Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: flying
A ship not
flying
the Icelandic flag could still have access to the tonnage tax as long as it is registered in the IIS.

Statek
pod
banderą inną niż islandzka również może być uprawniony do skorzystania z podatku tonażowego, o ile jest zarejestrowany w IIS.
A ship not
flying
the Icelandic flag could still have access to the tonnage tax as long as it is registered in the IIS.

Statek
pod
banderą inną niż islandzka również może być uprawniony do skorzystania z podatku tonażowego, o ile jest zarejestrowany w IIS.

flying
the aircraft to a location where maintenance or airworthiness review are to be performed, or to a place of storage;

przelot
statków powietrznych do miejsca obsługi technicznej lub przeprowadzenia oceny zdatności do lotu, lub do miejsca przechowywania;
flying
the aircraft to a location where maintenance or airworthiness review are to be performed, or to a place of storage;

przelot
statków powietrznych do miejsca obsługi technicznej lub przeprowadzenia oceny zdatności do lotu, lub do miejsca przechowywania;

flying
the aircraft to a location where maintenance or airworthiness review are to be performed, or to a place of storage;

przelot
statków powietrznych do miejsca obsługi technicznej lub przeprowadzenia oceny zdatności do lotu, lub do miejsca przechowywania;
flying
the aircraft to a location where maintenance or airworthiness review are to be performed, or to a place of storage;

przelot
statków powietrznych do miejsca obsługi technicznej lub przeprowadzenia oceny zdatności do lotu, lub do miejsca przechowywania;

flying
the aircraft to a location where maintenance or airworthiness review are to be performed, or to a place of storage;

przelot
statków powietrznych do miejsca obsługi technicznej lub przeprowadzenia oceny zdatności do lotu, lub do miejsca przechowywania;
flying
the aircraft to a location where maintenance or airworthiness review are to be performed, or to a place of storage;

przelot
statków powietrznych do miejsca obsługi technicznej lub przeprowadzenia oceny zdatności do lotu, lub do miejsca przechowywania;

flying
the aircraft for Authority acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez właściwy organ;
flying
the aircraft for Authority acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez właściwy organ;

flying
the aircraft for Authority acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez właściwy organ;
flying
the aircraft for Authority acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez właściwy organ;

flying
the aircraft for Authority acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez właściwy organ;
flying
the aircraft for Authority acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez właściwy organ;

flying
the aircraft for customer acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez klienta;
flying
the aircraft for customer acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez klienta;

flying
the aircraft for customer acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez klienta;
flying
the aircraft for customer acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez klienta;

flying
the aircraft for customer acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez klienta;
flying
the aircraft for customer acceptance;

przelot
statków powietrznych w celu ich zatwierdzenia przez klienta;

the conditions and restrictions put on the flight crew to
fly
the aircraft;

warunki lub ograniczenia odnoszące się do załogi mającej prowadzić statek powietrzny;
the conditions and restrictions put on the flight crew to
fly
the aircraft;

warunki lub ograniczenia odnoszące się do załogi mającej prowadzić statek powietrzny;

the conditions and restrictions put on the flight crew to
fly
the aircraft;

warunki lub ograniczenia odnoszące się do załogi mającej prowadzić statek powietrzny;
the conditions and restrictions put on the flight crew to
fly
the aircraft;

warunki lub ograniczenia odnoszące się do załogi mającej prowadzić statek powietrzny;

...route, Adriatica operated in competition with Greek shipowners whose ships
fly
the Cypriot or Maltese flags and an Italian operator under the Italian flag.

...trasie „Brindisi/Corfù/Igoumenitsa/Patrasso”, Adriatica podlegała konkurencji armatorów greckich,
pływających pod
banderą cypryjską lub maltańską oraz jednego przewoźnika krajowego
pływającego
pod...
On the Brindisi/Corfu/Igoumenitsa/Patras route, Adriatica operated in competition with Greek shipowners whose ships
fly
the Cypriot or Maltese flags and an Italian operator under the Italian flag.

W ramach połączenia na trasie „Brindisi/Corfù/Igoumenitsa/Patrasso”, Adriatica podlegała konkurencji armatorów greckich,
pływających pod
banderą cypryjską lub maltańską oraz jednego przewoźnika krajowego
pływającego
pod banderą włoską.

...the same aerodrome/landing site and always remaining in sight of that aerodrome/landing site, to
fly
the intended route and thereafter for at least 10 minutes at normal cruising altitude;

wykonywanych w dzień – na start i lądowanie na tym samym lotnisku/miejscu operacji lotniczej i pozostawanie przez cały czas w zasięgu wzrokowym lotniska/lądowiska, na pokonanie zamierzonej trasy i...
by day, taking-off and landing at the same aerodrome/landing site and always remaining in sight of that aerodrome/landing site, to
fly
the intended route and thereafter for at least 10 minutes at normal cruising altitude;

wykonywanych w dzień – na start i lądowanie na tym samym lotnisku/miejscu operacji lotniczej i pozostawanie przez cały czas w zasięgu wzrokowym lotniska/lądowiska, na pokonanie zamierzonej trasy i dalej na lot przez co najmniej 10 minut na normalnej wysokości bezwzględnej przelotu;

The Commission finds that the proposed recapitalisation of AZ
Fly
, the new designation of Alitalia and Fintecna's proposed investment in AZ Servizi in accordance with the precise procedures notified...

Komisja stwierdza, że proponowana rekapitalizacja AZ Fly, czyli Alitalii
pod
nową nazwą, oraz planowana inwestycja Fintecna w AZ Servizi, zgodnie z dokładnie opisanym przez władze włoskie trybem,...
The Commission finds that the proposed recapitalisation of AZ
Fly
, the new designation of Alitalia and Fintecna's proposed investment in AZ Servizi in accordance with the precise procedures notified by the Italian authorities and analysed in this decision do not constitute State aid.

Komisja stwierdza, że proponowana rekapitalizacja AZ Fly, czyli Alitalii
pod
nową nazwą, oraz planowana inwestycja Fintecna w AZ Servizi, zgodnie z dokładnie opisanym przez władze włoskie trybem, poddane analizie w niniejszej decyzji, nie stanowią pomocy państwa.

Vessels engaged in these duties shall
fly
the inspection pennant as to be clearly visible at all times.

Statki wypełniające tego rodzaju obowiązki wywieszają chorągiewkę inspekcyjną w taki sposób aby była ona dobrze widoczna przez cały czas.
Vessels engaged in these duties shall
fly
the inspection pennant as to be clearly visible at all times.

Statki wypełniające tego rodzaju obowiązki wywieszają chorągiewkę inspekcyjną w taki sposób aby była ona dobrze widoczna przez cały czas.

...shall be replaced — for fisheries products obtained from catches made by fishing vessels
flying
the Faroese flag — by the Faroese catch certificate based on the Faroese system of sales note

...– w odniesieniu do produktów rybołówstwa pochodzących z połowów dokonanych przez statki rybackie
pływające pod
banderą Wysp Owczych – przez farerskie świadectwo połowowe bazujące na farerskim syste
In accordance with Article 12(4) of Regulation (EC) No 1005/2008, the catch certificate provided for in Article 12 and Annex II to that Regulation shall be replaced — for fisheries products obtained from catches made by fishing vessels
flying
the Faroese flag — by the Faroese catch certificate based on the Faroese system of sales notes and logbooks which is a traceability system under the control of the Faroese authorities ensuring the same level of control by authorities as required under the EU catch certification scheme.

Zgodnie z art. 12 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1005/2008 świadectwo połowowe przewidziane w art. 12 i załączniku II do tego rozporządzenia zostaje zastąpione – w odniesieniu do produktów rybołówstwa pochodzących z połowów dokonanych przez statki rybackie
pływające pod
banderą Wysp Owczych – przez farerskie świadectwo połowowe bazujące na farerskim systemie not sprzedażowych i dzienników połowowych, czyli systemie identyfikowalności, nad którym nadzór sprawują władze Wysp Owczych, zapewniającym taki sam poziom kontroli przez właściwe organy, jakiego wymaga unijny system świadectw połowowych.

A specific technique for
flying
the final-approach segment of a non-precision instrument approach procedure as a continuous descent, without level-off, from an altitude/height at or above the Final...

Szczególna technika wykonywania segmentu podejścia końcowego w procedurze podejścia nieprecyzyjnego według wskazań przyrządów polegająca na nieprzerwanym zniżaniu, bez przechodzenia do lotu...
A specific technique for
flying
the final-approach segment of a non-precision instrument approach procedure as a continuous descent, without level-off, from an altitude/height at or above the Final Approach Fix altitude / height to a point approximately 15 m (50 feet) above the landing runway threshold or the point where the flare manoeuvre should begin for the type of aeroplane flown.

Szczególna technika wykonywania segmentu podejścia końcowego w procedurze podejścia nieprecyzyjnego według wskazań przyrządów polegająca na nieprzerwanym zniżaniu, bez przechodzenia do lotu poziomego, od wysokości równej punktowi podejścia końcowego lub wyższej do punktu na wysokości około 15 m (50 stóp) nad progiem drogi startowej wykorzystywanej do lądowanie lub punktu, w którym powinien zostać rozpoczęty manewr wyrównania dla typu użytkowanego samolotu;

...final approach (CDFA)’ means a technique, consistent with stabilised approach procedures, for
flying
the final-approach segment of a non-precision instrument approach procedure as a continuous d

„Podejście końcowe ze stałym zniżaniem (Continuous Descent Final Approach, CDFA)” oznacza zgodną z procedurami podejścia ustabilizowanego technikę wykonywania segmentu podejścia końcowego w...
‘continuous descent final approach (CDFA)’ means a technique, consistent with stabilised approach procedures, for
flying
the final-approach segment of a non-precision instrument approach procedure as a continuous descent, without level-off, from an altitude/height at or above the final approach fix altitude/height to a point approximately 15 m (50 ft) above the landing runway threshold or the point where the flare manoeuvre shall begin for the type of aircraft flown;

„Podejście końcowe ze stałym zniżaniem (Continuous Descent Final Approach, CDFA)” oznacza zgodną z procedurami podejścia ustabilizowanego technikę wykonywania segmentu podejścia końcowego w procedurze podejścia nieprecyzyjnego według wskazań przyrządów polegającą na nieprzerwanym zniżaniu, bez przechodzenia do lotu poziomego, od wysokości bezwzględnej/względnej równej punktowi podejścia końcowego lub wyższej do punktu znajdującego się około 15 m (50 stóp) nad progiem drogi startowej wykorzystywanej do lądowania lub punktu, w którym powinien zostać rozpoczęty manewr wyrównania dla typu użytkowanego samolotu.

...to decrease the reference level for the total fishing capacity of the Community fishing vessels
flying
the Dutch flag by 15540 GT and 39258 kW.

...o obniżenie poziomu odniesienia dla całkowitej zdolności połowowej wspólnotowych statków rybackich
pływających pod
banderą Niderlandów o 15540 GT i 39258 kW.
On 26 September 2006, the Netherlands informed the Commission that a number of vessels, whose capacity is currently included in the reference level for that Member State, are exclusively used for aquaculture and requested the Commission to decrease the reference level for the total fishing capacity of the Community fishing vessels
flying
the Dutch flag by 15540 GT and 39258 kW.

Dnia 26 września 2006 r. Niderlandy poinformowały Komisję, że szereg statków, których zdolność połowowa jest obecnie uwzględniona w poziomie odniesienia dla tego państwa członkowskiego, wykorzystuje się wyłącznie w akwakulturze i zwróciły się do Komisji o obniżenie poziomu odniesienia dla całkowitej zdolności połowowej wspólnotowych statków rybackich
pływających pod
banderą Niderlandów o 15540 GT i 39258 kW.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich