Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: engineer
For diesel and LPG fuelled gas
engines
, the hydrocarbon analyser must be of the Heated Flame Ionisation Detector (HFID) type with detector, valves, pipework, etc. heated so as to maintain a gas...

Dla
silników
Diesla i
silników
napędzanych gazem płynnym analizatorem węglowodorów jest podgrzewany detektor jonizacji płomienia (HFID), w którym wykrywacz, zawory, przewody itd. podgrzewane są po...
For diesel and LPG fuelled gas
engines
, the hydrocarbon analyser must be of the Heated Flame Ionisation Detector (HFID) type with detector, valves, pipework, etc. heated so as to maintain a gas temperature of 463 K ± 10 K (190 ± 10 °C).

Dla
silników
Diesla i
silników
napędzanych gazem płynnym analizatorem węglowodorów jest podgrzewany detektor jonizacji płomienia (HFID), w którym wykrywacz, zawory, przewody itd. podgrzewane są po to, by utrzymać temperaturę gazu na poziomie 463 K ± 10 K (190 ± 10 °C).

For NG fuelled gas
engines
, the hydrocarbon analyser may be of the non heated Flame Ionisation Detector (FID) type depending upon the method used (see section 1.3 of Annex V).

W przypadku
silników
napędzanych NG, analizator węglowodorów może być innego typu niż typu podgrzewany płomieniowy czujnik jonizacyjny (FID), w zależności od zastosowanej metody (patrz: sekcja 1.3...
For NG fuelled gas
engines
, the hydrocarbon analyser may be of the non heated Flame Ionisation Detector (FID) type depending upon the method used (see section 1.3 of Annex V).

W przypadku
silników
napędzanych NG, analizator węglowodorów może być innego typu niż typu podgrzewany płomieniowy czujnik jonizacyjny (FID), w zależności od zastosowanej metody (patrz: sekcja 1.3 załącznika V).

For NG fuelled gas
engines
, the hydrocarbon analyser may be of the non heated Flame Ionisation Detector (FID) type depending upon the method used (see annex 4, appendix 6, paragraph 1.3.).

W przypadku
silników
napędzanych gazem ziemnym analizatorem węglowodorów może być niepodgrzewany detektor jonizacji płomienia (FID), w zależności od zastosowanej metody (patrz załącznik 4, dodatek 6,...
For NG fuelled gas
engines
, the hydrocarbon analyser may be of the non heated Flame Ionisation Detector (FID) type depending upon the method used (see annex 4, appendix 6, paragraph 1.3.).

W przypadku
silników
napędzanych gazem ziemnym analizatorem węglowodorów może być niepodgrzewany detektor jonizacji płomienia (FID), w zależności od zastosowanej metody (patrz załącznik 4, dodatek 6, pkt. 1.3.).

Optionally, for NG fuelled and PI
engines
, the hydrocarbon analyser may be of the non-heated flame ionisation detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 3, paragraph A.3.1.3).

Opcjonalnie, w przypadku
silników
zasilanych gazem ziemnym i
silników
o zapłonie iskrowym, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od...
Optionally, for NG fuelled and PI
engines
, the hydrocarbon analyser may be of the non-heated flame ionisation detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 3, paragraph A.3.1.3).

Opcjonalnie, w przypadku
silników
zasilanych gazem ziemnym i
silników
o zapłonie iskrowym, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od zastosowanej metody (zob. dodatek 3, pkt A.3.1.3).

Optionally, for natural gas fuelled and PI
engines
, the hydrocarbon analyzer may be of the non-heated flame ionization detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 2 to this...

Opcjonalnie, w przypadku
silników
zasilanych gazem ziemnym i
silników
o zapłonie iskrowym, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od...
Optionally, for natural gas fuelled and PI
engines
, the hydrocarbon analyzer may be of the non-heated flame ionization detector (FID) type depending upon the method used (see Appendix 2 to this annex, paragraph A.2.1.3).

Opcjonalnie, w przypadku
silników
zasilanych gazem ziemnym i
silników
o zapłonie iskrowym, analizator węglowodorów może być niepodgrzewanym analizatorem jonizacji płomienia (FID); zależy to od zastosowanej metody (zob. dodatek 2 do niniejszego załącznika pkt A.2.1.3).

As no emission limit values have been set out in Directive 2001/80/EC for gas
engines
, the relevant emission limit value for nitrogen oxides is the one set out in Part 1 of Annex V to Directive...

Ponieważ w dyrektywie 2001/80/WE nie określono dopuszczalnych wielkości emisji dla
silników
gazowych, odpowiednią dopuszczalną wielkością emisji tlenków azotu jest wielkość określona w części 1...
As no emission limit values have been set out in Directive 2001/80/EC for gas
engines
, the relevant emission limit value for nitrogen oxides is the one set out in Part 1 of Annex V to Directive 2010/75/EU.

Ponieważ w dyrektywie 2001/80/WE nie określono dopuszczalnych wielkości emisji dla
silników
gazowych, odpowiednią dopuszczalną wielkością emisji tlenków azotu jest wielkość określona w części 1 załącznika V do dyrektywy 2010/75/UE.

In the area of maintenance and
engineering
the action plan contains a lot of open items like ETOPS, Engineering, Technical Library, which are elementary basic conditions for a safe flight operation...

W obszarze utrzymania i obsługi technicznej plan działań zawiera liczne kwestie otwarte, takie jak ETOPS, obsługę techniczną, bibliotekę techniczną, które stanowią elementarne warunki dla bezpiecznej...
In the area of maintenance and
engineering
the action plan contains a lot of open items like ETOPS, Engineering, Technical Library, which are elementary basic conditions for a safe flight operation or for the orderly functioning of maintenance.

W obszarze utrzymania i obsługi technicznej plan działań zawiera liczne kwestie otwarte, takie jak ETOPS, obsługę techniczną, bibliotekę techniczną, które stanowią elementarne warunki dla bezpiecznej eksploatacji statków powietrznych oraz dla prawidłowego wykonania prac w zakresie utrzymania.

...with a positive-ignition engine and x ≤ 15000 km for vehicles equipped with a compression-ignition
engine
), the procedure will be as follows:

...dla pojazdów wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym, x ≤ 15000 km dla pojazdów wyposażonych w
silniki
wysokoprężne), procedura jest następująca:
If the manufacturer wishes to run-in the vehicles, (‘x’ km, where x ≤ 3000 km for vehicles equipped with a positive-ignition engine and x ≤ 15000 km for vehicles equipped with a compression-ignition
engine
), the procedure will be as follows:

Jeżeli producent wnioskuje o wykonanie dotarcia pojazdów („x” km, gdzie x ≤ 3000 km dla pojazdów wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym, x ≤ 15000 km dla pojazdów wyposażonych w
silniki
wysokoprężne), procedura jest następująca:

...with a positive ignition engine and x ≤ 15000 km for vehicles equipped with a compression ignition
engine
), the procedure shall be the following:

...wyposażonych w silnik z zapłonem iskrowym i x ≤ 15000 km w przypadku pojazdów wyposażonych w
silnik
z zapłonem samoczynnym), procedura jest następująca:
If the manufacturer wishes to run in the vehicles, (‘x’ km, where x ≤ 3000 km for vehicles equipped with a positive ignition engine and x ≤ 15000 km for vehicles equipped with a compression ignition
engine
), the procedure shall be the following:

Jeżeli producent chce przeprowadzić dotarcie pojazdów („x” km, gdzie x ≤ 3000 km w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik z zapłonem iskrowym i x ≤ 15000 km w przypadku pojazdów wyposażonych w
silnik
z zapłonem samoczynnym), procedura jest następująca:

For variable-speed
engines
, the 8-mode test cycle or the corresponding ramped modal cycle, and the transient cycle NRTC as specified in Annex 5;

dla
silników
o zmiennej prędkości obrotowej: cykl 8-fazowy lub odpowiadający mu cykl ze zmianami jednostajnymi między fazami oraz cykl niestacjonarny NRTC, jak określono w załączniku 5;
For variable-speed
engines
, the 8-mode test cycle or the corresponding ramped modal cycle, and the transient cycle NRTC as specified in Annex 5;

dla
silników
o zmiennej prędkości obrotowej: cykl 8-fazowy lub odpowiadający mu cykl ze zmianami jednostajnymi między fazami oraz cykl niestacjonarny NRTC, jak określono w załączniku 5;

For constant-speed
engines
, the 5-mode test cycle or the corresponding ramped modal cycle as specified in Annex 5.

dla
silników
o stałej prędkości obrotowej: cykl 5-fazowy lub odpowiadający mu cykl ze zmianami jednostajnymi między fazami, jak określono w załączniku 5.
For constant-speed
engines
, the 5-mode test cycle or the corresponding ramped modal cycle as specified in Annex 5.

dla
silników
o stałej prędkości obrotowej: cykl 5-fazowy lub odpowiadający mu cykl ze zmianami jednostajnymi między fazami, jak określono w załączniku 5.

In the case of an internal combustion
engine
, the container must not be installed in the engine compartment of the vehicle.

W przypadku
silnika
o spalaniu wewnętrznym zbiornik nie może być zamontowany w przedziale silnikowym pojazdu.
In the case of an internal combustion
engine
, the container must not be installed in the engine compartment of the vehicle.

W przypadku
silnika
o spalaniu wewnętrznym zbiornik nie może być zamontowany w przedziale silnikowym pojazdu.

For petrol fuelled PI
engines
the approval mark shall contain the letter "P" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been...

W przypadku
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych benzyną znak homologacji zawiera znajdującą się po oznaczeniu kraju literę „P”, której celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono...
For petrol fuelled PI
engines
the approval mark shall contain the letter "P" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been granted.

W przypadku
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych benzyną znak homologacji zawiera znajdującą się po oznaczeniu kraju literę „P”, której celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono homologacji.

for petrol fuelled PI
engines
the approval mark shall contain the letter “P” after the national symbol.

dla
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych benzyną znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju literę »P«.
for petrol fuelled PI
engines
the approval mark shall contain the letter “P” after the national symbol.

dla
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych benzyną znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju literę »P«.

For diesel fuelled CI
engines
the approval mark shall contain the letter "D" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been...

W przypadku
silników
Diesla zasilanych olejem napędowym znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju literę „D”, której celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono homologacji.
For diesel fuelled CI
engines
the approval mark shall contain the letter "D" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been granted.

W przypadku
silników
Diesla zasilanych olejem napędowym znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju literę „D”, której celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono homologacji.

for diesel fuelled CI
engines
, the approval mark shall contain the letter “D” after the national symbol;

dla
silników
o zapłonie samoczynnym zasilanych olejem napędowym znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju literę »D«;
for diesel fuelled CI
engines
, the approval mark shall contain the letter “D” after the national symbol;

dla
silników
o zapłonie samoczynnym zasilanych olejem napędowym znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju literę »D«;

For LPG fuelled PI
engines
the approval mark shall contain the letter "Q" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been granted.

W przypadku
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych gazem ziemnym znak homologacji zawiera znajdującą się po symbolu państwa literę „Q”, której celem jest określenie typu silnika dla którego...
For LPG fuelled PI
engines
the approval mark shall contain the letter "Q" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been granted.

W przypadku
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych gazem ziemnym znak homologacji zawiera znajdującą się po symbolu państwa literę „Q”, której celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono homologacji.

For ethanol (ED95) fuelled CI
engines
the approval mark shall contain the letters "ED" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has...

W przypadku
silników
Diesla zasilanych etanolem (ED95) znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju litery „ED”, których celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono homologacji.
For ethanol (ED95) fuelled CI
engines
the approval mark shall contain the letters "ED" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been granted.

W przypadku
silników
Diesla zasilanych etanolem (ED95) znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju litery „ED”, których celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono homologacji.

for ethanol (ED95) fuelled CI
engines
the approval mark shall contain the letters “ED” after the national symbol;

dla
silników
o zapłonie samoczynnym zasilanych etanolem (ED95) znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju litery »ED«;
for ethanol (ED95) fuelled CI
engines
the approval mark shall contain the letters “ED” after the national symbol;

dla
silników
o zapłonie samoczynnym zasilanych etanolem (ED95) znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju litery »ED«;

For ethanol (E85) fuelled PI
engines
the approval mark shall contain "E85" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been granted.

W przypadku
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych etanolem (E85) znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju oznaczenie „E85”, którego celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono...
For ethanol (E85) fuelled PI
engines
the approval mark shall contain "E85" after the national symbol, the purpose of which is to distinguish the type of engine for which the approval has been granted.

W przypadku
silników
o zapłonie iskrowym zasilanych etanolem (E85) znak homologacji zawiera po oznaczeniu kraju oznaczenie „E85”, którego celem jest określenie typu silnika dla którego udzielono homologacji.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich