Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: pedał
Pedały
równoległe

Parallel
pedals
Pedały
równoległe

Parallel
pedals

Części ram, widelców przednich, hamulców, piast hamujących,
pedałów
, przekładni rowerowych i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorised cycles and side-cars
Części ram, widelców przednich, hamulców, piast hamujących,
pedałów
, przekładni rowerowych i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorised cycles and side-cars

Części ram, widelców przednich, hamulców, piast hamujących,
pedałów
, przekładni rowerowych i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorized cycles and side-cars
Części ram, widelców przednich, hamulców, piast hamujących,
pedałów
, przekładni rowerowych i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorized cycles and side-cars

Pedały
na tym samym (lub prawie na tym samym) poziomie

Pedals
at (or almost at) the same level
Pedały
na tym samym (lub prawie na tym samym) poziomie

Pedals
at (or almost at) the same level

Jeżeli wartości tych nie da się osiągnąć przy maksymalnej dozwolonej sile nacisku na
pedał
, należy określić siłę nacisku na pedał lub ciśnienie konieczne do uzyskania maksymalnego opóźnienia...

If these values cannot be achieved with the maximum allowed
pedal
force determine
alternatively
the pedal force or line pressure required to achieve maximum deceleration.
Jeżeli wartości tych nie da się osiągnąć przy maksymalnej dozwolonej sile nacisku na
pedał
, należy określić siłę nacisku na pedał lub ciśnienie konieczne do uzyskania maksymalnego opóźnienia hamowania.

If these values cannot be achieved with the maximum allowed
pedal
force determine
alternatively
the pedal force or line pressure required to achieve maximum deceleration.

Jeżeli wartości tych nie da się osiągnąć przy maksymalnej dozwolonej sile nacisku na
pedał
, należy określić siłę nacisku na pedał lub ciśnienie konieczne do uzyskania maksymalnego opóźnienia...

If these values cannot be achieved with the maximum allowed
pedal
force determine
alternatively
the pedal force or line pressure required to achieve maximum deceleration.
Jeżeli wartości tych nie da się osiągnąć przy maksymalnej dozwolonej sile nacisku na
pedał
, należy określić siłę nacisku na pedał lub ciśnienie konieczne do uzyskania maksymalnego opóźnienia hamowania.

If these values cannot be achieved with the maximum allowed
pedal
force determine
alternatively
the pedal force or line pressure required to achieve maximum deceleration.

...N1 lub kategorii M1 wywodzących się z tych pojazdów N1, wartości liczbowe siły nacisku na
pedał
dla FT, FABS, min, FABS, max i FABS, ekstrapolowana można uzyskać na podstawie charakterystyki

...in the case of vehicles of GVM > 2500 kg of category N1, or M1 derived from those N1 vehicles, the
pedal
force figures for FT, FABS,min, FABS,max and FABS,extrapolated may be derived from the...
Jako alternatywne rozwiązanie, które może wybrać producent, w przypadku pojazdów o masie całkowitej > 2500 kg kategorii N1 lub kategorii M1 wywodzących się z tych pojazdów N1, wartości liczbowe siły nacisku na
pedał
dla FT, FABS, min, FABS, max i FABS, ekstrapolowana można uzyskać na podstawie charakterystyki ciśnieniowej przewodu hamulcowego, zamiast na podstawie charakterystyki przyspieszenia ujemnego pojazdu.

As an alternative, which can be selected by the manufacturer, in the case of vehicles of GVM > 2500 kg of category N1, or M1 derived from those N1 vehicles, the
pedal
force figures for FT, FABS,min, FABS,max and FABS,extrapolated may be derived from the brake line pressure response characteristic instead of the vehicle deceleration characteristic.

...hamowania równego 6 m/s2 lub do momentu uzyskania maksymalnej dopuszczalnej siły nacisku na
pedał
dla kategorii danego pojazdu, od prędkości początkowej podanej w poniższej tabeli:

...alternatively, up to a mean fully developed deceleration of 6 m/s2 or up to the allowed maximum
pedal
force for the category of vehicle in question from an initial speed as given in the table belo
Należy wykonać co najmniej sześć hamowań, przy stopniowo rosnącej sile nacisku na pedał hamulca lub ciśnieniu w przewodzie hamulcowym, aż do zablokowania kół lub do momentu uzyskania średniego pełnego opóźnienia hamowania równego 6 m/s2 lub do momentu uzyskania maksymalnej dopuszczalnej siły nacisku na
pedał
dla kategorii danego pojazdu, od prędkości początkowej podanej w poniższej tabeli:

Make a minimum of six brake applications at spaced increments of pedal effort or line pressure up to wheel lock or, alternatively, up to a mean fully developed deceleration of 6 m/s2 or up to the allowed maximum
pedal
force for the category of vehicle in question from an initial speed as given in the table below:

...hamowania równego 6 m/s2 lub do momentu uzyskania maksymalnej dopuszczalnej siły nacisku na
pedał
dla kategorii danego pojazdu, od prędkości początkowej podanej w poniższej tabeli:

...alternatively, up to a mean fully developed deceleration of 6 m/s2 or up to the allowed maximum
pedal
force for the category of vehicle in question from an initial speed as given in the table belo
Należy wykonać co najmniej sześć hamowań, przy stopniowo rosnącej sile nacisku na pedał hamulca lub ciśnieniu w przewodzie hamulcowym, aż do zablokowania kół lub do momentu uzyskania średniego pełnego opóźnienia hamowania równego 6 m/s2 lub do momentu uzyskania maksymalnej dopuszczalnej siły nacisku na
pedał
dla kategorii danego pojazdu, od prędkości początkowej podanej w poniższej tabeli:

Make a minimum of six brake applications at spaced increments of pedal effort or line pressure up to wheel lock or, alternatively, up to a mean fully developed deceleration of 6 m/s2 or up to the allowed maximum
pedal
force for the category of vehicle in question from an initial speed as given in the table below:

...pedału hamulca, Sp, mierzony w środkowej części pedału hamulca lub w takim miejscu w mechanizmie
pedału
, w którym przemieszczenie jest proporcjonalne do przemieszczenia w środkowej części pedału ha

Brake pedal travel, Sp, measured at the centre of the pedal plate or at a position on the
pedal
mechanism where the displacement is proportional to the displacement at the centre of the pedal plate...
Skok pedału hamulca, Sp, mierzony w środkowej części pedału hamulca lub w takim miejscu w mechanizmie
pedału
, w którym przemieszczenie jest proporcjonalne do przemieszczenia w środkowej części pedału hamulca, umożliwiając łatwą kalibrację pomiaru.

Brake pedal travel, Sp, measured at the centre of the pedal plate or at a position on the
pedal
mechanism where the displacement is proportional to the displacement at the centre of the pedal plate allowing simple calibration of the measurement.

...hamulca, Sp, mierzony w środku płaskiej części pedału hamulca lub w takim miejscu w mechanizmie
pedału
, w którym przemieszczenie jest proporcjonalne do przemieszczenia środka płaskiej części pedał

Brake pedal travel, Sp, measured at the centre of the pedal plate or at a position on the
pedal
mechanism where the displacement is proportional to the displacement at the centre of the pedal plate...
Skok pedału hamulca, Sp, mierzony w środku płaskiej części pedału hamulca lub w takim miejscu w mechanizmie
pedału
, w którym przemieszczenie jest proporcjonalne do przemieszczenia środka płaskiej części pedału hamulca, co umożliwia łatwą kalibrację pomiaru.

Brake pedal travel, Sp, measured at the centre of the pedal plate or at a position on the
pedal
mechanism where the displacement is proportional to the displacement at the centre of the pedal plate allowing simple calibration of the measurement.

Stan techniczny
pedału
/dźwigni ręcznej i skok urządzenia uruchamiające-go hamulce

Pedal
/hand lever condition and travel of the brake operating device
Stan techniczny
pedału
/dźwigni ręcznej i skok urządzenia uruchamiające-go hamulce

Pedal
/hand lever condition and travel of the brake operating device

Sworzeń
pedału
/dźwigni ręcznej hamulca nożnego

Service brake
pedal
/hand lever pivot
Sworzeń
pedału
/dźwigni ręcznej hamulca nożnego

Service brake
pedal
/hand lever pivot

Sworzeń
pedału
/dźwigni ręcznej hamulca nożnego

Service brake
pedal
/hand lever pivot
Sworzeń
pedału
/dźwigni ręcznej hamulca nożnego

Service brake
pedal
/hand lever pivot

Stan
pedału
hamulcowego i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
condition and travel of brake operating device
Stan
pedału
hamulcowego i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
condition and travel of brake operating device

Stan
pedału
hamulcowego i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
condition and travel of the brake operating device
Stan
pedału
hamulcowego i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
condition and travel of the brake operating device

Stan
pedału
hamulcowego i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
condition and travel of the brake operating device
Stan
pedału
hamulcowego i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
condition and travel of the brake operating device

Stan
pedału
hamulcowego/dźwigni ręcznej hamulca i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
/hand lever condition and travel of the brake operating device
Stan
pedału
hamulcowego/dźwigni ręcznej hamulca i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
/hand lever condition and travel of the brake operating device

Stan
pedału
hamulcowego/dźwigni ręcznej hamulca i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
/hand lever condition and travel of the brake operating device
Stan
pedału
hamulcowego/dźwigni ręcznej hamulca i skok elementu uruchamiającego hamulce

Pedal
/hand lever condition and travel of the brake operating device

Po osiągnięciu pełnego przyspieszenia ujemnego skok
pedału
, Sp, nie powinien ulec zmniejszeniu przez co najmniej 1 s. Czas pełnego uruchomienia systemu ABS jest definiowany jako czas osiągnięcia siły...

Once full deceleration has been achieved, the
pedal
travel, Sp, shall not be decreased for at least 1 s. The time of full activation of the ABS system is defined as the time when pedal force FABS is...
Po osiągnięciu pełnego przyspieszenia ujemnego skok
pedału
, Sp, nie powinien ulec zmniejszeniu przez co najmniej 1 s. Czas pełnego uruchomienia systemu ABS jest definiowany jako czas osiągnięcia siły nacisku na pedał FABS.

Once full deceleration has been achieved, the
pedal
travel, Sp, shall not be decreased for at least 1 s. The time of full activation of the ABS system is defined as the time when pedal force FABS is achieved.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich