Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: napęd
następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:
następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:

Następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

Water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:
Następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

Water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:

Następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

Water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:
Następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

Water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:

następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:
następujące pędniki śrubowe, generatory mocy lub układy przenoszenia
napędu
przeznaczone dla jednostek pływających:

water-screw propeller, power generation systems or transmission systems designed for use on vessels, as follows:

...na dodatkowe 45 minut lotu (dla samolotów z napędem tłokowym) lub 30 minut lotu (dla samolotów z
napędem
turbinowym); oraz

Final reserve fuel — Fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and
ostateczną rezerwę paliwa — paliwo w ilości wystarczającej na dodatkowe 45 minut lotu (dla samolotów z napędem tłokowym) lub 30 minut lotu (dla samolotów z
napędem
turbinowym); oraz

Final reserve fuel — Fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and

...na dodatkowe 45 minut lotu (dla samolotów z napędem tłokowym) lub 30 minut lotu (dla samolotów z
napędem
turbinowym); oraz

fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and
paliwo w ilości wystarczającej na dodatkowe 45 minut lotu (dla samolotów z napędem tłokowym) lub 30 minut lotu (dla samolotów z
napędem
turbinowym); oraz

fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and

...na dodatkowe 45 minut lotu (dla samolotów z napędem tłokowym) lub 30 minut lotu (dla samolotów z
napędem
turbinowym); oraz

Fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and
paliwo w ilości wystarczającej na dodatkowe 45 minut lotu (dla samolotów z napędem tłokowym) lub 30 minut lotu (dla samolotów z
napędem
turbinowym); oraz

Fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and

Samoloty z
napędem
turbinowym o MCTOM większej niż 5700 kg lub MOPSC większej niż 19 wyposaża się w system ACAS II, chyba że w rozporządzeniu (UE) nr 1332/2011 przewidziano inaczej.

Unless otherwise provided for by Regulation (EU) No 1332/2011, turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of more than 5700 kg or an MOPSC of more than 19 shall be equipped with ACAS II.
Samoloty z
napędem
turbinowym o MCTOM większej niż 5700 kg lub MOPSC większej niż 19 wyposaża się w system ACAS II, chyba że w rozporządzeniu (UE) nr 1332/2011 przewidziano inaczej.

Unless otherwise provided for by Regulation (EU) No 1332/2011, turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of more than 5700 kg or an MOPSC of more than 19 shall be equipped with ACAS II.

samoloty wielosilnikowe z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) wynoszącej 5700 kg lub mniej, o MOPSC większej niż 9, dla których indywidualne CofA wydano po raz...

multi-engined turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of 5700 kg or less, with an MOPSC of more than nine and first issued with an individual CofA on or after 1 April 1998.
samoloty wielosilnikowe z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) wynoszącej 5700 kg lub mniej, o MOPSC większej niż 9, dla których indywidualne CofA wydano po raz pierwszy w dniu lub po dniu 1 kwietnia 1998 r.

multi-engined turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of 5700 kg or less, with an MOPSC of more than nine and first issued with an individual CofA on or after 1 April 1998.

samoloty wielosilnikowe z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) wynoszącej 5700 kg lub mniejszej i MOPSC większej niż 9, dla których indywidualne CofA wydano po raz...

multi-engined turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of 5700 kg or less, with an MOPSC of more than nine and first issued with an individual CofA on or after 1 January 1990.
samoloty wielosilnikowe z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) wynoszącej 5700 kg lub mniejszej i MOPSC większej niż 9, dla których indywidualne CofA wydano po raz pierwszy w dniu lub po dniu 1 stycznia 1990 r.

multi-engined turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of 5700 kg or less, with an MOPSC of more than nine and first issued with an individual CofA on or after 1 January 1990.

samoloty z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) większej niż 5700 kg, dla których indywidualne CofA wydano po raz pierwszy przed dniem 1 czerwca 1990 r.; oraz

turbine-engined aeroplanes with an MCTOM of more than 5700 kg and first issued with an individual CofA before 1 June 1990; and
samoloty z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) większej niż 5700 kg, dla których indywidualne CofA wydano po raz pierwszy przed dniem 1 czerwca 1990 r.; oraz

turbine-engined aeroplanes with an MCTOM of more than 5700 kg and first issued with an individual CofA before 1 June 1990; and

Samoloty z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) większej niż 5700 kg lub MOPSC większej niż 19 są wyposażane w system ACAS II, chyba że w rozporządzeniu (UE) nr...

Unless otherwise provided for by Regulation (EU) No 1332/2011, turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of more than 5700 kg or an MOPSC of more than 19 shall be equipped with ACAS II.
Samoloty z
napędem
turbinowym o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOM) większej niż 5700 kg lub MOPSC większej niż 19 są wyposażane w system ACAS II, chyba że w rozporządzeniu (UE) nr 1332/2011 przewidziano inaczej.

Unless otherwise provided for by Regulation (EU) No 1332/2011, turbine-powered aeroplanes with an MCTOM of more than 5700 kg or an MOPSC of more than 19 shall be equipped with ACAS II.

w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym — ilość paliwa potrzebna na 30 minut lotu z prędkością oczekiwania na wysokości 1500 stóp (450 m) nad poziomem wzniesienia lotniska zapasowego docelowego w...

For aeroplanes with turbine engines: fuel to fly for 30 minutes at holding speed at 1500 ft (450 m) above the destination alternate aerodrome elevation in standard conditions.
w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym — ilość paliwa potrzebna na 30 minut lotu z prędkością oczekiwania na wysokości 1500 stóp (450 m) nad poziomem wzniesienia lotniska zapasowego docelowego w warunkach normalnych.

For aeroplanes with turbine engines: fuel to fly for 30 minutes at holding speed at 1500 ft (450 m) above the destination alternate aerodrome elevation in standard conditions.

w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym, ilość paliwa potrzebna na 2 godziny lotu nad lotniskiem docelowym przy normalnym zużyciu przelotowym, wliczając ostateczną rezerwę paliwa.

for aeroplanes with turbine engines, fuel to fly for two hours at normal cruise consumption above the destination aerodrome, including final reserve fuel.
w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym, ilość paliwa potrzebna na 2 godziny lotu nad lotniskiem docelowym przy normalnym zużyciu przelotowym, wliczając ostateczną rezerwę paliwa.

for aeroplanes with turbine engines, fuel to fly for two hours at normal cruise consumption above the destination aerodrome, including final reserve fuel.

w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym — ilość paliwa potrzebna na dwie godziny lotu nad lotniskiem docelowym przy normalnym zużyciu przelotowym, wliczając ostateczną rezerwę paliwa.

For aeroplanes with turbine engines, fuel to fly for two hours at normal cruise consumption above the destination aerodrome, including final reserve fuel.
w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym — ilość paliwa potrzebna na dwie godziny lotu nad lotniskiem docelowym przy normalnym zużyciu przelotowym, wliczając ostateczną rezerwę paliwa.

For aeroplanes with turbine engines, fuel to fly for two hours at normal cruise consumption above the destination aerodrome, including final reserve fuel.

w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym — ilość paliwa potrzebna na dwie godziny lotu nad lotniskiem docelowym przy normalnym zużyciu przelotowym.

for aeroplanes with turbine engines, fuel to fly for two hours at normal cruise consumption above the destination aerodrome.
w przypadku samolotów z
napędem
turbinowym — ilość paliwa potrzebna na dwie godziny lotu nad lotniskiem docelowym przy normalnym zużyciu przelotowym.

for aeroplanes with turbine engines, fuel to fly for two hours at normal cruise consumption above the destination aerodrome.

...zarejestrowane w czasie prób, wraz z wynikami prób mających na celu określenie zdolności statków z
napędem
wielośrubowym do nawigacji i manewrowania z jedną lub kilkoma śrubami napędowymi...

.3 The stopping times, ship headings and distances recorded on trials, together with the results of trials to determine the ability of ships having multiple propellers to navigate and manoeuvre with...
.3 Czasy zatrzymania, kursy statku i odległości zarejestrowane w czasie prób, wraz z wynikami prób mających na celu określenie zdolności statków z
napędem
wielośrubowym do nawigacji i manewrowania z jedną lub kilkoma śrubami napędowymi niedziałającymi, powinny być dostępne na statku do użytku kapitana lub wyznaczonych członków załogi.

.3 The stopping times, ship headings and distances recorded on trials, together with the results of trials to determine the ability of ships having multiple propellers to navigate and manoeuvre with one or more propellers inoperative, shall be available on board for use of the master or designated personnel.

...zarejestrowane w czasie prób, wraz z wynikami prób mających na celu określenie zdolności statków z
napędem
wielośrubowym do nawigacji i manewrowania z jedną lub kilkoma śrubami napędowymi...

.3 The stopping times, ship headings and distances recorded on trials, together with the results of trials to determine the ability of ships having multiple propellers to navigate and manoeuvre with...
.3 Czasy zatrzymania, kursy statku i odległości zarejestrowane w czasie prób, wraz z wynikami prób mających na celu określenie zdolności statków z
napędem
wielośrubowym do nawigacji i manewrowania z jedną lub kilkoma śrubami napędowymi niedziałającymi, dostępne są na statku do użytku kapitana lub wyznaczonych członków załogi.

.3 The stopping times, ship headings and distances recorded on trials, together with the results of trials to determine the ability of ships having multiple propellers to navigate and manoeuvre with one or more propellers inoperative, shall be available on board for use of the master or designated personnel.

.7 Stan pozbawienia energii jest stanem, w którym główny
napęd
, kotły i urządzenia pomocnicze nie działają ze względu na brak zasilania.

.7 Dead
ship
condition is the condition under which the main
propulsion
plant, boilers and auxiliaries are not in operation due to the absence of power.
.7 Stan pozbawienia energii jest stanem, w którym główny
napęd
, kotły i urządzenia pomocnicze nie działają ze względu na brak zasilania.

.7 Dead
ship
condition is the condition under which the main
propulsion
plant, boilers and auxiliaries are not in operation due to the absence of power.

Metoda pomiaru bilansu energii elektrycznej akumulatora pojazdów hybrydowych z
napędem
elektrycznym doładowywanych zewnętrznie i niedoładowywanych zewnętrznie

Method for measuring the electricity balance of the battery of OVC and NOVC HEVS
Metoda pomiaru bilansu energii elektrycznej akumulatora pojazdów hybrydowych z
napędem
elektrycznym doładowywanych zewnętrznie i niedoładowywanych zewnętrznie

Method for measuring the electricity balance of the battery of OVC and NOVC HEVS

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich