Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: while
...adaptation of Directive 89/552/EEC to reflect structural changes and technological developments
while
fully respecting its underlying principles, which remain valid.

...dyrektywy 89/552/EWG w celu odzwierciedlenia zmian strukturalnych i postępu technicznego
przy jednoczesnym
poszanowaniu podstawowych dla niej zasad, które pozostają aktualne.
The European Parliament adopted on 4 September 2003 [10], 22 April 2004 [11] and 6 September 2005 [12] resolutions which called for the adaptation of Directive 89/552/EEC to reflect structural changes and technological developments
while
fully respecting its underlying principles, which remain valid.

W rezolucjach z dnia 4 września 2003 r. [10], 22 kwietnia 2004 r. [11] i 6 września 2005 r. [12] Parlament Europejski wezwał do dostosowania dyrektywy 89/552/EWG w celu odzwierciedlenia zmian strukturalnych i postępu technicznego
przy jednoczesnym
poszanowaniu podstawowych dla niej zasad, które pozostają aktualne.

...in a way that excludes any discrimination in respect of such cooperation between the Member States
while
fully respecting fundamental rights of individuals.

...wszelką dyskryminację w odniesieniu do takiej współpracy między państwami członkowskimi,
przy równoczesnym
pełnym poszanowaniu praw podstawowych osób fizycznych.
The exchange of personal data within the framework of police and judicial cooperation in criminal matters, notably under the principle of availability of information as laid down in the Hague Programme, should be supported by clear rules enhancing mutual trust between the competent authorities and ensuring that the relevant information is protected in a way that excludes any discrimination in respect of such cooperation between the Member States
while
fully respecting fundamental rights of individuals.

Wymianę danych osobowych w ramach współpracy policyjnej i sądowej w sprawach karnych — zwłaszcza z uwagi na zasadę udostępniania informacji określoną w programie haskim — powinny wspierać jasne przepisy umacniające wzajemne zaufanie właściwych organów oraz zapewniające ochronę odnośnych informacji w sposób wyłączający wszelką dyskryminację w odniesieniu do takiej współpracy między państwami członkowskimi,
przy równoczesnym
pełnym poszanowaniu praw podstawowych osób fizycznych.

...enable the mobilisation of third-party funds as leverage on Union funds and cutting red tape,
while
shifting the focus from paperwork to performance;

...podmiotów trzecich jako zabezpieczenie dla funduszy Unii, i ograniczając biurokrację, przenosząc
jednocześnie
punkt ciężkości z procedur administracyjnych na wyniki;
Notes that the new Financial Regulation (Regulation (EU, Euratom) No 966/2012) and its Rules of Application came into effect on 1 January 2013 and brought about major changes in financial management, in particular by ensuring enhanced sound financial management and the protection of the Union’s financial interests, introducing financial mechanisms which enable the mobilisation of third-party funds as leverage on Union funds and cutting red tape,
while
shifting the focus from paperwork to performance;

odnotowuje, że nowe rozporządzenie finansowe (rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012), wraz z zasadami stosowania, weszło w życie w dniu 1 stycznia 2013 r. i wprowadziło istotne zmiany w zarządzaniu finansami, w szczególności zapewniając poprawę należytego zarządzania finansami i ochronę interesów finansowych Unii, wprowadzając mechanizmy finansowe, które umożliwiają uruchomienie funduszy podmiotów trzecich jako zabezpieczenie dla funduszy Unii, i ograniczając biurokrację, przenosząc
jednocześnie
punkt ciężkości z procedur administracyjnych na wyniki;

...axes: (1) limiting outlays in the public sector wage bill by reducing the public-sector work force
while
shifting its composition towards higher-skilled employees, aligning the public sector work...

...wynagrodzenia w sektorze publicznym poprzez zmniejszenie liczby pracowników w sektorze publicznym,
przy jednoczesnym
zwiększeniu udziału pracowników wysoko wykwalifikowanych, dostosowanie zasad...
The main public expenditure review measures will be along three principal axes: (1) limiting outlays in the public sector wage bill by reducing the public-sector work force
while
shifting its composition towards higher-skilled employees, aligning the public sector work rules with those of the private sector and making the remuneration policy more transparent and merit-based; (2) pension reform; and (3) sectoral expenditure cuts across line ministries and programmes.

Główne środki podjęte w ramach przeglądu wydatków publicznych mają dotyczyć trzech podstawowych obszarów: 1) ograniczenia wydatków na wynagrodzenia w sektorze publicznym poprzez zmniejszenie liczby pracowników w sektorze publicznym,
przy jednoczesnym
zwiększeniu udziału pracowników wysoko wykwalifikowanych, dostosowanie zasad pracy sektora publicznego do zasad obowiązujących w sektorze prywatnym oraz sprawienie, że polityka wynagrodzeń będzie bardziej przejrzysta i oparta na zasługach; 2) reformy świadczeń emerytalnych; oraz (3) sektorowych cięć wydatków w poszczególnych ministerstwach i programach.

The reduction in the wage bill in 2014 aims at reducing the size of the public-sector work force
while
shifting its composition towards higher-skilled employees, aligning the public-sector work rules...

Obniżenie wynagrodzeń w 2014 r. ma na celu zmniejszenie liczby pracowników w sektorze publicznym,
przy jednoczesnym
zwiększeniu udziału pracowników wysoko wykwalifikowanych, dostosowanie zasad pracy...
The reduction in the wage bill in 2014 aims at reducing the size of the public-sector work force
while
shifting its composition towards higher-skilled employees, aligning the public-sector work rules with those of the private sector and making the remuneration policy more transparent and merit-based.

Obniżenie wynagrodzeń w 2014 r. ma na celu zmniejszenie liczby pracowników w sektorze publicznym,
przy jednoczesnym
zwiększeniu udziału pracowników wysoko wykwalifikowanych, dostosowanie zasad pracy sektora publicznego do zasad obowiązujących w sektorze prywatnym oraz sprawienie, że polityka wynagrodzeń będzie bardziej przejrzysta i oparta na zasługach.

Indeed, it is recognised that
while
between 2007 and the IP, Chinese import prices have increased by 37 %, the Union industry prices have increased by only 15 % (see recital 119 below).

Rzeczywiście, należy zauważyć, że o
ile
między 2007 r. a OD ceny przywozu z Chin wzrosły o 37 %, to ceny przemysłu unijnego wzrosły tylko o 15 % (zob. motyw 119 poniżej).
Indeed, it is recognised that
while
between 2007 and the IP, Chinese import prices have increased by 37 %, the Union industry prices have increased by only 15 % (see recital 119 below).

Rzeczywiście, należy zauważyć, że o
ile
między 2007 r. a OD ceny przywozu z Chin wzrosły o 37 %, to ceny przemysłu unijnego wzrosły tylko o 15 % (zob. motyw 119 poniżej).

The main decrease took place between 2002 and 2003 (– 13 percentage points),
while
between 2003 and the IP, prices recovered to some extent (+ 8 percentage points).

Największy spadek odnotowano w okresie 2002–2003 (–13 %),
natomiast
w okresie od 2003 r. do OD ceny w pewnym stopniu powróciły do poprzedniego poziomu (+9 %).
The main decrease took place between 2002 and 2003 (– 13 percentage points),
while
between 2003 and the IP, prices recovered to some extent (+ 8 percentage points).

Największy spadek odnotowano w okresie 2002–2003 (–13 %),
natomiast
w okresie od 2003 r. do OD ceny w pewnym stopniu powróciły do poprzedniego poziomu (+9 %).

While
between 2008 and 2009, production decreased by 45 %, the situation improved after 2009 until the IP; however, production did not reach in the IP the levels of 2008. Given that the production...

O
ile
między 2008 a 2009 r. produkcja zmniejszyła się o 45 %, sytuacja poprawiła się w okresie po 2009 r. aż do OD; produkcja nie osiągnęła jednak w OD poziomów z 2008 r. Ze względu na to, że moce...
While
between 2008 and 2009, production decreased by 45 %, the situation improved after 2009 until the IP; however, production did not reach in the IP the levels of 2008. Given that the production capacity remained stable, the decrease in production led to significant decrease in capacity utilisation by 25 % between 2008 and the IP.

O
ile
między 2008 a 2009 r. produkcja zmniejszyła się o 45 %, sytuacja poprawiła się w okresie po 2009 r. aż do OD; produkcja nie osiągnęła jednak w OD poziomów z 2008 r. Ze względu na to, że moce produkcyjne pozostały na tym samym poziomie, spadek produkcji spowodował znaczne obniżenie wykorzystania mocy produkcyjnych, tj. o 25 % między 2008 r. a OD.

Some exporting producers stressed the fact that
while
labour costs are higher in the USA than in the PRC, labour costs in Pakistan and Korea are more comparable to Chinese labour costs.

Niektórzy producenci będący
jednocześnie
eksporterami podkreślali fakt, że
chociaż
koszty pracy są wyższe w Stanach Zjednoczonych niż w Chinach, to koszty pracy w Pakistanie i Korei są bardziej...
Some exporting producers stressed the fact that
while
labour costs are higher in the USA than in the PRC, labour costs in Pakistan and Korea are more comparable to Chinese labour costs.

Niektórzy producenci będący
jednocześnie
eksporterami podkreślali fakt, że
chociaż
koszty pracy są wyższe w Stanach Zjednoczonych niż w Chinach, to koszty pracy w Pakistanie i Korei są bardziej porównywalne z chińskimi kosztami pracy.

Production per employee increased by 16 %
while
labour costs per employee increased only by 4 % (below the average EU inflation rate of 6,4 % over the period considered).

Wielkość produkcji na pracownika wzrosła o 16 %,
natomiast
koszty pracy na pracownika wzrosły jedynie o 4 % (poniżej średniego wskaźnika inflacji dla UE, który w rozpatrywanym okresie wyniósł 6,4 %).
Production per employee increased by 16 %
while
labour costs per employee increased only by 4 % (below the average EU inflation rate of 6,4 % over the period considered).

Wielkość produkcji na pracownika wzrosła o 16 %,
natomiast
koszty pracy na pracownika wzrosły jedynie o 4 % (poniżej średniego wskaźnika inflacji dla UE, który w rozpatrywanym okresie wyniósł 6,4 %).

Productivity, measured in thousand pieces per employee, improved by 8 % over the period considered,
while
labour costs per unit of output, measured in EUR per kg, decreased by 12 % in the same period.

Wydajność mierzona w tysiącach sztuk na zatrudnionego, poprawiła się o 8 % w rozpatrywanym okresie,
podczas gdy
koszty pracy na jednostkę produkcji, mierzone w EUR na kg, spadły w tym samym okresie o...
Productivity, measured in thousand pieces per employee, improved by 8 % over the period considered,
while
labour costs per unit of output, measured in EUR per kg, decreased by 12 % in the same period.

Wydajność mierzona w tysiącach sztuk na zatrudnionego, poprawiła się o 8 % w rozpatrywanym okresie,
podczas gdy
koszty pracy na jednostkę produkcji, mierzone w EUR na kg, spadły w tym samym okresie o 12 %.

A data collection template is useful for organising data collection activities and results
while
compiling the Resource Use and Emissions Profile.

...danych jest przydatny do organizowania działań i wyników związanych z gromadzeniem danych
podczas
opracowywania profilu wykorzystywania zasobów i wytwarzania emisji.
A data collection template is useful for organising data collection activities and results
while
compiling the Resource Use and Emissions Profile.

Szablon dotyczący gromadzenia danych jest przydatny do organizowania działań i wyników związanych z gromadzeniem danych
podczas
opracowywania profilu wykorzystywania zasobów i wytwarzania emisji.

A data collection check-list is useful for organising data collection activities and results
while
compiling the Resource Use and Emissions Profile.

...danych jest przydatna do organizowania działań i wyników związanych z gromadzeniem danych
podczas
opracowywania profilu wykorzystywania zasobów i wytwarzania emisji.
A data collection check-list is useful for organising data collection activities and results
while
compiling the Resource Use and Emissions Profile.

Lista kontrolna dotycząca gromadzenia danych jest przydatna do organizowania działań i wyników związanych z gromadzeniem danych
podczas
opracowywania profilu wykorzystywania zasobów i wytwarzania emisji.

While
Sky Gate International Aviation’s Air Operator’s Certificate was issued by the Kyrgyz Republic, there is evidence showing that the airline does not have its principal place of business in...

...przewoźnika lotniczego Sky Gate International Aviation został wydany przez Republikę Kirgiską,
natomiast
istnieją dowody wskazujące na fakt, że głównym miejscem prowadzenia działalności tych lini
While
Sky Gate International Aviation’s Air Operator’s Certificate was issued by the Kyrgyz Republic, there is evidence showing that the airline does not have its principal place of business in Kyrgyzstan as indicated by the Kyrgyz civil aviation authority, contrary to the requirements of Annex 6 to the Chicago Convention.

Certyfikat przewoźnika lotniczego Sky Gate International Aviation został wydany przez Republikę Kirgiską,
natomiast
istnieją dowody wskazujące na fakt, że głównym miejscem prowadzenia działalności tych linii lotniczych nie jest Kirgistan, jak wskazał urząd lotnictwa cywilnego Kirgistanu, co przeczy wymaganiom załącznika nr 6 do konwencji chicagowskiej.

The place of origin as so determined may by special decision of the appointing authority be changed
while
the official is in service or when he leaves the service.

...określone w ten sposób może zostać zmienione w drodze szczególnej decyzji organu powołującego w
czasie, gdy
urzędnik pozostaje w służbie lub przy zakończeniu przez niego służby.
The place of origin as so determined may by special decision of the appointing authority be changed
while
the official is in service or when he leaves the service.

Miejsce pochodzenia określone w ten sposób może zostać zmienione w drodze szczególnej decyzji organu powołującego w
czasie, gdy
urzędnik pozostaje w służbie lub przy zakończeniu przez niego służby.

...have therefore been submitted to the Authority [21].The Norwegian authorities have stated that
while
the Working Group Report does not contain conditions which must be met in order for projects t

...i dlatego Urzędowi przekazano pięć różnych wersji [21].Władze norweskie stwierdziły, że
pomimo
iż sprawozdanie grupy roboczej nie zawiera warunków, które projekty muszą spełniać, aby kwali
The Internal EEA Guidelines have been continuously updated and five different versions have therefore been submitted to the Authority [21].The Norwegian authorities have stated that
while
the Working Group Report does not contain conditions which must be met in order for projects to be eligible for support, such conditions were developed in the Internal EEA Guidelines.

Wewnętrzne wytyczne EOG są stale uaktualniane i dlatego Urzędowi przekazano pięć różnych wersji [21].Władze norweskie stwierdziły, że
pomimo
iż sprawozdanie grupy roboczej nie zawiera warunków, które projekty muszą spełniać, aby kwalifikować się do wsparcia, to warunki takie zostały opracowane w wewnętrznych wytycznych EOG.

Similarly,
while
the Panel concluded that the investigating authority’s finding, in respect of stainless steel bar, concerning demand as a factor of injury, did not satisfy the non-attribution...

Podobnie panel uznał
wprawdzie
, że ustalenia organu dochodzeniowego w odniesieniu do prętów ze stali nierdzewnej dotyczące popytu jako czynnika szkody nie spełniały wymogu dotyczącego...
Similarly,
while
the Panel concluded that the investigating authority’s finding, in respect of stainless steel bar, concerning demand as a factor of injury, did not satisfy the non-attribution requirement, the Panel noted that the investigating authority could have met this requirement, through a ‘reasoned and adequate explanation’, simply by showing that trends in demand had no connection with trends in a key variable attesting to the condition of the domestic industry [75].

Podobnie panel uznał
wprawdzie
, że ustalenia organu dochodzeniowego w odniesieniu do prętów ze stali nierdzewnej dotyczące popytu jako czynnika szkody nie spełniały wymogu dotyczącego nieprzypisywania, zaznaczył jednak, że organ dochodzeniowy mógł spełnić ten wymóg, przedstawiając „uzasadnione i adekwatne wyjaśnienie”, po prostu wykazując, że trendy w zakresie popytu nie były powiązane z trendami w zakresie kluczowych zmiennych świadczących o kondycji przemysłu krajowego [75].

...increased significantly until 2004. Profitability and productivity have also improved until 2004,
while
the labour costs have been reduced.

...znacznie wzrosły przed 2004 r. Rentowność i wydajność również uległy poprawie przed 2004 r.,
podczas gdy
koszty pracy ograniczono.
Sales in the Community market, production volume and capacity utilisation rate have increased significantly until 2004. Profitability and productivity have also improved until 2004,
while
the labour costs have been reduced.

Sprzedaż na rynku wspólnotowym, wielkość produkcji oraz wykorzystanie mocy produkcyjnych znacznie wzrosły przed 2004 r. Rentowność i wydajność również uległy poprawie przed 2004 r.,
podczas gdy
koszty pracy ograniczono.

While
the entrustment act should inform the undertaking of the service of general economic interest in respect of which it is granted, it must not necessarily contain all the detailed information as...

Dokument powierzający powinien zawierać informacje o usłudze świadczonej w ogólnym interesie gospodarczym, do której odnosi się przyznawana pomoc, ale nie musi zawierać wszystkich szczegółowych...
While
the entrustment act should inform the undertaking of the service of general economic interest in respect of which it is granted, it must not necessarily contain all the detailed information as set out in Commission Decision 2012/21/EU of 20 December 2011 on the application of Article 106(2) of the Treaty on the Functioning of the European Union to State aid in the form of public service compensation granted to certain undertakings entrusted with the operation of services of general economic interest [4].

Dokument powierzający powinien zawierać informacje o usłudze świadczonej w ogólnym interesie gospodarczym, do której odnosi się przyznawana pomoc, ale nie musi zawierać wszystkich szczegółowych informacji określonych w decyzji Komisji 2012/21/UE z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie stosowania art. 106 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy państwa w formie rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych, przyznawanej przedsiębiorstwom zobowiązanym do wykonywania usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym [4].

...one party reiterated that the Commission should have initiated an ex-officio interim review
while
the undertaking should remain in force pending the outcome of such review.

...jedna strona ponownie stwierdziła, że Komisja powinna była wszcząć przegląd okresowy z urzędu,
a
zobowiązanie powinno pozostać w mocy do czasu rozstrzygnięcia tego przeglądu.
Following the second disclosure of the Commission’s findings, one party reiterated that the Commission should have initiated an ex-officio interim review
while
the undertaking should remain in force pending the outcome of such review.

Po drugim ujawnieniu ustaleń Komisji jedna strona ponownie stwierdziła, że Komisja powinna była wszcząć przegląd okresowy z urzędu,
a
zobowiązanie powinno pozostać w mocy do czasu rozstrzygnięcia tego przeglądu.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich