Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: aviation
...market for air carriers of both parties until such time as a uniform European-Mediterranean
Aviation
Treaty is concluded between the EU and its Member States of the one part, and the State of

...obydwu stron do czasu zawarcia jednolitej euro-śródziemnomorskiej umowy dotyczącej usług
lotniczych
między Unią Europejską i jej państwami członkowskimi z jednej strony a Państwem Izrael z
The Commission notes that the Czech Republic had the legal right to initiate negotiations with the State of Israel for extension of rights for access to the transportation market for air carriers of both parties until such time as a uniform European-Mediterranean
Aviation
Treaty is concluded between the EU and its Member States of the one part, and the State of Israel of the other part.

Komisja zauważa, że Republika Czeska miała prawo rozpocząć z Państwem Izrael negocjacje w sprawie rozszerzenia praw dostępu do rynku transportu dla przewoźników lotniczych obydwu stron do czasu zawarcia jednolitej euro-śródziemnomorskiej umowy dotyczącej usług
lotniczych
między Unią Europejską i jej państwami członkowskimi z jednej strony a Państwem Izrael z drugiej strony.

...or reduction of emissions of greenhouse gases not controlled by the Montreal Protocol from
aviation
, working through the International Civil Aviation Organisation (ICAO).

...rozwiniętych dążenia do ograniczenia lub zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych pochodzących z
lotnictwa
, które nie są kontrolowane protokołem montrealskim, w drodze współpracy z Organizacją Międ
The Kyoto Protocol to the UNFCCC, which was approved on behalf of the European Community by Council Decision 2002/358/EC [7], requires developed countries to pursue the limitation or reduction of emissions of greenhouse gases not controlled by the Montreal Protocol from
aviation
, working through the International Civil Aviation Organisation (ICAO).

Protokół z Kioto do konwencji UNFCCC, który został zatwierdzony w imieniu Wspólnoty decyzją Rady 2002/358/WE [7], wymaga od krajów rozwiniętych dążenia do ograniczenia lub zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych pochodzących z
lotnictwa
, które nie są kontrolowane protokołem montrealskim, w drodze współpracy z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO).

in the field of
aviation
, work towards a technical solution to ensure the necessary communication in order to guarantee the appropriate level of air safety in the South Eastern Mediterranean region,

W dziedzinie
lotnictwa
– prace nad opracowaniem rozwiązań technicznych zapewniających konieczną łączność, która pozwoli zagwarantować odpowiedni poziom bezpieczeństwa lotniczego w...
in the field of
aviation
, work towards a technical solution to ensure the necessary communication in order to guarantee the appropriate level of air safety in the South Eastern Mediterranean region,

W dziedzinie
lotnictwa
– prace nad opracowaniem rozwiązań technicznych zapewniających konieczną łączność, która pozwoli zagwarantować odpowiedni poziom bezpieczeństwa lotniczego w południowo-wschodniej części basenu Morza Śródziemnego.

...on the harmonization of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

...1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).
Established by Article 12 of Council Regulation (EEC) No 3922/91 of 16 December 1991 on the harmonization of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

Ustanowiony na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).

...on the harmonization of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

...1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).
Established by Article 12 of Council Regulation (EEC) No 3922/91 of 16 December 1991 on the harmonization of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

Ustanowiony na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).

...on the harmonisation of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

...1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).
Established by Article 12 of Council Regulation (EEC) No 3922/91 of 16 December 1991 on the harmonisation of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

Ustanowiony na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).

...on the harmonisation of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

...1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).
Established by Article 12 of Council Regulation (EEC) No 3922/91 of 16 December 1991 on the harmonisation of technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
(OJ L 373, 31.12.1991, p. 4).

Ustanowiony na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).

...harmonization of the technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
, OJ L 373, 31.12.1991, p. 4.

...1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego, Dz.U. L 373 z 31.12.1991, s. 4.
Regulation (EEC) No 3922/1991 of 16 December 1991 on the harmonization of the technical requirements and administrative procedures in the field of civil
aviation
, OJ L 373, 31.12.1991, p. 4.

Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego, Dz.U. L 373 z 31.12.1991, s. 4.

...Hague, 1970, and the Convention for the suppression of unlawful acts against the safety of civil
aviation
, Montreal, 1971, this Regulation should also cover security measures that apply on board an

...1970 r.) oraz Konwencji o zwalczaniu bezprawnych czynów skierowanych przeciwko bezpieczeństwu
lotnictwa
cywilnego (Montreal, 1971 r.) niniejsze rozporządzenie powinno również obejmować środki
oc
Without prejudice to the Convention on offences and certain other acts committed on board aircraft, Tokyo, 1963, the Convention for the suppression of unlawful seizure of aircraft, The Hague, 1970, and the Convention for the suppression of unlawful acts against the safety of civil
aviation
, Montreal, 1971, this Regulation should also cover security measures that apply on board an aircraft, or during a flight, of Community air carriers.

Bez uszczerbku dla Konwencji w sprawie przestępstw i niektórych innych czynów popełnionych na pokładzie statków powietrznych (Tokio, 1963 r.), Konwencji o zwalczaniu bezprawnego zawładnięcia statkami powietrznymi (Haga, 1970 r.) oraz Konwencji o zwalczaniu bezprawnych czynów skierowanych przeciwko bezpieczeństwu
lotnictwa
cywilnego (Montreal, 1971 r.) niniejsze rozporządzenie powinno również obejmować środki
ochrony
, które mają zastosowanie na pokładzie statków powietrznych należących do wspólnotowych przewoźników lotniczych lub w czasie wykonywanego przez nich lotu.

In order to support a total system approach for safety regulation in the field of civil
aviation
, the execution of these requirements needs to be overseen in the same manner as air navigation service...

W celu wsparcia całościowego podejścia systemowego do regulacji kwestii bezpieczeństwa w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego realizacja tych wymogów musi być nadzorowana w taki sam sposób, w jaki...
In order to support a total system approach for safety regulation in the field of civil
aviation
, the execution of these requirements needs to be overseen in the same manner as air navigation service providers are overseen.

W celu wsparcia całościowego podejścia systemowego do regulacji kwestii bezpieczeństwa w dziedzinie
lotnictwa
cywilnego realizacja tych wymogów musi być nadzorowana w taki sam sposób, w jaki nadzoruje się instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej.

Besides handling civil
aviation
, the airport also serves as a base for the Finnish Air Force.

Poza obsługą
lotnictwa
cywilnego, port lotniczy służy również jako baza fińskich sił powietrznych.
Besides handling civil
aviation
, the airport also serves as a base for the Finnish Air Force.

Poza obsługą
lotnictwa
cywilnego, port lotniczy służy również jako baza fińskich sił powietrznych.

‘pilot-in-command’ means the pilot designated by the operator, or in the case of general
aviation
, the owner, as being in command and charged with the safe conduct of a flight;

„pilot dowódca” oznacza pilota wyznaczonego przez użytkownika lub w przypadku
lotnictwa
ogólnego przeznaczenia właściciela statku powietrznego do pełnienia obowiązków dowódcy i ponoszenia...
‘pilot-in-command’ means the pilot designated by the operator, or in the case of general
aviation
, the owner, as being in command and charged with the safe conduct of a flight;

„pilot dowódca” oznacza pilota wyznaczonego przez użytkownika lub w przypadku
lotnictwa
ogólnego przeznaczenia właściciela statku powietrznego do pełnienia obowiązków dowódcy i ponoszenia odpowiedzialności za bezpieczne wykonanie lotu;

In the case of Jordan
Aviation
the SAFA reports point to significant deficiencies in the management of airworthiness and operations of the aircraft of type Boeing B-767.

W przypadku Jordan
Aviation
sprawozdania SAFA wskazują na poważne uchybienia w zakresie zarządzania zdatnością do lotu oraz w zakresie eksploatacji statków powietrznych typu Boeing B-767.
In the case of Jordan
Aviation
the SAFA reports point to significant deficiencies in the management of airworthiness and operations of the aircraft of type Boeing B-767.

W przypadku Jordan
Aviation
sprawozdania SAFA wskazują na poważne uchybienia w zakresie zarządzania zdatnością do lotu oraz w zakresie eksploatacji statków powietrznych typu Boeing B-767.

...to the Member States, in cooperation with competent international organisations in the field of
aviation
, the information needed to enable them to follow the progress across the Community with reg

...państwom członkowskim, we współpracy z właściwymi organizacjami międzynarodowymi w dziedzinie
lotnictwa
, informacje pozwalające państwom członkowskim śledzić postęp na terytorium Wspólnoty w zak
EASA shall monitor the prioritisation process and provide to the Member States, in cooperation with competent international organisations in the field of
aviation
, the information needed to enable them to follow the progress across the Community with regard to the prioritisation of inspections on subjects referred to in Article 2, including relevant statistical air traffic data.

EASA monitoruje proces priorytetowego traktowania i przekazuje państwom członkowskim, we współpracy z właściwymi organizacjami międzynarodowymi w dziedzinie
lotnictwa
, informacje pozwalające państwom członkowskim śledzić postęp na terytorium Wspólnoty w zakresie priorytetowego traktowania kontroli na ziemi podmiotów, o których mowa w art. 2, w tym odpowiednie dane statystyczne dotyczące ruchu lotniczego.

...the Community is not a Contracting Party to the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the Chicago Convention), all Member States are Contracting Parties to that Convention and

...nie jest umawiającą się stroną konwencji chicagowskiej z 1944 r. w sprawie międzynarodowego
lotnictwa
cywilnego („konwencja z Chicago”), lecz wszystkie państwa członkowskie są umawiającymi się
While the Community is not a Contracting Party to the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the Chicago Convention), all Member States are Contracting Parties to that Convention and members of the ICAO.

Wspólnota nie jest umawiającą się stroną konwencji chicagowskiej z 1944 r. w sprawie międzynarodowego
lotnictwa
cywilnego („konwencja z Chicago”), lecz wszystkie państwa członkowskie są umawiającymi się stronami tej konwencji i członkami ICAO.

...rights and duties of Contracting Parties under the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the Chicago Convention).

...praw i obowiązków Umawiających się Stron wynikających z Konwencji Chicagowskiej o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. (Konwencja Chicagowska).
The application of Regulation 549/2004 and of the measures referred to in the Basic Regulations of the SES shall be without prejudice to the rights and duties of Contracting Parties under the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the Chicago Convention).

Stosowanie rozporządzenia (WE) nr 549/2004 oraz środków, o których mowa w podstawowych rozporządzeniach dotyczących jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej, nie narusza praw i obowiązków Umawiających się Stron wynikających z Konwencji Chicagowskiej o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. (Konwencja Chicagowska).

...to the rights and duties of Member States under the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the Chicago Convention).

...praw i obowiązków państw członkowskich wynikających z Konwencji chicagowskiej o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. (»konwencja chicagowska«).
The application of this Regulation and of the measures referred to in Article 3 shall be without prejudice to the rights and duties of Member States under the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the Chicago Convention).

Stosowanie niniejszego rozporządzenia oraz środków, o których mowa w art. 3, nie narusza praw i obowiązków państw członkowskich wynikających z Konwencji chicagowskiej o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. (»konwencja chicagowska«).

...Route Charges System and Article 15 of the 1944 ICAO Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the ‘Chicago Convention’).

...organizacji Eurocontrol oraz z art. 15 konwencji chicagowskiej ICAO z 1944 r. o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym („konwencja chicagowska”).
The common charging scheme should be consistent with the Eurocontrol Route Charges System and Article 15 of the 1944 ICAO Chicago Convention on International Civil
Aviation
(the ‘Chicago Convention’).

Wspólny system opłat powinien być zgodny z systemem opłat trasowych organizacji Eurocontrol oraz z art. 15 konwencji chicagowskiej ICAO z 1944 r. o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym („konwencja chicagowska”).

...visual flight rules as defined in Annex 2 to the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(‘the Chicago Convention’);

...lotów z widocznością, określonymi w załączniku 2 do Konwencji chicagowskiej o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. („konwencja chicagowska”);
‘flights operated under visual flight rules’ means any flights operated under visual flight rules as defined in Annex 2 to the 1944 Chicago Convention on International Civil
Aviation
(‘the Chicago Convention’);

„loty wykonywane zgodnie z przepisami wykonywania lotów z widocznością” oznaczają loty wykonywane zgodnie z przepisami wykonywania lotów z widocznością, określonymi w załączniku 2 do Konwencji chicagowskiej o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. („konwencja chicagowska”);

...to the rights and duties of Member States under the 1944 Chicago Convention on international civil
aviation
(the Chicago Convention);

...uszczerbku dla praw i obowiązków państw członkowskich wynikających z Konwencji o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. (Konwencji chicagowskiej);
in airspace under their responsibility within other ICAO regions, on condition that they inform the Commission and the other Member States accordingly, and without prejudice to the rights and duties of Member States under the 1944 Chicago Convention on international civil
aviation
(the Chicago Convention);

w odniesieniu do przestrzeni powietrznej pozostającej w ich kompetencjach w ramach regionów ICAO, pod warunkiem że poinformują o tym Komisję i pozostałe państwa członkowskie, oraz bez uszczerbku dla praw i obowiązków państw członkowskich wynikających z Konwencji o międzynarodowym
lotnictwie
cywilnym z 1944 r. (Konwencji chicagowskiej);

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich