Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: provide
...an accurate measure of credit risk, taking into account both the actual experience of institutions
providing
official export credits as well as private market information on the pricing of credit...

...miernikiem ryzyka kredytowego, przy uwzględnieniu zarówno rzeczywistych doświadczeń instytucji
udzielających
oficjalnych kredytów eksportowych, jak również informacji na temat cen ryzyka kredytow
The level of the MPRs to ensure that they remain an accurate measure of credit risk, taking into account both the actual experience of institutions
providing
official export credits as well as private market information on the pricing of credit risk;

poziom stawek MPR w celu zagwarantowania, że pozostają one dokładnym miernikiem ryzyka kredytowego, przy uwzględnieniu zarówno rzeczywistych doświadczeń instytucji
udzielających
oficjalnych kredytów eksportowych, jak również informacji na temat cen ryzyka kredytowego na rynku prywatnym;

Please
provide
official name, location and jurisdiction of markets

Proszę podać oficjalną nazwę, lokalizację i jurysdykcję, której podlegają rynki
Please
provide
official name, location and jurisdiction of markets

Proszę podać oficjalną nazwę, lokalizację i jurysdykcję, której podlegają rynki

...the Land of Bavaria and the BSTK for the general measures are to be considered as compensation for
providing
official services in the public interest, and referred to the jurisprudence under which...

Władze niemieckie stwierdziły, że środki przyznane przez kraj związkowy Bawaria oraz BTSK w związku z realizacją środków ogólnych stanowią rekompensatę z tytułu usług świadczonych w interesie...
Germany argued that the payments granted by the Land of Bavaria and the BSTK for the general measures are to be considered as compensation for
providing
official services in the public interest, and referred to the jurisprudence under which State compensatory payments for services provided in order to discharge public service obligations, do not, under certain conditions, fall under the heading of State aid.

Władze niemieckie stwierdziły, że środki przyznane przez kraj związkowy Bawaria oraz BTSK w związku z realizacją środków ogólnych stanowią rekompensatę z tytułu usług świadczonych w interesie ogólnym. Władze niemieckie powołały się przy tym na orzecznictwo, zgodnie z którym rekompensaty od państwa przyznane z tytułu usług świadczonych w interesie ogólnym nie stanowią w pewnych okolicznościach pomocy państwa.

In Madeira, the cultivation and processing of sugar cane and fruits
provides
work for around 1000 family-owned agricultural holdings.

Uprawa i przetwarzanie trzciny cukrowej i owoców na Maderze
dostarcza
pracy około 1000 rodzinnych gospodarstw rolnych.
In Madeira, the cultivation and processing of sugar cane and fruits
provides
work for around 1000 family-owned agricultural holdings.

Uprawa i przetwarzanie trzciny cukrowej i owoców na Maderze
dostarcza
pracy około 1000 rodzinnych gospodarstw rolnych.

At that time, Sarlat was renowned for walnut shelling by hand, which
provided
work for large numbers of women.

W tym okresie Sarlat słynął z ręcznego rozłupywania orzechów,
dającego
pracę wielu kobietom.
At that time, Sarlat was renowned for walnut shelling by hand, which
provided
work for large numbers of women.

W tym okresie Sarlat słynął z ręcznego rozłupywania orzechów,
dającego
pracę wielu kobietom.

They should aim to
provide
working conditions which allow both women and men researchers to combine family and work, children and career [4].

Ich celem powinno być
zapewnienie
takich warunków pracy, które umożliwiają zarówno kobietom, jak i mężczyznom pogodzenie życia rodzinnego i zawodowego, posiadanie dzieci i rozwój kariery zawodowej...
They should aim to
provide
working conditions which allow both women and men researchers to combine family and work, children and career [4].

Ich celem powinno być
zapewnienie
takich warunków pracy, które umożliwiają zarówno kobietom, jak i mężczyznom pogodzenie życia rodzinnego i zawodowego, posiadanie dzieci i rozwój kariery zawodowej [4].

Despite this failure to restructure, the State continued to
provide
working capital to United Textiles, through the 2007 State guarantee. Thus, the Commission considers that Measures 1 and 2...

Pomimo nieudanej restrukturyzacji państwo nadal
zapewniało
spółce United Textiles kapitał obrotowy dzięki gwarancji państwa z 2007 r. W związku z tym Komisja uważa, że środki 1 i 2 stanowiły zwykłą...
Despite this failure to restructure, the State continued to
provide
working capital to United Textiles, through the 2007 State guarantee. Thus, the Commission considers that Measures 1 and 2 constituted mere operating aid without any underlying credible restructuring.

Pomimo nieudanej restrukturyzacji państwo nadal
zapewniało
spółce United Textiles kapitał obrotowy dzięki gwarancji państwa z 2007 r. W związku z tym Komisja uważa, że środki 1 i 2 stanowiły zwykłą pomoc operacyjną, która nie opierała się na żadnym wiarygodnym procesie restrukturyzacji.

Equity
providers
usually make capital available for the long term, with no right to repayment and no security.

Podmioty dostarczające
kapitału zwykle udostępniają go na długi okres czasu, bez prawa do spłaty i bez zabezpieczenia.
Equity
providers
usually make capital available for the long term, with no right to repayment and no security.

Podmioty dostarczające
kapitału zwykle udostępniają go na długi okres czasu, bez prawa do spłaty i bez zabezpieczenia.

Note 2:1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2:Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych wyłącznie do ochrony czołowej zarówno przed odłamkami, jak i siłą podmuchu z niewojskowych urządzeń wybuchowych.
Note 2:1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2:Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych wyłącznie do ochrony czołowej zarówno przed odłamkami, jak i siłą podmuchu z niewojskowych urządzeń wybuchowych.

Note 2:1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2:Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.
Note 2:1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2:Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.

Note 2:1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2:Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.
Note 2:1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2:Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.

Note 2: 1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

UWAGA 2: Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.
Note 2: 1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

UWAGA 2: Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.

Note 2: 1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2: Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.
Note 2: 1A005 does not control body armour designed to
provide
frontal protection only from both fragment and blast from non-military explosive devices.

Uwaga 2: Pozycja 1A005 nie obejmuje kontrolą kamizelek kuloodpornych zaprojektowanych do ochrony czołowej wyłącznie zarówno przed odłamkami, jak i wybuchami ładunków i urządzeń niewojskowych.

Characteristics of the parts
providing
frontal protection …

Charakterystyka części stanowiących przednie zabezpieczenie …
Characteristics of the parts
providing
frontal protection …

Charakterystyka części stanowiących przednie zabezpieczenie …

The Political and Security Committee (PSC) should exercise political control of and
provide
strategic direction to the EU civilian-military supporting action to AMIS II, particularly in view of...

Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa (KPB) powinien sprawować kontrolę polityczną nad cywilno-wojskowym działaniem wspierającym UE na rzecz AMIS II i zapewniać mu kierownictwo strategiczne, w...
The Political and Security Committee (PSC) should exercise political control of and
provide
strategic direction to the EU civilian-military supporting action to AMIS II, particularly in view of ensuring timely and coherent EU support to AMIS II, and take the relevant decisions in accordance with Article 25, third paragraph, of the Treaty.

Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa (KPB) powinien sprawować kontrolę polityczną nad cywilno-wojskowym działaniem wspierającym UE na rzecz AMIS II i zapewniać mu kierownictwo strategiczne, w szczególności w kontekście zagwarantowania terminowego i spójnego wsparcia UE dla AMIS II oraz podejmować odpowiednie decyzje zgodnie z art. 25 akapit trzeci Traktatu.

The Political and Security Committee (PSC) should exercise political control of and
provide
strategic direction to the EU military operation in BiH and take the relevant decisions in accordance with...

Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa sprawuje kontrolę polityczną i
zapewnia
kierownictwo strategiczne operacji prowadzonej przez UE w BiH oraz podejmuje odpowiednie decyzje zgodnie z art. 25 akapit...
The Political and Security Committee (PSC) should exercise political control of and
provide
strategic direction to the EU military operation in BiH and take the relevant decisions in accordance with Article 25, third paragraph of the Treaty on European Union.

Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa sprawuje kontrolę polityczną i
zapewnia
kierownictwo strategiczne operacji prowadzonej przez UE w BiH oraz podejmuje odpowiednie decyzje zgodnie z art. 25 akapit trzeci Traktatu o Unii Europejskiej.

The Political and Security Committee (PSC) should exercise political control of and
provide
strategic direction to EUPOL PROXIMA and take the relevant decisions in accordance with Article 25, third...

Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa (PSC) powinien sprawować kontrolę polityczną i
zapewnić
kierownictwo strategiczne misji EUPOL PROXIMA oraz podejmować właściwe decyzje zgodnie z art. 25 akapit...
The Political and Security Committee (PSC) should exercise political control of and
provide
strategic direction to EUPOL PROXIMA and take the relevant decisions in accordance with Article 25, third subparagraph of the Treaty on the European Union (TEU).

Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa (PSC) powinien sprawować kontrolę polityczną i
zapewnić
kierownictwo strategiczne misji EUPOL PROXIMA oraz podejmować właściwe decyzje zgodnie z art. 25 akapit trzeci Traktatu o Unii Europejskiej (TUE).

the Commission,
providing
strategic information on border control, including shortcomings in the carrying-out of external border control;

Komisja,
przekazująca
strategiczne informacje na temat kontroli granicznej, w tym na temat niedociągnięć w przeprowadzaniu kontroli na granicach zewnętrznych;
the Commission,
providing
strategic information on border control, including shortcomings in the carrying-out of external border control;

Komisja,
przekazująca
strategiczne informacje na temat kontroli granicznej, w tym na temat niedociągnięć w przeprowadzaniu kontroli na granicach zewnętrznych;

...in the Member States, to enhance the convergence of national codes of corporate governance and to
provide
strategic advice to the Commission, either at the Commission’s request or on its own...

...w Państwach Członkowskich, należy poprawa zbieżności krajowych kodeksów ładu korporacyjnego oraz
zapewnianie
Komisji strategicznego doradztwa w zagadnieniach dotyczących prowadzenia polityki w dzie
The role of the Forum shall be, in the light of developing corporate governance practices in the Member States, to enhance the convergence of national codes of corporate governance and to
provide
strategic advice to the Commission, either at the Commission’s request or on its own initiative, on policy issues in the field of corporate governance.

Do zadań Forum, w świetle umacniania praktyk ładu korporacyjnego w Państwach Członkowskich, należy poprawa zbieżności krajowych kodeksów ładu korporacyjnego oraz
zapewnianie
Komisji strategicznego doradztwa w zagadnieniach dotyczących prowadzenia polityki w dziedzinie ładu korporacyjnego, zarówno na wniosek Komisji, jak i z inicjatywy własnej.

provide
strategic advice to LEAs and political authorities in BiH on combating organised crime and corruption;

zapewnianie
doradztwa strategicznego organom ścigania w BiH oraz zwalczanie przestępczości zorganizowanej i korupcji;
provide
strategic advice to LEAs and political authorities in BiH on combating organised crime and corruption;

zapewnianie
doradztwa strategicznego organom ścigania w BiH oraz zwalczanie przestępczości zorganizowanej i korupcji;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich