Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: radar
tom IV –
Radar
dozorowania i system zapobiegania kolizjom, wydanie czwarte z lipca 2007 r., ze wszystkimi poprawkami do nr 82;

Volume IV on surveillance
radar
and collision avoidance systems in its fourth edition of July 2007, including all amendments up to No 82,
tom IV –
Radar
dozorowania i system zapobiegania kolizjom, wydanie czwarte z lipca 2007 r., ze wszystkimi poprawkami do nr 82;

Volume IV on surveillance
radar
and collision avoidance systems in its fourth edition of July 2007, including all amendments up to No 82,

tom IV,
Radar
dozorowania i system zapobiegania kolizjom, wydanie czwarte z lipca 2007 r. wraz ze wszystkimi poprawkami do nr. 85;

Volume IV on surveillance
radar
and collision avoidance systems in its fourth edition of July 2007, including all amendments up to No 85;
tom IV,
Radar
dozorowania i system zapobiegania kolizjom, wydanie czwarte z lipca 2007 r. wraz ze wszystkimi poprawkami do nr. 85;

Volume IV on surveillance
radar
and collision avoidance systems in its fourth edition of July 2007, including all amendments up to No 85;

Najpóźniej do dnia 5 lutego 2015 r. państwa członkowskie gwarantują, że transponder wtórnego
radaru
dozorowania na pokładzie każdego statku powietrznego przelatującego nad państwem członkowskim nie...

By 5 February 2015 at the latest Member States shall ensure that a secondary surveillance
radar
transponder on board any aircraft flying over a Member State is not subject to excessive interrogations...
Najpóźniej do dnia 5 lutego 2015 r. państwa członkowskie gwarantują, że transponder wtórnego
radaru
dozorowania na pokładzie każdego statku powietrznego przelatującego nad państwem członkowskim nie jest przedmiotem nadmiernych wywołań przez naziemne interrogatory dozorowania, które wymuszałyby odpowiedź albo, nie wymuszając odpowiedzi, miały moc przekraczającą próg czułości odbiornika tego transpondera.

By 5 February 2015 at the latest Member States shall ensure that a secondary surveillance
radar
transponder on board any aircraft flying over a Member State is not subject to excessive interrogations that are transmitted by ground-based surveillance interrogators and which either elicit replies or whilst not eliciting a reply are of sufficient power to exceed the minimum threshold level of the receiver of the secondary surveillance
radar
transponder.

transponder wtórnego
radaru
dozorowania (SSR) informujący o wysokości bezwzględnej, który można podłączyć do systemu pomiaru wysokości bezwzględnej wykorzystywanego do kontroli tej wysokości.

a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with altitude reporting system that can be connected to the altitude measurement system in use for altitude control.
transponder wtórnego
radaru
dozorowania (SSR) informujący o wysokości bezwzględnej, który można podłączyć do systemu pomiaru wysokości bezwzględnej wykorzystywanego do kontroli tej wysokości.

a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with altitude reporting system that can be connected to the altitude measurement system in use for altitude control.

...system pokładowy statku powietrznego oparty na wykorzystaniu sygnałów transpondera wtórnego
radaru
dozorowania (SSR), który działa niezależnie od wyposażenia naziemnego i zapewnia pilotowi inf

...collision avoidance system (ACAS)’ means an aircraft system based on secondary surveillance
radar
(SSR) transponder signals which operates independently of ground-based equipment to provide ad
„pokładowy system zapobiegania kolizjom (ACAS)” oznacza system pokładowy statku powietrznego oparty na wykorzystaniu sygnałów transpondera wtórnego
radaru
dozorowania (SSR), który działa niezależnie od wyposażenia naziemnego i zapewnia pilotowi informacje o potencjalnym zagrożeniu kolizją ze statkami powietrznymi wyposażonymi w transpondery SSR;

‘airborne collision avoidance system (ACAS)’ means an aircraft system based on secondary surveillance
radar
(SSR) transponder signals which operates independently of ground-based equipment to provide advice to the pilot on potential conflicting aircraft that are equipped with SSR transponders;

...są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, balony wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.”

When required by the airspace being flown, balloons shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.’
Jeżeli takie są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, balony wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.”

When required by the airspace being flown, balloons shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.’

...są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, samoloty wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.

...required by the airspace being flown, aeroplanes shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.
Jeżeli takie są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, samoloty wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.

Where required by the airspace being flown, aeroplanes shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.

...są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, szybowce wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.

...required by the airspace being flown, sailplanes shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.
Jeżeli takie są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, szybowce wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.

When required by the airspace being flown, sailplanes shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.

...są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, śmigłowce wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.

...required by the airspace being flown, helicopters shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.
Jeżeli takie są wymagania w przestrzeni powietrznej, w której odbywa się lot, śmigłowce wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (SSR) posiadający wszystkie wymagane możliwości transpondera SSR.

Where required by the airspace being flown, helicopters shall be equipped with a secondary surveillance
radar
(SSR) transponder with all the required capabilities.

...państwowych statków powietrznych, eksploatowanych zgodnie z art. 2 ust. 2, w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania o funkcjach określonych w części A załącznika II.

...State aircraft operating in accordance with Article 2(2) are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capability set out in Part A of Annex II.
Państwa członkowskie zapewniają, najpóźniej do dnia 7 grudnia 2017 r., wyposażenie państwowych statków powietrznych, eksploatowanych zgodnie z art. 2 ust. 2, w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania o funkcjach określonych w części A załącznika II.

Member States shall ensure that, by 7 December 2017 at the latest, State aircraft operating in accordance with Article 2(2) are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capability set out in Part A of Annex II.

Funkcje transpondera wtórnego
radaru
dozorowania, o których mowa w art. 4 ust. 3, art. 5 ust. 4 lit. b), ust. 5 lit. b) i ust. 7, art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 3

Secondary surveillance
radar
transponder capabilities referred to in Article 4(3), Article 5(4)(b), (5)(b) and (7), Article 7(2) and Article 8(3)
Funkcje transpondera wtórnego
radaru
dozorowania, o których mowa w art. 4 ust. 3, art. 5 ust. 4 lit. b), ust. 5 lit. b) i ust. 7, art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 3

Secondary surveillance
radar
transponder capabilities referred to in Article 4(3), Article 5(4)(b), (5)(b) and (7), Article 7(2) and Article 8(3)

Dodatkowe funkcje danych dozorowania transpondera wtórnego
radaru
dozorowania, o których mowa w art. 4 ust. 3, art. 5 ust. 4 lit. c) i ust. 5 lit. c), art. 7 ust. 2, art. 8 ust. 3 i art. 14 ust. 1

Secondary surveillance
radar
transponder additional surveillance data capability referred to in Article 4(3), Article 5(4)(c) and (5)(c), Article 7(2), Article 8(3) and Article 14(1)
Dodatkowe funkcje danych dozorowania transpondera wtórnego
radaru
dozorowania, o których mowa w art. 4 ust. 3, art. 5 ust. 4 lit. c) i ust. 5 lit. c), art. 7 ust. 2, art. 8 ust. 3 i art. 14 ust. 1

Secondary surveillance
radar
transponder additional surveillance data capability referred to in Article 4(3), Article 5(4)(c) and (5)(c), Article 7(2), Article 8(3) and Article 14(1)

Funkcje transpondera wtórnego
radaru
dozorowania, o których mowa w art. 4 ust. 3, art. 5 ust. 4 lit. a) i ust. 5 lit. a), art. 7 ust. 2, art. 8 ust. 1 i 2

Secondary surveillance
radar
transponder capabilities referred to in Article 4(3), Article 5(4)(a) and (5)(a), Article 7(2), Article 8(1) and (2)
Funkcje transpondera wtórnego
radaru
dozorowania, o których mowa w art. 4 ust. 3, art. 5 ust. 4 lit. a) i ust. 5 lit. a), art. 7 ust. 2, art. 8 ust. 1 i 2

Secondary surveillance
radar
transponder capabilities referred to in Article 4(3), Article 5(4)(a) and (5)(a), Article 7(2), Article 8(1) and (2)

„indywidualny kod SSR” oznacza czterocyfrowy kod identyfikacyjny wtórnego
radaru
dozorowania, w którym ostatnie dwie cyfry są różne od „00”;

‘discrete SSR code’ means a four-digit secondary surveillance
radar
identity code with the last two digits not being “00”;
„indywidualny kod SSR” oznacza czterocyfrowy kod identyfikacyjny wtórnego
radaru
dozorowania, w którym ostatnie dwie cyfry są różne od „00”;

‘discrete SSR code’ means a four-digit secondary surveillance
radar
identity code with the last two digits not being “00”;

Samoloty wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie lotu.

Aeroplanes shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.
Samoloty wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie lotu.

Aeroplanes shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.

Samoloty są wyposażane we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie lotu.

Aeroplanes shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.
Samoloty są wyposażane we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie lotu.

Aeroplanes shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.

Śmigłowce są wyposażane we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie...

Helicopters shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.
Śmigłowce są wyposażane we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie lotu.

Helicopters shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.

Śmigłowce wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie...

Helicopters shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.’
Śmigłowce wyposaża się we wtórny
radar
dozorowania (secondary surveillance radar, SSR) informujący o barometrycznej wysokości bezwzględnej oraz w inne funkcje transpondera SSR wymagane na trasie lotu.”

Helicopters shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.’

...II, w stosownych przypadkach, były prawidłowo przekazywane na wyjściu z transponderów wtórnego
radaru
dozorowania zainstalowanych na pokładzie ich statków powietrznych.

...Part C of Annex II, if applicable, are correctly provided at the output of secondary surveillance
radar
transponders installed on board their aircraft.
Operatorzy zapewniają przeprowadzanie kontroli przynajmniej raz na dwa lata oraz każdorazowo w przypadku wykrycia nieprawidłowości w danym statku powietrznym, tak aby pozycje danych określone w pkt 3 części A załącznika II, w pkt 3 części B załącznika II i w pkt 2 części C załącznika II, w stosownych przypadkach, były prawidłowo przekazywane na wyjściu z transponderów wtórnego
radaru
dozorowania zainstalowanych na pokładzie ich statków powietrznych.

Operators shall ensure that a check is performed at least every two years, and, whenever an anomaly is detected on a specific aircraft, so that the data items set out in point 3 of Part A of Annex II, in point 3 of Part B of Annex II and in point 2 of Part C of Annex II, if applicable, are correctly provided at the output of secondary surveillance
radar
transponders installed on board their aircraft.

...r., wykaz państwowych statków powietrznych, które nie mogą być wyposażone w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania spełniające wymogi ustanowione w części A załącznika II, wraz z uzasadnieniem...

...2016 at the latest the list of State aircraft that cannot be equipped with secondary surveillance
radar
transponders that comply with the requirements set out in Part A of Annex II, together with...
Państwa członkowskie przekazują Komisji, najpóźniej do dnia 1 lipca 2016 r., wykaz państwowych statków powietrznych, które nie mogą być wyposażone w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania spełniające wymogi ustanowione w części A załącznika II, wraz z uzasadnieniem braku takiej możliwości.

Member States shall communicate to the Commission by 1 July 2016 at the latest the list of State aircraft that cannot be equipped with secondary surveillance
radar
transponders that comply with the requirements set out in Part A of Annex II, together with the justification for non-equipage.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich