Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zmodernizować
Niniejsza TSI ma zastosowanie do nowych pojazdów oraz odnowionego lub
zmodernizowanego
taboru kolejowego, jeśli jest to wymagane przez przepisy rozdziału 7.2.

This TSI is applicable to new vehicles, and renewed or
upgraded
rolling stock if required by the provisions of Chapter 7.2.
Niniejsza TSI ma zastosowanie do nowych pojazdów oraz odnowionego lub
zmodernizowanego
taboru kolejowego, jeśli jest to wymagane przez przepisy rozdziału 7.2.

This TSI is applicable to new vehicles, and renewed or
upgraded
rolling stock if required by the provisions of Chapter 7.2.

Niniejsza TSI ma zastosowanie do nowych pojazdów, a także do odnowionego lub
zmodernizowanego
taboru kolejowego, jeżeli wymagają tego przepisy sekcji 7.

This TSI is applicable to new vehicles, and renewed or
upgraded
rolling stock if required by the provisions of Section 7.
Niniejsza TSI ma zastosowanie do nowych pojazdów, a także do odnowionego lub
zmodernizowanego
taboru kolejowego, jeżeli wymagają tego przepisy sekcji 7.

This TSI is applicable to new vehicles, and renewed or
upgraded
rolling stock if required by the provisions of Section 7.

Przepisy te stosuje się do nowego, odnowionego lub
zmodernizowanego
taboru kolejowego, jeżeli systemy przekazywania informacji (zapowiedzi głosowe lub wyświetlacze) zostały odnowione lub zamontowane.

The provisions shall apply to new or renewed or
upgraded
rolling stock, if information systems (voice announcements and/or displays) are renewed or installed.
Przepisy te stosuje się do nowego, odnowionego lub
zmodernizowanego
taboru kolejowego, jeżeli systemy przekazywania informacji (zapowiedzi głosowe lub wyświetlacze) zostały odnowione lub zamontowane.

The provisions shall apply to new or renewed or
upgraded
rolling stock, if information systems (voice announcements and/or displays) are renewed or installed.

Całkowita długość przebudowanych lub
zmodernizowanych
linii kolejowych z czego TEN-T

Total length of reconstructed or
upgraded
railway lines of which: TEN-T
Całkowita długość przebudowanych lub
zmodernizowanych
linii kolejowych z czego TEN-T

Total length of reconstructed or
upgraded
railway lines of which: TEN-T

Całkowita długość przebudowanych lub
zmodernizowanych
linii kolejowych

Total length of reconstructed or
upgraded
railway lines
Całkowita długość przebudowanych lub
zmodernizowanych
linii kolejowych

Total length of reconstructed or
upgraded
railway lines

Całkowita długość przebudowanych lub
zmodernizowanych
linii kolejowych

Total length of reconstructed or
upgraded
railway lines
Całkowita długość przebudowanych lub
zmodernizowanych
linii kolejowych

Total length of reconstructed or
upgraded
railway lines

nowe lub
zmodernizowane
linie dużych prędkości (INS/ENE),

New/
upgraded
high speed lines (INS/ENE)
nowe lub
zmodernizowane
linie dużych prędkości (INS/ENE),

New/
upgraded
high speed lines (INS/ENE)

specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości przeznaczone dla prędkości rzędu 200 km/h,

specially
upgraded high-speed
lines equipped for speeds of the order of 200 km/h,
specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości przeznaczone dla prędkości rzędu 200 km/h,

specially
upgraded high-speed
lines equipped for speeds of the order of 200 km/h,

specjalnie
zmodernizowanymi
liniami dużych prędkości, posiadającymi szczególne cechy ze względu na uwarunkowania związane z topografią, rzeźbą terenu lub względami urbanistycznymi, na których to...

specially
upgraded high-speed
lines which have special features as a result of topographical, relief or town-planning constraints, on which the speed must be adapted to each case.
specjalnie
zmodernizowanymi
liniami dużych prędkości, posiadającymi szczególne cechy ze względu na uwarunkowania związane z topografią, rzeźbą terenu lub względami urbanistycznymi, na których to liniach prędkość musi być dostosowywana do danego przypadku.

specially
upgraded high-speed
lines which have special features as a result of topographical, relief or town-planning constraints, on which the speed must be adapted to each case.

specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, posiadające szczególne cechy będące rezultatem uwarunkowań związanych z topografią, rzeźbą terenu i urbanistycznych, na których to liniach prędkość...

specially
upgraded high-speed
lines which have special features as a result of topographical, relief or town-planning constraints, on which the speed must be adapted to each case.
specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, posiadające szczególne cechy będące rezultatem uwarunkowań związanych z topografią, rzeźbą terenu i urbanistycznych, na których to liniach prędkość musi być dostosowywana do każdego przypadku.

specially
upgraded high-speed
lines which have special features as a result of topographical, relief or town-planning constraints, on which the speed must be adapted to each case.

kategoria III: specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, posiadające szczególne cechy wynikające z ograniczeń topograficznych, powodowanych ukształtowaniem terenu lub urbanistycznych, na...

category III: specially
upgraded high-speed
lines which have special features as a result of topographical, relief or town-planning constraints, on which the speed must be adapted to each case.]
kategoria III: specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, posiadające szczególne cechy wynikające z ograniczeń topograficznych, powodowanych ukształtowaniem terenu lub urbanistycznych, na których prędkość należy dostosować odrębnie w każdym przypadku.

category III: specially
upgraded high-speed
lines which have special features as a result of topographical, relief or town-planning constraints, on which the speed must be adapted to each case.]

kategoria II: specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, przystosowane do prędkości rzędu 200 km/h;

category II: specially
upgraded high-speed
lines equipped for speeds of the order of 200 km/h,
kategoria II: specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, przystosowane do prędkości rzędu 200 km/h;

category II: specially
upgraded high-speed
lines equipped for speeds of the order of 200 km/h,

specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, przystosowane do prędkości rzędu 200 km/godz.,

specially
upgraded high-speed
lines equipped for speeds of the order of 200 km/h,
specjalnie
zmodernizowane
linie dużych prędkości, przystosowane do prędkości rzędu 200 km/godz.,

specially
upgraded high-speed
lines equipped for speeds of the order of 200 km/h,

Nowe i
zmodernizowane
linie o szerokości 1000 mm (na Peloponezie) w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych projektuje się stosownie do skrajni zgodnie z przepisami krajowymi podanymi w tym...

New and
upgraded
1000 mm lines (of Peloponnese) on the trans-European conventional rail system shall be designed to a gauge according to national rules notified for this purpose and have an axle load...
Nowe i
zmodernizowane
linie o szerokości 1000 mm (na Peloponezie) w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych projektuje się stosownie do skrajni zgodnie z przepisami krajowymi podanymi w tym celu do wiadomości; linie te muszą wytrzymywać nacisk osi o wartości 14 t.

New and
upgraded
1000 mm lines (of Peloponnese) on the trans-European conventional rail system shall be designed to a gauge according to national rules notified for this purpose and have an axle load of 14 t.

Pociągi przeznaczone do jazdy na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii muszą być zgodne ze skrajnią „UK1”, określoną w załączniku C do niniejszej TSI.

Trains designed for running on
upgraded
lines in Great Britain shall comply with gauge ‘UK1 (issue2)’ as defined in Annex C to this TSI.
Pociągi przeznaczone do jazdy na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii muszą być zgodne ze skrajnią „UK1”, określoną w załączniku C do niniejszej TSI.

Trains designed for running on
upgraded
lines in Great Britain shall comply with gauge ‘UK1 (issue2)’ as defined in Annex C to this TSI.

W przypadku peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, użytkowa długość peronu...

For platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation, the usable length of the platform...
W przypadku peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, użytkowa długość peronu powinna wynosić co najmniej 300 m.

For platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation, the usable length of the platform shall be at least 300 m.

W przypadku peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, wysokość krawędzi...

For platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation, the height at the edge of the...
W przypadku peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, wysokość krawędzi peronu mierzona pod kątem prostym do płaszczyzny szyn toru sąsiadującego z peronem wynosi 915 mm (z zakresem dopuszczalnych odchyleń + 0, – 50 mm).

For platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation, the height at the edge of the platform shall be 915 mm (within a tolerance of + 0, - 50 mm) measured at right angles to the plane of the rails of the track adjacent to the platform.

W przypadku peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, krawędź peronu znajduje...

For platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation, the platform edge shall be the...
W przypadku peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, krawędź peronu znajduje się w minimalnej odległości od sąsiadującego toru zgodnej z dolną sekcją obrysu skrajni budowli (z zakresem dopuszczalnych odchyleń + 15, – 0 mm), określonej w załączniku 1 do normy Railway Group GC/RT5212 (wydanie 1, luty 2003).

For platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation, the platform edge shall be the minimum distance from the adjacent track (within a tolerance of + 15, - 0 mm) consistent with the lower sector structure gauge set out in Appendix 1 to Railway Group Standard GC/RT5212 (Issue 1, February 2003).

Długość peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, wskazuje się w rejestrze...

The length of platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation shall be indicated in the...
Długość peronów na
zmodernizowanych
liniach w Wielkiej Brytanii, gdzie pociągi zgodne z TSI „Tabor” dużych prędkości zatrzymują się planowo podczas normalnej eksploatacji, wskazuje się w rejestrze infrastruktury.

The length of platforms on
upgraded
lines in Great Britain where trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI are intended to stop in normal commercial operation shall be indicated in the Infrastructure Register.

Zmodernizowana
linia podstawowa TEN (V)

Upgraded
core TEN line (V)
Zmodernizowana
linia podstawowa TEN (V)

Upgraded
core TEN line (V)

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich