Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: dostawczy
Rozbudowa zdolności przesyłowych gazu ziemnego (gazociągi
dostawcze
) potrzebnej do zaspokojenia popytu oraz dywersyfikacji dostaw ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, a także tras dostaw:

Developing the natural gas transport capacity (gas supply pipelines) needed in order to meet demand and diversify supplies from internal and external sources, as well as supply routes:
Rozbudowa zdolności przesyłowych gazu ziemnego (gazociągi
dostawcze
) potrzebnej do zaspokojenia popytu oraz dywersyfikacji dostaw ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, a także tras dostaw:

Developing the natural gas transport capacity (gas supply pipelines) needed in order to meet demand and diversify supplies from internal and external sources, as well as supply routes:

...o którym mowa w zdaniu wprowadzającym nie zarejestrowano żadnych nowych lekkich samochodów
dostawczych
, liczbę nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w ostatnim roku kalendarz

if no light
commercial vehicles
were registered in the period referred to in the introductory phrase, the number of new light commercial vehicles registered in the last calendar year for which such...
jeżeli w okresie, o którym mowa w zdaniu wprowadzającym nie zarejestrowano żadnych nowych lekkich samochodów
dostawczych
, liczbę nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w ostatnim roku kalendarzowym, dla którego dostępne są dane.

if no light
commercial vehicles
were registered in the period referred to in the introductory phrase, the number of new light commercial vehicles registered in the last calendar year for which such data is available.

...dopuszczalne emisji pyłu zawieszonego z pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i lekkich samochodów
dostawczych
na 25 mg/km.

It lays down a limit value for particulate emissions from diesel cars and light
vans
at 25 mg/km.
Określa ona wartości dopuszczalne emisji pyłu zawieszonego z pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i lekkich samochodów
dostawczych
na 25 mg/km.

It lays down a limit value for particulate emissions from diesel cars and light
vans
at 25 mg/km.

...rozporządzenia, w celu ustalenia docelowego poziomu emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
na okres po roku 2020.

...the other aspects of this Regulation in order to establish the CO2 emissions targets for new light
commercial vehicles
for the period beyond 2020.
Do dnia 31 grudnia 2015 r. Komisja dokona przeglądu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz warunków określonych w niniejszym rozporządzeniu, jak również innych aspektów niniejszego rozporządzenia, w celu ustalenia docelowego poziomu emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
na okres po roku 2020.

By 31 December 2015, the Commission shall review the specific emissions targets and the modalities set out herein, as well as the other aspects of this Regulation in order to establish the CO2 emissions targets for new light
commercial vehicles
for the period beyond 2020.

...w stosowaniu mnożników podanych w akapicie pierwszym, nie przekracza 25000 lekkich samochodów
dostawczych
na producenta.

...in the application of the multipliers set out in the first paragraph shall not exceed 25000 light
commercial vehicles
per manufacturer.
W okresie obowiązywania systemu superjednostek maksymalna liczba nowych lekkich samochodów dostawczych o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km, jaka będzie brana pod uwagę w stosowaniu mnożników podanych w akapicie pierwszym, nie przekracza 25000 lekkich samochodów
dostawczych
na producenta.

For the duration of the super-credits scheme, the maximum number of new light commercial vehicles, with specific emissions of CO2 of less than 50 g CO2/km, to be taken into account in the application of the multipliers set out in the first paragraph shall not exceed 25000 light
commercial vehicles
per manufacturer.

...przestawiła swoją produkcję, ponieważ zmieniło się zapotrzebowanie z dużo mniejszych statków
dostawczych
na takie okręty dostawcze, jakie dziś produkuje stocznia Rolandwerft.

The yard had adapted its production because demand had shifted from much smaller
feeder
ships to the feeder ships currently built by Rolandwerft.
Stocznia przestawiła swoją produkcję, ponieważ zmieniło się zapotrzebowanie z dużo mniejszych statków
dostawczych
na takie okręty dostawcze, jakie dziś produkuje stocznia Rolandwerft.

The yard had adapted its production because demand had shifted from much smaller
feeder
ships to the feeder ships currently built by Rolandwerft.

...decyzji, Adriatica brała udział w zmowie cenowej, której przedmiotem były ceny przewozu samochodów
dostawczych
na połączeniach między Patrasso a Bari i Brindisi [44].

...of this Decision, Adriatica was involved in a pact concerning the prices to be charged for
commercial vehicles
on the routes from Patras to Bari and Brindisi [44].
Należy przypomnieć, że w okresie między 30 października 1990 r. a lipcem 1994 r., który częściowo pokrywa się z okresem badanym dla celów niniejszej decyzji, Adriatica brała udział w zmowie cenowej, której przedmiotem były ceny przewozu samochodów
dostawczych
na połączeniach między Patrasso a Bari i Brindisi [44].

It should be noted, however, that between 30 October 1990 and July 1994, i.e. part of the period examined for the purposes of this Decision, Adriatica was involved in a pact concerning the prices to be charged for
commercial vehicles
on the routes from Patras to Bari and Brindisi [44].

...dotyczących pobierania opłat z tytułu przekroczenia poziomu emisji CO2 z nowych lekkich samochodów
dostawczych
na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

on the detailed arrangements for the collection of premiums for excess CO2 emissions from new light
commercial vehicles
pursuant to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the...
w sprawie szczegółowych ustaleń dotyczących pobierania opłat z tytułu przekroczenia poziomu emisji CO2 z nowych lekkich samochodów
dostawczych
na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

on the detailed arrangements for the collection of premiums for excess CO2 emissions from new light
commercial vehicles
pursuant to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council

Niniejsze rozporządzenie ustanawia średni poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
na poziomie 175 g/km, poprzez udoskonalenie technologii pojazdów, mierzone zgodnie z...

This Regulation sets the average CO2 emissions for new light
commercial
vehicles at 175 g CO2/km, by means of improvements in vehicle technology, as measured in accordance with Regulation (EC) No...
Niniejsze rozporządzenie ustanawia średni poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
na poziomie 175 g/km, poprzez udoskonalenie technologii pojazdów, mierzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007 i jego przepisami wykonawczymi, oraz dzięki technologiom innowacyjnym.

This Regulation sets the average CO2 emissions for new light
commercial
vehicles at 175 g CO2/km, by means of improvements in vehicle technology, as measured in accordance with Regulation (EC) No 715/2007 and its implementing measures, and innovative technologies.

...zainteresowanych stron – tj. zarządców infrastruktury, przewoźników kolejowych, przemysłu
dostawczego
, notyfikowanych organów, a także organów ustawodawczych.

...of the all interested parties — namely infrastructure managers, railway undertakings,
supply
industry, notified bodies and regulatory authorities alike.
I wreszcie niezbędne jest, aby skład Komisji Kontroli Zmian (CCB), która ostatecznie będzie sprawować ogólne zwierzchnictwo nad systemem, był reprezentatywnym przekrojem wszystkich zainteresowanych stron – tj. zarządców infrastruktury, przewoźników kolejowych, przemysłu
dostawczego
, notyfikowanych organów, a także organów ustawodawczych.

Finally, it is essential that the Change Control Board (CCB), which eventually will act as overall system authority, is composed of a representative cross-section of the all interested parties — namely infrastructure managers, railway undertakings,
supply
industry, notified bodies and regulatory authorities alike.

W związku z powyższym dane za 2012 r. dotyczące lekkich samochodów
dostawczych
należy uznać za niekompletne w odniesieniu do monitorowania pojazdów, które otrzymały homologację typu w wyniku procesu...

As a consequence, the 2012 data for light
commercial
vehicles should be considered incomplete with regard to the monitoring of vehicles type-approved in a multi-stage process.
W związku z powyższym dane za 2012 r. dotyczące lekkich samochodów
dostawczych
należy uznać za niekompletne w odniesieniu do monitorowania pojazdów, które otrzymały homologację typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu.

As a consequence, the 2012 data for light
commercial
vehicles should be considered incomplete with regard to the monitoring of vehicles type-approved in a multi-stage process.

Konieczne jest określenie kryteriów, zgodnie z którymi lekki pojazd
dostawczy
ma być homologowany jako pojazd kategorii M1 lub N1.

It is essential to specify the criteria in accordance with which a
light-duty
vehicle has to be type-approved as M1 or as N1 vehicle.
Konieczne jest określenie kryteriów, zgodnie z którymi lekki pojazd
dostawczy
ma być homologowany jako pojazd kategorii M1 lub N1.

It is essential to specify the criteria in accordance with which a
light-duty
vehicle has to be type-approved as M1 or as N1 vehicle.

...w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,

...light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular the first subparagraph of Article 8(9) thereof,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,

Having regard to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular the first subparagraph of Article 8(9) thereof,

...w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit drugi,

...light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular the second subparagraph of Article 8(9) thereof,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit drugi,

Having regard to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular the second subparagraph of Article 8(9) thereof,

...w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 8 ust. 6 i art. 10 ust. 1,

...light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 8(6) and Article 10(1) thereof,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 8 ust. 6 i art. 10 ust. 1,

Having regard to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 8(6) and Article 10(1) thereof,

...w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 11 ust. 7,

...light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 11(7) thereof,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 11 ust. 7,

Having regard to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 11(7) thereof,

...w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 9 ust. 3,

...light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 9(3) thereof,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 9 ust. 3,

Having regard to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 9(3) thereof,

...w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 11 ust. 7,

...light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 11(7) thereof,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów
dostawczych
[1], w szczególności jego art. 11 ust. 7,

Having regard to Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO2 emissions from
light-duty
vehicles [1], and in particular Article 11(7) thereof,

...o odstępstwo od indywidualnych docelowych poziomów emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
[2] jest nieprawidłowy.

...rules for the application for a derogation from the specific CO2 emissions targets for new light
commercial vehicles
[2] are incorrect.
Producent lekkich samochodów dostawczych Piaggio poinformował Komisję, że średni indywidualny poziom emisji CO2 w 2010 r. określony dla tego producenta w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) nr 114/2013 z dnia 6 listopada 2012 r. uzupełniającym rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 w odniesieniu do zasad dotyczących wniosków o odstępstwo od indywidualnych docelowych poziomów emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
[2] jest nieprawidłowy.

The manufacturer of light commercial vehicles, Piaggio, has informed the Commission that the average specific CO2 emissions in 2010 specified for that manufacturer in Commission Delegated Regulation (EU) No 114/2013 of 6 November 2012 supplementing Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council with regard to rules for the application for a derogation from the specific CO2 emissions targets for new light
commercial vehicles
[2] are incorrect.

Pokrywanie nowych samochodów ciężarowych i
dostawczych
(> 15)

Coating of new
vans
and trucks (> 15)
Pokrywanie nowych samochodów ciężarowych i
dostawczych
(> 15)

Coating of new
vans
and trucks (> 15)

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich