Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: rozpoznawać
...a także każda inna osoba fizyczna lub prawna, z drugiej strony, mogą interweniować w sprawach
rozpoznawanych
przez Trybunał celem poparcia, w całości lub w części, żądań jednej ze stron.

In accordance with Article 40 of the Statute, the Member States and institutions of the European Union, on the one hand, and, in the circumstances provided for in the second and third paragraphs of...
Zgodnie z art. 40 statutu państwa członkowskie i instytucje Unii, z jednej strony, oraz, na warunkach przewidzianych w akapitach drugim i trzecim tego artykułu państwa trzecie będące stronami porozumienia EOG, Urząd Nadzoru EFTA, organy i jednostki organizacyjne Unii, a także każda inna osoba fizyczna lub prawna, z drugiej strony, mogą interweniować w sprawach
rozpoznawanych
przez Trybunał celem poparcia, w całości lub w części, żądań jednej ze stron.

In accordance with Article 40 of the Statute, the Member States and institutions of the European Union, on the one hand, and, in the circumstances provided for in the second and third paragraphs of that article, non-Member States party to the Agreement on the EEA, the EFTA Surveillance Authority, the bodies, offices and agencies of the European Union and any other natural or legal person, on the other hand, may intervene in cases before the Court for the purposes of supporting, in whole or in part, the form of order sought by one of the parties.

...się do wspólnotowego znaku towarowego, innych niż określone w art. 96, powództwa te mogą być
rozpoznawane
przez sądy państwa członkowskiego, w którym Urząd ma swoją siedzibę.

Actions relating to a Community trade mark, other than those referred to in Article 96, for which no court has jurisdiction under Article 94(1) and paragraph 1 of this Article may be heard before the...
Jeżeli na mocy art. 94 ust. 1 oraz ust. 1 niniejszego artykułu żaden sąd nie ma właściwości dla powództw odnoszących się do wspólnotowego znaku towarowego, innych niż określone w art. 96, powództwa te mogą być
rozpoznawane
przez sądy państwa członkowskiego, w którym Urząd ma swoją siedzibę.

Actions relating to a Community trade mark, other than those referred to in Article 96, for which no court has jurisdiction under Article 94(1) and paragraph 1 of this Article may be heard before the courts of the Member State in which the Office has its seat.

W odniesieniu do spraw
rozpoznawanych
przez Sąd w składzie jednego sędziego uprawnienia prezesa wykonuje ten sędzia.

In cases heard by a single Judge, the powers of the President shall be exercised by that Judge.
W odniesieniu do spraw
rozpoznawanych
przez Sąd w składzie jednego sędziego uprawnienia prezesa wykonuje ten sędzia.

In cases heard by a single Judge, the powers of the President shall be exercised by that Judge.

...kwestie ekonomiczne lub prawne, których dotyczy zapytanie, bez analizy merytorycznej sprawy
rozpoznawanej
przez sąd krajowy.

When giving its opinion, the Authority will limit itself to providing the national court with the factual information or the economic or legal clarification sought, without considering the merits of...
Przy wydawaniu opinii Urząd ogranicza się do przekazania sądowi krajowemu informacji dotyczących faktów lub wyjaśniających kwestie ekonomiczne lub prawne, których dotyczy zapytanie, bez analizy merytorycznej sprawy
rozpoznawanej
przez sąd krajowy.

When giving its opinion, the Authority will limit itself to providing the national court with the factual information or the economic or legal clarification sought, without considering the merits of the case pending before the national court.

...11 nie stosuje się w przypadku, gdy przynajmniej raz w tygodniu PWMW podlega szkoleniu w zakresie
rozpoznawania
wszystkich materiałów wybuchowych wymienionych w dodatku 12-D do odrębnej decyzji...

Point 11 shall not apply in the case where an EDD is subject to
recognition
training of all materials listed in Attachment 12-D of a separate Commission Decision on at least a weekly basis.
Punktu 11 nie stosuje się w przypadku, gdy przynajmniej raz w tygodniu PWMW podlega szkoleniu w zakresie
rozpoznawania
wszystkich materiałów wybuchowych wymienionych w dodatku 12-D do odrębnej decyzji Komisji.

Point 11 shall not apply in the case where an EDD is subject to
recognition
training of all materials listed in Attachment 12-D of a separate Commission Decision on at least a weekly basis.

...ITU-R M.1371-1 „Charakterystyka techniczna uniwersalnego pokładowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków stosującego wielokrotny dostęp z podziałem czasu w paśmie VHF w morskiej służb

Recommendation ITU-R M.1371-1, ‘Technical characteristics for a universal ship-borne automatic
identification
system using time division multiple access in the VHF maritime mobile band’ ITU
Zalecenie ITU-R M.1371-1 „Charakterystyka techniczna uniwersalnego pokładowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków stosującego wielokrotny dostęp z podziałem czasu w paśmie VHF w morskiej służbie ruchomej” ITU (Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna)

Recommendation ITU-R M.1371-1, ‘Technical characteristics for a universal ship-borne automatic
identification
system using time division multiple access in the VHF maritime mobile band’ ITU

...ITU-R M.1371 »Charakterystyka techniczna uniwersalnego pokładowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków stosującego wielokrotny dostęp z podziałem czasu w paśmie VHF w morskiej służb

‘Recommendation ITU-R M.1371 “Technical characteristics for a universal shipborne automatic
identification
system using time division multiple access in the VHF maritime mobile band”
„Zalecenie ITU-R M.1371 »Charakterystyka techniczna uniwersalnego pokładowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków stosującego wielokrotny dostęp z podziałem czasu w paśmie VHF w morskiej służbie ruchomej«

‘Recommendation ITU-R M.1371 “Technical characteristics for a universal shipborne automatic
identification
system using time division multiple access in the VHF maritime mobile band”

...ruchem statków morskich i usługami informacyjnymi, w tym z morskim systemem automatycznego
rozpoznawania
statków (ang. Automatic Identification System – AIS), należy odpowiednio zmienić rozpo

In order to remain interoperable with maritime vessel traffic management and information services, and therefore with the maritime Automatic Identification System (AIS), it is necessary to amend...
Celem zachowania interoperacyjności z usługami zarządzania ruchem statków morskich i usługami informacyjnymi, w tym z morskim systemem automatycznego
rozpoznawania
statków (ang. Automatic Identification System – AIS), należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 415/2007.

In order to remain interoperable with maritime vessel traffic management and information services, and therefore with the maritime Automatic Identification System (AIS), it is necessary to amend Regulation (EC) No 415/2007 accordingly.

...należy opracować specjalne specyfikacje techniczne dotyczące śródlądowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS śródlądowe), w pełni zgodne z morskim systemem AIS stworzonym przez IMO o

To serve the specific requirements of inland navigation, AIS has to be further developed to the so-called Inland AIS technical specification while preserving full compatibility with IMO's maritime...
Do celów żeglugi śródlądowej należy opracować specjalne specyfikacje techniczne dotyczące śródlądowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS śródlądowe), w pełni zgodne z morskim systemem AIS stworzonym przez IMO oraz z obowiązującymi specyfikacjami technicznymi żeglugi śródlądowej.

To serve the specific requirements of inland navigation, AIS has to be further developed to the so-called Inland AIS technical specification while preserving full compatibility with IMO's maritime AIS and already existing standards and technical specifications in inland navigation.

...lub zamierzają wykonać wspólne przepisy i zasady bezpieczeństwa urządzeń systemu automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) nieobjęte wymogami przewozowymi rozdziału V Międzynarodowej konwencji o

...States have implemented or intend to implement common safety principles and rules for automatic
identification
system (AIS) equipment not falling under the carriage requirements of chapter V of th
Niektóre Państwa Członkowskie wykonały lub zamierzają wykonać wspólne przepisy i zasady bezpieczeństwa urządzeń systemu automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) nieobjęte wymogami przewozowymi rozdziału V Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974 (SOLAS).

A number of Member States have implemented or intend to implement common safety principles and rules for automatic
identification
system (AIS) equipment not falling under the carriage requirements of chapter V of the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974 (SOLAS).

...bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS), które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) [2], ogranicza się do urządzeń przeznaczonych do użytku na statkach...

...intended to be used on non-SOLAS vessels and which is intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) [2] is limited to equipment which is intended to be used on non-SOLAS ve
Zakres decyzji Komisji 2003/213/WE z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie stosowania art. 3 ust. 3 lit. e) dyrektywy 1999/5/WE do urządzeń radiowych do użytku na statkach nieobjętych Międzynarodową konwencją o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS), które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) [2], ogranicza się do urządzeń przeznaczonych do użytku na statkach nieobjętych Międzynarodową konwencją o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS).

The scope of Commission Decision 2003/213/EC of 25 March 2003 on application of Article 3(3)(e) of Directive 1999/5/EC to marine communication equipment intended to be used on non-SOLAS vessels and which is intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) [2] is limited to equipment which is intended to be used on non-SOLAS vessels.

...i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) (Dz.U. L 22 z 26.1.2005, s. 14)

...European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) (OJ L 22, 26.1.2005, p. 14).
Decyzja Komisji 2005/53/WE z dnia 25 stycznia 2005 r. w sprawie stosowania art. 3 ust. 3 lit. e) dyrektywy 1999/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) (Dz.U. L 22 z 26.1.2005, s. 14)

Commission Decision 2005/53/EC of 25 January 2005 on the application of Article 3(3)(e) of Directive 1999/5/EC of the European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) (OJ L 22, 26.1.2005, p. 14).

...i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) (Dz.U. L 22 z 26.1.2005, str. 14).”;

...European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) (OJ L 22, 26.1.2005, p. 14).’
32005 D 0053: decyzją Komisji 2005/53/WE z dnia 25 stycznia 2005 r. w sprawie stosowania art. 3 ust. 3 lit. e) dyrektywy 1999/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) (Dz.U. L 22 z 26.1.2005, str. 14).”;

Commission Decision 2005/53/EC of 25 January 2005 on the application of Article 3(3)(e) of Directive 1999/5/EC of the European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) (OJ L 22, 26.1.2005, p. 14).’

System automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) stanowi pokładowy system radiowego przekazu danych statycznych, dynamicznych oraz danych dotyczących rejsu pomiędzy wyposażonymi w ten system...

The AIS is a ship-borne radio data system, exchanging static, dynamic and voyage related vessel data between equipped vessels and between equipped vessels and shore stations.
System automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS) stanowi pokładowy system radiowego przekazu danych statycznych, dynamicznych oraz danych dotyczących rejsu pomiędzy wyposażonymi w ten system statkami oraz statkami a stacjami brzegowymi.

The AIS is a ship-borne radio data system, exchanging static, dynamic and voyage related vessel data between equipped vessels and between equipped vessels and shore stations.

IMO MSC.74(69) załącznik 3 „Zalecenia dotyczące standardów pokładowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS)” IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska)

IMO MSC.74(69) Annex 3, ‘Recommendation on Performance Standards for a Ship-borne Automatic
Identification
System (AIS)’ IMO
IMO MSC.74(69) załącznik 3 „Zalecenia dotyczące standardów pokładowego systemu automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS)” IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska)

IMO MSC.74(69) Annex 3, ‘Recommendation on Performance Standards for a Ship-borne Automatic
Identification
System (AIS)’ IMO

...i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS)

...European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS)
w sprawie stosowania art. 3 ust. 3 lit. e) dyrektywy 1999/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS)

on the application of Article 3(3)(e) of Directive 1999/5/EC of the European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS)

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wprowadziła do celów żeglugi morskiej system automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS).

In maritime navigation, IMO has introduced the automatic
identification
system (AIS).
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wprowadziła do celów żeglugi morskiej system automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS).

In maritime navigation, IMO has introduced the automatic
identification
system (AIS).

Systemy kontroli ruchu statków – śródlądowy system automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS)

Vessel tracking and tracing systems — Inland AIS
Systemy kontroli ruchu statków – śródlądowy system automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS)

Vessel tracking and tracing systems — Inland AIS

...na statkach nieobjętych SOLAS i odpowiadające im stacje przybrzeżne w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS).

It is considered that a high level of safety can only be achieved if all equipment used on non-SOLAS vessels and corresponding land-stations participating in the AIS system functions correctly.
Uważa się, że wysoki stopień bezpieczeństwa może być zapewniony jedynie przy prawidłowym działaniu wszystkich urządzeń przeznaczonych do użytku na statkach nieobjętych SOLAS i odpowiadające im stacje przybrzeżne w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS).

It is considered that a high level of safety can only be achieved if all equipment used on non-SOLAS vessels and corresponding land-stations participating in the AIS system functions correctly.

...i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS).

...European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) is to be incorporated into the Agreement.
W Porozumieniu należy uwzględnić decyzję Komisji 2005/53/WE z dnia 25 stycznia 2005 r. w sprawie stosowania art. 3 ust. 3 lit. e) dyrektywy 1999/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady do urządzeń radiowych, które są przeznaczone do udziału w systemie automatycznego
rozpoznawania
statków (AIS).

Commission Decision 2005/53/EC of 25 January 2005 on the application of Article 3(3)(e) of Directive 1999/5/EC of the European Parliament and of the Council to radio equipment intended to participate in the Automatic
Identification
System (AIS) is to be incorporated into the Agreement.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich