Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: large
Member States shall require
large
undertakings and all public-interest entities active in the extractive industry or the logging of primary forests to prepare and make public a report on payments...

Państwa członkowskie nakazują, aby
duże
jednostki i wszystkie jednostki interesu publicznego działające w przemyśle wydobywczym lub zajmujące się wyrębem lasów pierwotnych raz do roku sporządzały i...
Member States shall require
large
undertakings and all public-interest entities active in the extractive industry or the logging of primary forests to prepare and make public a report on payments made to governments on an annual basis.

Państwa członkowskie nakazują, aby
duże
jednostki i wszystkie jednostki interesu publicznego działające w przemyśle wydobywczym lub zajmujące się wyrębem lasów pierwotnych raz do roku sporządzały i ogłaszały sprawozdania dotyczące płatności na rzecz administracji rządowych.

In the notes to the financial statements, medium-sized and
large
undertakings and public-interest entities shall, in addition to the information required under Article 16 and any other provisions of...

W informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego średnie i
duże
jednostki oraz jednostki interesu publicznego ujawniają – oprócz informacji wymaganych zgodnie z art. 16 oraz wszelkimi innymi...
In the notes to the financial statements, medium-sized and
large
undertakings and public-interest entities shall, in addition to the information required under Article 16 and any other provisions of this Directive, disclose information in respect of the following matters:

W informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego średnie i
duże
jednostki oraz jednostki interesu publicznego ujawniają – oprócz informacji wymaganych zgodnie z art. 16 oraz wszelkimi innymi przepisami niniejszej dyrektywy – następujące informacje:

In the notes to the financial statements,
large
undertakings and public-interest entities shall, in addition to the information required under Articles 16 and 17 and any other provisions of this...

W informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego
duże
jednostki i jednostki interesu publicznego ujawniają – oprócz informacji wymaganych na mocy art. 16 i 17 oraz wszelkich innych przepisów...
In the notes to the financial statements,
large
undertakings and public-interest entities shall, in addition to the information required under Articles 16 and 17 and any other provisions of this Directive, disclose information in respect of the following matters:

W informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego
duże
jednostki i jednostki interesu publicznego ujawniają – oprócz informacji wymaganych na mocy art. 16 i 17 oraz wszelkich innych przepisów niniejszej dyrektywy – następujące informacje:

In order to provide for enhanced transparency of payments made to governments,
large
undertakings and public-interest entities which are active in the extractive industry or logging of primary...

W celu zapewnienia większej przejrzystości płatności na rzecz administracji rządowej
duże
jednostki oraz jednostki interesu publicznego działające w przemyśle wydobywczym lub zajmujące się wyrębem...
In order to provide for enhanced transparency of payments made to governments,
large
undertakings and public-interest entities which are active in the extractive industry or logging of primary forests [9] should disclose material payments made to governments in the countries in which they operate in a separate report, on an annual basis.

W celu zapewnienia większej przejrzystości płatności na rzecz administracji rządowej
duże
jednostki oraz jednostki interesu publicznego działające w przemyśle wydobywczym lub zajmujące się wyrębem lasów pierwotnych [9] powinny w odrębnym sprawozdaniu ujawniać, corocznie istotne płatności na rzecz administracji rządowej dokonywane w krajach, w których prowadzą one działalność.

Additional disclosures for
large
undertakings and public-interest entities

Dodatkowe informacje wymagane w przypadku
dużych
jednostek i jednostek interesu publicznego
Additional disclosures for
large
undertakings and public-interest entities

Dodatkowe informacje wymagane w przypadku
dużych
jednostek i jednostek interesu publicznego

Additional disclosures for medium-sized and
large
undertakings and public-interest entities

Dodatkowe informacje wymagane w przypadku średnich i
dużych
jednostek oraz jednostek interesu publicznego
Additional disclosures for medium-sized and
large
undertakings and public-interest entities

Dodatkowe informacje wymagane w przypadku średnich i
dużych
jednostek oraz jednostek interesu publicznego

In order to ensure that the fine has a sufficient deterrent effect on
large
undertakings and take account of the fact that large undertakings have legal and economic knowledge and infrastructures...

W celu zapewnienia, że grzywna wywarła należyty efekt odstraszający na
dużych
przedsiębiorstwach oraz biorąc pod uwagę fakt, że duże przedsiębiorstwa dysponują prawną i ekonomiczną wiedzą i...
In order to ensure that the fine has a sufficient deterrent effect on
large
undertakings and take account of the fact that large undertakings have legal and economic knowledge and infrastructures which enable them more easily to recognise that their conduct constitutes an infringement, and to be aware of the consequences stemming from that conduct under competition law, the starting amount for Hoechst should be further adjusted.

W celu zapewnienia, że grzywna wywarła należyty efekt odstraszający na
dużych
przedsiębiorstwach oraz biorąc pod uwagę fakt, że duże przedsiębiorstwa dysponują prawną i ekonomiczną wiedzą i infrastrukturą, które pozwalają im łatwiej rozpoznawać, że ich postępowanie stanowi naruszenie przepisów oraz być świadomym wynikających z prawa konkurencji konsekwencji takiego postępowania, początkowa wysokość grzywny w przypadku Hoechsta powinna zostać skorygowana.

...often carry out the same types of activities, the Commission did not conclude that granting aid to
large
undertakings in the agri-foods sector carried the risk of distorting competition and opened...

...sektora rolnictwa często prowadzą ten sam typ działalności, Komisja nie stwierdziła, żeby pomoc
dużym
przedsiębiorstwom z sektora rolno-spożywczego niosła ze sobą ryzyko zniekształcenia konkurencj
Firstly, France reiterates the observation it made in its reply of 26 October 2007, which is that, although processing undertakings in the fisheries or agricultural sector often carry out the same types of activities, the Commission did not conclude that granting aid to
large
undertakings in the agri-foods sector carried the risk of distorting competition and opened up the possibility for Member States to grant them State aid.

W pierwszej kolejności Francja ponawia uwagę sformułowaną w swojej odpowiedzi z dnia 26 października 2007 r., że w sytuacji gdy zakłady przetwórcze sektora rybołówstwa czy sektora rolnictwa często prowadzą ten sam typ działalności, Komisja nie stwierdziła, żeby pomoc
dużym
przedsiębiorstwom z sektora rolno-spożywczego niosła ze sobą ryzyko zniekształcenia konkurencji, i stworzyła państwom członkowskim możliwość przyznania im pomocy państwa.

...expenditure of EUR 100 million could receive, applying the standard aid ceiling in force for
large
undertakings in the approved regional aid map on the date the aid is to be granted;

...w wysokości 100 mln EUR przy zastosowaniu standardowych pułapów pomocy obowiązujących dla
dużych
przedsiębiorstw w zatwierdzonej mapie pomocy regionalnej w dniu przyznania pomocy;
regional aid awarded in favour of large investment projects on the basis of existing aid schemes if the total amount of aid from all sources exceeds 75 % of the maximum amount of aid an investment with eligible expenditure of EUR 100 million could receive, applying the standard aid ceiling in force for
large
undertakings in the approved regional aid map on the date the aid is to be granted;

pomoc regionalna przyznana na rzecz dużych projektów inwestycyjnych na podstawie istniejących programów pomocy, jeśli całkowita kwota pomocy ze wszystkich źródeł przekracza 75 % maksymalnej kwoty pomocy, jaką można przeznaczyć na inwestycję o wydatkach kwalifikowanych w wysokości 100 mln EUR przy zastosowaniu standardowych pułapów pomocy obowiązujących dla
dużych
przedsiębiorstw w zatwierdzonej mapie pomocy regionalnej w dniu przyznania pomocy;

...do not contest this analysis as they state that ‘the call for projects No 2 would be addressed to
large
undertakings in the marine products processing and marketing sector, that is to undertakings...

...tej analizy, ponieważ wskazują one, że „drugi przetarg na opracowanie projektu był skierowany do
dużych
przedsiębiorstw sektora przetwórstwa i obrotu produktami rybołówstwa, to
znaczy
do przedsiębi
The French authorities do not contest this analysis as they state that ‘the call for projects No 2 would be addressed to
large
undertakings in the marine products processing and marketing sector, that is to undertakings with more than 750 employees and a turnover of more than 200 million euro, as such undertakings are excluded from the EFF, as is the case for undertakings processing agricultural products.

Władze francuskie nie kwestionują tej analizy, ponieważ wskazują one, że „drugi przetarg na opracowanie projektu był skierowany do
dużych
przedsiębiorstw sektora przetwórstwa i obrotu produktami rybołówstwa, to
znaczy
do przedsiębiorstw zatrudniających ponad 750 pracowników bądź do tych, w których obrót wynosi ponad 200 mln EUR, jako że te przedsiębiorstwa nie są objęte wsparciem z EFR, jak w przypadku zakładów przetwórstwa produktów rolnych.

...the aid intensities is that the aid intensity for technical feasibility studies carried out by
large
undertakings in the context of pre-competitive research (for large undertakings) may amount to

...pomocy polega na tym, że intensywność pomocy na studia wykonalności technicznej sporządzane przez
duże
przedsiębiorstwa w kontekście badań przedkonkurencyjnych (w przypadku dużych przedsiębiorstw)...
The difference between the aid intensities is that the aid intensity for technical feasibility studies carried out by
large
undertakings in the context of pre-competitive research (for large undertakings) may amount to 55 % under the ‘Omstilling og nyskapning’ scheme while the corresponding aid intensity under the ‘OFU/IFU’ scheme is only 50 %.

Różnica pomiędzy tymi wartościami intensywności pomocy polega na tym, że intensywność pomocy na studia wykonalności technicznej sporządzane przez
duże
przedsiębiorstwa w kontekście badań przedkonkurencyjnych (w przypadku dużych przedsiębiorstw) może wynosić 55 % w ramach programu „Omstilling og nyskapning”, podczas gdy odpowiednia intensywność pomocy w ramach programu „OFU/IFU” wynosi jedynie 50 %.

...Guidelines refer to two different aid intensities for technical preparatory studies carried out by
large
undertakings in the context of pre-competitive research, namely 50 % and 55 % [54], the...

...intensywności pomocy w odniesieniu do przygotowawczych opracowań technicznych sporządzanych przez
duże
przedsiębiorstwa w kontekście badań przedkonkurencyjnych, mianowicie 50 % i 55 % [54],...
While the table on aid intensities in the Internal EEA Guidelines refer to two different aid intensities for technical preparatory studies carried out by
large
undertakings in the context of pre-competitive research, namely 50 % and 55 % [54], the State Aid Guidelines explicitly provide that the combination of bonuses may not result in an aid intensity exceeding 50 % for pre-competitive research [55].

Podczas gdy w tabeli dotyczącej intensywności pomocy zamieszczonej w wewnętrznych wytycznych EOG podano dwa różne poziomy intensywności pomocy w odniesieniu do przygotowawczych opracowań technicznych sporządzanych przez
duże
przedsiębiorstwa w kontekście badań przedkonkurencyjnych, mianowicie 50 % i 55 % [54], wytyczne w sprawie pomocy państwa wyraźnie przewidują, że łączenie dodatków nie może prowadzić do tego, aby intensywność pomocy przekraczała 50 % w przypadku badań przedkonkurencyjnych [55].

Member States should not be obliged to define separate categories for medium-sized and
large
undertakings in their national legislation if medium-sized undertakings are subject to the same...

Państwa członkowskie nie powinny mieć obowiązku definiowania odrębnych kategorii średnich i
dużych
jednostek w swoich przepisach krajowych, jeżeli średnie jednostki podlegają tym samym wymogom, co...
Member States should not be obliged to define separate categories for medium-sized and
large
undertakings in their national legislation if medium-sized undertakings are subject to the same requirements as large undertakings.

Państwa członkowskie nie powinny mieć obowiązku definiowania odrębnych kategorii średnich i
dużych
jednostek w swoich przepisach krajowych, jeżeli średnie jednostki podlegają tym samym wymogom, co duże jednostki.

Rolandwerft belongs to the Hegemann group. It is a
large
undertaking that does not rank as a small or medium-sized enterprise under the Commission Recommendation concerning the definition of micro,...

Należy ona do grupy Hegemann i jest
dużym
przedsiębiorstwem, które zgodnie z zaleceniem Komisji dotyczącym definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw nie jest ani...
Rolandwerft belongs to the Hegemann group. It is a
large
undertaking that does not rank as a small or medium-sized enterprise under the Commission Recommendation concerning the definition of micro, small and medium-sized enterprises.

Należy ona do grupy Hegemann i jest
dużym
przedsiębiorstwem, które zgodnie z zaleceniem Komisji dotyczącym definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw nie jest ani przedsiębiorstwem małym, ani średnim.

...years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the European CO2 Emission Trading System and the first five

...pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw nieobjętych europejskim systemem handlu uprawnieniami do emisji CO2 oraz...
identifying operating benefits/costs: eligible costs must be calculated net of any operating benefits and operating costs related to the extra investment for energy saving and arising during the first three years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the European CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of large undertakings that are part of the European CO2 Emission Trading System.

określenie korzyści/kosztów operacyjnych: koszty kwalifikowalne pomniejsza się o wszelkie korzyści i koszty operacyjne związane z dodatkowymi inwestycjami w zakresie oszczędzania energii i pojawiające się w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw nieobjętych europejskim systemem handlu uprawnieniami do emisji CO2 oraz pierwszych pięciu lat w przypadku dużych przedsiębiorstw objętych tym systemem.

...years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years

...trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, w ciągu pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorców nieuczestniczących we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO
 eligible costs are calculated net of any operating benefits and operating costs related to the extra investment for energy saving and arising during the first three years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of large undertakings that are part of the EU CO2 Emission Trading System.

 koszty kwalifikowalne pomniejsza się o wszelkie koszty i korzyści operacyjne związane z dodatkowymi inwestycjami mającymi na celu oszczędność energii, pojawiające się w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, w ciągu pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorców nieuczestniczących we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2 i w ciągu pierwszych pięciu lat w przypadku dużych przedsiębiorców uczestniczących we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2.

...years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years

...trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, w ciągu pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw nieuczestniczących w unijnym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2 i w
 eligible costs are calculated net of any operating benefits and operating costs related to the extra investment for energy saving and arising during the first three years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of large undertakings that are part of the EU CO2 Emission Trading System.

 koszty kwalifikowalne pomniejsza się o wszelkie korzyści operacyjne i koszty operacyjne związane z dodatkowymi inwestycjami mającymi na celu oszczędność energii, pojawiające się w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, w ciągu pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw nieuczestniczących w unijnym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2 i w ciągu pierwszych pięciu lat w przypadku dużych przedsiębiorstw uczestniczących w unijnym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2.

...years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years

...pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw nieobjętych unijnym systemem handlu uprawnieniami do emisji CO2 oraz...
The eligible costs shall be calculated net of any operating benefits and costs related to the extra investment for energy saving and arising during the first three years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of
large
undertakings that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of large undertakings that are part of the EU CO2 Emission Trading System.

Koszty kwalifikowalne pomniejsza się o wszelkie korzyści i koszty operacyjne związane z dodatkowymi inwestycjami w zakresie oszczędzania energii i powstałe w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, pierwszych czterech lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw nieobjętych unijnym systemem handlu uprawnieniami do emisji CO2 oraz pierwszych pięciu lat w przypadku dużych przedsiębiorstw objętych tym systemem.

...are not part of the European CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of
large
undertakings that are part of the European CO2 Emission Trading System.

...europejskim systemem handlu uprawnieniami do emisji CO2 oraz pierwszych pięciu lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw objętych tym systemem.
identifying operating benefits/costs: eligible costs must be calculated net of any operating benefits and operating costs related to the extra investment for energy saving and arising during the first three years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of large undertakings that are not part of the European CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of
large
undertakings that are part of the European CO2 Emission Trading System.

określenie korzyści/kosztów operacyjnych: koszty kwalifikowalne pomniejsza się o wszelkie korzyści i koszty operacyjne związane z dodatkowymi inwestycjami w zakresie oszczędzania energii i pojawiające się w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, pierwszych czterech lat w przypadku dużych przedsiębiorstw nieobjętych europejskim systemem handlu uprawnieniami do emisji CO2 oraz pierwszych pięciu lat w przypadku
dużych
przedsiębiorstw objętych tym systemem.

...that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of
large
undertakings that are part of the EU CO2 Emission Trading System.

...systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2 i w ciągu pierwszych pięciu lat w przypadku
dużych
przedsiębiorców uczestniczących we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2.
 eligible costs are calculated net of any operating benefits and operating costs related to the extra investment for energy saving and arising during the first three years of the life of this investment in the case of SMEs, the first four years in the case of large undertakings that are not part of the EU CO2 Emission Trading System and the first five years in the case of
large
undertakings that are part of the EU CO2 Emission Trading System.

 koszty kwalifikowalne pomniejsza się o wszelkie koszty i korzyści operacyjne związane z dodatkowymi inwestycjami mającymi na celu oszczędność energii, pojawiające się w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji inwestycji w przypadku MŚP, w ciągu pierwszych czterech lat w przypadku dużych przedsiębiorców nieuczestniczących we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2 i w ciągu pierwszych pięciu lat w przypadku
dużych
przedsiębiorców uczestniczących we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji CO2.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich