Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: trasa
Odległości przewozowe pomiędzy zgłaszającym a instalacją, w tym możliwe warianty
tras
, także w razie nieprzewidzianych okoliczności, a w razie transportu kombinowanego, miejsce gdzie nastąpi...

The transport distance(s) between the notifier and the facility, including possible alternative
routes
, also in case of unforeseen circumstances and, in the event of intermodal transport, the place...
Odległości przewozowe pomiędzy zgłaszającym a instalacją, w tym możliwe warianty
tras
, także w razie nieprzewidzianych okoliczności, a w razie transportu kombinowanego, miejsce gdzie nastąpi przekazanie.

The transport distance(s) between the notifier and the facility, including possible alternative
routes
, also in case of unforeseen circumstances and, in the event of intermodal transport, the place where the transfer will take place.

...lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do pozbawionego dyskryminacji dostępu do
tras
lotniczych między państwami członkowskimi Unii a państwami trzecimi,

...air carriers established in a Member State have the right to non-discriminatory access to air
routes
between the Member States of the Union and third countries,
STWIERDZAJĄC, że na mocy prawa Unii wspólnotowi przewoźnicy lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do pozbawionego dyskryminacji dostępu do
tras
lotniczych między państwami członkowskimi Unii a państwami trzecimi,

NOTING that under the law of the Union Community air carriers established in a Member State have the right to non-discriminatory access to air
routes
between the Member States of the Union and third countries,

...lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do pozbawionego dyskryminacji dostępu do
tras
lotniczych między państwami członkowskimi Unii a stronami trzecimi,

...air carriers established in a Member State have the right to non-discriminatory access to air
routes
between the Member States of the Union and third parties,
STWIERDZAJĄC, że na mocy prawa Unii wspólnotowi przewoźnicy lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do pozbawionego dyskryminacji dostępu do
tras
lotniczych między państwami członkowskimi Unii a stronami trzecimi,

NOTING that under the law of the Union, Community air carriers established in a Member State have the right to non-discriminatory access to air
routes
between the Member States of the Union and third parties,

...lotniczy ustanowieni w Państwie Członkowskim mają prawo do niedyskryminacyjnego dostępu do
tras
lotniczych między Państwami Członkowskimi Wspólnoty Europejskiej a państwami trzecimi,

...established in a Member State have the right to non-discriminatory access to the market in
routes
between Member States and third countries;
STWIERDZAJĄC, że na mocy prawa Wspólnoty Europejskiej wspólnotowi przewoźnicy lotniczy ustanowieni w Państwie Członkowskim mają prawo do niedyskryminacyjnego dostępu do
tras
lotniczych między Państwami Członkowskimi Wspólnoty Europejskiej a państwami trzecimi,

NOTING that, under European Community law, Community air carriers established in a Member State have the right to non-discriminatory access to the market in
routes
between Member States and third countries;

...lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do niedyskryminacyjnego dostępu do
tras
lotniczych między państwami członkowskimi Wspólnoty Europejskiej a państwami trzecimi,

...air carriers established in a Member State have the right to non-discriminatory access to air
routes
between the Member States of the European Community and third countries,
STWIERDZAJĄC, że na podstawie prawa Wspólnoty Europejskiej wspólnotowi przewoźnicy lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do niedyskryminacyjnego dostępu do
tras
lotniczych między państwami członkowskimi Wspólnoty Europejskiej a państwami trzecimi,

NOTING that under European Community law Community air carriers established in a Member State have the right to non-discriminatory access to air
routes
between the Member States of the European Community and third countries,

...lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do niedyskryminacyjnego dostępu do
tras
lotniczych między tym państwem członkowskim a państwami trzecimi na mocy prawa wspólnotowego,

...established in a Member State have been granted the right to non-discriminatory access to air
routes
between that Member State and third countries by the European Community under Community law,
STWIERDZAJĄC, że wspólnotowi przewoźnicy lotniczy ustanowieni w państwie członkowskim mają prawo do niedyskryminacyjnego dostępu do
tras
lotniczych między tym państwem członkowskim a państwami trzecimi na mocy prawa wspólnotowego,

NOTING that European Community air carriers established in a Member State have been granted the right to non-discriminatory access to air
routes
between that Member State and third countries by the European Community under Community law,

Targi tras lotniczych są dorocznymi targami, na których handluje się
trasami
lotniczymi, przeznaczonymi dla przewoźników lotniczych i portów lotniczych.

The Routes trade fair is an annual flight
route
sale fair for airlines and airports.
Targi tras lotniczych są dorocznymi targami, na których handluje się
trasami
lotniczymi, przeznaczonymi dla przewoźników lotniczych i portów lotniczych.

The Routes trade fair is an annual flight
route
sale fair for airlines and airports.

W dalszej części wytycznych określa się, że bezpośrednie subsydiowanie operacyjne
tras
lotniczych może być akceptowane wyłącznie w przypadku wypełniania obowiązku użyteczności publicznej oraz...

The guidelines go on to specify that direct operational subsidisation of air
routes
can only be accepted in the case of public service obligations and of aid having a social character granted to...
W dalszej części wytycznych określa się, że bezpośrednie subsydiowanie operacyjne
tras
lotniczych może być akceptowane wyłącznie w przypadku wypełniania obowiązku użyteczności publicznej oraz przyznania indywidualnym klientom pomocy o charakterze socjalnym.

The guidelines go on to specify that direct operational subsidisation of air
routes
can only be accepted in the case of public service obligations and of aid having a social character granted to individual consumers.

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych i rozporządzenie Rady nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie taryf i stawek...

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community carriers to intra-Community air
routes
, Council Regulation (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services (OJ
Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie przyznawania licencji przewoźnikom lotniczym, rozporządzenie Rady nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych i rozporządzenie Rady nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie taryf i stawek za usługi lotnicze – Dz.U. L 240 z dnia 24 sierpnia 1992, s. 1.

Council Regulation (EEC) No 2407/92 of 23 July 1992 on licensing of air carriers, Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community carriers to intra-Community air
routes
, Council Regulation (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services (OJ L 240, 24.8.1992, p. 1).

...region peryferyjny lub rozwijający się na terytorium danego państwa członkowskiego lub drugorzędne
trasy
lotnicze do dowolnego regionalnego portu lotniczego na terytorium państwa,

...a peripheral or development region in the territory of the Member State concerned or on a thin
route
to any regional airport in that territory.
Rodzaj kwalifikujących się tras: trasy do portu lotniczego obsługującego region peryferyjny lub rozwijający się na terytorium danego państwa członkowskiego lub drugorzędne
trasy
lotnicze do dowolnego regionalnego portu lotniczego na terytorium państwa,

Type of route eligible: routes to an airport serving a peripheral or development region in the territory of the Member State concerned or on a thin
route
to any regional airport in that territory.

...obsługującego region peryferyjny lub rozwijający się na terytorium danego państwa lub drugorzędne
trasy
lotnicze do dowolnego regionalnego portu lotniczego na terytorium państwa,

Type of
route
eligible:
routes
to an airport serving a peripheral or development region in the territory of the Member State concerned or on a thin
route
to any regional airport in that territory.
typ kwalifikujących się połączeń: regularne usługi lotnicze do portu lotniczego obsługującego region peryferyjny lub rozwijający się na terytorium danego państwa lub drugorzędne
trasy
lotnicze do dowolnego regionalnego portu lotniczego na terytorium państwa,

Type of
route
eligible:
routes
to an airport serving a peripheral or development region in the territory of the Member State concerned or on a thin
route
to any regional airport in that territory.

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [4] i w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3577/92 z dnia 7 grudnia 1992 r. dotyczącym...

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[4] and Council Regulation (EEC) No 3577/92 of 7 December 1992 applying the principle of free
Niektóre przepisy obowiązujące w zakresie rekompensat z tytułu świadczenia usług publicznych w sektorach transportu lotniczego i morskiego określone zostały w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [4] i w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3577/92 z dnia 7 grudnia 1992 r. dotyczącym stosowania zasady swobody świadczenia usług w transporcie morskim w obrębie Państw Członkowskich (kabotaż morski) [5].

Certain rules applicable to public service compensation in the air and maritime transport sectors are to be found in Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[4] and Council Regulation (EEC) No 3577/92 of 7 December 1992 applying the principle of freedom to provide services to maritime transport within Member States (maritime cabotage) [5].

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [6] i rozporządzenia Rady (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie...

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[6] and Council Regulation (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air servic
W ramach zliberalizowanego rynku lotniczego od dnia 1 stycznia 1993 r., czyli dnia wejścia w życie rozporządzenia (EWG) nr 2407/92, rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [6] i rozporządzenia Rady (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie taryf i stawek za usługi lotnicze [7], przewoźnicy lotniczy danego państwa członkowskiego znajdują się w sytuacji konkurencji w stosunku do pozostałych przewoźników pochodzących z innych państw członkowskich.

In the air services market, which has been liberalised since 1 January 1993 when Regulation (EEC) No 2407/92, Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[6] and Council Regulation (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services [7] entered into force, air carriers in one of the Member States are in competition with other relevant companies in other Member States.

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [4] i (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie taryf i stawek za usługi...

...[3], (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[4] and (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services [5], which are...
Rozporządzenie (WE) nr 1008/2008 uchyliło rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie przyznawania licencji przewoźnikom lotniczym [3], (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [4] i (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie taryf i stawek za usługi lotnicze [5], które uwzględniono w Porozumieniu.

Regulation (EC) No 1008/2008 has repealed Council Regulations (EEC) No 2407/92 of 23 July 1992 on licensing of air carriers [3], (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[4] and (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services [5], which are incorporated in the Agreement.

...dnia 23 lipca 1994 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [4] i (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1994 r. w sprawie taryf i stawek za usługi...

...[3], (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[4] and (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services [5], which are...
Rozporządzenie (WE) nr 1008/2008 uchyliło rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie przyznawania licencji przewoźnikom lotniczym [3], (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1994 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [4] i (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1994 r. w sprawie taryf i stawek za usługi lotnicze [5], które są obecnie uwzględnione w Porozumieniu EOG.

Regulation (EC) No 1008/2008 has repealed Council Regulations (EEC) No 2407/92 of 23 July 1992 on licensing of air carriers [3], (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[4] and (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services [5], which are currently incorporated in the EEA Agreement.

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [26] oraz rozporządzenia Rady (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie...

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[26] and Council Regulation (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air servi
Sektor transportu lotniczego charakteryzuje się intensywną konkurencją między operatorami z różnych państw członkowskich, w szczególności od czasu wejścia w życie w dniu 1 stycznia 1993 r. trzeciego etapu liberalizacji transportu lotniczego („trzeciego pakietu”), mianowicie rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie przyznawania licencji przewoźnikom lotniczym [25], rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [26] oraz rozporządzenia Rady (EWG) nr 2409/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie taryf i stawek za usługi lotnicze [27].

The air transport sector is characterised by intense competition between operators from different Member States, in particular since the entry into force of the third stage of liberalisation of air transport ("third package") on 1 January 1993, namely Council Regulation (EEC) No 2407/92 of 23 July 1992 on licensing of air carriers [25], Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[26] and Council Regulation (EEC) No 2409/92 of 23 July 1992 on fares and rates for air services [27].

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [1], w szczególności jego art. 4 ust. 3 i art. 12,

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[1], and in particular Articles 4(3) and 12 thereof,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [1], w szczególności jego art. 4 ust. 3 i art. 12,

Having regard to Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[1], and in particular Articles 4(3) and 12 thereof,

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [1], w szczególności jego art. 4 ust. 3,

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[1], and in particular Article 4(3) thereof,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [1], w szczególności jego art. 4 ust. 3,

Having regard to Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[1], and in particular Article 4(3) thereof,

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [6]; stowarzyszenie wskazuje tutaj na niedawny przypadek 18 połączeń pomiędzy...

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community aid carriers to intra-Community air
routes
[6]; in this connection, ELFAA cites the recent case of 18
routes
between Sardinia and the ma
Oprócz tego stowarzyszenie ELFAA uważa, że spółka AZ korzystałaby na zasadach wyłączności z określonych struktur lotniskowych nie wliczając ich kosztu w koszty działalności przedsiębiorstwa, powołując się w nieuzasadniony sposób na zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych (PCHU) na podstawie rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [6]; stowarzyszenie wskazuje tutaj na niedawny przypadek 18 połączeń pomiędzy Sardynią i kontynentem [7].

ELFAA also mentions the airport structures of which AZ has exclusive use without the costs pertaining thereto being fully included in the costs invoiced to the company, for which it invokes public service obligations without justification under Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community aid carriers to intra-Community air
routes
[6]; in this connection, ELFAA cites the recent case of 18
routes
between Sardinia and the mainland [7].

...dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [5].

...(EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[5].
W decyzji wszczęcia formalnej procedury wyjaśniającej Komisja wyraziła wątpliwości w odniesieniu do zgodności pomocy, o której mowa, z art. 86 ust. 2 Traktatu WE, szczególnie w zakresie nieprzestrzegania procedury ustanowionej art. 4 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych
tras
lotniczych [5].

In its decision to initiate the formal investigation procedure, the Commission expressed doubts regarding the compatibility of the aid in question with Article 86(2) of the EC Treaty, in particular the lack of compliance with the procedure established by Article 4 of Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air
routes
[5].

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich