Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: tankowiec
6
tankowców
< 48933 NT + 1 tankowiec 60120 NT

6
oil tankers
< 48933 NT + 1 oil tanker of 60120 NT
6
tankowców
< 48933 NT + 1 tankowiec 60120 NT

6
oil tankers
< 48933 NT + 1 oil tanker of 60120 NT

1 masowiec 56709 NT + 2 tankowce < 100000 NT + 1
tankowiec
108708 NT

1 bulk carrier of 56709 NT + 2 oil tankers <100000 NT + 1
oil tanker
of 108708 NT
1 masowiec 56709 NT + 2 tankowce < 100000 NT + 1
tankowiec
108708 NT

1 bulk carrier of 56709 NT + 2 oil tankers <100000 NT + 1
oil tanker
of 108708 NT

4 kontenerowce < 48880 NT + 1 tankowiec 41316 NT + 1
tankowiec
105889 NT

4 container ships < 48880 NT + 1 oil tanker of 41316 NT + 1
oil tanker
of 105889 NT
4 kontenerowce < 48880 NT + 1 tankowiec 41316 NT + 1
tankowiec
105889 NT

4 container ships < 48880 NT + 1 oil tanker of 41316 NT + 1
oil tanker
of 105889 NT

6 tankowców < 48933 NT + 1
tankowiec
60120 NT

6 oil tankers < 48933 NT + 1
oil tanker
of 60120 NT
6 tankowców < 48933 NT + 1
tankowiec
60120 NT

6 oil tankers < 48933 NT + 1
oil tanker
of 60120 NT

...grudnia 2002 r. oraz oświadczenie Rady ds. WSiSW z dnia 19 grudnia 2002 r. wydane po katastrofie
tankowca
„Prestige” wyrażają determinację Unii w przyjmowaniu wszelkich niezbędnych środków w celu u

...2002 and the statement of the JHA Council of 19 December 2002 following the shipwreck of the
tanker
Prestige, in particular, express the Union's determination to adopt all the measures needed t
W szczególności punkty 32 — 34 konkluzji Rady Europejskiej obradującej w Kopenhadze w dniach 12. i 13. grudnia 2002 r. oraz oświadczenie Rady ds. WSiSW z dnia 19 grudnia 2002 r. wydane po katastrofie
tankowca
„Prestige” wyrażają determinację Unii w przyjmowaniu wszelkich niezbędnych środków w celu uniknięcia powtarzania się takich szkód.

Points 32 to 34 of the conclusions of the Copenhagen European Council of 12 and 13 December 2002 and the statement of the JHA Council of 19 December 2002 following the shipwreck of the
tanker
Prestige, in particular, express the Union's determination to adopt all the measures needed to avoid recurrence of such damage.

...dla hiszpańskiego rybołówstwa, branży skorupiaków i akwakultury, dotkniętych wyciekiem oleju z
tankowca
Prestige [15].

That Regulation has exhausted its effects since it was intended to govern fishing activities carried out in the year 2003,Council Regulation (EC) No 2372/2002 of 20 December 2002 instituting specific...
Rozporządzenie to nie wywiera już skutków, ponieważ miało regulować działalność połowową prowadzoną w roku 2003 r.;rozporządzenie Rady (WE) nr 2372/2002 z dnia 20 grudnia 2002 r. ustanawiające szczególne środki rekompensaty dla hiszpańskiego rybołówstwa, branży skorupiaków i akwakultury, dotkniętych wyciekiem oleju z
tankowca
Prestige [15].

That Regulation has exhausted its effects since it was intended to govern fishing activities carried out in the year 2003,Council Regulation (EC) No 2372/2002 of 20 December 2002 instituting specific measures to compensate the Spanish fisheries, shellfish industry and aquaculture, affected by the oil spills from the Prestige [15].

...wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do dla
tankowców
pojedynczokadłubowych [3] zostało kilkakrotnie znacząco zmienione [4].

...on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
[3] has been substantially amended several times [4].
Rozporządzenie (WE) nr 417/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 lutego 2002 r. w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do dla
tankowców
pojedynczokadłubowych [3] zostało kilkakrotnie znacząco zmienione [4].

Regulation (EC) No 417/2002 of the European Parliament and of the Council of 18 February 2002 on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
[3] has been substantially amended several times [4].

...wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych [2].

...on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
[2] is to be incorporated into the Agreement.
W Porozumieniu należy uwzględnić rozporządzenie Komisji (WE) nr 1163/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 417/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych [2].

Commission Regulation (EC) No 1163/2009 of 30 November 2009 amending Regulation (EC) No 417/2002 of the European Parliament and of the Council on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
[2] is to be incorporated into the Agreement.

...statki z 1973 r. zmienioną Protokołem uzupełniającym z 1978 r. (zwaną dalej „MARPOL 73/78”) dla
tankowców
pojedynczokadłubowych w celu zmniejszenia ryzyka przypadkowego zanieczyszczenia ropą nafto

...the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil
tankers
laid down in the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973,
Rozporządzenie (WE) nr 417/2002 [3] przewiduje przyspieszone wprowadzanie konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania wymaganych Międzynarodową konwencją o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki z 1973 r. zmienioną Protokołem uzupełniającym z 1978 r. (zwaną dalej „MARPOL 73/78”) dla
tankowców
pojedynczokadłubowych w celu zmniejszenia ryzyka przypadkowego zanieczyszczenia ropą naftową na wodach europejskich.

Regulation (EC) No 417/2002 [3] provides for the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil
tankers
laid down in the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (MARPOL 73/78), in order to reduce the risk of accidental oil pollution in European waters.

...wymagania dotyczącego konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych zostanie uwzględnione w Porozumieniu,

...on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
is to be incorporated into the Agreement,
Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2172/2004 z dnia 17 grudnia 2004 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 417/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przyspieszonego wprowadzania wymagania dotyczącego konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych zostanie uwzględnione w Porozumieniu,

Commission Regulation (EC) No 2172/2004 of 17 December 2004 amending Regulation (EC) No 417/2002 of the European Parliament and of the Council on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
is to be incorporated into the Agreement,

...wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych

...on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 417/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych

amending Regulation (EC) No 417/2002 of the European Parliament and of the Council on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers

...wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych

...on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 417/2002 w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do
tankowców
pojedynczokadłubowych

amending Regulation (EC) No 417/2002 on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull
oil tankers

...wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do dla
tankowców
pojedynczokadłubowych

...on the accelerated phasing-in of double hull or equivalent design requirements for single hull
oil tankers
Rozporządzenie (WE) nr 417/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 lutego 2002 r. w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do dla
tankowców
pojedynczokadłubowych

Regulation (EC) No 417/2002 of the European Parliament and of the Council of 18 February 2002 on the accelerated phasing-in of double hull or equivalent design requirements for single hull
oil tankers

Pomocnicze okręty szpitalne/transportowce/
tankowce
/statki ro-ro

Auxiliary hospital; cargo;
tanker
; ro-ro vessel
Pomocnicze okręty szpitalne/transportowce/
tankowce
/statki ro-ro

Auxiliary hospital; cargo;
tanker
; ro-ro vessel

4 Barka
tankowiec
bez własnego napędu

4
tanker
barge not self-propelled
4 Barka
tankowiec
bez własnego napędu

4
tanker
barge not self-propelled

4 = Barka
tankowiec
bez własnego napędu

4 =
tanker
barge not self-propelled
4 = Barka
tankowiec
bez własnego napędu

4 =
tanker
barge not self-propelled

...żadnej informacji o związku między wysokością szkód gospodarczych, jakie jej zdaniem wyciek z
tankowca
przyniósł wszystkim producentom mięczaków morskich, a wysokością kwoty zwolnień z obciążeń

...gave no information on the link between the amount of economic damage which it stated that the
oil pollution
had caused to all shellfish producers and the amount represented by the exemption from
Francja nie dostarczyła jednakże żadnej informacji o związku między wysokością szkód gospodarczych, jakie jej zdaniem wyciek z
tankowca
przyniósł wszystkim producentom mięczaków morskich, a wysokością kwoty zwolnień z obciążeń socjalnych w omawianym okresie.

However, France gave no information on the link between the amount of economic damage which it stated that the
oil pollution
had caused to all shellfish producers and the amount represented by the exemption from social security contributions over the period in question.

3 Barka
tankowiec
z własnym napędem

3 self-propelled
tanker
barge
3 Barka
tankowiec
z własnym napędem

3 self-propelled
tanker
barge

3 = Barka
tankowiec
z własnym napędem

3 = self-propelled
tanker
barge
3 = Barka
tankowiec
z własnym napędem

3 = self-propelled
tanker
barge

...jasnych i precyzyjnych danych pozwalających na stwierdzenie, że mediatyzacja wywołana wyciekiem z
tankowca
, która, jak przypuszczamy, była najintensywniejsza w tygodniach następujących...

So there is no conclusive data to show that the publicity surrounding the
oil
spill — which one supposes would be at its greatest in the weeks immediately after the accident — led to a significant...
Nie ma zatem w przypadku tego skorupiaka żadnych jasnych i precyzyjnych danych pozwalających na stwierdzenie, że mediatyzacja wywołana wyciekiem z
tankowca
, która, jak przypuszczamy, była najintensywniejsza w tygodniach następujących bezpośrednio po zdarzeniu, pociągnęła za sobą istotny wzrost ilości homarców wycofanych z rynku.

So there is no conclusive data to show that the publicity surrounding the
oil
spill — which one supposes would be at its greatest in the weeks immediately after the accident — led to a significant increase in the quantity of Norway lobster withdrawn from the market.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich