Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: behind
...of 580 mm. This surface shall be positioned so that the vertical centre-line is located 50 mm
behind
the H-point of the foremost side-facing seat; and

...i wysokość 580 mm. Powierzchnia ta musi być umieszczone tak, aby oś pionowa znajdowała się 50 mm
za
punktem H najbardziej wysuniętego do przodu siedzenia skierowanego bokiem do kierunku jazdy; oraz
The effective impact surface of the vehicle part has a width of 200 mm and a height of 580 mm. This surface shall be positioned so that the vertical centre-line is located 50 mm
behind
the H-point of the foremost side-facing seat; and

rzeczywista powierzchnia uderzenia części pojazdu musi mieć szerokość 200 mm i wysokość 580 mm. Powierzchnia ta musi być umieszczone tak, aby oś pionowa znajdowała się 50 mm
za
punktem H najbardziej wysuniętego do przodu siedzenia skierowanego bokiem do kierunku jazdy; oraz

At the Annual Meetings, the subscribing States noted that the reasons
behind
the reluctance of non-subscribing States to subscribe to the Code vary extensively, from general lack of awareness and...

Na swoich corocznych posiedzeniach państwa sygnatariusze zwróciły uwagę, że przyczyny niechęci państw niebędących jego sygnatariuszami do podpisywania kodeksu są bardzo różne, poczynając od ogólnego...
At the Annual Meetings, the subscribing States noted that the reasons
behind
the reluctance of non-subscribing States to subscribe to the Code vary extensively, from general lack of awareness and understanding of the Code to more political reasons.

Na swoich corocznych posiedzeniach państwa sygnatariusze zwróciły uwagę, że przyczyny niechęci państw niebędących jego sygnatariuszami do podpisywania kodeksu są bardzo różne, poczynając od ogólnego braku świadomości i rozumienia kodeksu, po powody natury bardziej politycznej.

If the relevant Community legislation were complied with, the principle
behind
the State aid rules on reductions of and exemptions from environmental taxes is to accept situations where the Community...

Jeśli przestrzegano by odpowiednich przepisów prawodawstwa wspólnotowego, zasadą
leżącą
u
podstaw
przepisów dotyczących pomocy państwa w odniesieniu do ulg i zwolnień w zakresie podatków na ochronę...
If the relevant Community legislation were complied with, the principle
behind
the State aid rules on reductions of and exemptions from environmental taxes is to accept situations where the Community tax levels are respected, while taking a stricter approach in situations where the beneficiaries would be below the level playing field set by the minimum levels.

Jeśli przestrzegano by odpowiednich przepisów prawodawstwa wspólnotowego, zasadą
leżącą
u
podstaw
przepisów dotyczących pomocy państwa w odniesieniu do ulg i zwolnień w zakresie podatków na ochronę środowiska jest akceptacja sytuacji, w których wspólnotowe poziomy opodatkowania są przestrzegane, przy jednoczesnym przyjęciu bardziej rygorystycznego podejścia w sytuacjach, w których beneficjenci znajdują się poniżej poziomu równych szans wyznaczonego przez poziomy minimalne.

The growth forecast for Berlin, which, as a structurally weak region, lagged
behind
the national average of 2,5 %, was 2 %.

Prognoza wzrostu dla Berlina, który jako region o słabej strukturze
znajduje
się o 2,5 % poniżej średniej federalnej, wynosi 2 %.
The growth forecast for Berlin, which, as a structurally weak region, lagged
behind
the national average of 2,5 %, was 2 %.

Prognoza wzrostu dla Berlina, który jako region o słabej strukturze
znajduje
się o 2,5 % poniżej średniej federalnej, wynosi 2 %.

However, as Article 61(1) focuses on the effect of, and not the formality
behind
, the national legal system, it also covers situations where a tax relief is brought about indirectly by reference to a...

Jednakże ponieważ art. 61 ust. 1 skupia się na skutku działania, a nie
przyczynach
formalnych, krajowego systemu prawnego, obejmuje on również sytuacje, w których ulga podatkowa jest udzielana...
However, as Article 61(1) focuses on the effect of, and not the formality
behind
, the national legal system, it also covers situations where a tax relief is brought about indirectly by reference to a particular legal notion (in casu‘name change’) the result of which is that no tax should be paid.

Jednakże ponieważ art. 61 ust. 1 skupia się na skutku działania, a nie
przyczynach
formalnych, krajowego systemu prawnego, obejmuje on również sytuacje, w których ulga podatkowa jest udzielana pośrednio poprzez odniesienie do konkretnego pojęcia prawnego (w tym przypadku „zmiany nazwy”), z którego wynika, że żaden podatek nie powinien być uiszczany.

Moreover, the liberalisation of network industries (for example, energy) is lagging
behind
the Union average, as well as the opening of markets in the transport sector, especially in rail.

Ponadto pod względem liberalizacji sektorów sieciowych (np. energetycznego) Grecja pozostaje w
tyle
w porównaniu ze średnią w państwach Unii; sytuacja jest podobna jeśli chodzi o otwarcie rynków w...
Moreover, the liberalisation of network industries (for example, energy) is lagging
behind
the Union average, as well as the opening of markets in the transport sector, especially in rail.

Ponadto pod względem liberalizacji sektorów sieciowych (np. energetycznego) Grecja pozostaje w
tyle
w porównaniu ze średnią w państwach Unii; sytuacja jest podobna jeśli chodzi o otwarcie rynków w sektorze transportu, zwłaszcza kolejowego.

...(SNA), adopted by the United Nations Statistical Commission in February 1993, is the main tool
behind
the Union’s economic statistics as well as many economic indicators (including GDP).

...r. w sprawie europejskiego systemu rachunków narodowych i regionalnych we Wspólnocie [4] (zwany
dalej
„ESA 95”), spójny z systemem rachunków narodowych (SNA) przyjętym w lutym 1993 r. przez Komisj
The European System of Accounts (ESA), set up by Council Regulation (EC) No 2223/96 of 25 June 1996 on the European system of national and regional accounts in the Community [4] (ESA 95), consistent with the System of National Accounts (SNA), adopted by the United Nations Statistical Commission in February 1993, is the main tool
behind
the Union’s economic statistics as well as many economic indicators (including GDP).

Europejski system rachunków (ESA) ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 2223/96 z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie europejskiego systemu rachunków narodowych i regionalnych we Wspólnocie [4] (zwany
dalej
„ESA 95”), spójny z systemem rachunków narodowych (SNA) przyjętym w lutym 1993 r. przez Komisję ds. Statystyki ONZ, jest głównym narzędziem służącym do opracowywania unijnych statystyk gospodarczych oraz wielu wskaźników ekonomicznych (w tym PKB).

...will enable Canada to produce a single certificate per shipment while keeping all the information
behind
the certificate (vessel license/registration) available in the database.

Grupowanie umożliwi Kanadzie wydawanie jednego świadectwa dla każdej wysyłki przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich informacji dotyczących świadectwa (licencji/rejestracji statku) dostępnych w bazie...
The grouping feature will enable Canada to produce a single certificate per shipment while keeping all the information
behind
the certificate (vessel license/registration) available in the database.

Grupowanie umożliwi Kanadzie wydawanie jednego świadectwa dla każdej wysyłki przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich informacji dotyczących świadectwa (licencji/rejestracji statku) dostępnych w bazie danych.

...case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm
behind
the torso line, in the case of a fixed rigid routing device; and

...z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm
za
linią tułowia w przypadku sztywnego urządzenia prowadzącego; oraz
is at least 65 mm behind the torso line, in case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm
behind
the torso line, in the case of a fixed rigid routing device; and

znajduje się przynajmniej 65 mm za linią tułowia w przypadku urządzenia prowadzącego z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm
za
linią tułowia w przypadku sztywnego urządzenia prowadzącego; oraz

...case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm
behind
the torso line, in the case of a fixed rigid routing device; and

...z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm
za
linią tułowia w przypadku sztywnego urządzenia prowadzącego; oraz
is at least 65 mm behind the torso line, in case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm
behind
the torso line, in the case of a fixed rigid routing device; and

znajduje się przynajmniej 65 mm za linią tułowia w przypadku urządzenia prowadzącego z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm
za
linią tułowia w przypadku sztywnego urządzenia prowadzącego; oraz

is at least 65 mm
behind
the torso line, in case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm behind the torso line, in the case of a fixed rigid...

znajduje
się przynajmniej 65 mm
za
linią tułowia w przypadku urządzenia prowadzącego z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm za linią tułowia w...
is at least 65 mm
behind
the torso line, in case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm behind the torso line, in the case of a fixed rigid routing device; and

znajduje
się przynajmniej 65 mm
za
linią tułowia w przypadku urządzenia prowadzącego z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm za linią tułowia w przypadku sztywnego urządzenia prowadzącego; oraz

is at least 65 mm
behind
the torso line, in case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm behind the torso line, in the case of a fixed rigid...

znajduje
się przynajmniej 65 mm
za
linią tułowia w przypadku urządzenia prowadzącego z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm za linią tułowia w...
is at least 65 mm
behind
the torso line, in case of a non-rigid webbing-type routing device or a deployable routing device, or at least 100 mm behind the torso line, in the case of a fixed rigid routing device; and

znajduje
się przynajmniej 65 mm
za
linią tułowia w przypadku urządzenia prowadzącego z miękkiej taśmy tapicerskiej lub regulowanego urządzenia prowadzącego, lub przynajmniej 100 mm za linią tułowia w przypadku sztywnego urządzenia prowadzącego; oraz

The placement can be in front of the RSG i.e. “prefix” or it can be
behind
the RSG i.e. “suffix”.

Kwalifikator może być położony przed RSG, jako »przedrostek« albo
za
RSG, jako »przyrostek«.
The placement can be in front of the RSG i.e. “prefix” or it can be
behind
the RSG i.e. “suffix”.

Kwalifikator może być położony przed RSG, jako »przedrostek« albo
za
RSG, jako »przyrostek«.

...medium is stored outside a protected space, it shall be stored in a room which is located
behind
the forward collision bulkhead and is used for no other purposes.

...jest poza pomieszczeniem chronionym, to należy go przechowywać w pomieszczeniu znajdującym się
za
dziobową grodzią zderzeniową i nie jest używane do innych celów.
.15 When the fire-extinguishing medium is stored outside a protected space, it shall be stored in a room which is located
behind
the forward collision bulkhead and is used for no other purposes.

.15 Jeżeli czynnik gaśniczy przechowywany jest poza pomieszczeniem chronionym, to należy go przechowywać w pomieszczeniu znajdującym się
za
dziobową grodzią zderzeniową i nie jest używane do innych celów.

...medium is stored outside a protected space, it shall be stored in a room which is located
behind
the forward collision bulkhead and is used for no other purposes.

...jest poza pomieszczeniami chronionymi, to należy go przechowywać w pomieszczeniu znajdującym się
za
grodzią skrajnika dziobowego ku rufie i nie może być ono używane do innych celów.
.15 When the fire-extinguishing medium is stored outside a protected space, it shall be stored in a room which is located
behind
the forward collision bulkhead and is used for no other purposes.

.15 Jeżeli czynnik gaśniczy przechowywany jest poza pomieszczeniami chronionymi, to należy go przechowywać w pomieszczeniu znajdującym się
za
grodzią skrajnika dziobowego ku rufie i nie może być ono używane do innych celów.

...sampled Community producers improved in the IP (4,3 % profit margin), this (i) is still lagging
behind
the minimum margin of 5 % that the Community industry could be expected to obtain in the abse

Mimo że w OD rentowność skontrolowanych producentów wspólnotowych wzrosła (4,3 % marża zysku), jednak: i) ciągle nie osiągnęła minimalnej 5 % marży zysku, jaką przemysł wspólnotowy powinien był...
Although profitability of the sampled Community producers improved in the IP (4,3 % profit margin), this (i) is still lagging
behind
the minimum margin of 5 % that the Community industry could be expected to obtain in the absence of injurious dumping and (ii) can largely be attributed to non-lasting effects of rising steel prices.

Mimo że w OD rentowność skontrolowanych producentów wspólnotowych wzrosła (4,3 % marża zysku), jednak: i) ciągle nie osiągnęła minimalnej 5 % marży zysku, jaką przemysł wspólnotowy powinien był osiągnąć przy braku szkodliwego dumpingu; oraz ii) jej główną przyczyną był przejściowy wzrost cen stali.

Concerning the Commission’s doubts as regards the economic rationale
behind
the 2-year extension of the bond redemption by Nauta in 2011, Poland also supplied new information.

W odniesieniu do wyrażonych przez Komisję obaw dotyczących ekonomicznych przesłanek przedłużenia o dwa lata terminu wykupu obligacji przez Nautę dokonanego w roku 2011, władze polskie również...
Concerning the Commission’s doubts as regards the economic rationale
behind
the 2-year extension of the bond redemption by Nauta in 2011, Poland also supplied new information.

W odniesieniu do wyrażonych przez Komisję obaw dotyczących ekonomicznych przesłanek przedłużenia o dwa lata terminu wykupu obligacji przez Nautę dokonanego w roku 2011, władze polskie również przedstawiły dodatkowe informacje.

...import volumes, economic justification for the changes in the pattern of trade, the motivations
behind
the request and the financial situation of the Union prducer having made the request.

...produktu, wielkości przywozu, ekonomicznego uzasadnienia zmian w strukturze handlu, powodów
stojących za
złożeniem wniosku oraz sytuacji finansowej producenta unijnego, który przedłożył wniose
Their observations questioned the grounds of the initiation of the investigation as regards the product scope, import volumes, economic justification for the changes in the pattern of trade, the motivations
behind
the request and the financial situation of the Union prducer having made the request.

W tych uwagach zakwestionowano podstawy wszczęcia dochodzenia w odniesieniu do zakresu produktu, wielkości przywozu, ekonomicznego uzasadnienia zmian w strukturze handlu, powodów
stojących za
złożeniem wniosku oraz sytuacji finansowej producenta unijnego, który przedłożył wniosek.

Either at 1,0 ± 0,2 m
behind
the vertical centreline of the vehicle’s front wheel (point C in Figure 1 of the appendix to this annex) in the case of three-wheeled vehicles,

w odległości 1,0 ± 0,2 m
za
pionową linią środkową koła przedniego pojazdu (punkt C na rysunku 1 w dodatku do niniejszego załącznika) w przypadku pojazdów trzykołowych;
Either at 1,0 ± 0,2 m
behind
the vertical centreline of the vehicle’s front wheel (point C in Figure 1 of the appendix to this annex) in the case of three-wheeled vehicles,

w odległości 1,0 ± 0,2 m
za
pionową linią środkową koła przedniego pojazdu (punkt C na rysunku 1 w dodatku do niniejszego załącznika) w przypadku pojazdów trzykołowych;

either at 1,0 ± 0,2 m
behind
the vertical centreline of the vehicle’s front wheel (point C in figure 1 of Appendix 1 of this Annex) in the case of three-wheeled vehicles,

w odległości 1 ± 0,2 m
za
pionową linią środkową koła przedniego pojazdu (punkt C na rysunku 1 w dodatku 1 do niniejszego załącznika) w przypadku pojazdów trzykołowych;
either at 1,0 ± 0,2 m
behind
the vertical centreline of the vehicle’s front wheel (point C in figure 1 of Appendix 1 of this Annex) in the case of three-wheeled vehicles,

w odległości 1 ± 0,2 m
za
pionową linią środkową koła przedniego pojazdu (punkt C na rysunku 1 w dodatku 1 do niniejszego załącznika) w przypadku pojazdów trzykołowych;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich