Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: fiscal
...funds; delimitation of private fortune administration; BMF letter of 20 November 2003, Federal
Fiscal
Gazette (Bundessteuerblatt — BStBl), 2004, Part I, No 1, p. 40.

...funduszy private equity; rozróżnienie pomiędzy zarządzaniem kapitałem prywatnym a działalnością
gospodarczą
); pismo Federalnego Ministerstwa
Finansów
z dnia 20 listopada 2003 r., Bundessteuerblatt
Income tax treatment of venture capital und private equity funds; delimitation of private fortune administration; BMF letter of 20 November 2003, Federal
Fiscal
Gazette (Bundessteuerblatt — BStBl), 2004, Part I, No 1, p. 40.

Einkommensteuerliche Behandlung von Venture Capital und Private Equity Fonds; Abgrenzung der privaten Vermögensverwaltung vom Gewerbebetrieb (Opodatkowanie podatkiem dochodowym funduszy kapitału podwyższonego ryzyka oraz funduszy private equity; rozróżnienie pomiędzy zarządzaniem kapitałem prywatnym a działalnością
gospodarczą
); pismo Federalnego Ministerstwa
Finansów
z dnia 20 listopada 2003 r., Bundessteuerblatt 2004, część I, nr 1, s. 40.

The updated
fiscal
projections show a fiscal effort for 2013, measured by the improvement in the structural balance, of 0,5 % of GDP — slightly below the 0,6 % of GDP envisaged at the seventh review.

Według aktualnych prognoz budżetowych na 2013 r. wysiłek fiskalny, mierzony poprawą salda strukturalnego, wyniesie 0,5 % PKB, czyli nieco poniżej poziomu 0,6 % PKB zakładanego w siódmym przeglądzie.
The updated
fiscal
projections show a fiscal effort for 2013, measured by the improvement in the structural balance, of 0,5 % of GDP — slightly below the 0,6 % of GDP envisaged at the seventh review.

Według aktualnych prognoz budżetowych na 2013 r. wysiłek fiskalny, mierzony poprawą salda strukturalnego, wyniesie 0,5 % PKB, czyli nieco poniżej poziomu 0,6 % PKB zakładanego w siódmym przeglądzie.

the macroeconomic and
fiscal
projections in the 2008 update of the UK’s convergence programme, submitted to the Commission on 18 December 2008, were identical to those in the 2008 PBR and projected a...

przedłożone Komisji w dniu 18 grudnia 2008 r. prognozy makroekonomiczne i
budżetowe
zawarte w aktualizacji z 2008 r. programu konwergencji Zjednoczonego Królestwa były identyczne w stosunku do...
the macroeconomic and
fiscal
projections in the 2008 update of the UK’s convergence programme, submitted to the Commission on 18 December 2008, were identical to those in the 2008 PBR and projected a further increase in the deficit ratio in 2009/10 to 8,2 % of GDP.

przedłożone Komisji w dniu 18 grudnia 2008 r. prognozy makroekonomiczne i
budżetowe
zawarte w aktualizacji z 2008 r. programu konwergencji Zjednoczonego Królestwa były identyczne w stosunku do prognoz zawartych we wstępnym sprawozdaniu
budżetowym
za 2008 r. i przewidywały dalszy wzrost wskaźnika deficytu w 2009/2010 r. do 8,2 % PKB.

...for each ministry and fiscal targets for other government entities through 2014; post-measures
fiscal
projections for general government in line with the deficit and debt targets; longer-term deb

...państwowych do roku 2014 włącznie; odpowiadające docelowym wartościom deficytu i długu prognozy
budżetowe
dla sektora instytucji rządowych i samorządowych uwzględniające wprowadzone środki; długot
The medium-term strategy plan includes, in particular: prudent macroeconomic forecasts; baseline revenue and expenditure projections for the state and for the other government entities; a description of permanent fiscal measures, their timing and their quantification; annual spending ceilings for each ministry and fiscal targets for other government entities through 2014; post-measures
fiscal
projections for general government in line with the deficit and debt targets; longer-term debt projections based on prudent macroeconomic projections, stable primary surpluses from 2014 on; and privatisation plans.

Projekt strategii średniookresowej obejmuje w szczególności: ostrożne prognozy makroekonomiczne; bazowe prognozy dochodów i wydatków rządu centralnego i pozostałych jednostek państwowych; opis środków budżetowych o trwałym charakterze, ich harmonogram i określenie ilościowe; roczne pułapy wydatków dla każdego ministerstwa oraz docelowe wartości budżetowe dla pozostałych jednostek państwowych do roku 2014 włącznie; odpowiadające docelowym wartościom deficytu i długu prognozy
budżetowe
dla sektora instytucji rządowych i samorządowych uwzględniające wprowadzone środki; długoterminowe prognozy dotyczące zadłużenia w oparciu o ostrożne założenia makroekonomiczne, stabilne nadwyżki pierwotne, począwszy od 2014 r.; oraz plany prywatyzacji.

This should, in particular, include the establishment of a medium-term
fiscal
framework, the creation of a compulsory contingency reserve in the budget corresponding to 10 % of total appropriations,...

Powinny one w szczególności obejmować ustanowienie średniookresowych ram
budżetowych
, utworzenie obowiązkowej rezerwy budżetowej odpowiadającej 10 % łącznych środków, stworzenie bardziej...
This should, in particular, include the establishment of a medium-term
fiscal
framework, the creation of a compulsory contingency reserve in the budget corresponding to 10 % of total appropriations, the creation of stronger expenditure monitoring mechanisms and the establishment of an independent fiscal agency providing advice and expert scrutiny on fiscal issues;

Powinny one w szczególności obejmować ustanowienie średniookresowych ram
budżetowych
, utworzenie obowiązkowej rezerwy budżetowej odpowiadającej 10 % łącznych środków, stworzenie bardziej rygorystycznego mechanizmu monitorowania wydatków oraz powołanie niezależnej agencji budżetowej zapewniającej doradztwo oraz nadzór ekspercki w kwestiach budżetowych;

This should, in particular, include the establishment of a medium-term
fiscal
framework, the creation of a compulsory contingency reserve in the budget corresponding to 5 % of total appropriations of...

Powinny one w szczególności obejmować ustanowienie średniookresowych ram
budżetowych
, utworzenie obowiązkowej rezerwy
budżetowej
odpowiadającej 5 % łącznych środków jednostek administracji...
This should, in particular, include the establishment of a medium-term
fiscal
framework, the creation of a compulsory contingency reserve in the budget corresponding to 5 % of total appropriations of government departments, other than wages, pensions and interest, the creation of stronger expenditure monitoring mechanisms and the establishment of a budget office attached to Parliament;’;

Powinny one w szczególności obejmować ustanowienie średniookresowych ram
budżetowych
, utworzenie obowiązkowej rezerwy
budżetowej
odpowiadającej 5 % łącznych środków jednostek administracji centralnej, innych niż wynagrodzenia, emerytury i odsetki, stworzenie bardziej rygorystycznego mechanizmu monitorowania wydatków oraz powołanie agencji budżetowej przyłączonej do parlamentu;”;

...provide sufficient incentives for the Member States whose currency is the euro to comply with the
fiscal
framework of the Union.

...by odpowiednio zmotywować państwa członkowskie, których walutą jest euro, do przestrzegania ram
budżetowych
obowiązujących w Unii.
The amount of the interest-bearing deposits, of the non-interest-bearing deposits and of the fines provided for in this Regulation should be set in such a way as to ensure a fair graduation of sanctions in the preventive and corrective parts of the SGP and to provide sufficient incentives for the Member States whose currency is the euro to comply with the
fiscal
framework of the Union.

Wysokość oprocentowanych depozytów, nieoprocentowanych depozytów oraz grzywien przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu powinna być określona tak, by zapewnić sprawiedliwy progresywny charakter sankcji w częściach zapobiegawczej i naprawczej Paktu, a także by odpowiednio zmotywować państwa członkowskie, których walutą jest euro, do przestrzegania ram
budżetowych
obowiązujących w Unii.

strengthening the design and implementation of budgetary procedures by the adoption of a
fiscal
framework and budgetary reform through an amendment to the current Budget and Financial Management law;

wzmocnienie koncepcji i realizacji procedur budżetowych poprzez przyjęcie ram
polityki
budżetowej i ustawy o reformie budżetu;
strengthening the design and implementation of budgetary procedures by the adoption of a
fiscal
framework and budgetary reform through an amendment to the current Budget and Financial Management law;

wzmocnienie koncepcji i realizacji procedur budżetowych poprzez przyjęcie ram
polityki
budżetowej i ustawy o reformie budżetu;

By 31 July 2013, the Commission shall report on the possibilities offered by the Union's existing
fiscal
framework to balance productive public investment needs with fiscal discipline objectives in...

...2013 r. Komisja przedstawi sprawozdanie dotyczące możliwości oferowanych przez istniejące ramy
fiskalne
Unii służących równoważeniu zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne z celami dysc
By 31 July 2013, the Commission shall report on the possibilities offered by the Union's existing
fiscal
framework to balance productive public investment needs with fiscal discipline objectives in the preventive arm of the SGP, while complying with it fully.

Do dnia 31 lipca 2013 r. Komisja przedstawi sprawozdanie dotyczące możliwości oferowanych przez istniejące ramy
fiskalne
Unii służących równoważeniu zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne z celami dyscypliny fiskalnej w ramach części zapobiegawczej Paktu, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej zgodności z Paktem.

...objectives: while fully respecting the SGP, the possibilities offered by the Union's existing
fiscal
framework to balance productive public investment needs with fiscal discipline objectives can

...dyscypliny fiskalnej: przy pełnym poszanowaniu Paktu możliwości oferowane przez istniejące ramy
fiskalne
Unii pod względem równoważenia zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne z celami d
The Union's fiscal framework offers scope to balance the acknowledgement of productive public investment needs with fiscal discipline objectives: while fully respecting the SGP, the possibilities offered by the Union's existing
fiscal
framework to balance productive public investment needs with fiscal discipline objectives can be exploited in the preventive arm of the SGP.

Ramy fiskalne Unii pozwalają na zapewnienie równowagi między uznawaniem zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne a celami dyscypliny fiskalnej: przy pełnym poszanowaniu Paktu możliwości oferowane przez istniejące ramy
fiskalne
Unii pod względem równoważenia zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne z celami dyscypliny fiskalnej mogą być wykorzystywane w ramach części zapobiegawczej Paktu.

...of the budget execution in 2012. However, no significant progress has been made to adjust the
fiscal
framework in order to ensure that the budgetary targets are binding at federal and sub-federa

...budżetu w 2012 r. Nie dokonano jednak żadnych istotnych postępów w zakresie dostosowania ram
fiskalnych
, tak by zapewnić wiążący
charakter
celów budżetowych zarówno na poziomie federalnym, jak
Belgium took some measures to strengthen the monitoring mechanisms to ensure that fiscal targets are respected, such as the establishment of a monitoring committee in 2010 and a strengthened monitoring of the budget execution in 2012. However, no significant progress has been made to adjust the
fiscal
framework in order to ensure that the budgetary targets are binding at federal and sub-federal levels, and increase transparency of burden-sharing and accountability across government layers.

Belgia podjęła pewne działania w celu wzmocnienia mechanizmów monitorowania służących zapewnieniu przestrzegania celów budżetowych, takie jak ustanowienie w 2010 r. komitetu monitorującego i ściślejsze monitorowanie wykonania budżetu w 2012 r. Nie dokonano jednak żadnych istotnych postępów w zakresie dostosowania ram
fiskalnych
, tak by zapewnić wiążący
charakter
celów budżetowych zarówno na poziomie federalnym, jak i na niższych szczeblach, ani w zakresie zwiększenia przejrzystości w odniesieniu do rozdziału obciążeń i podziału odpowiedzialności na różnych szczeblach administracji rządowej.

improving the budgetary management by the adoption and implementation of a binding medium-term
fiscal
framework, establishing limits on budget revisions during the year, including fiscal rules and...

udoskonalenie zarządzania budżetem poprzez przyjmowanie i wdrażanie wiążących średniookresowych ram budżetowych, nałożenie ograniczeń dotyczących wprowadzania zmian do budżetu w danym roku...
improving the budgetary management by the adoption and implementation of a binding medium-term
fiscal
framework, establishing limits on budget revisions during the year, including fiscal rules and creating a fiscal council to provide independent and expert scrutiny;

udoskonalenie zarządzania budżetem poprzez przyjmowanie i wdrażanie wiążących średniookresowych ram budżetowych, nałożenie ograniczeń dotyczących wprowadzania zmian do budżetu w danym roku budżetowym, włączenie zasad fiskalnych i stworzenia rady fiskalnej celem zapewnienia niezależnego i eksperckiego nadzoru;

...Fund (IMF) a Letter of Intent and a Memorandum of Economic and Financial Policies laying out a
fiscal
framework for 2006, including medium-term orientations.

...oraz memorandum dotyczące polityki gospodarczej i finansowej określające zasady polityki
fiskalnej
na 2006 r., w tym wytyczne średnioterminowe.
In November 2005 the authorities of Kosovo agreed with the International Monetary Fund (IMF) a Letter of Intent and a Memorandum of Economic and Financial Policies laying out a
fiscal
framework for 2006, including medium-term orientations.

W listopadzie 2005 r. władze Kosowa uzgodniły z Międzynarodowym Funduszem Walutowym („MFW”) list intencyjny oraz memorandum dotyczące polityki gospodarczej i finansowej określające zasady polityki
fiskalnej
na 2006 r., w tym wytyczne średnioterminowe.

The Union's
fiscal
framework offers scope to balance the acknowledgement of productive public investment needs with fiscal discipline objectives: while fully respecting the SGP, the possibilities...

Ramy
fiskalne
Unii pozwalają na zapewnienie równowagi między uznawaniem zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne a celami dyscypliny fiskalnej: przy pełnym poszanowaniu Paktu możliwości...
The Union's
fiscal
framework offers scope to balance the acknowledgement of productive public investment needs with fiscal discipline objectives: while fully respecting the SGP, the possibilities offered by the Union's existing fiscal framework to balance productive public investment needs with fiscal discipline objectives can be exploited in the preventive arm of the SGP.

Ramy
fiskalne
Unii pozwalają na zapewnienie równowagi między uznawaniem zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne a celami dyscypliny fiskalnej: przy pełnym poszanowaniu Paktu możliwości oferowane przez istniejące ramy fiskalne Unii pod względem równoważenia zapotrzebowania na efektywne inwestycje publiczne z celami dyscypliny fiskalnej mogą być wykorzystywane w ramach części zapobiegawczej Paktu.

...Stability and Growth Pact’ which aims to enhance the governance and the national ownership of the
fiscal
framework by strengthening the economic underpinnings and the effectiveness of the Pact,...

...i Wzrostu”, którego celem jest wzmocnienie zarządzania i krajowej odpowiedzialności za ramy
fiskalne
poprzez umocnienie fundamentów ekonomicznych i skuteczności Paktu zarówno w sferze prewency
On 20 March 2005 the Council adopted a report entitled ‘Improving the implementation of the Stability and Growth Pact’ which aims to enhance the governance and the national ownership of the
fiscal
framework by strengthening the economic underpinnings and the effectiveness of the Pact, both in its preventive and corrective arms, to safeguard the sustainability of public finances in the long run, to promote growth and to avoid imposing excessive burdens on future generations.

W dniu 20 marca 2005 r., Rada przyjęła sprawozdanie zatytułowane „Poprawa wdrażania Paktu na rzecz Stabilności i Wzrostu”, którego celem jest wzmocnienie zarządzania i krajowej odpowiedzialności za ramy
fiskalne
poprzez umocnienie fundamentów ekonomicznych i skuteczności Paktu zarówno w sferze prewencyjnej, jak i korygującej, zabezpieczenie stabilności finansów publicznych w długim okresie, wspieranie wzrostu i unikanie nakładania nadmiernych obciążeń na przyszłe pokolenia.

...Stability and Growth Pact’ which aims to enhance the governance and the national ownership of the
fiscal
framework by strengthening the economic underpinnings and the effectiveness of the Pact,...

...i Wzrostu”, którego celem jest wzmocnienie zarządzania i krajowej odpowiedzialności za ramy
fiskalne
poprzez umocnienie fundamentów ekonomicznych i skuteczności Paktu zarówno w sferze prewency
On 20 March 2005 the Council adopted a report entitled ‘Improving the implementation of the Stability and Growth Pact’ which aims to enhance the governance and the national ownership of the
fiscal
framework by strengthening the economic underpinnings and the effectiveness of the Pact, both in its preventive and corrective arms, to safeguard the sustainability of public finances in the long run, to promote growth and to avoid imposing excessive burdens on future generations.

W dniu 20 marca 2005 r. Rada przyjęła sprawozdanie zatytułowane „Poprawa wdrażania Paktu na rzecz Stabilności i Wzrostu”, którego celem jest wzmocnienie zarządzania i krajowej odpowiedzialności za ramy
fiskalne
poprzez umocnienie fundamentów ekonomicznych i skuteczności Paktu zarówno w sferze prewencyjnej, jak i korygującej, zabezpieczenie stabilności finansów publicznych w długim okresie, wspieranie wzrostu i unikanie nakładania nadmiernych obciążeń na przyszłe pokolenia.

Continue implementation of a sustainable medium-term
fiscal
framework through a continuous reduction of overall public spending as a share of GDP.

Kontynuacja wprowadzania w życie trwałych średnioterminowych uregulowań
fiskalnych
poprzez stałe obniżanie odsetka łącznych wydatków publicznych w PKB.
Continue implementation of a sustainable medium-term
fiscal
framework through a continuous reduction of overall public spending as a share of GDP.

Kontynuacja wprowadzania w życie trwałych średnioterminowych uregulowań
fiskalnych
poprzez stałe obniżanie odsetka łącznych wydatków publicznych w PKB.

Implement a sustainable medium-term
fiscal
framework through a continuous reduction of overall public spending, general government deficits and debt as a share of GDP.

Realizacja trwałego średniookresowego planu
fiskalnego
poprzez stałe obniżanie ogółu wydatków publicznych, a także deficytu budżetowego oraz długu publicznego mierzonych udziałem w PKB.
Implement a sustainable medium-term
fiscal
framework through a continuous reduction of overall public spending, general government deficits and debt as a share of GDP.

Realizacja trwałego średniookresowego planu
fiskalnego
poprzez stałe obniżanie ogółu wydatków publicznych, a także deficytu budżetowego oraz długu publicznego mierzonych udziałem w PKB.

The BVK also takes the view that this objective can be achieved only by means of uniform legal and
fiscal
framework conditions for all private equity companies.

...BVK uważa, że cel ten można osiągnąć jedynie wówczas, gdy ustanowione zostaną jednolite zasady
podatkowe
i prawne, obowiązujące dla wszystkich spółek private equity.
The BVK also takes the view that this objective can be achieved only by means of uniform legal and
fiscal
framework conditions for all private equity companies.

Ponadto BVK uważa, że cel ten można osiągnąć jedynie wówczas, gdy ustanowione zostaną jednolite zasady
podatkowe
i prawne, obowiązujące dla wszystkich spółek private equity.

...and inflation, significantly tighten fiscal policy and urgently implement a binding medium-term
fiscal
framework, revise the composition of expenditure to increase the share of growth-enhancing sp

...ograniczenia deficytu na rachunku obrotów bieżących oraz inflacji, zrewidowanie struktury wydatków
publicznych
w celu zwiększenia udziału wydatków sprzyjających wzrostowi, między innymi poprzez...
in order to preserve external competitiveness, and to contain the current account deficit and inflation, significantly tighten fiscal policy and urgently implement a binding medium-term
fiscal
framework, revise the composition of expenditure to increase the share of growth-enhancing spending, inter alia, by reducing and redirecting state aid to horizontal objectives, and keep wage developments in line with productivity growth,

zdecydowane zacieśnienie polityki fiskalnej i pilne wdrożenie wiążących średnioterminowych ram fiskalnych w celu zachowania konkurencyjności zewnętrznej, a także ograniczenia deficytu na rachunku obrotów bieżących oraz inflacji, zrewidowanie struktury wydatków
publicznych
w celu zwiększenia udziału wydatków sprzyjających wzrostowi, między innymi poprzez ograniczenie i przekierowanie pomocy państwa na cele horyzontalne i utrzymanie wzrostu płac na poziomie odpowiadającym wzrostowi wydajności,

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich