Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: przewrócić
Funkcja ta musi obejmować przynajmniej zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu i spełniać wymogi techniczne załącznika 21 do niniejszego regulaminu.

This shall include at least
roll-over control
and meet the technical requirements of Annex 21 to this Regulation.
Funkcja ta musi obejmować przynajmniej zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu i spełniać wymogi techniczne załącznika 21 do niniejszego regulaminu.

This shall include at least
roll-over control
and meet the technical requirements of Annex 21 to this Regulation.

Funkcja ta obejmuje zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu i sterowanie kierunkowe oraz spełnia wymogi techniczne załącznika 21 do niniejszego regulaminu.

This shall include
roll-over
control and directional control and meet the technical requirements of Annex 21 to this Regulation.
Funkcja ta obejmuje zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu i sterowanie kierunkowe oraz spełnia wymogi techniczne załącznika 21 do niniejszego regulaminu.

This shall include
roll-over
control and directional control and meet the technical requirements of Annex 21 to this Regulation.

...przeprowadzania demonstracji, która musi obejmować warunki krytyczne dla zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu i sterowania kierunkowego stosownie do zainstalowanej w przyczepie funkcji

...the trailer manufacturer and the Technical Service and shall include the critical conditions of
roll-over
control and directional control as appropriate to the vehicle stability function installed
Dopóki nie zostaną uzgodnione jednolite procedury badań, producent przyczepy i placówka techniczna zobowiązani są uzgodnić metodę przeprowadzania demonstracji, która musi obejmować warunki krytyczne dla zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu i sterowania kierunkowego stosownie do zainstalowanej w przyczepie funkcji stabilności pojazdu, a opis metody i wynik demonstracji należy dołączyć do sprawozdania z homologacji typu.

Until unified test procedures are agreed, the method by which this demonstration is carried out shall be agreed between the trailer manufacturer and the Technical Service and shall include the critical conditions of
roll-over
control and directional control as appropriate to the vehicle stability function installed on the trailer with the method of demonstration and results being appended to the type approval report.

W przypadku zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu funkcja musi mieć zdolność do automatycznego sterowania prędkościami co najmniej dwóch kół każdej osi lub grupy osi [1] W przypadku osi...

In the case of
roll-over
control the function shall have the ability to automatically control the wheel speeds on at least two wheels of each axle or axle group [1] In the case of multiple axles,...
W przypadku zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu funkcja musi mieć zdolność do automatycznego sterowania prędkościami co najmniej dwóch kół każdej osi lub grupy osi [1] W przypadku osi wielokrotnych, gdzie odległość między dwiema bezpośrednio sąsiadującymi osiami jest większa niż 2 m, każdą pojedynczą oś uznaje się za niezależną grupę osi.

In the case of
roll-over
control the function shall have the ability to automatically control the wheel speeds on at least two wheels of each axle or axle group [1] In the case of multiple axles, where the spread between one axle and its adjacent axle is greater than 2 m, each individual axle shall be considered as an independent axle group.

Procedury badawcze i wymagania eksploatacyjne dotyczące konstrukcji chroniącej przy
przewróceniu
się pojazdu, o których mowa w załączniku II (B10) do rozporządzenia (UE) nr 168/2013, odpowiednio...

The test procedures and performance requirements applying to the
roll-over
protective structure referred to in Annex II (B10) to Regulation (EU) No 168/2013 shall be conducted and verified in...
Procedury badawcze i wymagania eksploatacyjne dotyczące konstrukcji chroniącej przy
przewróceniu
się pojazdu, o których mowa w załączniku II (B10) do rozporządzenia (UE) nr 168/2013, odpowiednio wykonuje się i sprawdza zgodnie z wymogami określonymi w załączniku XI do niniejszego rozporządzenia.

The test procedures and performance requirements applying to the
roll-over
protective structure referred to in Annex II (B10) to Regulation (EU) No 168/2013 shall be conducted and verified in accordance with the requirements laid down in Annex XI to this Regulation.

...stabilności pojazdu działającą, w miarę fizycznych możliwości pojazdu, w przypadku grożącego
przewrócenia
się pojazdu w trakcie manewrów dynamicznych, w celu stabilizacji pojazdu o napędzie sil

...control” means a function within a vehicle stability function that reacts to an impending
roll-over
in order to stabilise the power-driven vehicle or towing vehicle and trailer combination o
»Zabezpieczenie przed przewróceniem się pojazdu« oznacza funkcję w ramach funkcji stabilności pojazdu działającą, w miarę fizycznych możliwości pojazdu, w przypadku grożącego
przewrócenia
się pojazdu w trakcie manewrów dynamicznych, w celu stabilizacji pojazdu o napędzie silnikowym lub zespołu pojazdu ciągnącego i przyczepy lub samej przyczepy.

“Roll-over control” means a function within a vehicle stability function that reacts to an impending
roll-over
in order to stabilise the power-driven vehicle or towing vehicle and trailer combination or the trailer during dynamic manoeuvres within the physical limits of the vehicle.

Skuteczność sterowania kierunkowego lub zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu w ramach funkcji stabilności pojazdów o napędzie silnikowym i przyczep kategorii M, N i O można określić w...

The effectiveness of the directional and/or
roll-over
stability control function of power-driven vehicles and trailers of categories M, N and O, may be determined by computer simulation.
Skuteczność sterowania kierunkowego lub zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu w ramach funkcji stabilności pojazdów o napędzie silnikowym i przyczep kategorii M, N i O można określić w drodze symulacji komputerowej.

The effectiveness of the directional and/or
roll-over
stability control function of power-driven vehicles and trailers of categories M, N and O, may be determined by computer simulation.

...lub wyeliminowanie ryzyka poważnych obrażeń osób znajdujących się w pojeździe wynikających z
przewrócenia
się pojazdu w czasie normalnego użytkowania;

...of which is to mitigate or avoid risk of severe injury to the vehicle’s occupants resulting from a
roll-over
of the vehicle during normal use;
„typ pojazdu w odniesieniu do konstrukcji chroniącej przy przewróceniu się pojazdu” oznacza pojazdy, które nie różnią się między sobą w sposób zasadniczy w odniesieniu do takich cech, jak konstrukcja pojazdu, której zasadniczym celem jest zmniejszenie lub wyeliminowanie ryzyka poważnych obrażeń osób znajdujących się w pojeździe wynikających z
przewrócenia
się pojazdu w czasie normalnego użytkowania;

‘type of vehicle with regard to roll-over protection structure’ means vehicles which do not differ in such essential respects as the structure on the vehicle, the essential purpose of which is to mitigate or avoid risk of severe injury to the vehicle’s occupants resulting from a
roll-over
of the vehicle during normal use;

...prędkości pojazdu i jej umiejscowienia na pojeździe oraz dotyczące konstrukcji chroniących przy
przewróceniu
się pojazdu zostały dostosowane, aby uwzględnić specjalne właściwości pojazdów kategori

...regarding the maximum speed limitation plate and its location on the vehicle as also regarding
roll-over
protective structure have been adopted to address specific characteristics of category L7e
Wymogi dotyczące tabliczki z ograniczeniem maksymalnej prędkości pojazdu i jej umiejscowienia na pojeździe oraz dotyczące konstrukcji chroniących przy
przewróceniu
się pojazdu zostały dostosowane, aby uwzględnić specjalne właściwości pojazdów kategorii L7e-B, które zostały zaprojektowane do użytkowania poza drogami, ale poruszają się również po utwardzonych drogach publicznych.

Requirements regarding the maximum speed limitation plate and its location on the vehicle as also regarding
roll-over
protective structure have been adopted to address specific characteristics of category L7e-B vehicle’s that are designed for off-road use but that travel also on hard-paved public roads.

...która musi obejmować warunki krytyczne dla sterowania kierunkowego i zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu stosownie do zainstalowanej w pojeździe funkcji stabilności pojazdu, a opi

...and the Technical Service and shall include the critical conditions of directional control and
roll-over
control as appropriate to the vehicle stability function installed on the vehicle with the
Dopóki nie zostaną uzgodnione jednolite procedury badań, producent pojazdu i placówka techniczna zobowiązani są uzgadniać metodę przeprowadzania demonstracji, która musi obejmować warunki krytyczne dla sterowania kierunkowego i zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu stosownie do zainstalowanej w pojeździe funkcji stabilności pojazdu, a opis metody i wynik demonstracji należy dołączyć do sprawozdania z homologacji typu.

Until unified test procedures are agreed, the method by which this demonstration is carried out shall be agreed between the vehicle manufacturer and the Technical Service and shall include the critical conditions of directional control and
roll-over
control as appropriate to the vehicle stability function installed on the vehicle with the method of demonstration and results being appended to the type approval report.

...jakiegokolwiek z manewrów określonych powyżej nie doprowadzi do utraty sterowania kierunkowego lub
przewrócenia
się pojazdu, stosownie do przypadku, można zastosować inny manewr w porozumieniu z...

...Should the use of any of the above defined manoeuvres not result in loss of directional control or
roll-over
as appropriate an alternative manoeuvre may be used in agreement with the Technical...
W celu zademonstrowania funkcji stabilności pojazdu należy wykorzystać dowolny z następujących manewrów dynamicznych [3] W przypadku gdy wykorzystanie jakiegokolwiek z manewrów określonych powyżej nie doprowadzi do utraty sterowania kierunkowego lub
przewrócenia
się pojazdu, stosownie do przypadku, można zastosować inny manewr w porozumieniu z placówką techniczną.

As a means of demonstrating the vehicle stability function any of the following dynamic manoeuvres shall be used [3] Should the use of any of the above defined manoeuvres not result in loss of directional control or
roll-over
as appropriate an alternative manoeuvre may be used in agreement with the Technical Service.

...jakiegokolwiek z manewrów określonych powyżej nie doprowadzi do utraty sterowania kierunkowego lub
przewrócenia
się pojazdu, stosownie do przypadku, można zastosować inny manewr w porozumieniu z...

Should the use of any of the above defined manoeuvres not result in loss of directional control or
roll-over
as appropriate an alternative manoeuvre may be used in agreement with the Technical...
W przypadku gdy wykorzystanie jakiegokolwiek z manewrów określonych powyżej nie doprowadzi do utraty sterowania kierunkowego lub
przewrócenia
się pojazdu, stosownie do przypadku, można zastosować inny manewr w porozumieniu z placówką techniczną.

Should the use of any of the above defined manoeuvres not result in loss of directional control or
roll-over
as appropriate an alternative manoeuvre may be used in agreement with the Technical Service.

...oraz zawartość funkcji stabilności pojazdu (sterowanie kierunkowe/zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu), układ kierowniczy, z określeniem nazwy/modelu/numeru:

...and drive line, braking system(s) and vehicle stability function content (directional control/
roll-over
control), steering system, with name/model/number identification:
Opis pojazdu, w tym konfiguracja osi/zawieszenia/kół, silnik, układ przenoszenia napędu, układ(-y) hamulcowy(-e) oraz zawartość funkcji stabilności pojazdu (sterowanie kierunkowe/zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu), układ kierowniczy, z określeniem nazwy/modelu/numeru:

Vehicle description, including axle configuration/suspension/wheels, engine and drive line, braking system(s) and vehicle stability function content (directional control/
roll-over
control), steering system, with name/model/number identification:

...11992-2:2003 z poprawką 1:2007, jest określona w niniejszym regulaminie jako zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu – zob. pkt 2.32.2.2 regulaminu.

...as defined within ISO 11992-2:2003 including Amd.1:2007 is defined within this Regulation as
Roll-Over Control
— see paragraph 2.32.2.2 of the Regulation.
ROP (ochrona przed przewróceniem się), zdefiniowana w ISO 11992-2:2003 z poprawką 1:2007, jest określona w niniejszym regulaminie jako zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu – zob. pkt 2.32.2.2 regulaminu.

ROP (Roll Over Protection) as defined within ISO 11992-2:2003 including Amd.1:2007 is defined within this Regulation as
Roll-Over Control
— see paragraph 2.32.2.2 of the Regulation.

...11992-2:2003 z poprawką 1:2007, jest określona w niniejszym regulaminie jako zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu – zob. pkt 2.32.2.2 regulaminu.

...as defined within ISO 11992-2:2003 including Amd.1:2007 is defined within this Regulation as
Roll-Over Control
— see paragraph 2.32.2.2 of the Regulation.
ROP (ochrona przed przewróceniem się), zdefiniowana w ISO 11992-2:2003 z poprawką 1:2007, jest określona w niniejszym regulaminie jako zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu – zob. pkt 2.32.2.2 regulaminu.

ROP (Roll-Over Protection) as defined within ISO 11992-2:2003 including Amd.1:2007 is defined within this Regulation as
Roll-Over Control
— see paragraph 2.32.2.2 of the Regulation.

w przypadku zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu: określenie rzeczywistego zachowania pojazdu na podstawie wartości pionowej siły działającej na oponę(-y) (lub co najmniej przyspieszenia...

In the case of
roll-over
control: The determination of actual vehicle behaviour from values of the vertical force on the tyre(s) (or at least lateral acceleration and wheel speeds) and from the...
w przypadku zabezpieczenia przed
przewróceniem
się pojazdu: określenie rzeczywistego zachowania pojazdu na podstawie wartości pionowej siły działającej na oponę(-y) (lub co najmniej przyspieszenia poprzecznego i prędkości kół) oraz na podstawie sterowania układem hamulcowym oraz silnikiem przez kierowcę.

In the case of
roll-over
control: The determination of actual vehicle behaviour from values of the vertical force on the tyre(s) (or at least lateral acceleration and wheel speeds) and from the driver’s control inputs to the braking system and to the engine.

»Zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu« oznacza funkcję w ramach funkcji stabilności pojazdu działającą, w miarę fizycznych możliwości pojazdu, w przypadku grożącego przewrócenia się pojazdu...

Roll-over control
” means a function within a vehicle stability function that reacts to an impending roll-over in order to stabilise the power-driven vehicle or towing vehicle and trailer combination...
»Zabezpieczenie przed
przewróceniem
się pojazdu« oznacza funkcję w ramach funkcji stabilności pojazdu działającą, w miarę fizycznych możliwości pojazdu, w przypadku grożącego przewrócenia się pojazdu w trakcie manewrów dynamicznych, w celu stabilizacji pojazdu o napędzie silnikowym lub zespołu pojazdu ciągnącego i przyczepy lub samej przyczepy.

Roll-over control
” means a function within a vehicle stability function that reacts to an impending roll-over in order to stabilise the power-driven vehicle or towing vehicle and trailer combination or the trailer during dynamic manoeuvres within the physical limits of the vehicle.

„typ pojazdu w odniesieniu do konstrukcji chroniącej przy
przewróceniu
się pojazdu” oznacza pojazdy, które nie różnią się między sobą w sposób zasadniczy w odniesieniu do takich cech, jak konstrukcja...

‘type of vehicle with regard to
roll-over
protection structure’ means vehicles which do not differ in such essential respects as the structure on the vehicle, the essential purpose of which is to...
„typ pojazdu w odniesieniu do konstrukcji chroniącej przy
przewróceniu
się pojazdu” oznacza pojazdy, które nie różnią się między sobą w sposób zasadniczy w odniesieniu do takich cech, jak konstrukcja pojazdu, której zasadniczym celem jest zmniejszenie lub wyeliminowanie ryzyka poważnych obrażeń osób znajdujących się w pojeździe wynikających z przewrócenia się pojazdu w czasie normalnego użytkowania;

‘type of vehicle with regard to
roll-over
protection structure’ means vehicles which do not differ in such essential respects as the structure on the vehicle, the essential purpose of which is to mitigate or avoid risk of severe injury to the vehicle’s occupants resulting from a roll-over of the vehicle during normal use;

konstrukcji zabezpieczających przed skutkami
przewrócenia
się pojazdu („ROPS”);

roll-over
protection structures (‘ROPS’);
konstrukcji zabezpieczających przed skutkami
przewrócenia
się pojazdu („ROPS”);

roll-over
protection structures (‘ROPS’);

Wymogi dotyczące konstrukcji chroniącej przy
przewróceniu
się pojazdu (ROPS)

Requirements applying to
roll-over
protective structure (ROPS)
Wymogi dotyczące konstrukcji chroniącej przy
przewróceniu
się pojazdu (ROPS)

Requirements applying to
roll-over
protective structure (ROPS)

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich