Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: wielki
...podlega przepisom części trzeciej tytuł II rozdział 3, właściwym organom udostępnia się jej 20
największych
ekspozycji na zasadzie skonsolidowanej, z wyjątkiem ekspozycji wyłączonych z zakresu st

Where an institution is subject to Part Three, Title II, Chapter 3 its 20
largest
exposures on a consolidated basis, excluding those exempted from the application of Article 395(1) shall be made...
Jeżeli instytucja podlega przepisom części trzeciej tytuł II rozdział 3, właściwym organom udostępnia się jej 20
największych
ekspozycji na zasadzie skonsolidowanej, z wyjątkiem ekspozycji wyłączonych z zakresu stosowania art. 395 ust. 1.

Where an institution is subject to Part Three, Title II, Chapter 3 its 20
largest
exposures on a consolidated basis, excluding those exempted from the application of Article 395(1) shall be made available to the competent authorities.

...swoją pozycję dużych podmiotów jako uzasadnienie rzadszego nabywania ubezpieczeń. Zachowują oni
większą
ekspozycję na ryzyko, stosują większe odliczenia i w coraz większym stopniu korzystają z wew

...the product of M&A activity) may now use their size to justify buying less insurance rather
than more
. They retain more exposures, take bigger deductibles, and increasingly use captives and ot
Zgodnie ze sprawozdaniem Komisji „wielcy klienci handlowi (a są oni coraz więksi, ponieważ znaczna część z nich jest produktem działań w ramach połączeń i przejęć) mogą obecnie wykorzystywać swoją pozycję dużych podmiotów jako uzasadnienie rzadszego nabywania ubezpieczeń. Zachowują oni
większą
ekspozycję na ryzyko, stosują większe odliczenia i w coraz większym stopniu korzystają z wewnętrznych zakładów i innych narzędzi korporacyjnych, przedkładając je nad pełne ubezpieczenie handlowe”.

According to the Commission’s Report, ‘large commercial clients (and they are increasingly large, since many are themselves the product of M&A activity) may now use their size to justify buying less insurance rather
than more
. They retain more exposures, take bigger deductibles, and increasingly use captives and other corporate vehicles in preference to full commercial insurance.’

Należy wskazać pięciu głównych kontrahentów, wobec których AFI posiada
największą
ekspozycję na ryzyko kredytowe kontrahenta netto wycenione według wartości rynkowej, wyrażoną jako procent wartości...

Identify the
top
five counterparties to which the AIF has the
greatest
mark-to-market net counterparty credit exposure, measured as a % of the NAV of the AIF
Należy wskazać pięciu głównych kontrahentów, wobec których AFI posiada
największą
ekspozycję na ryzyko kredytowe kontrahenta netto wycenione według wartości rynkowej, wyrażoną jako procent wartości aktywów AFI netto

Identify the
top
five counterparties to which the AIF has the
greatest
mark-to-market net counterparty credit exposure, measured as a % of the NAV of the AIF

Należy wskazać pięciu kontrahentów, którzy posiadają wobec AFI
największą
ekspozycję na ryzyko kredytowe kontrahenta netto wycenione według wartości rynkowej, wyrażoną jako procent wartości aktywów...

Identify the
top
five counterparties that have the
greatest
mark-to-market net counterparty credit exposure to the AIF, measured as a percentage of the NAV of the AIF.
Należy wskazać pięciu kontrahentów, którzy posiadają wobec AFI
największą
ekspozycję na ryzyko kredytowe kontrahenta netto wycenione według wartości rynkowej, wyrażoną jako procent wartości aktywów AFI netto

Identify the
top
five counterparties that have the
greatest
mark-to-market net counterparty credit exposure to the AIF, measured as a percentage of the NAV of the AIF.

Pięć
największych
ekspozycji na ryzyko kredytowe kontrahenta (z wyjątkiem partnerów centralnych)

Top
Five Counterparty Exposures (excluding CCPs)
Pięć
największych
ekspozycji na ryzyko kredytowe kontrahenta (z wyjątkiem partnerów centralnych)

Top
Five Counterparty Exposures (excluding CCPs)

największą
ekspozycję netto, w tym zabezpieczenie na mocy umowy o dostarczenie zabezpieczenia, która nie uruchamia wezwania do zabezpieczenia.

the
largest
net exposure, including collateral under the margin agreement, that would not trigger a collateral call.
największą
ekspozycję netto, w tym zabezpieczenie na mocy umowy o dostarczenie zabezpieczenia, która nie uruchamia wezwania do zabezpieczenia.

the
largest
net exposure, including collateral under the margin agreement, that would not trigger a collateral call.

W przypadku gdy instytucja kredytowa podlega art. 84–89, należy udostępnić właściwym organom jej 20
największych
ekspozycji w ujęciu skonsolidowanym, oprócz ekspozycji wyłączonych ze stosowania art....

If a credit institution is subject to Articles 84 to 89, its 20
largest
exposures on a consolidated basis, excluding those exempted from the application of Article 111(1), shall be made available to...
W przypadku gdy instytucja kredytowa podlega art. 84–89, należy udostępnić właściwym organom jej 20
największych
ekspozycji w ujęciu skonsolidowanym, oprócz ekspozycji wyłączonych ze stosowania art. 111 ust. 1.

If a credit institution is subject to Articles 84 to 89, its 20
largest
exposures on a consolidated basis, excluding those exempted from the application of Article 111(1), shall be made available to the competent authorities.

...podmioty należące do tej samej grupy co dwóch członków rozliczających, wobec których CCP posiada
największe
ekspozycje w skrajnych, ale prawdopodobnych warunkach rynkowych.

...from the default of entities in the same group as the two clearing members to which it has the
largest
exposures under extreme but plausible market conditions.
W ramach programu testów warunków skrajnych bada się również potencjalne straty wynikające z niewykonania zobowiązania przez podmioty należące do tej samej grupy co dwóch członków rozliczających, wobec których CCP posiada
największe
ekspozycje w skrajnych, ale prawdopodobnych warunkach rynkowych.

The stress testing programme shall also examine potential losses resulting from the default of entities in the same group as the two clearing members to which it has the
largest
exposures under extreme but plausible market conditions.

...zobowiązania przez co najmniej dwóch członków rozliczających, wobec których CCP posiada
największe
ekspozycje w skrajnych, ale prawdopodobnych warunkach rynkowych.

...are sufficient to cover the default of at least the two clearing members to which it has the
largest
exposures under extreme but plausible market conditions.
Realizowany przez CCP program testów warunków skrajnych zapewnia odpowiednią łączną wysokość depozytu zabezpieczającego, składek na fundusz na wypadek niewykonania zobowiązania oraz innych środków finansowych, tak aby pokrywała ona zobowiązania wynikające z niewykonania zobowiązania przez co najmniej dwóch członków rozliczających, wobec których CCP posiada
największe
ekspozycje w skrajnych, ale prawdopodobnych warunkach rynkowych.

A CCP’s stress-testing programme shall ensure that its combination of margin, default fund contributions and other financial resources are sufficient to cover the default of at least the two clearing members to which it has the
largest
exposures under extreme but plausible market conditions.

B20 Im
większa
ekspozycja inwestora na zmienność wyników finansowych z tytułu zaangażowania w jednostce, w której dokonano inwestycji lub większe prawa do tych zmiennych wyników finansowych, tym...

B20 The
greater
an investor’s exposure, or rights, to variability of returns from its involvement with an investee, the greater is the incentive for the investor to obtain rights sufficient to give...
B20 Im
większa
ekspozycja inwestora na zmienność wyników finansowych z tytułu zaangażowania w jednostce, w której dokonano inwestycji lub większe prawa do tych zmiennych wyników finansowych, tym większa zachęta dla inwestora, aby uzyskać prawa wystarczające do zapewnienia mu władzy.

B20 The
greater
an investor’s exposure, or rights, to variability of returns from its involvement with an investee, the greater is the incentive for the investor to obtain rights sufficient to give it power.

...instytucji, na zasadzie skonsolidowanej, a także – również na zasadzie skonsolidowanej – jej 10
największych
ekspozycji wobec nieregulowanych podmiotów finansowych, w tym dużych ekspozycji wyłączo

...in relation to its 10 largest exposures on a consolidated basis to institutions as well as its 10
largest
exposures on a consolidated basis to unregulated financial entities, including large...
Oprócz przekazywania informacji, o których mowa w ust. 1, instytucja przedstawia właściwym organom następujące informacje dotyczące jej 10 największych ekspozycji wobec instytucji, na zasadzie skonsolidowanej, a także – również na zasadzie skonsolidowanej – jej 10
największych
ekspozycji wobec nieregulowanych podmiotów finansowych, w tym dużych ekspozycji wyłączonych ze stosowania art. 395 ust. 1:

An institution shall report the following information to the competent authorities, in addition to reporting the information referred to in paragraph 1, in relation to its 10 largest exposures on a consolidated basis to institutions as well as its 10
largest
exposures on a consolidated basis to unregulated financial entities, including large exposures exempted from the application of Article 395(1):

...mowa w ust. 1, instytucja przedstawia właściwym organom następujące informacje dotyczące jej 10
największych
ekspozycji wobec instytucji, na zasadzie skonsolidowanej, a także – również na zasadzie

...in addition to reporting the information referred to in paragraph 1, in relation to its 10
largest
exposures on a consolidated basis to institutions as well as its 10 largest exposures on a c
Oprócz przekazywania informacji, o których mowa w ust. 1, instytucja przedstawia właściwym organom następujące informacje dotyczące jej 10
największych
ekspozycji wobec instytucji, na zasadzie skonsolidowanej, a także – również na zasadzie skonsolidowanej – jej 10 największych ekspozycji wobec nieregulowanych podmiotów finansowych, w tym dużych ekspozycji wyłączonych ze stosowania art. 395 ust. 1:

An institution shall report the following information to the competent authorities, in addition to reporting the information referred to in paragraph 1, in relation to its 10
largest
exposures on a consolidated basis to institutions as well as its 10 largest exposures on a consolidated basis to unregulated financial entities, including large exposures exempted from the application of Article 395(1):

...w wyniku niewykonania zobowiązania przez członka rozliczającego, wobec którego CCP posiada
największe
ekspozycje, lub przez drugiego i trzeciego największego członka rozliczającego, jeżeli su

...fund are sufficient to cover at least the default of the clearing member to which it has the
largest
exposures or of the second and third largest clearing members, if the sum of their exposures
Program testów warunków skrajnych CCP zapewnia odpowiednią wysokość jego depozytów zabezpieczających oraz funduszu na wypadek niewykonania zobowiązania, tak aby pokrywały one przynajmniej zobowiązania powstałe w wyniku niewykonania zobowiązania przez członka rozliczającego, wobec którego CCP posiada
największe
ekspozycje, lub przez drugiego i trzeciego największego członka rozliczającego, jeżeli suma ekspozycji wobec nich jest większa, zgodnie z art. 42 rozporządzenia (UE) nr 648/2012.

A CCP’s stress-testing programme shall ensure that its margins and default fund are sufficient to cover at least the default of the clearing member to which it has the
largest
exposures or of the second and third largest clearing members, if the sum of their exposures is larger in accordance with Article 42 of Regulation (EU) No 648/2012.

...gdy niemożliwe jest ustalenie wysokości przyznanej pomocy, uznaje się, że produkty otrzymały
największą
stawkę pomocy ustaloną przez Wspólnotę dla tego typu produktów w okresie sześciu miesięcy

...to establish the amount of aid granted, the products shall be considered to have received the
highest
rate of aid fixed by the Community for such products during the six-month period preceding t
W przypadku, gdy niemożliwe jest ustalenie wysokości przyznanej pomocy, uznaje się, że produkty otrzymały
największą
stawkę pomocy ustaloną przez Wspólnotę dla tego typu produktów w okresie sześciu miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o zezwolenie.

Where it is impossible to establish the amount of aid granted, the products shall be considered to have received the
highest
rate of aid fixed by the Community for such products during the six-month period preceding the submission of the application for export or dispatch.

...nazywanej heksametafosforanem sodu, gdzie x = 13–18; oraz około 1,0 dla polifosforanów sodu o
większych
masach cząsteczkowych, gdzie x = 20–100 lub więcej.

...salt, commonly called sodium hexametaphosphate, where x = 13 to 18; and to about 1,0 for the
higher
molecular weight sodium polyphosphates, where x = 20 to 100 or more.
Stosunek Na2O do P2O5 wynosi około 1,3 dla tetrapolifosforanu sodu, gdzie x = około 4; około 1,1 dla soli Grahama, często nazywanej heksametafosforanem sodu, gdzie x = 13–18; oraz około 1,0 dla polifosforanów sodu o
większych
masach cząsteczkowych, gdzie x = 20–100 lub więcej.

The Na2O/P2O5 ratios vary from about 1,3 for sodium tetrapolyphosphate, where x = approximately 4; to about 1,1 for Graham's salt, commonly called sodium hexametaphosphate, where x = 13 to 18; and to about 1,0 for the
higher
molecular weight sodium polyphosphates, where x = 20 to 100 or more.

...przez państwa członkowskie, natomiast z uwagi na skalę i skutki działania mogą zostać osiągnięte z
większym
powodzeniem na poziomie Unii, Unia może podjąć środki zgodnie z zasadą pomocniczości...

Since the objective of this Framework Decision, namely the determination of common rules for the protection of personal data processed in the framework of police and judicial cooperation in criminal...
W związku z tym, że cel niniejszej decyzji ramowej, mianowicie określenie wspólnych zasad ochrony danych osobowych przetwarzanych w ramach współpracy policyjnej i sądowej w sprawach karnych, nie mogą być w stopniu wystarczającym osiągnięte przez państwa członkowskie, natomiast z uwagi na skalę i skutki działania mogą zostać osiągnięte z
większym
powodzeniem na poziomie Unii, Unia może podjąć środki zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską i o której mowa w art. 2 Traktatu o Unii Europejskiej.

Since the objective of this Framework Decision, namely the determination of common rules for the protection of personal data processed in the framework of police and judicial cooperation in criminal matters, cannot be sufficiently achieved by the Member States, and can therefore, by reason of the scale and effects of the action, be better achieved at the Union level, the Union may adopt measures in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty establishing the European Community and referred to in Article 2 of the Treaty on European Union.

Prowadząc dalej rozumowanie na podstawie argumentów Niemiec, prywatni wierzyciele musieliby umorzyć
większą
kwotę wierzytelności niż wierzyciele publiczni, ponieważ umorzone kwoty są odejmowane od...

If the argument of Germany were taken further, private creditors should be required to waive
more
than public ones, because the waivers are deductible from their tax base.
Prowadząc dalej rozumowanie na podstawie argumentów Niemiec, prywatni wierzyciele musieliby umorzyć
większą
kwotę wierzytelności niż wierzyciele publiczni, ponieważ umorzone kwoty są odejmowane od podstawy opodatkowania.

If the argument of Germany were taken further, private creditors should be required to waive
more
than public ones, because the waivers are deductible from their tax base.

...gwarancji państwowej, wyjątkowo można wycenić a posteriori, jeżeli chodzi o lata 2006–2009,
największą
kwotę ekwiwalentu dotacji brutto skutków tej gwarancji (składka z tytułu ryzyka niezapłac

...it is possible, exceptionally, to make an a posteriori estimate, for the years 2006 to 2009, of an
upper
bound to the gross grant equivalent of the effects of the guarantee (the risk premium not...
W dwóch pierwszych przypadkach należy jednak stwierdzić, że w takiej sytuacji, pomimo a priori nieograniczonego charakteru gwarancji państwowej, wyjątkowo można wycenić a posteriori, jeżeli chodzi o lata 2006–2009,
największą
kwotę ekwiwalentu dotacji brutto skutków tej gwarancji (składka z tytułu ryzyka niezapłacona państwu), która zasiliła (o ile została zachowana po stronie przedsiębiorstwa publicznego IFP) fundusze publiczne wypłacone przez państwo tej organizacji w celu pokrycia kosztów netto jej działalności w zakresie niezależnych badań publicznych, badań w ramach umowy lub świadczenia usług.

In the first two cases, however, although in the present case the State guarantee is a priori unlimited, it is possible, exceptionally, to make an a posteriori estimate, for the years 2006 to 2009, of an
upper
bound to the gross grant equivalent of the effects of the guarantee (the risk premium not paid to the State), which (provided that it has been retained by IFP) comes in addition to the public funds already paid by the State to IFP to cover the net costs of its independent public research and contract research activity or provision of services.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich