Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: powszechny
Działalność ta obejmuje: wszelkiego rodzaju
powszechne
usługi deponowania oszczędności; usługi płatnicze; pośrednictwo w wymianie walut; promocję i przekazywanie pożyczek udzielanych przez banki i...

The services comprise: collecting savings from the public in all forms; provision of payment services; foreign exchange intermediation; promotion and placement of loans granted by banks and other...
Działalność ta obejmuje: wszelkiego rodzaju
powszechne
usługi deponowania oszczędności; usługi płatnicze; pośrednictwo w wymianie walut; promocję i przekazywanie pożyczek udzielanych przez banki i innych upoważnionych pośredników finansowych; świadczenie innych usług inwestycyjnych (obrót na rzecz osób trzecich oraz zarządzanie zleceniami finansowymi, z wyłączeniem obrotu na własny rachunek oraz zarządzania portfelem indywidualnym, przynajmniej do 2007 r.).

The services comprise: collecting savings from the public in all forms; provision of payment services; foreign exchange intermediation; promotion and placement of loans granted by banks and other authorised intermediaries; performance of some investment services (trading on account of third parties and placement and collection of orders, thus excluding trading on own account and individual portfolio management, at least until 2007).

Samo powierzenie przedsiębiorstwu Simet
powszechnych
usług transportowych nie świadczyło o przyjęciu przez nie jakiegokolwiek obowiązku świadczenia usługi publicznej w rozumieniu rozporządzenia (EWG)...

The entrusting of
universal
transport services to Simet did not in itself show that Simet took on any public service obligation within the meaning of Regulation (EEC) No 1191/69.
Samo powierzenie przedsiębiorstwu Simet
powszechnych
usług transportowych nie świadczyło o przyjęciu przez nie jakiegokolwiek obowiązku świadczenia usługi publicznej w rozumieniu rozporządzenia (EWG) nr 1191/69.

The entrusting of
universal
transport services to Simet did not in itself show that Simet took on any public service obligation within the meaning of Regulation (EEC) No 1191/69.

Według Włoch przedsiębiorstwo Simet wykazało jedynie, że świadczyło różne
powszechne
usługi transportowe na podstawie koncesji państwowych przyznanych przez odpowiedzialne organy na wniosek...

According to Italy, Simet had demonstrated only that it carried out various
universal
transport services on the basis of state concessions granted by the responsible authorities, issued at the...
Według Włoch przedsiębiorstwo Simet wykazało jedynie, że świadczyło różne
powszechne
usługi transportowe na podstawie koncesji państwowych przyznanych przez odpowiedzialne organy na wniosek przedsiębiorstwa.

According to Italy, Simet had demonstrated only that it carried out various
universal
transport services on the basis of state concessions granted by the responsible authorities, issued at the company’s request.

...negocjacji trójstronnych (państwo belgijskie/DPLP/sektor prasowy) oraz, w odróżnieniu od stawek
powszechnej
usługi publicznej, nie wymagają zatwierdzenia przez regulatora.

...are fixed in tripartite negotiations (Belgian State/DPLP/press sector) and, unlike the
universal
public service tariffs, do not require the approval of the regulator.
Szczególna kalkulacja ceny: stawki dotyczące dystrybucji prasy skutkujące przyznaniem rekompensaty są ustalane w ramach negocjacji trójstronnych (państwo belgijskie/DPLP/sektor prasowy) oraz, w odróżnieniu od stawek
powszechnej
usługi publicznej, nie wymagają zatwierdzenia przez regulatora.

Specific pricing: the tariffs of the press distribution mission giving rise to compensation are fixed in tripartite negotiations (Belgian State/DPLP/press sector) and, unlike the
universal
public service tariffs, do not require the approval of the regulator.

O ile stawki
powszechnej
usługi publicznej są dostosowane do kosztów, stawki w zakresie szczególnego obowiązku polegającego na dystrybucji prasy skutkującego przyznaniem rekompensaty są znacznie...

While the
universal
public service tariffs are geared to costs, the tariffs of the specific press distribution mission giving rise to compensation are much lower, so that the specific objectives of...
O ile stawki
powszechnej
usługi publicznej są dostosowane do kosztów, stawki w zakresie szczególnego obowiązku polegającego na dystrybucji prasy skutkującego przyznaniem rekompensaty są znacznie niższe, aby można było zrealizować szczególne cele tego obowiązku.

While the
universal
public service tariffs are geared to costs, the tariffs of the specific press distribution mission giving rise to compensation are much lower, so that the specific objectives of the mission can be attained.

...i mogłyby spowodować znaczny spadek liczby wysyłanych listów w stopniu zagrażającym świadczeniu
powszechnych
usług w zakresie doręczania listów.

...decreased the number of letters sent to an extent that would have endangered the provision of the
universal
letter services.
Ponadto pełna refundacja kosztów emerytalnych poprzez większe regulowane dochody z doręczania listów spowodowałaby wysokie ceny wysyłki listów i mogłyby spowodować znaczny spadek liczby wysyłanych listów w stopniu zagrażającym świadczeniu
powszechnych
usług w zakresie doręczania listów.

Furthermore, complete refinancing of pension costs through increased regulated letter revenues would have led to very high letter prices and perhaps substantially decreased the number of letters sent to an extent that would have endangered the provision of the
universal
letter services.

...z innymi operatorami (15 % całkowitych przychodów), a także inne, nieobjęte regulacją cen
powszechne
usługi w zakresie doręczenia listów (11 % całkowitych przychodów).

...the universal parcel services (about 15 % of total revenue) and further non-price regulated
universal
letter services (about 11 % of total revenue).
Oprócz tego rodzaju usług regulowanych, które stanowiły 62 % całkowitych przychodów spółki, Deutsche Post świadczyła także usługi powszechne w zakresie doręczania paczek, konkurując z innymi operatorami (15 % całkowitych przychodów), a także inne, nieobjęte regulacją cen
powszechne
usługi w zakresie doręczenia listów (11 % całkowitych przychodów).

Apart from those price-regulated services that made up about 62 % of total revenue, Deutsche Post has provided in competition with other operators the universal parcel services (about 15 % of total revenue) and further non-price regulated
universal
letter services (about 11 % of total revenue).

...dotyczące nadzorowanych/akredytowanych przez państwa członkowskie podmiotów świadczących
powszechne
usługi certyfikacyjne, wystawiających certyfikaty kwalifikowane zgodnie z dyrektywą Parla

...containing information on certification service providers issuing qualified certificates to the
public
in accordance with Directive 1999/93/EC of the European Parliament and of the Council of 13 D
Informacje te mają być podane w jednolity sposób na tak zwanych „zaufanych listach” zawierających informacje dotyczące nadzorowanych/akredytowanych przez państwa członkowskie podmiotów świadczących
powszechne
usługi certyfikacyjne, wystawiających certyfikaty kwalifikowane zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 1999/93/WE z dnia 13 grudnia 1999 r. w sprawie wspólnotowych ram w zakresie podpisów elektronicznych [3].

This information is to be set out uniformly using the so-called ‘trusted lists’ containing information on certification service providers issuing qualified certificates to the
public
in accordance with Directive 1999/93/EC of the European Parliament and of the Council of 13 December 1999 on a Community framework for electronic signatures [3] and are supervised/accredited by the Member States.

...dotyczące nadzorowanych/akredytowanych przez to państwo członkowskie podmiotów świadczących
powszechne
usługi certyfikacyjne, wystawiających certyfikaty kwalifikowane.”;

...information related to the certification service providers issuing qualified certificates to the
public
who are supervised/accredited by them.
Każde państwo członkowskie tworzy, prowadzi i publikuje, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi określonymi w załączniku, »zaufaną listę« zawierającą co najmniej informacje dotyczące nadzorowanych/akredytowanych przez to państwo członkowskie podmiotów świadczących
powszechne
usługi certyfikacyjne, wystawiających certyfikaty kwalifikowane.”;

Each Member State shall establish, maintain and publish, in accordance with the technical specifications set out in the Annex, a “trusted list” containing, as a minimum, information related to the certification service providers issuing qualified certificates to the
public
who are supervised/accredited by them.

...z usług z obszaru zastrzeżonego; 2) zbiorczo dla usług niezastrzeżonych z rozgraniczeniem na: a)
powszechne
usługi pocztowe; b) nienależące do powszechnych usług pocztowych”.

...from the reserved services area; 2) collectively for non-reserved services with separation on: a)
universal
postal services, b) services not belonging to universal postal services category.’
„Operator świadczący powszechne usługi pocztowe jest obowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych i rachunku kosztów w sposób umożliwiający kalkulację kosztów: 1) odrębnie dla każdej z usług z obszaru zastrzeżonego; 2) zbiorczo dla usług niezastrzeżonych z rozgraniczeniem na: a)
powszechne
usługi pocztowe; b) nienależące do powszechnych usług pocztowych”.

‘Operator providing universal postal services shall be obliged to maintain accounting books and cost accounting in a way enabling the cost calculation: 1) separately for every service from the reserved services area; 2) collectively for non-reserved services with separation on: a)
universal
postal services, b) services not belonging to universal postal services category.’

...i niezastrzeżone); (ii) usługi umowne (w szczególności inne usługi pocztowe nieobjęte zakresem
powszechnych
usług pocztowych, usługi finansowe, takie jak płatności gotówkowe na rachunki bankowe,

...(ii) contracted services (mainly other postal services falling outside the scope of the
universal
postal service, financial services like cash payments into bank accounts and management of
W 2006 r. 99 % obrotów PP generowane było w oparciu o działalność podstawową, która obejmuje: (i) powszechne usługi pocztowe (zastrzeżone i niezastrzeżone); (ii) usługi umowne (w szczególności inne usługi pocztowe nieobjęte zakresem
powszechnych
usług pocztowych, usługi finansowe, takie jak płatności gotówkowe na rachunki bankowe, zarządzanie pożyczkami i depozytami Banku Pocztowego, zarządzanie abonamentem radiowo-telewizyjnym i pośrednictwo ubezpieczeniowe); oraz (iii) usługi handlowe (w szczególności sprzedaż towarów, filatelistyka, sprzedaż wysyłkowa książek, obrót walutami obcymi itp.).

In 2006 99 % of PP’s turnover was generated by basic activities, which consist of (i) universal postal services (reserved and non-reserved); (ii) contracted services (mainly other postal services falling outside the scope of the
universal
postal service, financial services like cash payments into bank accounts and management of Bank Pocztowy’s loans and deposits, radio and television licence management and insurance mediation); and (iii) trade services (mainly sale of trade goods, philately, mail order of textbooks, trade in foreign currency).

działalności podstawowej (
powszechne
usługi pocztowe, usługi umowne i usługi handlowe),

basic activity (
universal
postal services, contracted services and trade services),
działalności podstawowej (
powszechne
usługi pocztowe, usługi umowne i usługi handlowe),

basic activity (
universal
postal services, contracted services and trade services),

Powszechne
usługi pocztowe obejmują przyjmowanie, sortowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek pocztowych o wadze do 2 kg i paczek pocztowych do 20 kg, a także usługi związane z przesyłkami...

The
universal
service comprises the conveyance of items of correspondence and addressed printed matter weighing up to 2 kg and postal packages of up to 20 kg, and services relating to registered...
Powszechne
usługi pocztowe obejmują przyjmowanie, sortowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek pocztowych o wadze do 2 kg i paczek pocztowych do 20 kg, a także usługi związane z przesyłkami poleconymi i przesyłkami ubezpieczonymi.

The
universal
service comprises the conveyance of items of correspondence and addressed printed matter weighing up to 2 kg and postal packages of up to 20 kg, and services relating to registered items and insured items.

Powszechne
usługi pocztowe obejmują odbiór, transport, podział i dystrybucję przesyłek o wadze do 2 kg i paczek pocztowych do 20 kg, a także usługi dotyczące przesyłek poleconych i ubezpieczonych.

The
universal
service comprises the conveyance of items of correspondence and addressed printed matter weighing up to 2 kg and postal packages up to 20 kg, and services relating to registered items...
Powszechne
usługi pocztowe obejmują odbiór, transport, podział i dystrybucję przesyłek o wadze do 2 kg i paczek pocztowych do 20 kg, a także usługi dotyczące przesyłek poleconych i ubezpieczonych.

The
universal
service comprises the conveyance of items of correspondence and addressed printed matter weighing up to 2 kg and postal packages up to 20 kg, and services relating to registered items and insured items.

...każdej z usług z obszaru zastrzeżonego i zbiorczo dla usług niezastrzeżonych z rozgraniczeniem na
powszechne
usługi pocztowe i usługi nienależące do powszechnych usług pocztowych.

...separately, for each reserved service, and collectively for non-reserved services divided into
universal
postal services and services other than universal postal services.
Na podstawie art. 52 ust. 1 Prawa pocztowego PP jest obowiązana do prowadzenia rachunków w sposób umożliwiający kalkulację kosztów odrębnie dla każdej z usług z obszaru zastrzeżonego i zbiorczo dla usług niezastrzeżonych z rozgraniczeniem na
powszechne
usługi pocztowe i usługi nienależące do powszechnych usług pocztowych.

On the basis of Article 52(1) of the Postal Law, PP must keep accounts in a way, which allows costs to be calculated separately, for each reserved service, and collectively for non-reserved services divided into
universal
postal services and services other than universal postal services.

...usługi z obszaru zastrzeżonego [58] i zbiorczo dla każdej z następujących grup: (i) niezastrzeżone
powszechne
usługi pocztowe; i (ii) inne usługi komercyjne (nienależące do usług świadczonych w...

...service separately [58] and collectively for each of the following groups (i) non-reserved
universal
postal services and (ii) other commercial services (outside the SGEI) in accordance with t
Jak wskazują informacje dostarczone Komisji i coroczne badanie przeprowadzone przez krajowy organ regulacyjny, wyniki PP obliczane są odrębnie dla każdej usługi z obszaru zastrzeżonego [58] i zbiorczo dla każdej z następujących grup: (i) niezastrzeżone
powszechne
usługi pocztowe; i (ii) inne usługi komercyjne (nienależące do usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym) zgodnie z wymogami przewidzianymi w art. 52 ust. 1 Prawa pocztowego.

As evidenced by the information provided to the Commission and by the annual examination carried out by the National Regulator PP’s results are calculated for each reserved service separately [58] and collectively for each of the following groups (i) non-reserved
universal
postal services and (ii) other commercial services (outside the SGEI) in accordance with the requirements set out in Article 52(1) of the Postal Law.

Np. Całkowita kwota rekompensaty nie może przekraczać różnicy między kosztami świadczenia
powszechnych
usług pocztowych i przychodami otrzymywanymi z tych usług.

E.g. The total amount of compensation cannot exceed the difference between costs of the provision of UPS and income, which is obtained from these services.
Np. Całkowita kwota rekompensaty nie może przekraczać różnicy między kosztami świadczenia
powszechnych
usług pocztowych i przychodami otrzymywanymi z tych usług.

E.g. The total amount of compensation cannot exceed the difference between costs of the provision of UPS and income, which is obtained from these services.

...operatora publicznego; 2) informacji o spełnieniu przez operatora wymogów dotyczących świadczenia
powszechnych
usług pocztowych i 3) informacji o dokonaniu weryfikacji wymagań w zakresie...

Article 52.a.4 establishes some requirements imposed on UKE to proceed with the approval of a subsidy compensating the postal operator for the discharge of the USO i.e. previous submission of (1) the...
Artykuł 52a ust. 4 Prawa pocztowego ustanawia kilka wymogów nałożonych na UKE w celu zatwierdzenia dotacji stanowiącej rekompensatę dla operatora pocztowego za wywiązywanie się z obowiązku świadczenia usług powszechnych, tj. uprzednie przedłożenie: 1) zbadanego przez biegłego rewidenta sprawozdania finansowego operatora publicznego; 2) informacji o spełnieniu przez operatora wymogów dotyczących świadczenia
powszechnych
usług pocztowych i 3) informacji o dokonaniu weryfikacji wymagań w zakresie prowadzenia przez operatora publicznego ksiąg rachunkowych i rachunku kosztów, o których mowa w art. 52 ust. 1 i 2 ustawy.

Article 52.a.4 establishes some requirements imposed on UKE to proceed with the approval of a subsidy compensating the postal operator for the discharge of the USO i.e. previous submission of (1) the financial report of the public operator examined by the auditor, (2) information of the fulfilment of entrustment conditions and (3) information concerning verified requirements to maintain accounting books and cost accounting as refereed to in Article 52 paragraph 1 and 2.

...rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania
powszechnych
usług pocztowych i rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2003 r. w sprawie

...of the Minister of Infrastructure of 9 January 2004 on the conditions for the provision of
universal
postal services’ and of the ‘Ordinance of the Minister of Finance of 24 December 2003’, th
Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 30 lipca 1997 r. o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności publicznej „Poczta Polska” [19], na podstawie Prawa pocztowego oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania
powszechnych
usług pocztowych i rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2003 r. w sprawie sposobu podziału kosztów operatora świadczącego powszechne usługi pocztowe władze polskie zamierzają udzielić dotacji na rzecz Poczty Polskiej w celu zrekompensowania potencjalnych strat poniesionych w związku ze świadczeniem powszechnych usług pocztowych.

On the basis of Article 17 of the ‘Law of 30 July 1997 on State Enterprise of public utility PP’ [19], on the basis of the ‘Postal law’, of the ‘Ordinance of the Minister of Infrastructure of 9 January 2004 on the conditions for the provision of
universal
postal services’ and of the ‘Ordinance of the Minister of Finance of 24 December 2003’, the Polish authorities intend to grant subsidies to PP to compensate potential losses incurred in connection with the provision of the universal postal service.

Ponadto obejmuje jednocześnie działalność w zakresie
powszechnych
usług pocztowych i działalność konkurencyjną.

Moreover, it covers both
universal
service activities and competitive activities.
Ponadto obejmuje jednocześnie działalność w zakresie
powszechnych
usług pocztowych i działalność konkurencyjną.

Moreover, it covers both
universal
service activities and competitive activities.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich