Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: tunel
...zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Wielki Bełt.

...provided for in Annex II Section II.1 in Directive 2008/68/EC regarding carriage through the rail
tunnel
of the fixed link across the Great Belt.
Treść ustawodawstwa krajowego: Ustawodawstwo określa przepisy alternatywne wobec przepisów zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Wielki Bełt.

Content of the national legislation: The legislation provides for alternative provisions than provided for in Annex II Section II.1 in Directive 2008/68/EC regarding carriage through the rail
tunnel
of the fixed link across the Great Belt.

...zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Wielki Bełt.

...provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage through the rail
tunnel
of the fixed link across the Great Belt.
Treść ustawodawstwa krajowego: Ustawodawstwo określa przepisy alternatywne wobec przepisów zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Wielki Bełt.

Content of the national legislation: The legislation provides for alternative provisions than provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage through the rail
tunnel
of the fixed link across the Great Belt.

...zawartych w załączniku II sekcja II.1 do niniejszej dyrektywy w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Wielki Bełt.

...than provided for in Annex II section II.1 in this Directive regarding carriage through the rail
tunnel
of the fixed link across the Great Belt.
Treść ustawodawstwa krajowego: Ustawodawstwo określa przepisy alternatywne wobec przepisów zawartych w załączniku II sekcja II.1 do niniejszej dyrektywy w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Wielki Bełt.

Content of the national legislation: The legislation provides for alternative provisions than provided for in Annex II section II.1 in this Directive regarding carriage through the rail
tunnel
of the fixed link across the Great Belt.

...zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

...provisions than provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.
Treść ustawodawstwa krajowego: Ustawodawstwo określa przepisy alternatywne wobec przepisów zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

Content of the national legislation: The legislation provides for alternative provisions than provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.

...zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

...provisions than provided for in Annex II, Section II.1, to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.
Treść ustawodawstwa krajowego: Ustawodawstwo określa przepisy alternatywne wobec przepisów zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

Content of the national legislation: The legislation provides for alternative provisions than provided for in Annex II, Section II.1, to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.

...zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

...provisions than provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.
Treść ustawodawstwa krajowego: Ustawodawstwo określa przepisy alternatywne wobec przepisów zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

Content of the national legislation: The legislation provides for alternative provisions than provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.

...zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

...provisions than provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.
Treść ustawodawstwa krajowego: Ustawodawstwo określa przepisy alternatywne wobec przepisów zawartych w załączniku II sekcja II.1 do dyrektywy 2008/68/WE w odniesieniu do przewozu przez
tunel
kolejowy w cieśninie Øresund.

Content of the national legislation: The legislation provides for alternative provisions than provided for in Annex II, Section II.1 to Directive 2008/68/EC regarding carriage
through
the rail
tunnel
of the fixed link across Øresund.

Interfejsy z TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” zostały opisane w podpunkcie 2.4 poniżej.

Interfaces with the safety in railway
tunnels
TSI (
SRT
TSI) are described in Section 2.4 below.
Interfejsy z TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” zostały opisane w podpunkcie 2.4 poniżej.

Interfaces with the safety in railway
tunnels
TSI (
SRT
TSI) are described in Section 2.4 below.

Wymagania w zakresie bezpieczeństwa w
tunelach
kolejowych zostały określone w TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych”.

Requirements for the safety in railway
tunnels
are set out in the SRT TSI.
Wymagania w zakresie bezpieczeństwa w
tunelach
kolejowych zostały określone w TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych”.

Requirements for the safety in railway
tunnels
are set out in the SRT TSI.

Wszelkie wymagania dotyczące podsystemu „Infrastruktura” w zakresie bezpieczeństwa w
tunelach
kolejowych zostały przedstawione w TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych”.

All requirements relating to the infrastructure subsystem for safety in railway
tunnels
are set out in the safety in railway tunnels TSI.
Wszelkie wymagania dotyczące podsystemu „Infrastruktura” w zakresie bezpieczeństwa w
tunelach
kolejowych zostały przedstawione w TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych”.

All requirements relating to the infrastructure subsystem for safety in railway
tunnels
are set out in the safety in railway tunnels TSI.

...wykazania zgodności istniejącej infrastruktury w odniesieniu do tunelu („Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” – SRT)

EI declaration of demonstration for
tunnel
(SRT)
Deklaracja wykazania zgodności istniejącej infrastruktury w odniesieniu do tunelu („Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” – SRT)

EI declaration of demonstration for
tunnel
(SRT)

Deklaracja weryfikacji WE w odniesieniu do tunelu („Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” – SRT)

EC declaration of verification for
tunnel
(SRT)
Deklaracja weryfikacji WE w odniesieniu do tunelu („Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” – SRT)

EC declaration of verification for
tunnel
(SRT)

...2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego...

...2007 concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway
tunnels
’ in the trans-European conventional and high-speed rail system [4], includes in its scope so
Decyzja Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości [4] obejmuje niektóre wymogi dotyczące taboru eksploatowanego w systemie kolei konwencjonalnych.

Commission Decision 2008/163/EC of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway
tunnels
’ in the trans-European conventional and high-speed rail system [4], includes in its scope some requirements of the rolling stock running in the conventional rail system.

...2007 r. dotyczącą technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu...

...2007 concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway
tunnels
’ in the trans-European conventional and high-speed rail system [2] is to be incorporated int
W Porozumieniu należy uwzględnić decyzję Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotyczącą technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości [2],

Commission Decision 2008/163/EC of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway
tunnels
’ in the trans-European conventional and high-speed rail system [2] is to be incorporated into the Agreement,

...2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu »Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych« transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego...

...2007 concerning the technical specification of interoperability relating to “safety in railway
tunnels
” in the trans-European conventional and high-speed rail system (OJ L 64, 7.3.2008, p. 1), as
Decyzja Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu »Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych« transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. L 64 z 7.3.2008, s. 1), ostatnio zmieniona decyzją Komisji 2012/464/UE z dnia 23 lipca 2012 r. (Dz.U. L 217 z 14.8.2012, s. 20).

Commission Decision 2008/163/EC of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to “safety in railway
tunnels
” in the trans-European conventional and high-speed rail system (OJ L 64, 7.3.2008, p. 1), as last amended by Commission Decision 2012/464/EU of 23 July 2012 (OJ L 217, 14.8.2012, p. 20).

...2007 r. dotyczącą technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu...

...2007 concerning the technical specification of interoperability relating to “safety in railway
tunnels
” in the trans-European conventional and high-speed rail system (OJ L 64, 7.3.2008, p. 1).’
32008 D 0163: decyzją Komisji 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotyczącą technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. L 64 z 7.3.2008, s. 1).”.

Commission Decision 2008/163/EC of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to “safety in railway
tunnels
” in the trans-European conventional and high-speed rail system (OJ L 64, 7.3.2008, p. 1).’

Poniższa lista zawiera przegląd podstawowych parametrów objętych TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, które mają zastosowanie do taboru wchodzącego w zakres niniejszej TSI (uwaga: nie...

The following list gives an overview of the basic parameters covered by the
SRT
TSI, which are applicable to rolling stock in the scope of the present TSI (note: not all parameters are applicable to...
Poniższa lista zawiera przegląd podstawowych parametrów objętych TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, które mają zastosowanie do taboru wchodzącego w zakres niniejszej TSI (uwaga: nie wszystkie parametry mają zastosowanie do każdego typu pojazdu kolejowego wchodzącego w zakres niniejszej TSI):

The following list gives an overview of the basic parameters covered by the
SRT
TSI, which are applicable to rolling stock in the scope of the present TSI (note: not all parameters are applicable to each type of unit in the scope of this TSI):

TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, pkt 4.2.5.1. „Właściwości materiałów konstrukcyjnych i wyposażeniowych pojazdów szynowych”, 4.2.5.6. „Pokładowe czujki pożarowe” i 4.2.5.7. „Środki...

SRT
TSI clauses: 4.2.5.1 Material properties for rolling stock, 4.2.5.6 Onboard fire detectors, and 4.2.5.7 Communication means on trains,
TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, pkt 4.2.5.1. „Właściwości materiałów konstrukcyjnych i wyposażeniowych pojazdów szynowych”, 4.2.5.6. „Pokładowe czujki pożarowe” i 4.2.5.7. „Środki łączności w pociągach”, oraz

SRT
TSI clauses: 4.2.5.1 Material properties for rolling stock, 4.2.5.6 Onboard fire detectors, and 4.2.5.7 Communication means on trains,

Niniejszy punkt uzupełnia TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, pkt 4.2.5.1 „Właściwości materiałów konstrukcyjnych i wyposażeniowych taboru” dla taboru konwencjonalnego.

This clause supplements
SRT
TSI clause 4.2.5.1 ‘Material properties for rolling stock’ for conventional rolling stock.
Niniejszy punkt uzupełnia TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, pkt 4.2.5.1 „Właściwości materiałów konstrukcyjnych i wyposażeniowych taboru” dla taboru konwencjonalnego.

This clause supplements
SRT
TSI clause 4.2.5.1 ‘Material properties for rolling stock’ for conventional rolling stock.

TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, pkt 4.2.5.1 (Właściwości materiałów konstrukcyjnych i wyposażeniowych taboru) jest uzupełniony zapisem w niniejszej TSI dotyczącej taboru konwencjonalnego,...

SRT
TSI clause 4.2.5.1 (Material properties for rolling stock) shall be supplemented by clause 4.2.10.2 (Material requirements) of the present TSI for conventional rolling stock.
TSI „Bezpieczeństwo w
tunelach
kolejowych”, pkt 4.2.5.1 (Właściwości materiałów konstrukcyjnych i wyposażeniowych taboru) jest uzupełniony zapisem w niniejszej TSI dotyczącej taboru konwencjonalnego, pkt 4.2.10.2 (Wymagania materiałowe).

SRT
TSI clause 4.2.5.1 (Material properties for rolling stock) shall be supplemented by clause 4.2.10.2 (Material requirements) of the present TSI for conventional rolling stock.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich