Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zmodernizować
Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 20 dyrektywy 2008/57/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) powyżej 0,275 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 20 of Directive 2008/57/EC with an average number of axles per unit length (apl) higher than 0,275 m-1 at 80 km/h
Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 20 dyrektywy 2008/57/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) powyżej 0,275 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 20 of Directive 2008/57/EC with an average number of axles per unit length (apl) higher than 0,275 m-1 at 80 km/h

Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 14 ust. 3 dyrektywy 2001/16/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) do 0,15 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 14(3) of Directive 2001/16/EC with an average number of axles per unit length (apl) up to 0,15 m-1 at 80 km/h
Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 14 ust. 3 dyrektywy 2001/16/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) do 0,15 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 14(3) of Directive 2001/16/EC with an average number of axles per unit length (apl) up to 0,15 m-1 at 80 km/h

Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 14 ust. 3 dyrektywy 2001/16/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) do powyżej 0,275 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 14(3) of Directive 2001/16/EC with an average number of axles per unit length (apl) higher than 0,275 m-1 at 80 km/h
Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 14 ust. 3 dyrektywy 2001/16/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) do powyżej 0,275 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 14(3) of Directive 2001/16/EC with an average number of axles per unit length (apl) higher than 0,275 m-1 at 80 km/h

Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 14 ust. 3 dyrektywy 2001/16/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) od powyżej 0,15 m-1 do 0,275 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 14(3) of Directive 2001/16/EC with an average number of axles per unit length (apl) higher than 0.15 m-1 up to 0,275 m-1 at 80 km/h
Odnowione lub
zmodernizowane
wagony zgodnie z art. 14 ust. 3 dyrektywy 2001/16/WE o średniej liczbie osi na jednostkę długości (o/d) od powyżej 0,15 m-1 do 0,275 m-1 przy 80 km/h

Renewed or
upgraded
wagons according Article 14(3) of Directive 2001/16/EC with an average number of axles per unit length (apl) higher than 0.15 m-1 up to 0,275 m-1 at 80 km/h

Dlatego stosowanie tej TSI nie zależy od koncepcji nowego, odnowionego ani
zmodernizowanego
podsystemu, jak ma to zwyczajowo miejsce w przypadku technicznych specyfikacji interoperacyjności...

The application of this TSI therefore does not rely on the notion of new, renewed or
upgraded
subsystem, as is customary in the case of TSIs related to structural subsystems, except where it is...
Dlatego stosowanie tej TSI nie zależy od koncepcji nowego, odnowionego ani
zmodernizowanego
podsystemu, jak ma to zwyczajowo miejsce w przypadku technicznych specyfikacji interoperacyjności dotyczących podsystemów strukturalnych, chyba że jest to określone w TSI.

The application of this TSI therefore does not rely on the notion of new, renewed or
upgraded
subsystem, as is customary in the case of TSIs related to structural subsystems, except where it is specified in the TSI.

W związku z tym stosowanie niniejszej TSI nie jest zależne od pojęcia nowego, odnowionego lub
zmodernizowanego
podsystemu, jak jest to przyjęte w przypadku TSI związanych z podsystemami...

The application of this TSI therefore does not rely on the notion of new, renewed or
upgraded
subsystem, as is customary in the case of TSIs related to structural subsystems, except where it is...
W związku z tym stosowanie niniejszej TSI nie jest zależne od pojęcia nowego, odnowionego lub
zmodernizowanego
podsystemu, jak jest to przyjęte w przypadku TSI związanych z podsystemami strukturalnymi, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to określone w TSI.

The application of this TSI therefore does not rely on the notion of new, renewed or
upgraded
subsystem, as is customary in the case of TSIs related to structural subsystems, except where it is specified in the TSI.

...wniosku o stosowanie niniejszego rozporządzenia, do projektów dotyczących nowych, odnowionych lub
zmodernizowanych
podsystemów, które znajdują się na zaawansowanym etapie realizacji lub są...

...and, unless the applicant requests to apply this Regulation, to projects for new, renewed or
upgraded
subsystems which are at an advanced stage of development or are the subject of a contract w
Ma ona jednak w dalszym ciągu zastosowanie do utrzymania projektów zatwierdzonych zgodnie z tą decyzją oraz, o ile wnioskodawca nie złoży wniosku o stosowanie niniejszego rozporządzenia, do projektów dotyczących nowych, odnowionych lub
zmodernizowanych
podsystemów, które znajdują się na zaawansowanym etapie realizacji lub są przedmiotem umowy, która jest wykonywana w chwili opublikowania niniejszego rozporządzenia.

It shall continue to apply, however, to the maintenance of projects authorised in accordance with that Decision and, unless the applicant requests to apply this Regulation, to projects for new, renewed or
upgraded
subsystems which are at an advanced stage of development or are the subject of a contract which is being carried out on the date this Regulation is published.

wprowadzenia do eksploatacji nowych lub
zmodernizowanych
podsystemów infrastruktury, energii, taboru lub sterowania ruchem kolejowym, wymagających odpowiedniego zbioru procedur ruchowych.

new or
upgraded
infrastructure, energy, rolling stock or command control & signalling subsystems, requiring a corresponding set of operating procedures, are put into service.
wprowadzenia do eksploatacji nowych lub
zmodernizowanych
podsystemów infrastruktury, energii, taboru lub sterowania ruchem kolejowym, wymagających odpowiedniego zbioru procedur ruchowych.

new or
upgraded
infrastructure, energy, rolling stock or command control & signalling subsystems, requiring a corresponding set of operating procedures, are put into service.

wprowadzenia do eksploatacji nowych lub
zmodernizowanych
podsystemów „Infrastruktura”, „Energia”, „Tabor” lub „Sterowanie”, wymagających odpowiedniego zbioru procedur ruchowych.

new or
upgraded
infrastructure, energy, rolling stock or command control & signalling subsystems, requiring a corresponding set of operating procedures, are put into service.
wprowadzenia do eksploatacji nowych lub
zmodernizowanych
podsystemów „Infrastruktura”, „Energia”, „Tabor” lub „Sterowanie”, wymagających odpowiedniego zbioru procedur ruchowych.

new or
upgraded
infrastructure, energy, rolling stock or command control & signalling subsystems, requiring a corresponding set of operating procedures, are put into service.

...obiektów KLC dorównywał pod względem standardu podobnym ośrodkom [11].W okresie 2006–2007
zmodernizowano
KLC i centrum fitness oraz dobudowano nowe skrzydło (Mellombygningen).

...on par with comparable centres [11].In 2006-2007, the KLC and the fitness centre were consequently
upgraded
and expanded into a new annex (Mellombygningen).
Zamierzenie było takie, by w wyniku połączenia i modernizacji obiektów KLC dorównywał pod względem standardu podobnym ośrodkom [11].W okresie 2006–2007
zmodernizowano
KLC i centrum fitness oraz dobudowano nowe skrzydło (Mellombygningen).

The linking and upgrading of the existing buildings was undertaken in order to ensure that the standard of the facilities of the KLC would be on par with comparable centres [11].In 2006-2007, the KLC and the fitness centre were consequently
upgraded
and expanded into a new annex (Mellombygningen).

Ostatnio fabryki
zmodernizowano
; są częściowo przystosowane do przetwarzania materiałów związanych z produkcją z wykorzystaniem energii jądrowej.

Production sites have been
modernized lately
and are partly intended for processing materials relevant to nuclear production.
Ostatnio fabryki
zmodernizowano
; są częściowo przystosowane do przetwarzania materiałów związanych z produkcją z wykorzystaniem energii jądrowej.

Production sites have been
modernized lately
and are partly intended for processing materials relevant to nuclear production.

...inna) oraz sposób osiągnięcia parametrów wymaganych do celów interoperacyjności (linia nowa lub
zmodernizowana
) określone w TSI „Infrastruktura” systemu kolei konwencjonalnych.

...a line (core or other) and the way of achieving parameters required for interoperability (new or
upgraded
) as defined in the CR INF TSI.
Znaczenie linii (podstawowa lub inna) oraz sposób osiągnięcia parametrów wymaganych do celów interoperacyjności (linia nowa lub
zmodernizowana
) określone w TSI „Infrastruktura” systemu kolei konwencjonalnych.

Importance of a line (core or other) and the way of achieving parameters required for interoperability (new or
upgraded
) as defined in the CR INF TSI.

Dalsze starania mające na celu
zmodernizowanie
kontroli i operacji celnych oraz zapewnienie wyposażenia wszystkich urzędów celnych w infrastrukturę informatyczną.

Continue efforts to
modernise
customs controls and operations and ensure that all customs offices are equipped with IT infrastructure.
Dalsze starania mające na celu
zmodernizowanie
kontroli i operacji celnych oraz zapewnienie wyposażenia wszystkich urzędów celnych w infrastrukturę informatyczną.

Continue efforts to
modernise
customs controls and operations and ensure that all customs offices are equipped with IT infrastructure.

...bardziej rygorystycznych wymogów krajowych odnoszących się do hałasu powodowanego przez nowy i
zmodernizowany
tabor kolejowy, ponieważ miałyby one niekorzystny wpływ na interoperacyjność systemu

More stringent national requirements relating to noise of new and
upgraded
rolling stock should be avoided as this would negatively affect interoperability of the railway system.
Należy unikać bardziej rygorystycznych wymogów krajowych odnoszących się do hałasu powodowanego przez nowy i
zmodernizowany
tabor kolejowy, ponieważ miałyby one niekorzystny wpływ na interoperacyjność systemu kolei.

More stringent national requirements relating to noise of new and
upgraded
rolling stock should be avoided as this would negatively affect interoperability of the railway system.

Zgodnie z centralnym planem ATM Wspólnota powinna podjąć kroki w kierunku
zmodernizowania
tego sektora we współpracy z Eurocontrolem oraz umożliwienia użytkownikom dostępu do tych danych za pomocą...

Taking account of the ATM Master Plan, the Community should take the initiative to
modernise
this sector in cooperation with Eurocontrol and ensure that users are able to access those data through a...
Zgodnie z centralnym planem ATM Wspólnota powinna podjąć kroki w kierunku
zmodernizowania
tego sektora we współpracy z Eurocontrolem oraz umożliwienia użytkownikom dostępu do tych danych za pomocą wspólnego ogólnodostępnego punktu informacyjnego zapewniającego nowoczesne, zrozumiałe i oficjalne zintegrowane komunikaty.

Taking account of the ATM Master Plan, the Community should take the initiative to
modernise
this sector in cooperation with Eurocontrol and ensure that users are able to access those data through a single public point of access, providing a modern, user-friendly and validated integrated briefing.

...3.2.1, 3.4.1, 3.4.2. i 3.5.1. określone w załączniku I do tej dyrektywy, mogą korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części bułgarskiej sieci dróg do dnia 31 grudnia 2013 roku, pod warunkiem że...

...of categories 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, and 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use
non-upgraded
parts of the Bulgarian road network until 31 December 2013 if they comply with Bulgaria
W drodze odstępstwa od artykułu 3 ustęp 1 dyrektywy 96/53/WE, pojazdy, które spełniają normy wyznaczone dla kategorii 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2. i 3.5.1. określone w załączniku I do tej dyrektywy, mogą korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części bułgarskiej sieci dróg do dnia 31 grudnia 2013 roku, pod warunkiem że spełniają bułgarskie normy nacisku na oś.

By way of derogation from Article 3(1) of Directive 96/53/EC, vehicles complying with the limit values of categories 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, and 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use
non-upgraded
parts of the Bulgarian road network until 31 December 2013 if they comply with Bulgarian axle-weight limits.

...3.2.1, 3.4.1, 3.4.2 i 3.5.1 określone w załączniku I do tej dyrektywy, mogą korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części bułgarskiej sieci dróg do dnia 31 grudnia 2013 roku, pod warunkiem że spe

...of categories 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, and 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use
non-upgraded
parts of the Bulgarian road network until 31 December 2013 if they comply with Bulgaria
W drodze odstępstwa od artykułu 3 ustęp 1 dyrektywy 96/53/WE, pojazdy, które spełniają normy wyznaczone dla kategorii 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2 i 3.5.1 określone w załączniku I do tej dyrektywy, mogą korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części bułgarskiej sieci dróg do dnia 31 grudnia 2013 roku, pod warunkiem że spełniają bułgarskie normy nacisku na oś.

By way of derogation from Article 3(1) of Directive 96/53/EC, vehicles complying with the limit values of categories 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, and 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use
non-upgraded
parts of the Bulgarian road network until 31 December 2013 if they comply with Bulgarian axle-weight limits.

...określonych w załączniku I do tej dyrektywy, mogą do dnia 31 grudnia 2013 roku korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części rumuńskiej sieci dróg pod warunkiem, że spełniają rumuńskie normy...

...of category 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use non‐
upgraded
parts of the Romanian road network until 31 December 2013 if they comply with Romanian axle
W drodze odstępstwa od artykułu 3 ustęp 1 dyrektywy 96/53/WE, pojazdy, które spełniają normy wyznaczone dla kategorii 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2 i 3.5.1 określonych w załączniku I do tej dyrektywy, mogą do dnia 31 grudnia 2013 roku korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części rumuńskiej sieci dróg pod warunkiem, że spełniają rumuńskie normy dotyczące nacisku na oś.

By way of derogation from Article 3(1) of Directive 96/53/EC, vehicles complying with the limit values of category 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use non‐
upgraded
parts of the Romanian road network until 31 December 2013 if they comply with Romanian axle-weight limits.

...określonych w załączniku I do tej dyrektywy, mogą do dnia 31 grudnia 2013 roku korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części rumuńskiej sieci dróg pod warunkiem, że spełniają rumuńskie normy...

...values of category 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use
non-upgraded
parts of the Romanian road network until 31 December 2013 if they comply with...
W drodze odstępstwa od artykułu 3 ustęp 1 dyrektywy 96/53/WE, pojazdy, które spełniają normy wyznaczone dla kategorii 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2 i 3.5.1 określonych w załączniku I do tej dyrektywy, mogą do dnia 31 grudnia 2013 roku korzystać jedynie z
niezmodernizowanych
części rumuńskiej sieci dróg pod warunkiem, że spełniają rumuńskie normy dotyczące nacisku na oś.

By way of derogation from Article 3(1) of Directive 96/53/EC, vehicles complying with the limit values of category 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, 3.5.1 specified in Annex I to that Directive may only use
non-upgraded
parts of the Romanian road network until 31 December 2013 if they comply with Romanian axle-weight limits.

Tymczasowe dodatkowe opłaty za użytkowanie
niezmodernizowanych
części sieci dróg drugorzędnych przez pojazdy w międzynarodowym ruchu drogowym, spełniające normy określone w dyrektywie, nakłada się w...

Temporary additional charges for using
non-upgraded
parts of the secondary network with vehicles in international traffic complying with the limit values of the Directive shall be levied in a...
Tymczasowe dodatkowe opłaty za użytkowanie
niezmodernizowanych
części sieci dróg drugorzędnych przez pojazdy w międzynarodowym ruchu drogowym, spełniające normy określone w dyrektywie, nakłada się w sposób niedyskryminujący.

Temporary additional charges for using
non-upgraded
parts of the secondary network with vehicles in international traffic complying with the limit values of the Directive shall be levied in a non-discriminatory manner.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich