Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: accidence
Provisions by operators and owners for prevention of major
accidents
pursuant to Article 19

Przepisy dotyczące operatorów i właścicieli w odniesieniu do zapobiegania poważnym
awariom
na podstawie art. 19
Provisions by operators and owners for prevention of major
accidents
pursuant to Article 19

Przepisy dotyczące operatorów i właścicieli w odniesieniu do zapobiegania poważnym
awariom
na podstawie art. 19

...establishments where the siting or developments may increase the risk or consequences of a major
accident
pursuant to Article 13.

...inwestycjami w pobliżu zakładów, gdzie lokalizacja lub inwestycje mogą zwiększyć ryzyko poważnej
awarii
lub jej skutki zgodnie z art. 13.
new developments around establishments where the siting or developments may increase the risk or consequences of a major
accident
pursuant to Article 13.

nowymi inwestycjami w pobliżu zakładów, gdzie lokalizacja lub inwestycje mogą zwiększyć ryzyko poważnej
awarii
lub jej skutki zgodnie z art. 13.

...to the vehicle and has been involved in an accident, the territory of the State in which the
accident
took place, for the purpose of settling the claim as provided for in the first indent of Ar

...która nie jest przypisana albo już nie jest przypisana do tego pojazdu, a brał on udział w
wypadku
, terytorium państwa, w którym miał miejsce
wypadek
, dla celów likwidacji szkody zgodnie z ar
in cases where the vehicle does not bear any registration plate or bears a registration plate which does not correspond or no longer corresponds to the vehicle and has been involved in an accident, the territory of the State in which the
accident
took place, for the purpose of settling the claim as provided for in the first indent of Article 2(a) or in Article 10;

w przypadku gdy pojazd nie posiada żadnej tablicy rejestracyjnej lub posiada tablicę rejestracyjną, która nie jest przypisana albo już nie jest przypisana do tego pojazdu, a brał on udział w
wypadku
, terytorium państwa, w którym miał miejsce
wypadek
, dla celów likwidacji szkody zgodnie z art. 2 lit. a) lub zgodnie z art. 10;

in the case of an unidentified vehicle: against the guarantee fund in the Member State in which the
accident
took place;

...pojazdu: wobec funduszu gwarancyjnego państwa członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
;
in the case of an unidentified vehicle: against the guarantee fund in the Member State in which the
accident
took place;

w przypadku niezidentyfikowanego pojazdu: wobec funduszu gwarancyjnego państwa członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
;

...in which the vehicle is normally based should be considered to be the territory in which the
accident
took place.

...na którym pojazd ma zwykłe miejsce postoju, uznaje się terytorium, na którym miał miejsce
wypadek
.
In this case and for the sole purpose of settling the claim, the territory in which the vehicle is normally based should be considered to be the territory in which the
accident
took place.

W takim przypadku i w wyłącznym celu likwidacji szkody, za terytorium, na którym pojazd ma zwykłe miejsce postoju, uznaje się terytorium, na którym miał miejsce
wypadek
.

...territory in which the vehicle is normally based should be deemed to be the territory in which the
accident
took place.

...na którym pojazd ma zwykłe miejsce postoju, uznaje się terytorium, na którym miał miejsce
wypadek
.
In this case and for the sole purpose of settling the claim, the territory in which the vehicle is normally based should be deemed to be the territory in which the
accident
took place.

W takim przypadku i w wyłącznym celu likwidacji szkody za terytorium, na którym pojazd ma zwykłe miejsce postoju, uznaje się terytorium, na którym miał miejsce
wypadek
.

in the case of a third-country vehicle: against the guarantee fund in the Member State in which the
accident
took place.

...z państw trzecich: wobec funduszu gwarancyjnego państwa członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
.
in the case of a third-country vehicle: against the guarantee fund in the Member State in which the
accident
took place.

w przypadku pojazdów z państw trzecich: wobec funduszu gwarancyjnego państwa członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
.

...by uninsured vehicles should be paid by the compensation body of the Member State in which the
accident
took place.

...odszkodowanie powinien wypłacić organ odszkodowawczy Państwa Członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
.
Indeed, as provided for in Directive 84/5/EEC, compensation to victims of accidents caused by uninsured vehicles should be paid by the compensation body of the Member State in which the
accident
took place.

W istocie, zgodnie z dyrektywą 84/5/EWG poszkodowanym w wypadkach spowodowanych przez nieubezpieczone pojazdy odszkodowanie powinien wypłacić organ odszkodowawczy Państwa Członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
.

...by uninsured vehicles should be paid by the compensation body of the Member State in which the
accident
took place.

...odszkodowanie powinien wypłacić organ odszkodowawczy państwa członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
.
Indeed, compensation to victims of accidents caused by uninsured vehicles should be paid by the compensation body of the Member State in which the
accident
took place.

W istocie, poszkodowanym w wypadkach spowodowanych przez nieubezpieczone pojazdy odszkodowanie powinien wypłacić organ odszkodowawczy państwa członkowskiego, w którym miał miejsce
wypadek
.

...items compensated during the accounting year or later (e.g. repairs to a tractor as a result of an
accident
covered by an insurance policy or by a third party liability) should not be entered as...

...kosztów pokryte w trakcie danego roku obrachunkowego lub później (np. naprawy ciągnika w wyniku
wypadku
, pokryte polisą ubezpieczeniową lub odpowiedzialnością cywilną strony trzeciej) nie są wykaz
Expenditure on cost items compensated during the accounting year or later (e.g. repairs to a tractor as a result of an
accident
covered by an insurance policy or by a third party liability) should not be entered as farm costs, and the corresponding receipts should not be included in the farm’s accounts.

Wydatki na pozycje kosztów pokryte w trakcie danego roku obrachunkowego lub później (np. naprawy ciągnika w wyniku
wypadku
, pokryte polisą ubezpieczeniową lub odpowiedzialnością cywilną strony trzeciej) nie są wykazywane jako koszty gospodarstwa, a odpowiadających im wpływów gotówkowych nie wykazuje się w księgach gospodarstwa.

...items compensated during the accounting year or later (e.g. repairs to a tractor as a result of an
accident
covered by an insurance policy or by a third party liability) should not be entered as...

...kosztów pokryte w trakcie danego roku obrachunkowego lub później (np. naprawy ciągnika w wyniku
wypadku
, pokryte polisą ubezpieczeniową lub odpowiedzialnością cywilną strony trzeciej) nie są wykaz
Expenditure on cost items compensated during the accounting year or later (e.g. repairs to a tractor as a result of an
accident
covered by an insurance policy or by a third party liability) should not be entered as farm costs, and the corresponding receipts should not be included in the farm’s accounts.

Wydatki na pozycje kosztów pokryte w trakcie danego roku obrachunkowego lub później (np. naprawy ciągnika w wyniku
wypadku
, pokryte polisą ubezpieczeniową lub odpowiedzialnością cywilną strony trzeciej) nie są wykazywane jako koszty gospodarstwa, a odpowiadających im wpływów gotówkowych nie wykazuje się w księgach gospodarstwa.

...items compensated during the accounting year or later (e.g. repairs to a tractor as a result of an
accident
covered by an insurance policy or by a third party liability) should not be entered as...

...na pozycje kosztów pokryte w ciągu danego roku obrachunkowego lub później (np. naprawy ciągnika w
następstwie wypadku
, pokryte polisą ubezpieczeniową lub odpowiedzialnością cywilną strony...
Expenditure on cost items compensated during the accounting year or later (e.g. repairs to a tractor as a result of an
accident
covered by an insurance policy or by a third party liability) should not be entered as farm costs, and the corresponding receipts should not be included in the farm’s accounts.

Wydatki na pozycje kosztów pokryte w ciągu danego roku obrachunkowego lub później (np. naprawy ciągnika w
następstwie wypadku
, pokryte polisą ubezpieczeniową lub odpowiedzialnością cywilną strony trzeciej) nie są wykazywane jako koszty gospodarstwa, a odpowiadających im wpływów gotówkowych nie wykazuje się w księgach rachunkowych gospodarstwa.

...with Directive 2000/26/EC should not be confined to providing information concerning the
accidents
covered by that Directive, but should be able to provide the same kind of information for

...zgodnie z dyrektywą 2000/26/WE nie powinny ograniczać się do udzielania informacji dotyczących
wypadków
objętych tą dyrektywą, ale powinny być również w stanie udzielać tego samego rodzaju inform
In order to make it easier for the injured party to seek compensation, the information centres set up in accordance with Directive 2000/26/EC should not be confined to providing information concerning the
accidents
covered by that Directive, but should be able to provide the same kind of information for any motor vehicle accident.

W celu ułatwienia poszkodowanym dochodzenia odszkodowania, centra informacyjne ustanowione zgodnie z dyrektywą 2000/26/WE nie powinny ograniczać się do udzielania informacji dotyczących
wypadków
objętych tą dyrektywą, ale powinny być również w stanie udzielać tego samego rodzaju informacji w odniesieniu do każdego wypadku drogowego.

...the Council a report on the implementation of this Directive together with a study on blind spot
accidents
covering all vehicles and costs incurred, with the aim of improving road safety.

...dyrektywy wraz z mającym na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach opracowaniem dotyczącym
wypadków
, których
przyczyną
jest martwe pole, obejmującym wszystkie pojazdy i powstałe koszty.
By 6 August 2011 the Commission shall submit to the European Parliament and to the Council a report on the implementation of this Directive together with a study on blind spot
accidents
covering all vehicles and costs incurred, with the aim of improving road safety.

W terminie do dnia 6 sierpnia 2011 r. Komisja przedkłada Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie w sprawie wdrażania niniejszej dyrektywy wraz z mającym na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach opracowaniem dotyczącym
wypadków
, których
przyczyną
jest martwe pole, obejmującym wszystkie pojazdy i powstałe koszty.

accident
severity, including number of fatalities and injured persons, if possible according to common criteria to be defined in accordance with the regulatory procedure with scrutiny referred to in...

informacje na temat ciężkości
wypadku
, w tym liczbę ofiar śmiertelnych i rannych, jeżeli to możliwe, w oparciu o wspólne kryteria określone zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, o...
accident
severity, including number of fatalities and injured persons, if possible according to common criteria to be defined in accordance with the regulatory procedure with scrutiny referred to in Article 13(3);

informacje na temat ciężkości
wypadku
, w tym liczbę ofiar śmiertelnych i rannych, jeżeli to możliwe, w oparciu o wspólne kryteria określone zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, o której mowa w art. 13 ust. 3;

...to 2 °C, cutting 60 % of CO2 emissions from transport, drastically reducing congestion and
accident
costs, and virtually eradicating road deaths by 2050 [13] Commission White Paper "Roadmap t

...o 60 % emisji CO2 z transportu, radykalną redukcję zagęszczenia ruchu i kosztów związanych z
wypadkami
oraz praktyczną eliminację śmiertelnych ofiar
wypadków
na drogach do 2050 r. [13] Biała ks
Research and innovation, driven by policy objectives and focused on the key challenges, shall contribute substantially to achieve the Union's targets of limiting global temperature increase to 2 °C, cutting 60 % of CO2 emissions from transport, drastically reducing congestion and
accident
costs, and virtually eradicating road deaths by 2050 [13] Commission White Paper "Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system" (COM(2011)0144). .

Badania naukowe i innowacje, zorientowane na cele strategiczne i skupione na kluczowych wyzwaniach, mają wnieść znaczny wkład w osiągnięcie określonych przez Unię docelowych poziomów ograniczenia globalnego wzrostu temperatur do 2 °C, obniżenia o 60 % emisji CO2 z transportu, radykalną redukcję zagęszczenia ruchu i kosztów związanych z
wypadkami
oraz praktyczną eliminację śmiertelnych ofiar
wypadków
na drogach do 2050 r. [13] Biała księga Komisji pt. „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu”, COM(2011)0144.

...Parliament and of the Council as regards Common Safety Indicators and common methods to calculate
accident
costs [2] is to be incorporated into the Agreement,

...Rady w odniesieniu do wspólnych wskaźników bezpieczeństwa oraz wspólnych metod obliczania kosztów
wypadków
[2],
Commission Directive 2009/149/EC of 27 November 2009 amending Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council as regards Common Safety Indicators and common methods to calculate
accident
costs [2] is to be incorporated into the Agreement,

W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę Komisji 2009/149/WE z dnia 27 listopada 2009 r. zmieniającą dyrektywę 2004/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wspólnych wskaźników bezpieczeństwa oraz wspólnych metod obliczania kosztów
wypadków
[2],

...of sections for analysis in network safety ranking takes into account their potential savings in
accident
costs.

...klasyfikacji ze względu na bezpieczeństwo sieci uwzględnia się ich możliwości zmniejszenia kosztów
wypadków
.
The identification of sections for analysis in network safety ranking takes into account their potential savings in
accident
costs.

Przy identyfikacji odcinków do analizy w ramach klasyfikacji ze względu na bezpieczeństwo sieci uwzględnia się ich możliwości zmniejszenia kosztów
wypadków
.

...to incorporate therein the common definitions of the CSIs and the common methods for calculating
accident
costs.

...w celu uwzględnienia w nim wspólnych definicji CSI oraz wspólnych metod obliczania kosztów
wypadków
.
Before 30 April 2009 Annex I shall be revised, in particular to incorporate therein the common definitions of the CSIs and the common methods for calculating
accident
costs.

W terminie do dnia 30 kwietnia 2009 r. załącznik I zostaje poddany przeglądowi, w szczególności w celu uwzględnienia w nim wspólnych definicji CSI oraz wspólnych metod obliczania kosztów
wypadków
.

...to include common definitions of the Common Safety Indicators (CSIs) and methods to calculate
accident
costs.

...definicji wspólnych wskaźników bezpieczeństwa (CSI) oraz wspólnych metod obliczania kosztów
wypadków
.
Article 5(2) of Directive 2004/49/EC, as corrected, provides for the possibility to revise Annex I to the said Directive in order to include common definitions of the Common Safety Indicators (CSIs) and methods to calculate
accident
costs.

Artykuł 5 ust. 2 dyrektywy 2004/49/WE, wersja sprostowana, przewiduje możliwość zmiany załącznika I do wspomnianej dyrektywy w celu uwzględnienia wspólnych definicji wspólnych wskaźników bezpieczeństwa (CSI) oraz wspólnych metod obliczania kosztów
wypadków
.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich