Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: hamować
λ nie może przekraczać 125 %, w przypadku
hamowania
tylko na kołach (klocki hamulcowe), największa dopuszczona średnia siła opóźnienia wynosi 16 kN/oś (dla prędkości jazdy 120 km/h).

λ must not exceed 125 %, considering for
braking
only on wheels (brake blocks), the maximum mean retardation force allowed of 16 kN/axle (for running speed at 120 km/h).
λ nie może przekraczać 125 %, w przypadku
hamowania
tylko na kołach (klocki hamulcowe), największa dopuszczona średnia siła opóźnienia wynosi 16 kN/oś (dla prędkości jazdy 120 km/h).

λ must not exceed 125 %, considering for
braking
only on wheels (brake blocks), the maximum mean retardation force allowed of 16 kN/axle (for running speed at 120 km/h).

...pojazdów, lub, w pewnych przypadkach, ze wskaźnika hamowania pojazdu ciągnącego i przyczepy przy
hamowaniu
tylko przyczepy.

...cases, from the braking rate of the towing vehicle plus the trailer with only the trailer being
braked
.
Skuteczność hamowania przyczepy może być obliczona ze wskaźnika hamowania pojazdu ciągnącego z przyczepą i zmierzonej siły nacisku w sprzęgu pojazdów, lub, w pewnych przypadkach, ze wskaźnika hamowania pojazdu ciągnącego i przyczepy przy
hamowaniu
tylko przyczepy.

The braking performance of the trailer can be calculated either from the braking rate of the towing vehicle plus the trailer and the measured thrust on the coupling or, in certain cases, from the braking rate of the towing vehicle plus the trailer with only the trailer being
braked
.

Narzędzia te
hamują
wywóz aluminium pierwotnego z ChRL, zachęcając jednocześnie do przywozu i produkcji produktów przetworzonych (takich jak produkt objęty postępowaniem), obejmujących aluminium...

These tools discourage the exports of primary aluminium from the PRC whilst encouraging the imports and the manufacture of downstream products (such as the product concerned) incorporating aluminium...
Narzędzia te
hamują
wywóz aluminium pierwotnego z ChRL, zachęcając jednocześnie do przywozu i produkcji produktów przetworzonych (takich jak produkt objęty postępowaniem), obejmujących aluminium zarówno dla rynku krajowego, jak i dla rynków eksportowych.

These tools discourage the exports of primary aluminium from the PRC whilst encouraging the imports and the manufacture of downstream products (such as the product concerned) incorporating aluminium for both the domestic and export markets.

...przez ratowniczy zespół napędowy wyposażony w pneumatyczny układ hamulcowy zgodny z układem
hamowania
UIC (przewody hamulcowe jako linia sterowania układu hamulcowego), jak również możliwość s

It shall be possible to rescue a train with no energy available on board by a rescue power unit equipped with a pneumatic brake system compatible with the UIC brake system (brake pipe as braking...
Musi istnieć możliwość ratowania pociągu bez energii dostępnej na pokładzie, przez ratowniczy zespół napędowy wyposażony w pneumatyczny układ hamulcowy zgodny z układem
hamowania
UIC (przewody hamulcowe jako linia sterowania układu hamulcowego), jak również możliwość sterowania częścią układu hamulcowego ratowanego pociągu za pomocą odpowiedniego urządzenia pełniącego funkcję interfejsu.

It shall be possible to rescue a train with no energy available on board by a rescue power unit equipped with a pneumatic brake system compatible with the UIC brake system (brake pipe as braking control command line), and to have a part of the brake system of the rescued train controlled by means of an interface device.

W systemach przepływowych szybkość przepływu nie powinna
hamować
dyfuzji substancji testowej do płynu receptorowego.

In a flow-through system, the rate of flow must not
hinder
diffusion of a test substance into the receptor fluid.
W systemach przepływowych szybkość przepływu nie powinna
hamować
dyfuzji substancji testowej do płynu receptorowego.

In a flow-through system, the rate of flow must not
hinder
diffusion of a test substance into the receptor fluid.

Należy rozważyć tylko punkty danych wskazujących
hamowanie
między 0 i 100 %.

Only data points indicating
inhibition
between 0 and 100 % should be considered.
Należy rozważyć tylko punkty danych wskazujących
hamowanie
między 0 i 100 %.

Only data points indicating
inhibition
between 0 and 100 % should be considered.

Niniejsza część dotyczy jedynie szynowego hamulca wiroprądowego wytwarzającego siłę
hamowania
między taborem a szyną.

This section covers only eddy current track brake
developing
a brake force between the rolling stock and the rail.
Niniejsza część dotyczy jedynie szynowego hamulca wiroprądowego wytwarzającego siłę
hamowania
między taborem a szyną.

This section covers only eddy current track brake
developing
a brake force between the rolling stock and the rail.

Wymaganie to zostało ustalone w celu zapewnienia technicznej zgodności funkcji
hamowania
między pojazdami różnego pochodzenia, jakie występują w danym pociągu.

This requirement is set to ensure technical compatibility of the
brake
function between vehicles of various origins in a train.
Wymaganie to zostało ustalone w celu zapewnienia technicznej zgodności funkcji
hamowania
między pojazdami różnego pochodzenia, jakie występują w danym pociągu.

This requirement is set to ensure technical compatibility of the
brake
function between vehicles of various origins in a train.

Załącznik 10 – Rozdział sił
hamowania
między osie pojazdów oraz wymogi dotyczące zgodności pojazdów ciągnących i przyczep

Annex 10 — Distribution of
braking
among the axles of vehicles and requirements for compatibility between towing vehicles and trailers
Załącznik 10 – Rozdział sił
hamowania
między osie pojazdów oraz wymogi dotyczące zgodności pojazdów ciągnących i przyczep

Annex 10 — Distribution of
braking
among the axles of vehicles and requirements for compatibility between towing vehicles and trailers

Rozdział sił
hamowania
między osie pojazdów oraz wymogi dotyczące zgodności pojazdów ciągnących i przyczep

Distribution of
braking
among the axles of vehicles and requirements for compatibility between towing vehicles and trailers
Rozdział sił
hamowania
między osie pojazdów oraz wymogi dotyczące zgodności pojazdów ciągnących i przyczep

Distribution of
braking
among the axles of vehicles and requirements for compatibility between towing vehicles and trailers

...są one dodatkowo wyposażone w specjalne urządzenie automatyczne, które reguluje rozdział sił
hamowania
między osie.

...8 of this annex if they are in addition fitted with a special automatic device which controls the
distribution
of
braking
among the axles.
Pojazdy wyżej wymienionych kategorii wyposażone w układ przeciwblokujący określone w załączniku 13 powinny jednak spełniać także wymogi zawarte w pkt 7 i pkt 8 niniejszego załącznika, jeżeli są one dodatkowo wyposażone w specjalne urządzenie automatyczne, które reguluje rozdział sił
hamowania
między osie.

However, vehicles – in the above categories, which are equipped with an anti-lock system as defined in Annex 13, shall also meet the requirements of paragraphs 7 and 8 of this annex if they are in addition fitted with a special automatic device which controls the
distribution
of
braking
among the axles.

...mikrobiologicznego produktów mięsnych, w szczególności peklowanych produktów mięsnych, poprzez
hamowanie
między innymi wzrostu bakterii Clostridium botulinum odpowiedzialnych za zatrucie jadem ki

...the preservation and microbiological safety of meat products, in particular cured meat products,
inhibiting
, amongst other things, the multiplication of Clostridium botulinum, the bacteria responsi
Azotyny dodaje się do produktów mięsnych od wielu dziesięcioleci, między innymi w celu zagwarantowania, w połączeniu z innymi czynnikami, konserwacji i bezpieczeństwa mikrobiologicznego produktów mięsnych, w szczególności peklowanych produktów mięsnych, poprzez
hamowanie
między innymi wzrostu bakterii Clostridium botulinum odpowiedzialnych za zatrucie jadem kiełbasianym, które jest niebezpieczne dla życia.

Nitrites have been used in meat products for many decades, inter alia, to secure, in conjunction with other factors, the preservation and microbiological safety of meat products, in particular cured meat products,
inhibiting
, amongst other things, the multiplication of Clostridium botulinum, the bacteria responsible for life-threatening botulism.

...mikrobiologicznego produktów mięsnych, w szczególności peklowanych produktów mięsnych, poprzez
hamowanie
między innymi wzrostu bakterii Clostridium botulinum odpowiedzialnych za zatrucie jadem ki

...the preservation and microbiological safety of meat products, in particular cured meat products,
inhibiting
, amongst other things, the multiplication of Clostridium botulinum, the bacteria responsi
Azotyny dodaje się do mięsa i produktów mięsnych od wielu dziesięcioleci, między innymi w celu zagwarantowania, w połączeniu z innymi czynnikami, konserwacji i bezpieczeństwa mikrobiologicznego produktów mięsnych, w szczególności peklowanych produktów mięsnych, poprzez
hamowanie
między innymi wzrostu bakterii Clostridium botulinum odpowiedzialnych za zatrucie jadem kiełbasianym, które jest niebezpieczne dla życia.

Nitrites have been used in meat and meat products for many decades, inter alia, to secure, in conjunction with other factors, the preservation and microbiological safety of meat products, in particular cured meat products,
inhibiting
, amongst other things, the multiplication of Clostridium botulinum, the bacteria responsible for life-threatening botulism.

...określa dla rozpatrywanego odcinka linii każde ograniczenie dla największej podłużnej siły
hamowania
wywieranej na tor na poziomie niższym, aniżeli dopuszcza to TSI „Tabor” dla kolei dużych p

...shall define, for the section of line concerned, any limitation on the maximum longitudinal
braking
force applied to the track, below that permitted by the High-Speed Rolling Stock TSI.
Zarządca infrastruktury określa dla rozpatrywanego odcinka linii każde ograniczenie dla największej podłużnej siły
hamowania
wywieranej na tor na poziomie niższym, aniżeli dopuszcza to TSI „Tabor” dla kolei dużych prędkości.

The Infrastructure Manager shall define, for the section of line concerned, any limitation on the maximum longitudinal
braking
force applied to the track, below that permitted by the High-Speed Rolling Stock TSI.

...w trakcji wielokrotnej w pociąg o największej dopuszczalnej długości, największa wzdłużna siła
hamowania
wywierana na tor przez hamulec wiroprądowy nie może przekraczać:

...trainsets working in multiple to their maximum permitted train length, the maximum longitudinal
braking
force applied to the track by the eddy current train brake shall be:
W najmniej korzystnym przypadku, tj. dla wielu trakcyjnych pociągów zespołowych połączonych w trakcji wielokrotnej w pociąg o największej dopuszczalnej długości, największa wzdłużna siła
hamowania
wywierana na tor przez hamulec wiroprądowy nie może przekraczać:

In the worst case, that is to say with the trainsets working in multiple to their maximum permitted train length, the maximum longitudinal
braking
force applied to the track by the eddy current train brake shall be:

Każde ograniczenie dla największej podłużnej siły
hamowania
wywieranej na tor powinno uwzględniać lokalne warunki klimatyczne i spodziewaną liczbę powtórzonych zadziałań hamulcaWarunki te publikuje...

Any limitation on the maximum longitudinal
braking
force applied to the track shall take into account local climatic conditions and the expected number of repeated
brake applications
.These conditions...
Każde ograniczenie dla największej podłużnej siły
hamowania
wywieranej na tor powinno uwzględniać lokalne warunki klimatyczne i spodziewaną liczbę powtórzonych zadziałań hamulcaWarunki te publikuje się w rejestrze infrastruktury

Any limitation on the maximum longitudinal
braking
force applied to the track shall take into account local climatic conditions and the expected number of repeated
brake applications
.These conditions shall be published in the Infrastructure Register.

...roboczego, układ hamulcowy roboczy musi być zabezpieczony w taki sposób, aby sprawić, by suma sił
hamowania
wywieranych na obwód kół wynosiła co najmniej 80 % wartości wymaganej dla danej...

...braking system, the service braking system shall be protected to ensure that the sum of the
braking
forces exerted at the periphery of the wheels shall be at least 80 percent of the value pres
Jeśli wyposażenie pomocnicze jest zasilane w energię z układu hamulcowego roboczego, układ hamulcowy roboczy musi być zabezpieczony w taki sposób, aby sprawić, by suma sił
hamowania
wywieranych na obwód kół wynosiła co najmniej 80 % wartości wymaganej dla danej przyczepy, jak określono w pkt 3.1.2.1 załącznika 4 do niniejszego regulaminu.

Where the auxiliary equipment is supplied with energy from the service braking system, the service braking system shall be protected to ensure that the sum of the
braking
forces exerted at the periphery of the wheels shall be at least 80 percent of the value prescribed for the relevant trailer as defined in paragraph 3.1.2.1 of Annex 4 to this Regulation.

...pełnego użytku z dostępnej przyczepności poprzez kontrolowaną redukcję i przywracanie siły
hamowania
, aby zapobiec blokowaniu i niekontrolowanemu poślizgowi zestawów kołowych, co służy optyma

...to make the best use of available adhesion by a controlled reduction and restoration of the
brake
force to prevent wheelsets from locking and uncontrolled sliding, thereby optimising stopping
System zabezpieczenia przed poślizgiem kół (WSP) jest systemem skonstruowanym dla zapewnienia pełnego użytku z dostępnej przyczepności poprzez kontrolowaną redukcję i przywracanie siły
hamowania
, aby zapobiec blokowaniu i niekontrolowanemu poślizgowi zestawów kołowych, co służy optymalizacji drogi hamowania.

Wheel slide protection (WSP) is a system designed to make the best use of available adhesion by a controlled reduction and restoration of the
brake
force to prevent wheelsets from locking and uncontrolled sliding, thereby optimising stopping distance.

...pełnego wykorzystania dostępnej przyczepności poprzez kontrolowaną redukcję i przywracanie siły
hamowania
, aby zapobiec blokowaniu i niekontrolowanemu poślizgowi zestawów kołowych, a tym samym ogr

...to make the best use of available adhesion by a controlled reduction and restoration of the
brake
force to prevent wheelsets from locking and uncontrolled sliding, thereby minimising the exten
System zabezpieczenia przeciwpoślizgowego kół (WSP) jest systemem zaprojektowanym w celu zapewnienia pełnego wykorzystania dostępnej przyczepności poprzez kontrolowaną redukcję i przywracanie siły
hamowania
, aby zapobiec blokowaniu i niekontrolowanemu poślizgowi zestawów kołowych, a tym samym ogranicza do minimum możliwość wydłużenia drogi hamowania i ryzyko uszkodzenia kół.

A wheel slide protection system (WSP) is a system designed to make the best use of available adhesion by a controlled reduction and restoration of the
brake
force to prevent wheelsets from locking and uncontrolled sliding, thereby minimising the extension of stopping distances and possible wheel damage.

...maksymalnej dostępnej przyczepności poprzez zmniejszenie, utrzymanie lub zwiększenie siły
hamowania
, aby zapobiec blokowaniu i niekontrolowanemu poślizgowi zestawów kołowych.

...a system designed to use the maximum available adhesion by decreasing, holding or increasing the
brake
force to prevent wheel sets from locking and uncontrolled sliding.
System zabezpieczenia przed poślizgiem kół (WSP) jest systemem zaprojektowanym w celu wykorzystania maksymalnej dostępnej przyczepności poprzez zmniejszenie, utrzymanie lub zwiększenie siły
hamowania
, aby zapobiec blokowaniu i niekontrolowanemu poślizgowi zestawów kołowych.

Wheel slide protection (WSP) is a system designed to use the maximum available adhesion by decreasing, holding or increasing the
brake
force to prevent wheel sets from locking and uncontrolled sliding.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich