
wymienionych w lit. b)–g) lub dokonania próby takiego naruszenia, możliwe jest praktyczne zapewnienie jednoznacznego wykrycia takiego naruszenia lub takiej próby.

where the
access
prohibitions or conditions referred
to
under points (b) to (f) are infringed or there is an attempt to do so, it may be reasonably ensured that the infringements or attempts are clearly detectable.

Zagraniczni rybacy są tak samo zobowiązani do przestrzegania ograniczeń
dostępu
wymienionych w obecnym rozporządzeniu, ponieważ ograniczenia te odnoszą się do terytorium Niderlandów.

Foreign fishermen are equally bound to observe the
access
restrictions in the present decree, since they apply to Dutch territory.
Zagraniczni rybacy są tak samo zobowiązani do przestrzegania ograniczeń
dostępu
wymienionych w obecnym rozporządzeniu, ponieważ ograniczenia te odnoszą się do terytorium Niderlandów.

Foreign fishermen are equally bound to observe the
access
restrictions in the present decree, since they apply to Dutch territory.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich