Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: pas
...system or a test laboratory system shall be used presenting an air intake restriction within ± 300
Pa
of the maximum value specified by the manufacturer for a clean air cleaner at the rated speed...

...układ badawczy powinien charakteryzować się oporami przepływu nie większymi niż ± 300
Pa
maksymalnej wartości granicznej podanej przez producenta dla czystego filtra powietrza, prędkości
An engine air intake system or a test laboratory system shall be used presenting an air intake restriction within ± 300
Pa
of the maximum value specified by the manufacturer for a clean air cleaner at the rated speed and full load.

Zastosowany układ dolotowy silnika lub laboratoryjny układ badawczy powinien charakteryzować się oporami przepływu nie większymi niż ± 300
Pa
maksymalnej wartości granicznej podanej przez producenta dla czystego filtra powietrza, prędkości znamionowej oraz pełnego obciążenia.

...system or a test laboratory system shall be used presenting an air intake restriction within ± 300
Pa
of the maximum value specified by the manufacturer for a clean air cleaner at the rated speed...

...laboratoryjny układ badawczy musi się charakteryzować oporami przepływu nie większymi niż ± 300
Pa
maksymalnej wartości granicznej podanej przez producenta dla czystego filtra powietrza, prędkości
An engine air intake system or a test laboratory system shall be used presenting an air intake restriction within ± 300
Pa
of the maximum value specified by the manufacturer for a clean air cleaner at the rated speed and full load.

Zastosowany układ dolotowy silnika lub laboratoryjny układ badawczy musi się charakteryzować oporami przepływu nie większymi niż ± 300
Pa
maksymalnej wartości granicznej podanej przez producenta dla czystego filtra powietrza, prędkości znamionowej oraz pełnego obciążenia.

...engine shall be equipped with an air inlet system presenting an air inlet restriction within ± 300
Pa
of the value specified by the manufacturer for a clean air cleaner at the engine operating...

...badań musi być wyposażony w układ dolotowy o oporze przepływu nie różniącym się o więcej niż ±300
Pa
od wartości podanej przez producenta dla czystego filtra powietrza i takich warunków pracy...
The test engine shall be equipped with an air inlet system presenting an air inlet restriction within ± 300
Pa
of the value specified by the manufacturer for a clean air cleaner at the engine operating conditions as specified by the manufacturer, which result in maximum air flow.

Silnik do badań musi być wyposażony w układ dolotowy o oporze przepływu nie różniącym się o więcej niż ±300
Pa
od wartości podanej przez producenta dla czystego filtra powietrza i takich warunków pracy silnika określonych przez producenta, które zapewniają największy przepływ powietrza.

The test engine shall be equipped with an exhaust system with exhaust back pressure within ± 650
Pa
of the value specified by the manufacturer at the engine operating conditions resulting in maximum...

...musi być wyposażony w układ wydechowy o przeciwciśnieniu spalin nieróżniącym się o więcej niż ±650
Pa
od wartości podanej przez producenta dla takich warunków pracy silnika, które zapewniają...
The test engine shall be equipped with an exhaust system with exhaust back pressure within ± 650
Pa
of the value specified by the manufacturer at the engine operating conditions resulting in maximum declared power.

Silnik do badań musi być wyposażony w układ wydechowy o przeciwciśnieniu spalin nieróżniącym się o więcej niż ±650
Pa
od wartości podanej przez producenta dla takich warunków pracy silnika, które zapewniają maksymalną zadeklarowaną moc.

...as long as it can be ensured that the atmospheric pressure is always at the balance within ±100
Pa
of the shared atmospheric pressure.

...zagwarantować, że ciśnienie atmosferyczne w miejscu wagi znajduje się zawsze w granicach ±100
Pa
w stosunku do wspólnego ciśnienia atmosferycznego.
An acceptable alternative is to use a barometer that measures atmospheric pressure outside the weighing environment, as long as it can be ensured that the atmospheric pressure is always at the balance within ±100
Pa
of the shared atmospheric pressure.

Dopuszczalną alternatywą jest stosowanie barometru, który mierzy ciśnienie atmosferyczne poza środowiskiem do ważenia, pod warunkiem że można zagwarantować, że ciśnienie atmosferyczne w miejscu wagi znajduje się zawsze w granicach ±100
Pa
w stosunku do wspólnego ciśnienia atmosferycznego.

...the implementation rules of these other TSIs and the implementation rules of the present CR LOC &
PAS
TSI, the following applies in case these other TSIs are referenced in the present TSI:

Aby zapobiec myleniu zasad wdrażania innych TSI z zasadami wdrażania niniejszej TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych w przypadku gdy w niniejszej TSI występują...
In order to prevent misunderstanding between the implementation rules of these other TSIs and the implementation rules of the present CR LOC &
PAS
TSI, the following applies in case these other TSIs are referenced in the present TSI:

Aby zapobiec myleniu zasad wdrażania innych TSI z zasadami wdrażania niniejszej TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych w przypadku gdy w niniejszej TSI występują odniesienia do innych TSI, należy postępować w sposób następujący:

...of another TSI (e.g. by extending a provision of the HS RST TSI or of the SRT TSI to this CR LOC &
PAS
TSI), the reference is a requirement of this CR LOC & PAS TSI and it is the implementation...

W przypadku odniesienia typu obowiązującego, które ma na celu uniknięcie powtarzania akapitu innej TSI (np. poprzez rozszerzenie działania przepisu zawartego w TSI „Tabor” systemu kolei dużych...
Where a mandatory reference is made to avoid repeating the paragraph of another TSI (e.g. by extending a provision of the HS RST TSI or of the SRT TSI to this CR LOC &
PAS
TSI), the reference is a requirement of this CR LOC & PAS TSI and it is the implementation strategy of this CR LOC & PAS TSI that applies.

W przypadku odniesienia typu obowiązującego, które ma na celu uniknięcie powtarzania akapitu innej TSI (np. poprzez rozszerzenie działania przepisu zawartego w TSI „Tabor” systemu kolei dużych prędkości lub TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” na niniejszą TSI), odniesienie to stanowi wymaganie niniejszej TSI i wówczas stosowana jest strategia wdrażania dotycząca niniejszej TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych.

Where an informative reference is made as a clarification for the reader of this CR LOC &
PAS
TSI, the implementation rules of the other TSI applies (e.g. when pointing at a provision of the PRM TSI,...

W przypadku odniesienia typu informacyjnego, które czytelnikowi niniejszej TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych służyć ma jako wyjaśnienie, stosuje się zasady...
Where an informative reference is made as a clarification for the reader of this CR LOC &
PAS
TSI, the implementation rules of the other TSI applies (e.g. when pointing at a provision of the PRM TSI, SRT TSI or the NOISE TSI as a reminder).

W przypadku odniesienia typu informacyjnego, które czytelnikowi niniejszej TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych służyć ma jako wyjaśnienie, stosuje się zasady wdrażania innych TSI (np. w sytuacji, gdy wskazuje się, na zasadzie przypomnienia, na przepis zawarty w TSI „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”, TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” lub TSI „Hałas”).

The permissible value of fws is shown in CR LOC&
PAS
TSI and fwa. depends on maintenance requirements.

Dopuszczalną wartość fws przedstawiono w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, natomiast fwa. zależy od wymagań dotyczących utrzymania.
The permissible value of fws is shown in CR LOC&
PAS
TSI and fwa. depends on maintenance requirements.

Dopuszczalną wartość fws przedstawiono w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, natomiast fwa. zależy od wymagań dotyczących utrzymania.

...TSI or of the SRT TSI to this CR LOC & PAS TSI), the reference is a requirement of this CR LOC &
PAS
TSI and it is the implementation strategy of this CR LOC & PAS TSI that applies.

W przypadku odniesienia typu obowiązującego, które ma na celu uniknięcie powtarzania akapitu innej TSI (np. poprzez rozszerzenie działania przepisu zawartego w TSI „Tabor” systemu kolei dużych...
Where a mandatory reference is made to avoid repeating the paragraph of another TSI (e.g. by extending a provision of the HS RST TSI or of the SRT TSI to this CR LOC & PAS TSI), the reference is a requirement of this CR LOC &
PAS
TSI and it is the implementation strategy of this CR LOC & PAS TSI that applies.

W przypadku odniesienia typu obowiązującego, które ma na celu uniknięcie powtarzania akapitu innej TSI (np. poprzez rozszerzenie działania przepisu zawartego w TSI „Tabor” systemu kolei dużych prędkości lub TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” na niniejszą TSI), odniesienie to stanowi wymaganie niniejszej TSI i wówczas stosowana jest strategia wdrażania dotycząca niniejszej TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych.

...is a requirement of this CR LOC & PAS TSI and it is the implementation strategy of this CR LOC &
PAS
TSI that applies.

W przypadku odniesienia typu obowiązującego, które ma na celu uniknięcie powtarzania akapitu innej TSI (np. poprzez rozszerzenie działania przepisu zawartego w TSI „Tabor” systemu kolei dużych...
Where a mandatory reference is made to avoid repeating the paragraph of another TSI (e.g. by extending a provision of the HS RST TSI or of the SRT TSI to this CR LOC & PAS TSI), the reference is a requirement of this CR LOC & PAS TSI and it is the implementation strategy of this CR LOC &
PAS
TSI that applies.

W przypadku odniesienia typu obowiązującego, które ma na celu uniknięcie powtarzania akapitu innej TSI (np. poprzez rozszerzenie działania przepisu zawartego w TSI „Tabor” systemu kolei dużych prędkości lub TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” na niniejszą TSI), odniesienie to stanowi wymaganie niniejszej TSI i wówczas stosowana jest strategia wdrażania dotycząca niniejszej TSI „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei konwencjonalnych.

...of clause 4.2.5.2 (Public address system: audible communication system) of the conventional LOC &
PAS
TSI apply to CR rolling stock.’;

Wymogi zawarte w pkt 4.2.5.2 (System nagłośnienia kabiny pasażerskiej: dźwiękowy system komunikacji) TSI »Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski« dla kolei konwencjonalnych mają zastosowanie do taboru...
The requirements of clause 4.2.5.2 (Public address system: audible communication system) of the conventional LOC &
PAS
TSI apply to CR rolling stock.’;

Wymogi zawarte w pkt 4.2.5.2 (System nagłośnienia kabiny pasażerskiej: dźwiękowy system komunikacji) TSI »Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski« dla kolei konwencjonalnych mają zastosowanie do taboru kolei konwencjonalnych.”;

...RST TSI and the requirements of clause 4.2.10.5 (Fire barriers) of the conventional LOC &
PAS
TSI apply to CR rolling stock.’;

Wymogi zawarte w pkt 4.2.7.2.3.3 (Odporność ogniowa) TSI »Tabor« dla kolei dużych prędkości oraz wymogi zawarte w pkt 4.2.10.5 (Przegrody ogniowe) TSI »Tabor kolejowy – lokomotywy i tabor pasażerski«...
The requirements of clause 4.2.7.2.3.3 (Fire resistance) of the high-speed RST TSI and the requirements of clause 4.2.10.5 (Fire barriers) of the conventional LOC &
PAS
TSI apply to CR rolling stock.’;

Wymogi zawarte w pkt 4.2.7.2.3.3 (Odporność ogniowa) TSI »Tabor« dla kolei dużych prędkości oraz wymogi zawarte w pkt 4.2.10.5 (Przegrody ogniowe) TSI »Tabor kolejowy – lokomotywy i tabor pasażerski« dla kolei konwencjonalnych mają zastosowanie do taboru kolei konwencjonalnych.”;

In order to support interoperability of European networks, the pantographs specified in CR LOC&
PAS
TSI are the target.

Mając na względzie wspieranie interoperacyjności sieci europejskich, pantografami docelowymi są pantografy określone w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.
In order to support interoperability of European networks, the pantographs specified in CR LOC&
PAS
TSI are the target.

Mając na względzie wspieranie interoperacyjności sieci europejskich, pantografami docelowymi są pantografy określone w TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.

‘In addition, the requirements of clause 4.2.10.2 (Material requirements) of the CR LOC &
PAS
TSI shall apply to CR rolling stock.’;

„Ponadto do taboru kolei konwencjonalnych zastosowanie mają wymogi określone w pkt 4.2.10.2 (Wymogi materiałowe) TSI »Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski« dla kolei konwencjonalnych.”;
‘In addition, the requirements of clause 4.2.10.2 (Material requirements) of the CR LOC &
PAS
TSI shall apply to CR rolling stock.’;

„Ponadto do taboru kolei konwencjonalnych zastosowanie mają wymogi określone w pkt 4.2.10.2 (Wymogi materiałowe) TSI »Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski« dla kolei konwencjonalnych.”;

The Annex to Decision 2011/291/EU (CR Loc&
Pas
TSI) is amended as follows:

W załączniku do decyzji 2011/291/UE (TSI LOC&
PAS
CR) wprowadza się następujące zmiany:
The Annex to Decision 2011/291/EU (CR Loc&
Pas
TSI) is amended as follows:

W załączniku do decyzji 2011/291/UE (TSI LOC&
PAS
CR) wprowadza się następujące zmiany:

...the contact wire shall be designed to accept contact strip materials in accordance with CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.4.2.

W przypadku linii zasilanych prądem stałym (DC) przewód jezdny należy projektować taki sposób, aby dopuszczone było stosowanie materiałów nakładek stykowych zgodnie z TSI „Lokomotywy i tabor...
For DC lines the contact wire shall be designed to accept contact strip materials in accordance with CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.4.2.

W przypadku linii zasilanych prądem stałym (DC) przewód jezdny należy projektować taki sposób, aby dopuszczone było stosowanie materiałów nakładek stykowych zgodnie z TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, punkt 4.2.8.2.9.4.2.

...lines the contact wire shall be designed to permit the use of plain carbon contact strips (CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.4.2).’.

„W przypadku linii zasilanych prądem przemiennym (AC) przewód jezdny należy projektować pod kątem umożliwienia zastosowania nakładek stykowych ze stali węglowej (TSI »Lokomotywy i tabor pasażerski«...
‘For AC lines the contact wire shall be designed to permit the use of plain carbon contact strips (CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.4.2).’.

„W przypadku linii zasilanych prądem przemiennym (AC) przewód jezdny należy projektować pod kątem umożliwienia zastosowania nakładek stykowych ze stali węglowej (TSI »Lokomotywy i tabor pasażerski« dla kolei konwencjonalnych, pkt 4.2.8.2.9.4.2).”;

...lines the contact wire shall be designed to permit the use of plain carbon contact strips (CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.4.2).

W przypadku linii zasilanych prądem przemiennym (AC) przewód jezdny należy projektować pod kątem umożliwienia zastosowania nakładek stykowych ze stali węglowej (TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski”...
For AC lines the contact wire shall be designed to permit the use of plain carbon contact strips (CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.4.2).

W przypadku linii zasilanych prądem przemiennym (AC) przewód jezdny należy projektować pod kątem umożliwienia zastosowania nakładek stykowych ze stali węglowej (TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych, punkt 4.2.8.2.9.4.2).

...line shall be designed for use by pantographs with the head geometry specified in the CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Sieć jezdna musi być zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwiała współpracę z pantografami o geometrii ślizgacza określonej w punkcie 4.2.8.2.9.2 TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei...
Overhead contact line shall be designed for use by pantographs with the head geometry specified in the CR LOC&
PAS
TSI clause 4.2.8.2.9.2.

Sieć jezdna musi być zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwiała współpracę z pantografami o geometrii ślizgacza określonej w punkcie 4.2.8.2.9.2 TSI „Lokomotywy i tabor pasażerski” dla kolei konwencjonalnych.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich