Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: powietrzny
...usunięto urządzenia ułatwiające dostęp, urządzenia te umieszcza się wystarczająco daleko od statku
powietrznego
, aby uniemożliwić do niego dostęp.

...for doors that are not accessible from the ground, they shall be placed sufficiently far from the
aircraft
as to reasonably prevent access.
Jeżeli spod drzwi, do których nie ma dostępu z ziemi, usunięto urządzenia ułatwiające dostęp, urządzenia te umieszcza się wystarczająco daleko od statku
powietrznego
, aby uniemożliwić do niego dostęp.

Where access aids are removed for doors that are not accessible from the ground, they shall be placed sufficiently far from the
aircraft
as to reasonably prevent access.

...opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej ponoszone przez użytkowników przestrzeni
powietrznej
, aby uwzględnić podejmowane przez nie wysiłki mające w szczególności na celu:

Member States, following the offer to consult provided for in Article 9 may, at national or functional airspace block level and on a non-discriminatory and transparent basis, modulate air navigation...
Państwa członkowskie, po złożeniu propozycji w sprawie konsultacji przewidzianej w art. 9, mogą – na szczeblu krajowym lub funkcjonalnego bloku przestrzeni powietrznej oraz na niedyskryminacyjnych i przejrzystych zasadach – zmienić opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej ponoszone przez użytkowników przestrzeni
powietrznej
, aby uwzględnić podejmowane przez nie wysiłki mające w szczególności na celu:

Member States, following the offer to consult provided for in Article 9 may, at national or functional airspace block level and on a non-discriminatory and transparent basis, modulate air navigation charges incurred by airspace users to reflect their efforts made in particular to:

...nieprzerwaną zdatnością do lotu przeprowadza pełny udokumentowany przegląd dokumentacji statku
powietrznego
, aby stwierdzić, czy:

To satisfy the requirement for the airworthiness review of an aircraft referred to in point M.A.901, a full documented review of the aircraft records shall be carried out by the approved continuing...
W celu spełnienia wymagań w zakresie przeglądu zdatności do lotu statku powietrznego, o których mowa w pkt M.A.901, uprawniona instytucja zarządzająca nieprzerwaną zdatnością do lotu przeprowadza pełny udokumentowany przegląd dokumentacji statku
powietrznego
, aby stwierdzić, czy:

To satisfy the requirement for the airworthiness review of an aircraft referred to in point M.A.901, a full documented review of the aircraft records shall be carried out by the approved continuing airworthiness management organisation in order to be satisfied that:

...ciągłą zdatnością do lotu przeprowadza pełny udokumentowany przegląd dokumentacji statku
powietrznego
, aby stwierdzić, czy:

To satisfy the requirement for the airworthiness review of an aircraft referred to in point M.A.901, a full documented review of the aircraft records shall be carried out by the approved continuing...
W celu spełnienia wymagań w zakresie przeglądu zdatności do lotu statku powietrznego, o których mowa w pkt M.A.901, uprawniona instytucja zarządzająca ciągłą zdatnością do lotu przeprowadza pełny udokumentowany przegląd dokumentacji statku
powietrznego
, aby stwierdzić, czy:

To satisfy the requirement for the airworthiness review of an aircraft referred to in point M.A.901, a full documented review of the aircraft records shall be carried out by the approved continuing airworthiness management organisation in order to be satisfied that:

...lub – w przypadku rachunków posiadania operatora lub rachunków posiadania operatora statków
powietrznych
– aby nadał takim rachunkom status zablokowany, dopóki właściwy organ nie stwierdzi, że

...may instruct the national administrator to close, or in the case of operator holding accounts or
aircraft
operator holding accounts to set to blocked status, those accounts for which access is susp
Jeżeli sytuacja, która spowodowała zawieszenie dostępu do rachunków zgodnie z art. 34, nie została rozwiązana w rozsądnym okresie pomimo wielokrotnych powiadomień, właściwy organ może polecić krajowemu administratorowi, aby zamknął te rachunki, do których dostęp został zawieszony, lub – w przypadku rachunków posiadania operatora lub rachunków posiadania operatora statków
powietrznych
– aby nadał takim rachunkom status zablokowany, dopóki właściwy organ nie stwierdzi, że sytuacja, która spowodowała zawieszenie, nie ma już miejsca.

If the situation giving rise to the suspension of access to accounts pursuant to Article 34 is not resolved within a reasonable period despite repeated notifications, the competent authority may instruct the national administrator to close, or in the case of operator holding accounts or
aircraft
operator holding accounts to set to blocked status, those accounts for which access is suspended until the competent authority determines that the situation giving rise to the suspension no longer subsists.

...lub – w przypadku rachunków posiadania operatora lub rachunków posiadania operatora statków
powietrznych
– aby nadał takim rachunkom status zablokowany, dopóki właściwy organ nie stwierdzi, że

...may instruct the national administrator to close, or in the case of operator holding accounts or
aircraft
operator holding accounts to set to blocked status, those accounts for which access is susp
Jeżeli sytuacja, która spowodowała zawieszenie dostępu do rachunków zgodnie z art. 31, nie została rozwiązana w rozsądnym okresie pomimo wielokrotnych powiadomień, właściwy organ może polecić krajowemu administratorowi, aby zamknął te rachunki, do których dostęp został zawieszony, lub – w przypadku rachunków posiadania operatora lub rachunków posiadania operatora statków
powietrznych
– aby nadał takim rachunkom status zablokowany, dopóki właściwy organ nie stwierdzi, że sytuacja, która spowodowała zawieszenie, nie ma już miejsca.

If the situation giving rise to the suspension of access to accounts pursuant to Article 31 is not resolved within a reasonable period despite repeated notifications, the competent authority may instruct the national administrator to close, or in the case of operator holding accounts or
aircraft
operator holding accounts to set to blocked status, those accounts for which access is suspended until the competent authority determines that the situation giving rise to the suspension no longer subsists.

Właściwy organ bada dokumentację statku powietrznego i dokonuje kontroli statku
powietrznego
, aby upewnić się, że:

The competent authority shall examine the aircraft documentation and inspect the
aircraft
to verify that:
Właściwy organ bada dokumentację statku powietrznego i dokonuje kontroli statku
powietrznego
, aby upewnić się, że:

The competent authority shall examine the aircraft documentation and inspect the
aircraft
to verify that:

...następnych kategorii/podkategorii dodawanych do istniejącej licencji na obsługę techniczną statku
powietrznego
dodatkowe wymagane doświadczenie w obsłudze technicznej może być krótsze niż rok,...

For subsequent category/subcategory additions to
an
existing
aircraft
maintenance licence, the additional recent maintenance experience required may be less than 1 year, but shall be at least 3...
Dla następnych kategorii/podkategorii dodawanych do istniejącej licencji na obsługę techniczną statku
powietrznego
dodatkowe wymagane doświadczenie w obsłudze technicznej może być krótsze niż rok, lecz wynosi co najmniej trzy miesiące.

For subsequent category/subcategory additions to
an
existing
aircraft
maintenance licence, the additional recent maintenance experience required may be less than 1 year, but shall be at least 3 months.

...(WE) nr 216/2008 oraz nowy pakiet przepisów dotyczący jednolitej europejskiej przestrzeni
powietrznej
(SES II) [2] wymaga ustanowienia bardziej szczegółowych przepisów wykonawczych, dotycząc

The implementation of Regulation (EC) No 216/2008, as well as the new Single European Sky II legislation [2] requires the establishment of more detailed implementing rules, in particular concerning...
Wykonanie rozporządzenia (WE) nr 216/2008 oraz nowy pakiet przepisów dotyczący jednolitej europejskiej przestrzeni
powietrznej
(SES II) [2] wymaga ustanowienia bardziej szczegółowych przepisów wykonawczych, dotyczących zwłaszcza licencjonowania kontrolerów ruchu lotniczego, w celu utrzymania wysokiego, jednolitego poziomu bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego w Europie, osiągnięcia najwyższych standardów odpowiedzialności oraz wiedzy i umiejętności, zwiększenia dostępności kontrolerów ruchu lotniczego oraz promowania wzajemnego uznawania licencji z jednoczesnym dążeniem do ogólnego podniesienia poziomu bezpieczeństwa ruchu lotniczego oraz wiedzy i umiejętności personelu.

The implementation of Regulation (EC) No 216/2008, as well as the new Single European Sky II legislation [2] requires the establishment of more detailed implementing rules, in particular concerning the licensing of air traffic controllers, in order to maintain a high uniform level of civil aviation safety in Europe, to achieve the highest standards of responsibility and competence, to improve the availability of air traffic controllers and to promote the mutual recognition of licences while pursuing the objective of an overall improvement in air traffic safety and competence of personnel.

...lub uprawnienia posiadające odpowiednik w jednostkach Kioto umorzone przez operatorów statków
powietrznych
były wycofywane maksymalnie w ilości równej krajowym emisjom z lotnictwa.

...the Community [4] required that Kyoto units or allowances backed by Kyoto units surrendered by
aircraft
operators shall only be retired up to the quantity equal to domestic aviation emissions.
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/101/WE z dnia 19 listopada 2008 r. zmieniająca dyrektywę 2003/87/WE w celu uwzględnienia działalności lotniczej w systemie handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych we Wspólnocie [4] wymaga, aby jednostki Kioto lub uprawnienia posiadające odpowiednik w jednostkach Kioto umorzone przez operatorów statków
powietrznych
były wycofywane maksymalnie w ilości równej krajowym emisjom z lotnictwa.

Directive 2008/101/EC of the European Parliament and of the Council of 19 November 2008 amending Directive 2003/87/EC so as to include aviation activities in the scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community [4] required that Kyoto units or allowances backed by Kyoto units surrendered by
aircraft
operators shall only be retired up to the quantity equal to domestic aviation emissions.

...w nie statków powietrznych posiadają procedury zapewniające, aby paliwo dostarczane statkom
powietrznym
było wolne od zanieczyszczeń i posiadało prawidłowe właściwości.

...involved in storing and dispensing of fuel to aircraft have procedures to ensure that
aircraft
are provided with uncontaminated fuel and of the correct specification.
Operator lotniska sprawdza, czy organizacje zaangażowane w składowanie paliwa i zaopatrywanie w nie statków powietrznych posiadają procedury zapewniające, aby paliwo dostarczane statkom
powietrznym
było wolne od zanieczyszczeń i posiadało prawidłowe właściwości.

The aerodrome operator shall verify that organisations involved in storing and dispensing of fuel to aircraft have procedures to ensure that
aircraft
are provided with uncontaminated fuel and of the correct specification.

Komisja zwróciła uwagę przewoźnikowi Flightline, że te same statki
powietrzne
były wcześniej eksploatowane z AOC przewoźnika Eurocontinental, innego przewoźnika posiadającego certyfikat wydany w...

The Commission pointed out to Flightline that the same
aircraft
had been previously operating within the AOC of Eurocontinental, another air carrier certified in Spain, and that as a result of SAFA...
Komisja zwróciła uwagę przewoźnikowi Flightline, że te same statki
powietrzne
były wcześniej eksploatowane z AOC przewoźnika Eurocontinental, innego przewoźnika posiadającego certyfikat wydany w Hiszpanii oraz że, w wyniku kontroli SAFA i poważnych incydentów związanych z bezpieczną eksploatacją tych statków powietrznych, AESA zawiesiła AOC przewoźnika Eurocontinental.

The Commission pointed out to Flightline that the same
aircraft
had been previously operating within the AOC of Eurocontinental, another air carrier certified in Spain, and that as a result of SAFA inspections and significant safety incidents with the operation of these aircraft, AESA had suspended Eurocontinental’s AOC.

...się właściciela statku powietrznego, chyba że wykaże on zgodnie z wymogami, że operatorem statku
powietrznego
była inna osoba.

...aircraft shall be regarded as the aircraft operator unless it proves which other person was the
aircraft
operator.
Jeśli operator statku powietrznego nie jest znany, za operatora statku powietrznego uznaje się właściciela statku powietrznego, chyba że wykaże on zgodnie z wymogami, że operatorem statku
powietrznego
była inna osoba.

If the identity of the aircraft operator is not known, the owner of the aircraft shall be regarded as the aircraft operator unless it proves which other person was the
aircraft
operator.

...powietrznych eksploatowanych przez operatorów wspólnotowych, niezależnie od tego, czy takie statki
powietrzne
były zarejestrowane w państwie członkowskim, czy w państwie trzecim.

...harmonised safety standards apply to all aircraft operated by Community operators, whether such
aircraft
are registered in a Member State or in a third country.
Zharmonizowane normy bezpieczeństwa miały zastosowanie do wszystkich statków powietrznych eksploatowanych przez operatorów wspólnotowych, niezależnie od tego, czy takie statki
powietrzne
były zarejestrowane w państwie członkowskim, czy w państwie trzecim.

Those harmonised safety standards apply to all aircraft operated by Community operators, whether such
aircraft
are registered in a Member State or in a third country.

...konieczne jest wprowadzenie wyjaśnień, które zapewnią możliwość dalszego wydawania takim statkom
powietrznym
świadectw zdatności do lotu.

Clarification is therefore needed to ensure that such
aircrafts
can continue to be issued a certificate of airworthiness.
W związku z tym konieczne jest wprowadzenie wyjaśnień, które zapewnią możliwość dalszego wydawania takim statkom
powietrznym
świadectw zdatności do lotu.

Clarification is therefore needed to ensure that such
aircrafts
can continue to be issued a certificate of airworthiness.

...na temat wielkości emisji lub dotyczącego tonokilometrów, wielkość i status operatora statku
powietrznego
, rozmieszczenie informacji w różnych miejscach, a także liczbę i typ lotów;

...of the aircraft operator’s emission or tonne- kilometre report, the size and nature of the
aircraft
operator, the distribution of information in different locations as well as the number and
do celów weryfikacji raportu operatora statku powietrznego na temat wielkości emisji lub dotyczącego tonokilometrów, wielkość i status operatora statku
powietrznego
, rozmieszczenie informacji w różnych miejscach, a także liczbę i typ lotów;

for the purposes of the verification of the aircraft operator’s emission or tonne- kilometre report, the size and nature of the
aircraft
operator, the distribution of information in different locations as well as the number and type of flights;

Do celów obliczeń, o których mowa w ust. 1, operator statku
powietrznego
stosuje domyślne współczynniki emisji podane w tabeli 2 w załączniku III.

For the purposes of the calculation referred to in paragraph 1, the
aircraft
operator shall use the default emission factors set out in Table 2 in Annex III.
Do celów obliczeń, o których mowa w ust. 1, operator statku
powietrznego
stosuje domyślne współczynniki emisji podane w tabeli 2 w załączniku III.

For the purposes of the calculation referred to in paragraph 1, the
aircraft
operator shall use the default emission factors set out in Table 2 in Annex III.

W tym celu operator statku
powietrznego
stosuje jedną z metod określonych w sekcji 1 załącznika III.

For that purpose, the
aircraft
operator shall use one of the methods laid down in section 1 of Annex III.
W tym celu operator statku
powietrznego
stosuje jedną z metod określonych w sekcji 1 załącznika III.

For that purpose, the
aircraft
operator shall use one of the methods laid down in section 1 of Annex III.

Liczba operatorów statków
powietrznych
stosujących biopaliwa

Number of
aircraft
operators using biofuels
Liczba operatorów statków
powietrznych
stosujących biopaliwa

Number of
aircraft
operators using biofuels

liczbę operatorów statków
powietrznych
stosujących biopaliwa,

the number of
aircraft
operators using biofuels;
liczbę operatorów statków
powietrznych
stosujących biopaliwa,

the number of
aircraft
operators using biofuels;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich