Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: dostawczy
...powinny być spójne z certyfikatem zgodności wystawionym przez producenta dla lekkiego samochodu
dostawczego
i opierać się jedynie na tym wskaźniku.

...should be consistent with the certificate of conformity issued by the manufacturer of the light
commercial vehicle
and should be based on this document only.
Dane zgromadzone przez państwa członkowskie powinny być spójne z certyfikatem zgodności wystawionym przez producenta dla lekkiego samochodu
dostawczego
i opierać się jedynie na tym wskaźniku.

Data collected by Member States should be consistent with the certificate of conformity issued by the manufacturer of the light
commercial vehicle
and should be based on this document only.

...dotyczące platformy, na którą wysyłana jest każda przesyłka, nazwę/numer statku/helikoptera
dostawczego
i datę dostawy na pokład w rejestrze przewidzianym w art. 37 ust. 2 lit. b).

Where Article 37 is applied, the warehousekeeper shall undertake to record details of the rig to which each consignment is sent, the name/number of the supply vessel/helicopter and the date of...
W przypadku gdy stosuje się art. 37, właściciel magazynu zobowiązuje się odnotować szczegóły dotyczące platformy, na którą wysyłana jest każda przesyłka, nazwę/numer statku/helikoptera
dostawczego
i datę dostawy na pokład w rejestrze przewidzianym w art. 37 ust. 2 lit. b).

Where Article 37 is applied, the warehousekeeper shall undertake to record details of the rig to which each consignment is sent, the name/number of the supply vessel/helicopter and the date of delivery on board, in the register provided for in point (b) of Article 37(2).

832 Kierowcy samochodów osobowych,
dostawczych
i motocykli

832 Car,
van
and motorcycle drivers
832 Kierowcy samochodów osobowych,
dostawczych
i motocykli

832 Car,
van
and motorcycle drivers

Gromadzenie danych dotyczących lekkich samochodów
dostawczych
i określanie informacji dotyczących monitorowania CO2

Collection of data on light
commercial vehicles
and determination of CO2 monitoring information
Gromadzenie danych dotyczących lekkich samochodów
dostawczych
i określanie informacji dotyczących monitorowania CO2

Collection of data on light
commercial vehicles
and determination of CO2 monitoring information

Tacki
dostawcze
i wyposażenie biurek

Delivery
trays and desk equipment
Tacki
dostawcze
i wyposażenie biurek

Delivery
trays and desk equipment

Prowadzone w tym zakresie badania, centra informacji i sektor
dostawczy
również skupiają się w tym regionie.

Research in this area, the dissemination of information and the
supply
sector are also concentrated in the region.
Prowadzone w tym zakresie badania, centra informacji i sektor
dostawczy
również skupiają się w tym regionie.

Research in this area, the dissemination of information and the
supply
sector are also concentrated in the region.

...lit. a)–e) rozporządzenia (UE) nr 510/2011, odnoszące się do każdego producenta lekkich samochodów
dostawczych
oraz każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku...

...points (a) to (e) of Article 10(1) of Regulation (EU) No 510/2011 for each manufacturer of light
commercial vehicles
and for each pool of manufacturers of light commercial vehicles in respect of th
Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)–e) rozporządzenia (UE) nr 510/2011, odnoszące się do każdego producenta lekkich samochodów
dostawczych
oraz każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

The values referred to in points (a) to (e) of Article 10(1) of Regulation (EU) No 510/2011 for each manufacturer of light
commercial vehicles
and for each pool of manufacturers of light commercial vehicles in respect of the 2012 calendar year are also specified in the Annex to this Decision.

...w podziale na państwa członkowskie, dotyczące liczby zarejestrowanych nowych lekkich samochodów
dostawczych
oraz ich indywidualnych poziomów emisji CO2.

The notification shall include data per Member State on the number of new light
commercial vehicles
registered and their specific emissions of CO2.
Powiadomienie zawiera dane w podziale na państwa członkowskie, dotyczące liczby zarejestrowanych nowych lekkich samochodów
dostawczych
oraz ich indywidualnych poziomów emisji CO2.

The notification shall include data per Member State on the number of new light
commercial vehicles
registered and their specific emissions of CO2.

...6,3 % — z przewozem prasy i bagaży dla SNCF, 4 % — z różnorodną działalnością, taką jak transport
dostawczy
oraz 3 % — z działalnością międzynarodową.

...and baggage transport on behalf of SNCF, 4% with various activities such as the transport of
supplies
and 3% with international activities.
Około 18 % obrotu wiązało się z frachtowaniem, 10,7 % — z działalnością logistyczną, 6,3 % — z przewozem prasy i bagaży dla SNCF, 4 % — z różnorodną działalnością, taką jak transport
dostawczy
oraz 3 % — z działalnością międzynarodową.

About 18% of turnover was connected with freight, 10.7% with logistics activities, 6.3% with newspaper and baggage transport on behalf of SNCF, 4% with various activities such as the transport of
supplies
and 3% with international activities.

...się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów
dostawczych
oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku k

...to the performance of manufacturers, as confirmed or amended for each manufacturer of light
commercial vehicles
and for each pool of manufacturers of light commercial vehicles in respect of th
Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów
dostawczych
oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

The values relating to the performance of manufacturers, as confirmed or amended for each manufacturer of light
commercial vehicles
and for each pool of manufacturers of light commercial vehicles in respect of the 2012 calendar year in accordance with Article 8(6) of Regulation (EU) No 510/2011, are specified in the Annex to this Decision.

Połączenia
dostawcze
ropy naftowej w Europie Środkowo-Wschodniej: interoperacyjność sieci rurociągów naftowych w Europie Środkowo-Wschodniej mająca zwiększyć bezpieczeństwo dostaw i zmniejszyć ryzyko...

Oil supply connections in Central Eastern Europe (‘OSC’): interoperability of the oil pipeline network in Central Eastern Europe to increase security of supply and reduce environmental risks.
Połączenia
dostawcze
ropy naftowej w Europie Środkowo-Wschodniej: interoperacyjność sieci rurociągów naftowych w Europie Środkowo-Wschodniej mająca zwiększyć bezpieczeństwo dostaw i zmniejszyć ryzyko środowiskowe.

Oil supply connections in Central Eastern Europe (‘OSC’): interoperability of the oil pipeline network in Central Eastern Europe to increase security of supply and reduce environmental risks.

Priorytetowy korytarz »Połączenia
dostawcze
ropy naftowej w Europie Środkowo-Wschodniej«

Priority corridor Oil
Supply
Connections in Central Eastern Europe (OSC)
Priorytetowy korytarz »Połączenia
dostawcze
ropy naftowej w Europie Środkowo-Wschodniej«

Priority corridor Oil
Supply
Connections in Central Eastern Europe (OSC)

Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 z nowych lekkich samochodów
dostawczych
(Save).

Average specific CO2 emissions of new light
commercial vehicles
(Save)
Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 z nowych lekkich samochodów
dostawczych
(Save).

Average specific CO2 emissions of new light
commercial vehicles
(Save)

...warunków osiągnięcia założonego na rok 2020 zmniejszenia emisji CO2 z nowych lekkich samochodów
dostawczych
, nie może zostać osiągnięty w sposób wystarczający przez państwa członkowskie, natomiast

...to define the modalities for reaching the 2020 target to reduce CO2 emissions from new light
commercial vehicles
, cannot be sufficiently achieved by the Member States but can rather, by reason
Ponieważ cel niniejszego rozporządzenia, a mianowicie określenie warunków osiągnięcia założonego na rok 2020 zmniejszenia emisji CO2 z nowych lekkich samochodów
dostawczych
, nie może zostać osiągnięty w sposób wystarczający przez państwa członkowskie, natomiast ze względu na jego rozmiary i skutki możliwe jest lepsze jego osiągnięcie na poziomie Unii, może ona podjąć działania zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu o Unii Europejskiej.

Since the objective of this Regulation, namely to define the modalities for reaching the 2020 target to reduce CO2 emissions from new light
commercial vehicles
, cannot be sufficiently achieved by the Member States but can rather, by reason of its scale and effects, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

...a mianowicie ustanowienie wymogów dotyczących emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
, nie może zostać osiągnięty przez państwa członkowskie, natomiast ze względu na jego roz

Since the objective of this Regulation, namely the establishment of CO2 emissions
performance
requirements for new light
commercial vehicles
, cannot be achieved by the Member States, and can...
Ponieważ cel niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienie wymogów dotyczących emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
, nie może zostać osiągnięty przez państwa członkowskie, natomiast ze względu na jego rozmiary i skutki możliwe jest lepsze jego osiągnięcie na poziomie Unii, Unia może podjąć działania zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu o Unii Europejskiej.

Since the objective of this Regulation, namely the establishment of CO2 emissions
performance
requirements for new light
commercial vehicles
, cannot be achieved by the Member States, and can therefore, by reason of its scale and effects, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

Zagraniczne spółki
dostawcze
nie mają możliwości bezpośredniego wejścia na rynek, a odbiorcy rozliczani bez liczników w większości nie zmienili lokalnego dostawcy zobowiązanego do świadczenia usługi...

There is no direct entry by foreign
supply
companies, and non-metered customers have largely remained with their local USO supplier.
Zagraniczne spółki
dostawcze
nie mają możliwości bezpośredniego wejścia na rynek, a odbiorcy rozliczani bez liczników w większości nie zmienili lokalnego dostawcy zobowiązanego do świadczenia usługi powszechnej.

There is no direct entry by foreign
supply
companies, and non-metered customers have largely remained with their local USO supplier.

...zostać wyłączeni producenci, którzy są odpowiedzialni za mniej niż 1000 nowych lekkich samochodów
dostawczych
rejestrowanych rocznie w Unii.

...the vehicles sold by those manufacturers, manufacturers responsible for fewer than 1000 new light
commercial
vehicles registered in the Union annually should be excluded from the scope of the...
Mając na uwadze fakt, że konieczność zapewnienia zgodności z docelowymi indywidualnymi poziomami emisji określonymi na podstawie użyteczności pojazdu oraz duże obciążenia administracyjne wynikające z procedury przyznawania odstępstwa miałyby nieproporcjonalny wpływ na najmniejszych producentów, a korzyści w zakresie zmniejszonych emisji CO2 z pojazdów sprzedawanych przez tych producentów byłyby znikome, z zakresu docelowych indywidualnych poziomów emisji i opłat z tytułu przekroczenia poziomu emisji powinni zostać wyłączeni producenci, którzy są odpowiedzialni za mniej niż 1000 nowych lekkich samochodów
dostawczych
rejestrowanych rocznie w Unii.

In recognition of the disproportionate impact on the smallest manufacturers resulting from compliance with the specific emissions targets defined on the basis of the utility of the vehicle, the high administrative burden of the derogation procedure, and the marginal resulting benefit in terms of CO2 emissions reduction from the vehicles sold by those manufacturers, manufacturers responsible for fewer than 1000 new light
commercial
vehicles registered in the Union annually should be excluded from the scope of the specific emissions target and the excess emissions premium.

...niniejsze rozporządzenie ustanawia docelowy średni poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
rejestrowanych w Unii na poziomie 147 g CO2/km, mierzony zgodnie z rozporządzeniem...

From 2020, this Regulation sets a target of 147 g CO2/km for the average emissions of new light
commercial vehicles
registered in the Union, as measured in accordance with Regulation (EC) No 715/2007...
Począwszy od roku 2020, niniejsze rozporządzenie ustanawia docelowy średni poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów
dostawczych
rejestrowanych w Unii na poziomie 147 g CO2/km, mierzony zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007 i przepisami wykonawczymi do niego oraz przy zastosowaniu innowacyjnych technologii.”;

From 2020, this Regulation sets a target of 147 g CO2/km for the average emissions of new light
commercial vehicles
registered in the Union, as measured in accordance with Regulation (EC) No 715/2007 and its implementing measures, and innovative technologies.’;

...ponieważ zmieniło się zapotrzebowanie z dużo mniejszych statków dostawczych na takie okręty
dostawcze
, jakie dziś produkuje stocznia Rolandwerft.

...yard had adapted its production because demand had shifted from much smaller feeder ships to the
feeder
ships currently built by Rolandwerft.
Stocznia przestawiła swoją produkcję, ponieważ zmieniło się zapotrzebowanie z dużo mniejszych statków dostawczych na takie okręty
dostawcze
, jakie dziś produkuje stocznia Rolandwerft.

The yard had adapted its production because demand had shifted from much smaller feeder ships to the
feeder
ships currently built by Rolandwerft.

...kategoriach pojazdów silnikowych we Wspólnocie [11], w celu włączenia lekkich samochodów
dostawczych
objętych niniejszym rozporządzeniem.

...for certain categories of motor vehicles in the Community [11], with the aim of including light
commercial
vehicles covered in this Regulation.
Wskazane jest zatem zbadanie możliwości rozszerzenia zakresu dyrektywy Rady 92/6/EWG z dnia 10 lutego 1992 r. w sprawie montowania i zastosowania urządzeń ograniczenia prędkości w niektórych kategoriach pojazdów silnikowych we Wspólnocie [11], w celu włączenia lekkich samochodów
dostawczych
objętych niniejszym rozporządzeniem.

It is therefore appropriate to investigate the feasibility of extending the scope of Council Directive 92/6/EEC of 10 February 1992 on the installation and use of speed limitation devices for certain categories of motor vehicles in the Community [11], with the aim of including light
commercial
vehicles covered in this Regulation.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich