Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: pas
...least one of the pantographs with the head geometry (1600 mm or 1950 mm) specified in the CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Sieć jezdna powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwiała współpracę z co najmniej jednym z pantografów o geometrii ślizgacza (1600 mm lub 1950 mm) określonej w punkcie 4.2.8.2.9.2 TSI...
The overhead contact line shall be designed for use by at least one of the pantographs with the head geometry (1600 mm or 1950 mm) specified in the CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Sieć jezdna powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwiała współpracę z co najmniej jednym z pantografów o geometrii ślizgacza (1600 mm lub 1950 mm) określonej w punkcie 4.2.8.2.9.2 TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.

...using the method shown in Annex E clause E.2 and the pantograph profiles defined in CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Mechaniczną skrajnię kinematyczną pantografu w przypadku linii interoperacyjnych określa się, wykorzystując metodę przedstawioną w załączniku E punkt E.2 oraz profile pantografu określone w TSI...
The mechanical kinematic pantograph gauge for interoperable lines is determined using the method shown in Annex E clause E.2 and the pantograph profiles defined in CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Mechaniczną skrajnię kinematyczną pantografu w przypadku linii interoperacyjnych określa się, wykorzystując metodę przedstawioną w załączniku E punkt E.2 oraz profile pantografu określone w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, punkt 4.2.8.2.9.2.

...electric energy consumption measuring equipment is installed, it shall be compatible with CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.8.

Jeżeli urządzenia do pomiaru zużycia energii elektrycznej są zainstalowane, powinny być zgodne z TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, punkt 4.2.8.2.8.
If an electric energy consumption measuring equipment is installed, it shall be compatible with CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.8.

Jeżeli urządzenia do pomiaru zużycia energii elektrycznej są zainstalowane, powinny być zgodne z TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, punkt 4.2.8.2.8.

The pantograph profile(s) to be considered are defined in CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Profile pantografu, jakie należy rozważyć, zostały określone w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, punkt 4.2.8.2.9.2.
The pantograph profile(s) to be considered are defined in CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Profile pantografu, jakie należy rozważyć, zostały określone w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, punkt 4.2.8.2.9.2.

CR LOC&
PAS
TSI Clause

Punkt TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych
CR LOC&
PAS
TSI Clause

Punkt TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych

Reference in the conventional rail LOC &
PAS
TSI Reference in the conventional rail CCS TSI Parameter Clause Parameter Clause

Punkt w TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych
Reference in the conventional rail LOC &
PAS
TSI Reference in the conventional rail CCS TSI Parameter Clause Parameter Clause

Punkt w TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych

...under the process of IC certification, provided that they fulfil the other requirements of CR LOC&
PAS
TSI.

Dopuszcza się przeprowadzenie symulacji przy użyciu takich typów pantografów, które są w trakcie procesu certyfikacji jako składniki interoperacyjności, pod warunkiem że spełniają one pozostałe...
It is permitted to perform the simulation using types of pantograph that are under the process of IC certification, provided that they fulfil the other requirements of CR LOC&
PAS
TSI.

Dopuszcza się przeprowadzenie symulacji przy użyciu takich typów pantografów, które są w trakcie procesu certyfikacji jako składniki interoperacyjności, pod warunkiem że spełniają one pozostałe wymagania TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.

...subsystem and consequently the interface is specified in the CR CCS TSI and the CR LOC &
PAS
TSI.

Sterowanie to kontrolowane jest jednak za pośrednictwem podsystemu „Sterowanie”, i w konsekwencji powiązanie to zostało określone w TSI „Sterowanie” dla kolei konwencjonalnych oraz w TSI „Lokomotywy...
However, it is controlled via the control-command and signalling subsystem and consequently the interface is specified in the CR CCS TSI and the CR LOC &
PAS
TSI.

Sterowanie to kontrolowane jest jednak za pośrednictwem podsystemu „Sterowanie”, i w konsekwencji powiązanie to zostało określone w TSI „Sterowanie” dla kolei konwencjonalnych oraz w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.

Reference in the conventional rail LOC &
PAS
TSI

Punkt w TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych
Reference in the conventional rail LOC &
PAS
TSI

Punkt w TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych

CR ENE TSI CR LOC&
PAS
TSI

TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych
CR ENE TSI CR LOC&
PAS
TSI

TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych

bw,c – defined in clause 4.2.8.2.9.1 and 4.2.8.2.9.2 of CR LOC&
PAS
TSI.

bw,c – wartość określona w punkcie 4.2.8.2.9.1 oraz 4.2.8.2.9.2 TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych
bw,c – defined in clause 4.2.8.2.9.1 and 4.2.8.2.9.2 of CR LOC&
PAS
TSI.

bw,c – wartość określona w punkcie 4.2.8.2.9.1 oraz 4.2.8.2.9.2 TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych

Reference Conventional Rail LOC &
PAS
TSI

TSI »Lokomotywy i tabor pasażerski« kolei konwencjonalnych
Reference Conventional Rail LOC &
PAS
TSI

TSI »Lokomotywy i tabor pasażerski« kolei konwencjonalnych

...the provisions of the HS RST TSI 2008 for application to units in the scope of this CR LOC &
PAS
TSI.

lub alternatywnie z przepisami przedstawionymi poniżej, które wówczas zastępują przepisy zawarte w TSI „Tabor” systemu kolei dużych prędkości 2008 w zastosowaniu do pojazdów kolejowych wchodzących w...
or alternatively, with the provisions described below, which then replace the provisions of the HS RST TSI 2008 for application to units in the scope of this CR LOC &
PAS
TSI.

lub alternatywnie z przepisami przedstawionymi poniżej, które wówczas zastępują przepisy zawarte w TSI „Tabor” systemu kolei dużych prędkości 2008 w zastosowaniu do pojazdów kolejowych wchodzących w zakres niniejszej TSI „Tabor kolejowy - lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych.

...and hail conditions [EN 50125-1:1999, clause 4.6] as defined in clause 4.2.6.1.5 of the CR LOC and
PAS
TSI.

Wystąpienia śniegu, oblodzenia i gradu [pkt 4.6 EN 50125-1:1999] określone w pkt 4.2.6.1.5 TSI „Tabor kolejowy – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych.
Snow, ice and hail conditions [EN 50125-1:1999, clause 4.6] as defined in clause 4.2.6.1.5 of the CR LOC and
PAS
TSI.

Wystąpienia śniegu, oblodzenia i gradu [pkt 4.6 EN 50125-1:1999] określone w pkt 4.2.6.1.5 TSI „Tabor kolejowy – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych.

...for the on-board electric energy consumption measuring equipment are set out in the CR LOC&
PAS
TSI.

Jak określono w punkcie 2.1 niniejszej TSI, wymagania dotyczące znajdujących się na pokładzie pojazdu urządzeń do pomiaru zużycia energii elektrycznej są zamieszczone w TSI „Lokomotywy i tabor...
As it is specified in clause 2.1 of this TSI, requirements for the on-board electric energy consumption measuring equipment are set out in the CR LOC&
PAS
TSI.

Jak określono w punkcie 2.1 niniejszej TSI, wymagania dotyczące znajdujących się na pokładzie pojazdu urządzeń do pomiaru zużycia energii elektrycznej są zamieszczone w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.

...and are integrated into and put into service with the rolling stock and are in the scope of CR LOC&
PAS
TSI.

Są one zainstalowane na taborze kolejowym, stanowią jego integralną część i oddawane są do eksploatacji wraz z nim, a tym samym należą do zakresu TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei...
They are installed and are integrated into and put into service with the rolling stock and are in the scope of CR LOC&
PAS
TSI.

Są one zainstalowane na taborze kolejowym, stanowią jego integralną część i oddawane są do eksploatacji wraz z nim, a tym samym należą do zakresu TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.

LOC &
PAS
TSI

TSI LOC &
PAS
LOC &
PAS
TSI

TSI LOC &
PAS

For the manometer, mercury can be used in the range of normal air pressure to 102
Pa
, while silicone fluids and phthalates are suitable for use below 102 Pa down to 10 Pa.

W zakresie normalnego ciśnienia do 102
Pa
, do manometru stosuje się rtęć, podczas gdy płyny silikonowe i ftalany są odpowiednie do użycia poniżej 102. Pa w dół do 10 Pa.
For the manometer, mercury can be used in the range of normal air pressure to 102
Pa
, while silicone fluids and phthalates are suitable for use below 102 Pa down to 10 Pa.

W zakresie normalnego ciśnienia do 102
Pa
, do manometru stosuje się rtęć, podczas gdy płyny silikonowe i ftalany są odpowiednie do użycia poniżej 102. Pa w dół do 10 Pa.

For the manometer, mercury can be used in the range from normal pressure down to 102
Pa
, while silicone fluids and phthalates are suitable for use below 102 Pa down to 10 Pa.

W manometrze można stosować rtęć w zakresie od ciśnienia normalnego do 102
Pa
, natomiast płyny silikonowe i ftalany nadają się do użycia w zakresie ciśnienia poniżej 102 Pa aż do 10 Pa.
For the manometer, mercury can be used in the range from normal pressure down to 102
Pa
, while silicone fluids and phthalates are suitable for use below 102 Pa down to 10 Pa.

W manometrze można stosować rtęć w zakresie od ciśnienia normalnego do 102
Pa
, natomiast płyny silikonowe i ftalany nadają się do użycia w zakresie ciśnienia poniżej 102 Pa aż do 10 Pa.

This Decision is addressed to FrieslandCampina, Nieuwe Kanaal 7R, 6709
PA
Wageningen, The Netherlands

Niniejsza decyzja skierowana jest do FrieslandCampina, Nieuwe Kanaal 7R, 6709
PA
Wageningen, Niderlandy
This Decision is addressed to FrieslandCampina, Nieuwe Kanaal 7R, 6709
PA
Wageningen, The Netherlands

Niniejsza decyzja skierowana jest do FrieslandCampina, Nieuwe Kanaal 7R, 6709
PA
Wageningen, Niderlandy

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich