Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: powszechny
mechanizm podziału kosztu netto obowiązku świadczenia usługi
powszechnej
między operatorów świadczących usługi lub użytkowników.

a mechanism for the sharing of the net cost of the
universal
service obligations between providers of services and/or users.
mechanizm podziału kosztu netto obowiązku świadczenia usługi
powszechnej
między operatorów świadczących usługi lub użytkowników.

a mechanism for the sharing of the net cost of the
universal
service obligations between providers of services and/or users.

...WIK (zob. wykres 3), 88 % całkowitych przychodów uzyskanych w latach 1990–2007 przypada na usługi
powszechne
. Większość usług powszechnych w zakresie doręczania listów podlegała regulacji cen, co...

As shown by the WIK study (see Figure 3), the
universal
services accounted for about 88 % of total revenue over the period from 1990 to 2007: The majority of the universal letter services were...
Jak wynika z ekspertyzy WIK (zob. wykres 3), 88 % całkowitych przychodów uzyskanych w latach 1990–2007 przypada na usługi
powszechne
. Większość usług powszechnych w zakresie doręczania listów podlegała regulacji cen, co było konsekwencją dominującej pozycji Deutsche Post na rynku (zob. sekcja II.2.1).

As shown by the WIK study (see Figure 3), the
universal
services accounted for about 88 % of total revenue over the period from 1990 to 2007: The majority of the universal letter services were subject to price regulation because of Deutsche Post's dominant position on those markets (see Section II.2.1).

Koszty netto powinny być wyliczane osobno dla poszczególnych aspektów obowiązku świadczenia usługi
powszechnej
, aby uniknąć podwójnego naliczania wszelkich bezpośrednich lub pośrednich korzyści lub...

to be made separately and so as to avoid the double counting of any direct or indirect benefits and costs.
Koszty netto powinny być wyliczane osobno dla poszczególnych aspektów obowiązku świadczenia usługi
powszechnej
, aby uniknąć podwójnego naliczania wszelkich bezpośrednich lub pośrednich korzyści lub kosztów.

to be made separately and so as to avoid the double counting of any direct or indirect benefits and costs.

...usługi powszechnej sposobami innymi niż wyznaczanie operatora(-ów) świadczącego(-ych) usługę
powszechną
, aby państwa członkowskie dysponowały elastycznością w zakresie decydowania, jak udostępn

...States, to ensure the provision of the universal service in ways other than the designation of the
universal
service provider(s), in order to give Member States the flexibility to decide how such...
Jest jednakże właściwe, w zgodzie z zasadą zwiększonej elastyczności w stosunku do państw członkowskich w zakresie zapewniania świadczenia usługi powszechnej sposobami innymi niż wyznaczanie operatora(-ów) świadczącego(-ych) usługę
powszechną
, aby państwa członkowskie dysponowały elastycznością w zakresie decydowania, jak udostępnić społeczeństwu informacje o usłudze powszechnej.

It is however appropriate, in line with the enhanced flexibility given in favour of Member States, to ensure the provision of the universal service in ways other than the designation of the
universal
service provider(s), in order to give Member States the flexibility to decide how such information is to be made available to the public.

Stosowne przepisy tej decyzji należy odzwierciedlić w dyrektywie 2002/22/WE (dyrektywa o usłudze
powszechnej
), aby ściślej zespolić je z ramami regulacyjnymi w dziedzinie sieci i usług łączności...

The appropriate provisions of that Decision should be reflected in Directive 2002/22/EC (
Universal
Service Directive) in order to integrate them more firmly into the regulatory framework for...
Stosowne przepisy tej decyzji należy odzwierciedlić w dyrektywie 2002/22/WE (dyrektywa o usłudze
powszechnej
), aby ściślej zespolić je z ramami regulacyjnymi w dziedzinie sieci i usług łączności elektronicznej oraz ułatwić dostęp niepełnosprawnym użytkownikom końcowym.

The appropriate provisions of that Decision should be reflected in Directive 2002/22/EC (
Universal
Service Directive) in order to integrate them more firmly into the regulatory framework for electronic communications networks and services and to facilitate access by disabled end-users.

...do państw trzecich w sprawie kary śmierci” i postanowiła, że Unia Europejska będzie dążyła do
powszechnego
zniesienia kary śmierci.

...third countries on the death penalty’ and resolved that the European Union would work towards the
universal
abolition of the death penalty.
Dnia 29 czerwca 1998 r. Rada zatwierdziła „Wytyczne dotyczące polityki UE w stosunku do państw trzecich w sprawie kary śmierci” i postanowiła, że Unia Europejska będzie dążyła do
powszechnego
zniesienia kary śmierci.

On 29 June 1998, the Council approved ‘Guidelines on EU policy towards third countries on the death penalty’ and resolved that the European Union would work towards the
universal
abolition of the death penalty.

Państwa członkowskie mogą wymagać, aby usługi
powszechne
były świadczone na całym terytorium kraju.

Member States may require that the
universal
service be provided throughout the whole of the national territory.
Państwa członkowskie mogą wymagać, aby usługi
powszechne
były świadczone na całym terytorium kraju.

Member States may require that the
universal
service be provided throughout the whole of the national territory.

...niemieckich Komisja nie udowodniła, że przychody z tytułu świadczenia objętych regulacją cen usług
powszechnych
były wystarczające do finansowania zgłoszonych zobowiązań związanych z kosztami...

...claims that the Commission has failed to establish that the revenues from the price-regulated
universal
services were sufficient to finance the claimed burdens of excess social costs.
Zdaniem władz niemieckich Komisja nie udowodniła, że przychody z tytułu świadczenia objętych regulacją cen usług
powszechnych
były wystarczające do finansowania zgłoszonych zobowiązań związanych z kosztami socjalnymi, które nie są typowe dla warunków konkurencji.

Germany claims that the Commission has failed to establish that the revenues from the price-regulated
universal
services were sufficient to finance the claimed burdens of excess social costs.

...rekompensatę dla operatora pocztowego za wywiązywanie się z obowiązku świadczenia usług
powszechnych
, tj. uprzednie przedłożenie: 1) zbadanego przez biegłego rewidenta sprawozdania finanso

...proceed with the approval of a subsidy compensating the postal operator for the discharge of the
USO
i.e. previous submission of (1) the financial report of the public operator examined by the audi
Artykuł 52a ust. 4 Prawa pocztowego ustanawia kilka wymogów nałożonych na UKE w celu zatwierdzenia dotacji stanowiącej rekompensatę dla operatora pocztowego za wywiązywanie się z obowiązku świadczenia usług
powszechnych
, tj. uprzednie przedłożenie: 1) zbadanego przez biegłego rewidenta sprawozdania finansowego operatora publicznego; 2) informacji o spełnieniu przez operatora wymogów dotyczących świadczenia powszechnych usług pocztowych i 3) informacji o dokonaniu weryfikacji wymagań w zakresie prowadzenia przez operatora publicznego ksiąg rachunkowych i rachunku kosztów, o których mowa w art. 52 ust. 1 i 2 ustawy.

Article 52.a.4 establishes some requirements imposed on UKE to proceed with the approval of a subsidy compensating the postal operator for the discharge of the
USO
i.e. previous submission of (1) the financial report of the public operator examined by the auditor, (2) information of the fulfilment of entrustment conditions and (3) information concerning verified requirements to maintain accounting books and cost accounting as refereed to in Article 52 paragraph 1 and 2.

...adresowanych o wadze nieprzekraczającej 50 g przez wyznaczonego operatora świadczącego usługi
powszechne
, tj. Pocztę [4].

...its Article 7 to reserve certain addressed letters with a weight of up to 50 g for the designated
universal
service provider, Post [4].
Austria wdrożyła i stosuje dyrektywę 97/67/WE, zmienioną dyrektywą 2002/39/WE, korzystając z możliwości, na mocy art. 7 tej dyrektywy, zastrzeżenia świadczenia niektórych usług w zakresie listów adresowanych o wadze nieprzekraczającej 50 g przez wyznaczonego operatora świadczącego usługi
powszechne
, tj. Pocztę [4].

Austria has implemented and applied Directive 97/67/EC as amended by Directive 2002/39/EC, using the possibility pursuant to its Article 7 to reserve certain addressed letters with a weight of up to 50 g for the designated
universal
service provider, Post [4].

Przekazanie zalecenia
powszechnego
(tj. takiego, które przeznaczone jest do rozpowszechnienia za pośrednictwem kanałów dystrybucji lub skierowane do ogółu społeczeństwa) na temat transakcji na...

The provision of a
general
recommendation (that is, one which is intended for distribution channels or the public) about a transaction in a financial instrument or a type of financial instrument...
Przekazanie zalecenia
powszechnego
(tj. takiego, które przeznaczone jest do rozpowszechnienia za pośrednictwem kanałów dystrybucji lub skierowane do ogółu społeczeństwa) na temat transakcji na instrumencie finansowym lub na określonym rodzaju instrumentów finansowych stanowi przykład świadczenia usługi dodatkowej, objętej zakresem sekcji B pkt 5 załącznika I do dyrektywy 2004/39/WE, a zatem do określonego wyżej zalecenia ma zastosowanie dyrektywa 2004/39/WE i zawarte w niej przepisy ochronne.

The provision of a
general
recommendation (that is, one which is intended for distribution channels or the public) about a transaction in a financial instrument or a type of financial instrument constitutes the provision of an ancillary service within Section B(5) of Annex I of Directive 2004/39/EC, and consequently Directive 2004/39/EC and its protections apply to the provision of that recommendation.

Do innych
powszechnych
cech takich umów należy to, że:

Other
common
features are:
Do innych
powszechnych
cech takich umów należy to, że:

Other
common
features are:

Nie udziela się pozwolenia na udostępnianie na rynku do celów
powszechnego
stosowania produktu biobójczego w przypadku gdy produkt ten:

A biocidal product shall not be authorised for making available on the market for use by the
general public
where:
Nie udziela się pozwolenia na udostępnianie na rynku do celów
powszechnego
stosowania produktu biobójczego w przypadku gdy produkt ten:

A biocidal product shall not be authorised for making available on the market for use by the
general public
where:

...(UE) nr 528/2012 wprowadzono zakaz udzielania pozwolenia na udostępnianie na rynku do celów
powszechnego
stosowania produktów biobójczych, które spełniają kryteria substancji ocenionych jako t

...(EU) No 528/2012 prohibits authorisation for making available on the market for use by the
general public
of biocidal products meeting the criteria for being persistent, bioaccumulative and t
W art. 19 ust. 4 lit. c) rozporządzenia (UE) nr 528/2012 wprowadzono zakaz udzielania pozwolenia na udostępnianie na rynku do celów
powszechnego
stosowania produktów biobójczych, które spełniają kryteria substancji ocenionych jako trwałe, wykazujące zdolność do biokumulacji i toksyczne („PBT”) lub bardzo trwałe i wykazujące bardzo dużą zdolność do biokumulacji („vPvB”) zgodnie z załącznikiem XIII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady [8].

Point (c) of Article 19(4) of Regulation (EU) No 528/2012 prohibits authorisation for making available on the market for use by the
general public
of biocidal products meeting the criteria for being persistent, bioaccumulative and toxic (‘PBT’), or very persistent and very bioaccumulative (‘vPvB’) in accordance with Annex XIII to Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of the Council [8].

propagowania
powszechnego
stosowania konwencji i jej norm;

promotion of the
universalisation
of the Convention;
propagowania
powszechnego
stosowania konwencji i jej norm;

promotion of the
universalisation
of the Convention;

Ogólnym celem niniejszego wspólnego działania jest propagowanie
powszechnego
stosowania konwencji oraz wspieranie pełnego wprowadzenia w życie konwencji przez państwa strony, a także wspieranie...

The overall objectives of this Joint Action are the promotion of the
universalisation
of the Convention, support for full implementation of the Convention by States Parties and support for the...
Ogólnym celem niniejszego wspólnego działania jest propagowanie
powszechnego
stosowania konwencji oraz wspieranie pełnego wprowadzenia w życie konwencji przez państwa strony, a także wspieranie przygotowania drugiej konferencji przeglądowej przedmiotowej konwencji, która ma się odbyć w 2009 r. Zapewnione zostanie osiągnięcie maksymalnego efektu synergii z innymi instrumentami finansowymi UE.

The overall objectives of this Joint Action are the promotion of the
universalisation
of the Convention, support for full implementation of the Convention by States Parties and support for the preparations for the Second Review Conference which will take place in 2009. Maximum synergy will be ensured with other relevant EU financial instruments.

propagowania
powszechnego
stosowania konwencji oraz wspierania przygotowania drugiej konferencji przeglądowej konwencji, która ma się odbyć w 2009 r.;

promotion of the
universalisation
of the Convention and support for the preparation of the Second Review Conference of the Convention in 2009;
propagowania
powszechnego
stosowania konwencji oraz wspierania przygotowania drugiej konferencji przeglądowej konwencji, która ma się odbyć w 2009 r.;

promotion of the
universalisation
of the Convention and support for the preparation of the Second Review Conference of the Convention in 2009;

...doradzać państwom stronom i udzielać im wsparcia technicznego w zakresie wprowadzania w życie i
powszechnego
stosowania konwencji oraz ułatwiania komunikacji między państwami stronami, upowszechni

On 3 December 2010, the States Parties to the Convention adopted the ‘Directive of the States Parties to the Implementation Support Unit’ (‘the ISU’) in which the States Parties agreed that the ISU...
W dniu 3 grudnia 2010 r. państwa strony konwencji przyjęły „Wytyczne państw stron dla jednostki wsparcia dla wdrażania konwencji” („jednostka wsparcia”), w której państwa strony zgodziły się, że jednostka wsparcia powinna doradzać państwom stronom i udzielać im wsparcia technicznego w zakresie wprowadzania w życie i
powszechnego
stosowania konwencji oraz ułatwiania komunikacji między państwami stronami, upowszechniania informacji na temat konwencji zarówno wśród państw niebędących stronami konwencji, jak i w społeczeństwie.

On 3 December 2010, the States Parties to the Convention adopted the ‘Directive of the States Parties to the Implementation Support Unit’ (‘the ISU’) in which the States Parties agreed that the ISU should provide advice and technical support to States Parties on the implementation and universalisation of the Convention, facilitate communication among the States Parties, and promote communication and information regarding the Convention both towards States not parties to the Convention and to the public.

propagowanie
powszechnego
stosowania konwencji: wspieranie grupy zadaniowej wysokiego szczebla, opracowanie analizy dotyczącej bezpieczeństwa granic bez min przeciwpiechotnych oraz zorganizowanie...

Universalisation
of the Convention: supporting a high level task force, producing a study on border security without anti-personnel mines, and organising up to three universalisation workshops;
propagowanie
powszechnego
stosowania konwencji: wspieranie grupy zadaniowej wysokiego szczebla, opracowanie analizy dotyczącej bezpieczeństwa granic bez min przeciwpiechotnych oraz zorganizowanie maksymalnie trzech warsztatów poświęconych propagowaniu powszechnego stosowania konwencji;

Universalisation
of the Convention: supporting a high level task force, producing a study on border security without anti-personnel mines, and organising up to three universalisation workshops;

Powszechne
stosowanie konwencji

Universalisation
of the Convention
Powszechne
stosowanie konwencji

Universalisation
of the Convention

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich