Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: przez
...konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

...indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators.
Duża rozpiętość cenowa może być wskaźnikiem niewystarczającego poziomu konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

A high spread may be indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators.

...konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

...indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators.
Duża rozpiętość cenowa może być wskaźnikiem niewystarczającego poziomu konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

A high spread may be indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators.

...konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

...indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators.
Duża rozpiętość cenowa może być wskaźnikiem niewystarczającego poziomu konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

A high spread may be indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators.

...konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

...indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators. Such difficulties are
made
worse where network users are...
Duża rozpiętość cenowa może być wskaźnikiem niewystarczającego poziomu konkurencji w obszarze rynkowych mechanizmów bilansowania, gdzie rynek może być zdominowany
przez
tylko jednego czy dwóch dużych wytwórców.

A high spread may be indicative of an insufficient level of competition in the balancing market which may be dominated
by
only one or two main generators. Such difficulties are
made
worse where network users are unable to adjust their positions close to real time.’

...koszty poniesione w związku z corocznymi posiedzeniami, o których mowa w ust. 1, poniesione
przez
tylko jednego przedstawiciela wyznaczonego do uczestnictwa w posiedzeniu RSW zgodnie z zasadam

...and Observer’s States the expenses for the annual meeting referred to in paragraph 1, incurred
by
only one designated representative for the purpose of the PCF meeting in accordance with the Agen
EMSA zwróci państwom, z których pochodzą członkowie i obserwatorzy, koszty poniesione w związku z corocznymi posiedzeniami, o których mowa w ust. 1, poniesione
przez
tylko jednego przedstawiciela wyznaczonego do uczestnictwa w posiedzeniu RSW zgodnie z zasadami Agencji.

EMSA will reimburse Member’s States and Observer’s States the expenses for the annual meeting referred to in paragraph 1, incurred
by
only one designated representative for the purpose of the PCF meeting in accordance with the Agency’s rules.

W każdym razie wykorzystanie mocy produkcyjnych
przez
tylko jednego producenta unijnego nie może zmienić ustaleń w sprawie szkody dotyczącej producentów unijnych objętych próbą ani innych producentów...

Moreover, and in any event, the capacity utilisation of one EU producer alone cannot alter the findings of injury for the sampled EU producers and the other EU producers.
W każdym razie wykorzystanie mocy produkcyjnych
przez
tylko jednego producenta unijnego nie może zmienić ustaleń w sprawie szkody dotyczącej producentów unijnych objętych próbą ani innych producentów unijnych.

Moreover, and in any event, the capacity utilisation of one EU producer alone cannot alter the findings of injury for the sampled EU producers and the other EU producers.

...analizę przygotowań Serbii i Czarnogóry, w tym Kosowa zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, do dalszej integracji z Unią Euro

...presents an analysis of the preparations of Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 for further integration into the European Uni
Sprawozdanie roczne Komisji z roku 2004 przedstawia analizę przygotowań Serbii i Czarnogóry, w tym Kosowa zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, do dalszej integracji z Unią Europejską oraz określa dziedziny priorytetowe dla dalszych prac.

The 2004 Commission’s Annual Report presents an analysis of the preparations of Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 for further integration into the European Union and identifies a number of priority areas for further work.

...europejskim z Serbią i Czarnogórą, w tym z Kosowem zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych 10 czerwca 1999 r. (Dz.U. L 227 z

...contained in the European Partnership with Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 of 10 June 1999(OJ L 227, 26.6.2004. p. 21).
Decyzja Rady 2004/520/WE z 14 czerwca 2004 r. w sprawie zasad, priorytetów i warunków zawartych w partnerstwie europejskim z Serbią i Czarnogórą, w tym z Kosowem zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych 10 czerwca 1999 r. (Dz.U. L 227 z 26.6.2004, str. 21).

Council Decision 2004/520/EC of 14 June 2004 on the principles, priorities and conditions contained in the European Partnership with Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 of 10 June 1999(OJ L 227, 26.6.2004. p. 21).

...Europejskim z Serbią i Czarnogórą, w tym z Kosowem zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych 10 czerwca 1999 r.

...contained in the European Partnership with Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 of 10 June 1999
w sprawie zasad, priorytetów i warunków zawartych w Partnerstwie Europejskim z Serbią i Czarnogórą, w tym z Kosowem zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych 10 czerwca 1999 r.

on the principles, priorities and conditions contained in the European Partnership with Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 of 10 June 1999

...Europejskim z Serbią i Czarnogórą, w tym z Kosowem zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych z 10 czerwca 1999 r. (Dz.U. L 227

...contained in the European Partnership with Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 of 10 June 1999 (OJ L 227, 26.6.2004, p. 21).
Decyzja Rady 2004/520/WE z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie zasad, priorytetów i warunków zawartych w Partnerstwie Europejskim z Serbią i Czarnogórą, w tym z Kosowem zgodnie z jego statusem ustanowionym
przez
rezolucję nr 1244 Rady Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych z 10 czerwca 1999 r. (Dz.U. L 227 z 26.6.2004, str. 21).

Council Decision 2004/520/EC of 14 June 2004 on the principles, priorities and conditions contained in the European Partnership with Serbia and Montenegro including Kosovo as defined
by
the United Nations Security Council Resolution 1244 of 10 June 1999 (OJ L 227, 26.6.2004, p. 21).

...prawa międzynarodowego, w szczególności przez konwencję Narodów Zjednoczonych o prawie morza, i
przez
rezolucje 1814 (2008), 1816 (2008) oraz 1838 (2008) RB ONZ oraz w ramach swoich dostępnych zdo

Under the conditions set by the relevant international law and by UNSC Resolutions 1814 (2008), 1816 (2008) and 1838 (2008), Atalanta shall, as far as available capabilities allow:
Atalanta, w warunkach określonych przez odpowiednie przepisy prawa międzynarodowego, w szczególności przez konwencję Narodów Zjednoczonych o prawie morza, i
przez
rezolucje 1814 (2008), 1816 (2008) oraz 1838 (2008) RB ONZ oraz w ramach swoich dostępnych zdolności:

Under the conditions set by the relevant international law and by UNSC Resolutions 1814 (2008), 1816 (2008) and 1838 (2008), Atalanta shall, as far as available capabilities allow:

...przyjęła rezolucję RB ONZ nr 2009 (2011) zmieniającą, między innymi, środki ograniczające nałożone
przez
rezolucje RB ONZ nr 1970 (2011) i nr 1973 (2011).

...Council adopted UNSCR 2009 (2011) which amended, among others, the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1970 (2011) and UNSCR 1973 (2011).
W dniu 16 września 2011 r. Rada Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych przyjęła rezolucję RB ONZ nr 2009 (2011) zmieniającą, między innymi, środki ograniczające nałożone
przez
rezolucje RB ONZ nr 1970 (2011) i nr 1973 (2011).

On 16 September 2011, the United Nations Security Council adopted UNSCR 2009 (2011) which amended, among others, the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1970 (2011) and UNSCR 1973 (2011).

...RB ONZ nr 1803 (2008)”), która rozszerzyła zakres zastosowania środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ nr 1737 (2006) oraz RB ONZ nr 1747 (2007) i wymagała, aby wszystkie państwa...

...1803 (2008) (UNSCR 1803 (2008)) which widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1737 (2006) and UNSCR 1747 (2007) and required all States to take the necessary measures to
W dniu 3 marca 2008 r. Rada Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych przyjęła rezolucję nr 1803 (2008) („rezolucja RB ONZ nr 1803 (2008)”), która rozszerzyła zakres zastosowania środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ nr 1737 (2006) oraz RB ONZ nr 1747 (2007) i wymagała, aby wszystkie państwa podjęły środki konieczne do skutecznego wykonania tych postanowień.

On 3 March 2008 the United Nations Security Council adopted Resolution 1803 (2008) (UNSCR 1803 (2008)) which widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1737 (2006) and UNSCR 1747 (2007) and required all States to take the necessary measures to implement those provisions effectively.

...RB ONZ nr 1874 (2009)”), która rozszerzyła zakres zastosowania środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucję RB ONZ nr 1718 (2006), m.in. przez objęcie KRLD embargiem na broń.

...1874 (2009) (UNSCR 1874 (2009)) which widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1718 (2006), inter alia, by extending the arms embargo against DPRK.
W dniu 12 czerwca 2009 r. Rada Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych przyjęła rezolucję nr 1874 (2009) („rezolucja RB ONZ nr 1874 (2009)”), która rozszerzyła zakres zastosowania środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucję RB ONZ nr 1718 (2006), m.in. przez objęcie KRLD embargiem na broń.

On 12 June 2009, the United Nations Security Council adopted Resolution 1874 (2009) (UNSCR 1874 (2009)) which widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1718 (2006), inter alia, by extending the arms embargo against DPRK.

...rezolucję RB ONZ nr 1929 (2009), która rozszerzyła zakres środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ nr 1737 (2006), RB ONZ nr 1747 (2007) i RB ONZ nr 1803 (2008) oraz wprowadził

...Council’) adopted UNSCR 1929 (2010) which widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1737 (2006), UNSCR 1747 (2007), and UNSCR 1803 (2008) and introduced additional restrictive
W dniu 9 czerwca 2010 r. Rada Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych („Rada Bezpieczeństwa”) przyjęła rezolucję RB ONZ nr 1929 (2009), która rozszerzyła zakres środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ nr 1737 (2006), RB ONZ nr 1747 (2007) i RB ONZ nr 1803 (2008) oraz wprowadziła dodatkowe środki ograniczające wobec Iranu.

On 9 June 2010, the United Nations Security Council (‘the Security Council’) adopted UNSCR 1929 (2010) which widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1737 (2006), UNSCR 1747 (2007), and UNSCR 1803 (2008) and introduced additional restrictive measures against Iran.

...RB ONZ 1747 (2007)”), która rozszerzyła zakres zastosowania środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucję RB ONZ 1737 (2006).

...1747 (2007) (‘UNSCR 1747 (2007)’) that widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1737 (2006).
W dniu 24 marca 2007 r. Rada Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych przyjęła rezolucję nr 1747 (2007) („rezolucja RB ONZ 1747 (2007)”), która rozszerzyła zakres zastosowania środków ograniczających nałożonych
przez
rezolucję RB ONZ 1737 (2006).

On 24 March 2007 the United Nations Security Council adopted Resolution 1747 (2007) (‘UNSCR 1747 (2007)’) that widened the scope of the restrictive measures imposed
by
UNSCR 1737 (2006).

...(2009), 2087 (2013) lub 2094 (2013) lub niniejszej decyzji lub do uniknięcia środków nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ lub niniejszą decyzję.

...that could contribute to the DPRK’s nuclear or ballistic missile programmes, activities prohibited
by
UNSCR 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) or 2094 (2013) or
by
this Decision, or to the...
wszelkich innych produktów, które mogłyby posłużyć do realizacji programów pocisków balistycznych lub jądrowych KRLD, do działań zabronionych na mocy rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) lub 2094 (2013) lub niniejszej decyzji lub do uniknięcia środków nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ lub niniejszą decyzję.

any other item that could contribute to the DPRK’s nuclear or ballistic missile programmes, activities prohibited
by
UNSCR 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) or 2094 (2013) or
by
this Decision, or to the evasion of measures imposed
by
these UNSC Resolutions or
by
this Decision.

...1874 (2009), 2087 (2013) i 2094 (2013) lub niniejszej decyzji lub do uniknięcia środków nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ lub niniejszą decyzję.

...contributing to the DPRK’s nuclear or ballistic missile programmes, or other activities prohibited
by
UNSCR 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) and 2094 (2013) or
by
this Decision, or to the...
Państwa członkowskie, zgodnie z prawem międzynarodowym, zachowują wzmożoną czujność wobec personelu dyplomatycznego KRLD, aby uniemożliwić takim osobom przyczynianie się do programów pocisków balistycznych lub jądrowych KRLD lub innych działań zabronionych na mocy rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) i 2094 (2013) lub niniejszej decyzji lub do uniknięcia środków nałożonych
przez
rezolucje RB ONZ lub niniejszą decyzję.

Member States shall, in accordance with international law, exercise enhanced vigilance over DPRK diplomatic personnel so as to prevent such individuals from contributing to the DPRK’s nuclear or ballistic missile programmes, or other activities prohibited
by
UNSCR 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) and 2094 (2013) or
by
this Decision, or to the evasion of measures imposed
by
those UNSC Resolutions or
by
this Decision.

...dodatku 1 oraz dodatku 2 do części A załącznika do Kodeksu ISPS, przyjęte w dniu 20 maja 2005 r.
przez
rezolucję IMO MSC 196(80).

...shipping under Article 3(1) of Regulation (EC) No 725/2004, Member States shall apply in full,
by
1 January 2009, the amendments to the provisions of Appendix 1 and Appendix 2 to Part A of the An
W odniesieniu do międzynarodowej żeglugi morskiej w rozumieniu art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 725/2004, od dnia 1 stycznia 2009 r. państwa członkowskie stosują w całości zmiany wprowadzone do przepisów dodatku 1 oraz dodatku 2 do części A załącznika do Kodeksu ISPS, przyjęte w dniu 20 maja 2005 r.
przez
rezolucję IMO MSC 196(80).

In respect of international shipping under Article 3(1) of Regulation (EC) No 725/2004, Member States shall apply in full,
by
1 January 2009, the amendments to the provisions of Appendix 1 and Appendix 2 to Part A of the Annex to the ISPS Code as adopted on 20 May 2005
by
IMO Resolution MSC 196(80).

...dodatku 1 oraz dodatku 2 do części A załącznika do Kodeksu ISPS, przyjęte w dniu 20 maja 2005 r.
przez
rezolucję IMO MSC 196(80).

...as defined in Article 3(2) of Regulation (EC) No 725/2004, Member States shall apply in full,
by
1 January 2009, the amendments to the provisions of Appendix 1 and Appendix 2 to Part A of the IS
W odniesieniu do krajowej żeglugi morskiej w rozumieniu art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 725/2004, od dnia 1 stycznia 2009 r. państwa członkowskie stosują w całości zmiany wprowadzone do przepisów dodatku 1 oraz dodatku 2 do części A załącznika do Kodeksu ISPS, przyjęte w dniu 20 maja 2005 r.
przez
rezolucję IMO MSC 196(80).

In respect of domestic shipping as defined in Article 3(2) of Regulation (EC) No 725/2004, Member States shall apply in full,
by
1 January 2009, the amendments to the provisions of Appendix 1 and Appendix 2 to Part A of the ISPS Code as adopted on 20 May 2005
by
IMO Resolution MSC 196(80).

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich