Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: uderzenie
Test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem bez pomiarów opóźnienia

Headform
test without deceleration measurement
Test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem bez pomiarów opóźnienia

Headform
test without deceleration measurement

W przypadku testów wytrzymałości na
uderzenie
manekinem z jednoczesnym pomiarem wielkości współczynnika HIC spadającym przedmiotem jest głowa manekina, jak na rys. 2.1.

In the case of headform tests with simultaneous determination of HIC-values the drop body is the phantom head as in figure 2.1.
W przypadku testów wytrzymałości na
uderzenie
manekinem z jednoczesnym pomiarem wielkości współczynnika HIC spadającym przedmiotem jest głowa manekina, jak na rys. 2.1.

In the case of headform tests with simultaneous determination of HIC-values the drop body is the phantom head as in figure 2.1.

Test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem z pomiarem opóźnienia

Headform
test with deceleration measurement
Test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem z pomiarem opóźnienia

Headform
test with deceleration measurement

Podczas testu wytrzymałości na
uderzenie
manekinem zwalnia się ramię poprzeczne z głową manekina.

During the headform test the cross arm with the phantom head is released.
Podczas testu wytrzymałości na
uderzenie
manekinem zwalnia się ramię poprzeczne z głową manekina.

During the headform test the cross arm with the phantom head is released.

W celu przeprowadzenia testu wytrzymałości na
uderzenie
manekinem głowę manekina przytwierdza się do poprzecznego ramienia układu prowadzącego (rys. 2.2) i umieszcza na odpowiedniej wysokości spadku...

To perform the headform test the phantom head is fixed to the cross arm of the guide system (figure 2.2) and moved to the required drop height by means of a lifting device.
W celu przeprowadzenia testu wytrzymałości na
uderzenie
manekinem głowę manekina przytwierdza się do poprzecznego ramienia układu prowadzącego (rys. 2.2) i umieszcza na odpowiedniej wysokości spadku za pomocą podnośnika.

To perform the headform test the phantom head is fixed to the cross arm of the guide system (figure 2.2) and moved to the required drop height by means of a lifting device.

Test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem

Headform
test
Test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem

Headform
test

...okna w przyczepach turystycznych, a także małe okna, nie przeprowadza się test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem.

...possibilities such as windows in trailer caravans as well as for small windows there will be no
headform
testing.
W przypadku szyb, w których nie zachodzi prawdopodobieństwo kontaktu, takich jak okna w przyczepach turystycznych, a także małe okna, nie przeprowadza się test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem.

For panes which do not have contact possibilities such as windows in trailer caravans as well as for small windows there will be no
headform
testing.

TEST WYTRZYMAŁOŚCI NA
UDERZENIE
MANEKINEM

HEADFORM
TEST
TEST WYTRZYMAŁOŚCI NA
UDERZENIE
MANEKINEM

HEADFORM
TEST

test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem,

Headform
test,
test wytrzymałości na
uderzenie
manekinem,

Headform
test,

Uderzenie
ciśnienia na czoło pociągu (pkt 4.2.6.2.3)

Head pressure pulse (clause 4.2.6.2.3)
Uderzenie
ciśnienia na czoło pociągu (pkt 4.2.6.2.3)

Head pressure pulse (clause 4.2.6.2.3)

Uderzenie
ciśnienia na czoło pociągu (4.2.6.2.3)

Head pressure pulse (4.2.6.2.3)
Uderzenie
ciśnienia na czoło pociągu (4.2.6.2.3)

Head pressure pulse (4.2.6.2.3)

Uderzenie
ciśnienia na czoło pociągu

Head pressure pulse
Uderzenie
ciśnienia na czoło pociągu

Head pressure pulse

...obróbce powierzchniowej, pobrana podczas produkcji, zostaje uszkodzona poprzez nacięcie krzyżowe i
uderzenie
kamieniem (ISO 565), co odzwierciedla uszkodzenia występujące podczas normalnej...

A surface treated sample, taken from production, shall be damaged by cross engraving and stone
impact
(ISO 565) to represent damaging situations during the normal usage of vehicle (damage shall be in...
Próbka po obróbce powierzchniowej, pobrana podczas produkcji, zostaje uszkodzona poprzez nacięcie krzyżowe i
uderzenie
kamieniem (ISO 565), co odzwierciedla uszkodzenia występujące podczas normalnej eksploatacji pojazdu (uszkodzenia znajdują się w obszarze kołnierza obręczy i wewnątrz koła).

A surface treated sample, taken from production, shall be damaged by cross engraving and stone
impact
(ISO 565) to represent damaging situations during the normal usage of vehicle (damage shall be in the area of the rim flange and inside the wheel).

Uderzenie
musi być takie, aby młot uderzał w lusterko po stronie powierzchni odbijającej.

The
impact
must be such that the hammer strikes the mirror on the reflecting surface side.
Uderzenie
musi być takie, aby młot uderzał w lusterko po stronie powierzchni odbijającej.

The
impact
must be such that the hammer strikes the mirror on the reflecting surface side.

Uderzenie
musi być takie, aby młot uderzał w lusterko po stronie przeciwnej do powierzchni odbijającej.

The
impact
must be such that the hammer strikes the mirror on the side opposite to the reflecting surface.
Uderzenie
musi być takie, aby młot uderzał w lusterko po stronie przeciwnej do powierzchni odbijającej.

The
impact
must be such that the hammer strikes the mirror on the side opposite to the reflecting surface.

Uderzenie
musi nastąpić po stronie powierzchni odbijającej.

The
impact
must occur on the reflecting surface side.
Uderzenie
musi nastąpić po stronie powierzchni odbijającej.

The
impact
must occur on the reflecting surface side.

Całkowita zmiana prędkości wózka symulującego
uderzenie
musi wynosić od 30 do 32 km/h.

The total velocity change of the trolley simulating the
impact
shall be between 30 and 32 km/h.
Całkowita zmiana prędkości wózka symulującego
uderzenie
musi wynosić od 30 do 32 km/h.

The total velocity change of the trolley simulating the
impact
shall be between 30 and 32 km/h.

Całkowita zmiana prędkości wózka symulującego
uderzenie
musi wynosić od 30 do 32 km/h.

The total velocity change of the trolley simulating the
impact
shall be between 30 and 32 km/h.
Całkowita zmiana prędkości wózka symulującego
uderzenie
musi wynosić od 30 do 32 km/h.

The total velocity change of the trolley simulating the
impact
shall be between 30 and 32 km/h.

...przyspieszeniomierzy wzdłużnych u podstawy słupka „B” po tej stronie pojazdu, po której następuje
uderzenie
, musi zostać wyznaczona krzywa spowolnienia konstrukcji przy CFC równej 180 i przy...

...on the basis of the value of the longitudinal accelerometers at the base of the ‘B’ pillar on the
struck
side of the vehicle with a CFC of 180 by means of data channels corresponding to the...
W celu umożliwienia przeprowadzenia uproszczonego badania opisanego w załączniku 7, na podstawie wartości wskazań przyspieszeniomierzy wzdłużnych u podstawy słupka „B” po tej stronie pojazdu, po której następuje
uderzenie
, musi zostać wyznaczona krzywa spowolnienia konstrukcji przy CFC równej 180 i przy zastosowaniu kanałów informacyjnych odpowiadających wymogom określonym w załączniku 8.

To enable the simplified test described in Annex 7 to be carried out, the deceleration time history of the structure shall be determined on the basis of the value of the longitudinal accelerometers at the base of the ‘B’ pillar on the
struck
side of the vehicle with a CFC of 180 by means of data channels corresponding to the requirements set out in Annex 8;

...przyspieszeniomierzy wzdłużnych u podstawy słupka „B” po tej stronie pojazdu, po której następuje
uderzenie
, musi zostać wyznaczona krzywa spowolnienia konstrukcji przy CFC równej 180 i przy...

...on the basis of the value of the longitudinal accelerometers at the base of the ‘B’ pillar on the
struck
side of the vehicle with a CFC of 180 by means of data channels corresponding to the...
W celu umożliwienia przeprowadzenia uproszczonego badania opisanego w załączniku 7, na podstawie wartości wskazań przyspieszeniomierzy wzdłużnych u podstawy słupka „B” po tej stronie pojazdu, po której następuje
uderzenie
, musi zostać wyznaczona krzywa spowolnienia konstrukcji przy CFC równej 180 i przy zastosowaniu kanałów informacyjnych odpowiadających wymogom określonym w załączniku 8.

To enable the simplified test described in Annex 7 to be carried out, the deceleration time history of the structure shall be determined on the basis of the value of the longitudinal accelerometers at the base of the ‘B’ pillar on the
struck
side of the vehicle with a CFC of 180 by means of data channels corresponding to the requirements set out in Annex 8;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich