Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: pedał
...kołach przeznaczone do jazdy dla dzieci, np. rowery trzykołowe, hulajnogi, samochodziki poruszane
pedałami
(z wyłączeniem rowerów normalnych z łożyskami tocznymi); wózki dla lalek

Wheeled toys designed to be ridden by children, e.g. tricycles, scooters,
pedal
cars (excl. normal bicycles with ball bearings); dolls' carriages
Zabawki na kołach przeznaczone do jazdy dla dzieci, np. rowery trzykołowe, hulajnogi, samochodziki poruszane
pedałami
(z wyłączeniem rowerów normalnych z łożyskami tocznymi); wózki dla lalek

Wheeled toys designed to be ridden by children, e.g. tricycles, scooters,
pedal
cars (excl. normal bicycles with ball bearings); dolls' carriages

W obu przypadkach wymagany jest nacisk na
pedał
z siłą wynoszącą minimum 600 N.

In both cases, a minimum of 600 N
pedal
efforts is required.
W obu przypadkach wymagany jest nacisk na
pedał
z siłą wynoszącą minimum 600 N.

In both cases, a minimum of 600 N
pedal
efforts is required.

...prostopadle do kości piszczelowej i wysunięta jak najdalej do przodu w kierunku linii środkowej
pedału
, z najdalej wysuniętym do tyłu punktem pięty spoczywającym na powierzchni podłogi.

...to the tibia and placed as far forward as possible in the direction of the centreline of the
pedal
with the rearmost point of the heel resting on the floor surface.
Jeżeli stopa nie może zostać umieszczona na pedale przyspieszenia, musi być umieszczona prostopadle do kości piszczelowej i wysunięta jak najdalej do przodu w kierunku linii środkowej
pedału
, z najdalej wysuniętym do tyłu punktem pięty spoczywającym na powierzchni podłogi.

If the foot cannot be placed on the accelerator pedal, it shall be positioned perpendicular to the tibia and placed as far forward as possible in the direction of the centreline of the
pedal
with the rearmost point of the heel resting on the floor surface.

...prostopadle do kości piszczelowej i wysunięta jak najdalej do przodu w kierunku linii środkowej
pedału
, z najdalej wysuniętym do tyłu punktem pięty spoczywającym na powierzchni podłogi.

...to the tibia and placed as far forward as possible in the direction of the centreline of the
pedal
with the rearmost point of the heel resting on the floor surface.
Jeżeli stopa nie może zostać umieszczona na pedale przyspieszenia, musi być umieszczona prostopadle do kości piszczelowej i wysunięta jak najdalej do przodu w kierunku linii środkowej
pedału
, z najdalej wysuniętym do tyłu punktem pięty spoczywającym na powierzchni podłogi.

If the foot cannot be placed on the accelerator pedal, it shall be positioned perpendicular to the tibia and placed as far forward as possible in the direction of the centreline of the
pedal
with the rearmost point of the heel resting on the floor surface.

5.14.5. światła odblaskowe zamontowane w
pedałach
(pkt 6.6), dotyczy tylko motorowerów wyposażonych w pedały;

pedal
retro-reflectors (paragraph 6.6), only for mopeds with pedals;
5.14.5. światła odblaskowe zamontowane w
pedałach
(pkt 6.6), dotyczy tylko motorowerów wyposażonych w pedały;

pedal
retro-reflectors (paragraph 6.6), only for mopeds with pedals;

...układy hamulcowe z odzyskiwaniem energii, które wytwarzają siłę opóźniającą przy zwolnieniu
pedału
przyśpieszenia, nie mogą wytwarzać sygnału określonego powyżej.

Electric regenerative braking systems, which produce a retarding force upon release of the
throttle pedal
, shall not generate a signal mentioned above.
Elektryczne układy hamulcowe z odzyskiwaniem energii, które wytwarzają siłę opóźniającą przy zwolnieniu
pedału
przyśpieszenia, nie mogą wytwarzać sygnału określonego powyżej.

Electric regenerative braking systems, which produce a retarding force upon release of the
throttle pedal
, shall not generate a signal mentioned above.

„Tryb gotowości do czynnej jazdy” oznacza tryb pracy pojazdu, w którym naciśnięcie
pedału
przyśpieszenia (lub uruchomienie innego urządzenia pełniącego tę funkcję) lub zwolnienie układu hamulcowego...

‘Active driving possible mode’ means the vehicle mode when application of
pressure
to the accelerator
pedal
(or activation of an equivalent
control
) or release of the brake system will cause the...
„Tryb gotowości do czynnej jazdy” oznacza tryb pracy pojazdu, w którym naciśnięcie
pedału
przyśpieszenia (lub uruchomienie innego urządzenia pełniącego tę funkcję) lub zwolnienie układu hamulcowego powoduje, że elektryczny układ napędowy wprawia pojazd w ruch.

‘Active driving possible mode’ means the vehicle mode when application of
pressure
to the accelerator
pedal
(or activation of an equivalent
control
) or release of the brake system will cause the electric power train to move the vehicle.

„Tryb gotowości do czynnej jazdy” oznacza tryb pracy pojazdu, w którym naciśnięcie
pedału
przyśpieszenia (lub uruchomienie innego urządzenia pełniącego tę funkcję) powoduje, że układ przeniesienia...

‘Active driving possible mode’ means a vehicle mode when application of
pressure
to the accelerator
pedal
(or activation of an equivalent
control
) will cause the drive train to move the vehicle.
„Tryb gotowości do czynnej jazdy” oznacza tryb pracy pojazdu, w którym naciśnięcie
pedału
przyśpieszenia (lub uruchomienie innego urządzenia pełniącego tę funkcję) powoduje, że układ przeniesienia napędu wprawia pojazd w ruch.

‘Active driving possible mode’ means a vehicle mode when application of
pressure
to the accelerator
pedal
(or activation of an equivalent
control
) will cause the drive train to move the vehicle.

...który może być uruchamiany ręcznie przez użytkownika za pomocą uchwytu, dźwigni, przycisku,
pedału
nożnego lub jakiegokolwiek równoważnego urządzenia uruchamiającego spłukiwanie lub poprzez cz

...appliance, which can be operated either manually by the user through a handle, lever, button, foot
pedal
or any equivalent flush actuator, or by a sensor detecting the use of the sanitary...
„włącznik spłukiwania na żądanie” oznacza mechanizm spłukiwania urządzenia sanitarnego, który może być uruchamiany ręcznie przez użytkownika za pomocą uchwytu, dźwigni, przycisku,
pedału
nożnego lub jakiegokolwiek równoważnego urządzenia uruchamiającego spłukiwanie lub poprzez czujnik użycia urządzenia sanitarnego;

‘on-demand flush control’ means a flushing device of a sanitary appliance, which can be operated either manually by the user through a handle, lever, button, foot
pedal
or any equivalent flush actuator, or by a sensor detecting the use of the sanitary appliance;

Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 1.2.2.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 1.2.2.1.2 of this Annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:
Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 1.2.2.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 1.2.2.1.2 of this Annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:

Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 1.2.2.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 1.2.2.1.2 of this annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:
Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 1.2.2.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 1.2.2.1.2 of this annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:

Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 2.1.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 2.1.1.2 of this annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:
Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 2.1.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 2.1.1.2 of this annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:

Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 2.1.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 2.1.1.2 of this Annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:
Stosując siłę nacisku na
pedał
określoną w pkt 2.1.1.2 niniejszego załącznika, przy temperaturze początkowej hamulca ≤ 100 °C, wykonać trzy hamowania przy każdej z następujących prędkości:

Using the
pedal
force
derived
from paragraph 2.1.1.2 of this Annex and with initial brake temperature ≤ 100 °C, make three brake applications from each of the following speeds:

Minimalna siła nacisku na
pedał
(FABS, min), wystarczająca do osiągnięcia przyspieszenia ujemnego aABS obliczonego w pkt 7 definiowana jest jako wartość F odpowiadająca a = aABS na krzywej maF.

The minimum force on the
pedal
(FABS, min) sufficient to achieve the deceleration aABS calculated in point 7 is defined as the value of F corresponding to a = aABS on the maF curve.
Minimalna siła nacisku na
pedał
(FABS, min), wystarczająca do osiągnięcia przyspieszenia ujemnego aABS obliczonego w pkt 7 definiowana jest jako wartość F odpowiadająca a = aABS na krzywej maF.

The minimum force on the
pedal
(FABS, min) sufficient to achieve the deceleration aABS calculated in point 7 is defined as the value of F corresponding to a = aABS on the maF curve.

...1 s. Czas pełnego uruchomienia systemu ABS jest definiowany jako czas osiągnięcia siły nacisku na
pedał
FABS.

...for at least 1 s. The time of full activation of the ABS system is defined as the time when
pedal
force FABS is achieved.
Po osiągnięciu pełnego przyspieszenia ujemnego skok pedału, Sp, nie powinien ulec zmniejszeniu przez co najmniej 1 s. Czas pełnego uruchomienia systemu ABS jest definiowany jako czas osiągnięcia siły nacisku na
pedał
FABS.

Once full deceleration has been achieved, the pedal travel, Sp, shall not be decreased for at least 1 s. The time of full activation of the ABS system is defined as the time when
pedal
force FABS is achieved.

Części ram, widelce przednie, hamulce, piasty hamujące,
pedały
, przekładnie rowerowe i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorized cycles and side-cars
Części ram, widelce przednie, hamulce, piasty hamujące,
pedały
, przekładnie rowerowe i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorized cycles and side-cars

Części ram, widelce przednie, hamulce, piasty hamujące,
pedały
, przekładnie rowerowe i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorized cycles and side-cars
Części ram, widelce przednie, hamulce, piasty hamujące,
pedały
, przekładnie rowerowe i koła łańcuchowe wolnych kół do rowerów dwukołowych i innych rowerów bezsilnikowych oraz wózków bocznych

Parts of frames, front forks, brakes, coaster braking hubs, hub brakes,
pedals
crank-gear and free-wheel sprocket-wheels for bicycles, other non-motorized cycles and side-cars

...rowerów dwukołowych i innych rowerów, bezsilnikowych (np. obręcze kół, szprychy, piasty, hamulce,
pedały
, przekładnie, kierownice, bagażniki, przerzutki, siodełka)

Other parts and accessories of bicycles and other cycles, not motorised
Pozostałe części i akcesoria rowerów dwukołowych i innych rowerów, bezsilnikowych (np. obręcze kół, szprychy, piasty, hamulce,
pedały
, przekładnie, kierownice, bagażniki, przerzutki, siodełka)

Other parts and accessories of bicycles and other cycles, not motorised

...rowerów dwukołowych i innych rowerów, bezsilnikowych (np. obręcze kół, szprychy, piasty, hamulce,
pedały
, przekładnie, kierownice, bagażniki, przerzutki, siodełka)

Other parts and accessories of bicycles and other cycles, not motorised
Pozostałe części i akcesoria rowerów dwukołowych i innych rowerów, bezsilnikowych (np. obręcze kół, szprychy, piasty, hamulce,
pedały
, przekładnie, kierownice, bagażniki, przerzutki, siodełka)

Other parts and accessories of bicycles and other cycles, not motorised

...ujemnego w stosunku do siły nacisku na pedał hamulca” dla przyrostów siły nacisku na
pedał
wynoszących 1 N. Wynik stanowi średnia krzywa przyspieszenia ujemnego w stosunku do siły nacis

...force’ curves at increments of 1 N pedal force. The result is the mean deceleration versus brake
pedal
force curve, which will be referred to as the ‘maF curve’ in this appendix.
Należy wyznaczyć średnią z pięciu pojedynczych krzywych „przyspieszenia ujemnego w stosunku do siły nacisku na pedał hamulca”, obliczając średnie przyspieszenie ujemne dla pięciu pojedynczych krzywych „przyspieszenia ujemnego w stosunku do siły nacisku na pedał hamulca” dla przyrostów siły nacisku na
pedał
wynoszących 1 N. Wynik stanowi średnia krzywa przyspieszenia ujemnego w stosunku do siły nacisku, która w niniejszym dodatku będzie określana jako „krzywa maF”.

The five individual ‘deceleration versus brake pedal force’ curves are averaged by calculating the mean deceleration of the five individual ‘deceleration vs. brake pedal force’ curves at increments of 1 N pedal force. The result is the mean deceleration versus brake
pedal
force curve, which will be referred to as the ‘maF curve’ in this appendix.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich