Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: legalny
monitoruje rozwój nowych konkurencyjnych modeli biznesowych, rozszerzających
legalną
ofertę treści kulturalnych i twórczych, oraz zachęca do wymiany informacji i podnosi świadomość konsumentów w tym...

monitoring the development of new competitive business models which
enlarge
the
legal
offer of cultural and creative content, and encouraging the exchange of information and raising consumer...
monitoruje rozwój nowych konkurencyjnych modeli biznesowych, rozszerzających
legalną
ofertę treści kulturalnych i twórczych, oraz zachęca do wymiany informacji i podnosi świadomość konsumentów w tym zakresie;

monitoring the development of new competitive business models which
enlarge
the
legal
offer of cultural and creative content, and encouraging the exchange of information and raising consumer awareness in this respect;

...wymiany informacji na temat nowych konkurencyjnych modeli biznesowych, które poszerzają
legalną
ofertę treści kulturalnych i twórczych, poszerzenia i pogłębienia wiedzy fachowej osób zaang

...rights, fostering the exchange of information on new competitive business models which enlarge the
legal
offer of cultural and creative content, enhancing the expertise of persons involved in the...
Urząd powinien ponadto realizować dodatkowe zadania, takie jak działania na rzecz lepszego zrozumienia wartości praw własności intelektualnej, propagowania wymiany informacji na temat nowych konkurencyjnych modeli biznesowych, które poszerzają
legalną
ofertę treści kulturalnych i twórczych, poszerzenia i pogłębienia wiedzy fachowej osób zaangażowanych w egzekwowanie praw własności intelektualnej dzięki właściwym szkoleniom, zwiększenia wiedzy na temat technik zapobiegania zjawisku podrabiania oraz polepszenia współpracy z państwami trzecimi i organizacjami międzynarodowymi.

Furthermore, the Office should fulfil additional tasks, such as improving the understanding of the value of intellectual property rights, fostering the exchange of information on new competitive business models which enlarge the
legal
offer of cultural and creative content, enhancing the expertise of persons involved in the enforcement of intellectual property rights by appropriate training measures, increasing knowledge of techniques to prevent counterfeiting, and improving cooperation with third countries and international organisations.

...uznała również znaczenie opracowania nowych konkurencyjnych modeli biznesowych, rozszerzających
legalną
ofertę treści kulturalnych i twórczych, a jednocześnie przeciwdziałających naruszeniom praw

The Council also recognised the importance of developing new competitive business models
enlarging
the
legal
offer of cultural and creative content and at the same time preventing and combating...
Rada uznała również znaczenie opracowania nowych konkurencyjnych modeli biznesowych, rozszerzających
legalną
ofertę treści kulturalnych i twórczych, a jednocześnie przeciwdziałających naruszeniom praw własności intelektualnej i zwalczających je, gdyż jest to niezbędny środek wspierania wzrostu gospodarczego, zatrudnienia i różnorodności kulturowej.

The Council also recognised the importance of developing new competitive business models
enlarging
the
legal
offer of cultural and creative content and at the same time preventing and combating infringements of intellectual property rights as necessary means for fostering economic growth, employment and cultural diversity.

...2004/18/WE, udzielenie zamówienia na usługi zgodnie z art. 21 dyrektywy 2004/18/WE lub udzielenie
legalnego
zamówienia wewnętrznego („in-house”) zgodnie z wykładnią Trybunału Sprawiedliwości.

...the award of a service contract in accordance with Article 21 of Directive 2004/18/EC or a
lawful
‘in-house’ contract award following the interpretation of the Court of Justice.
Przyczyny mogące uzasadniać bezpośrednie udzielenie zamówienia w rozumieniu niniejszej dyrektywy mogą obejmować odstępstwa przewidziane w art. 10–18 dyrektywy 2004/18/WE, zastosowanie art. 31, art. 61 lub art. 68 dyrektywy 2004/18/WE, udzielenie zamówienia na usługi zgodnie z art. 21 dyrektywy 2004/18/WE lub udzielenie
legalnego
zamówienia wewnętrznego („in-house”) zgodnie z wykładnią Trybunału Sprawiedliwości.

Possible justifications for a direct award within the meaning of this Directive may include the exemptions in Articles 10 to 18 of Directive 2004/18/EC, the application of Article 31, Article 61 or Article 68 of Directive 2004/18/EC, the award of a service contract in accordance with Article 21 of Directive 2004/18/EC or a
lawful
‘in-house’ contract award following the interpretation of the Court of Justice.

...polityk dotyczących rynku pracy oraz przekształcanie pracy nierejestrowanej w zatrudnienie
legalne
– działania te powinny być podejmowane w ramach zintegrowanego podejścia opartego na modelu

...the low-paid, further strengthen active labour market policies, and transform undeclared work into
formal
employment; and accelerate the implementation of reforms on education and training,...
modernizowanie ustawodawstwa dotyczącego ochrony zatrudnienia, ograniczanie kosztów pozapłacowych osób otrzymujących niskie wynagrodzenia, dalsze intensyfikowanie aktywnych polityk dotyczących rynku pracy oraz przekształcanie pracy nierejestrowanej w zatrudnienie
legalne
– działania te powinny być podejmowane w ramach zintegrowanego podejścia opartego na modelu elastycznego rynku pracy i bezpieczeństwa socjalnego (flexicurity); a także przyspieszenie realizacji reform kształcenia i szkolenia, popularyzowanie strategii uczenia się przez całe życie i ułatwienie integracji na rynku pracy, szczególnie w przypadku osób młodych.

within an integrated ‘flexicurity’ approach, modernise employment protection legislation, reduce non-wage costs to the low-paid, further strengthen active labour market policies, and transform undeclared work into
formal
employment; and accelerate the implementation of reforms on education and training, increase participation in lifelong learning and facilitate transition to work, particularly for young people.

Legalne
działania organów policyjnych, celnych, sądowych i innych właściwych organów mogą wymagać przesyłania danych organom państw trzecich lub organizacjom międzynarodowym, które zobowiązane są do...

The
legitimate
activities of the police, customs, judicial and other competent authorities may require that data are sent to authorities in third States or international bodies that have obligations...
Legalne
działania organów policyjnych, celnych, sądowych i innych właściwych organów mogą wymagać przesyłania danych organom państw trzecich lub organizacjom międzynarodowym, które zobowiązane są do zapobiegania przestępstwom, ich ścigania, wykrywania lub karania lub do wykonywania sankcji karnych.

The
legitimate
activities of the police, customs, judicial and other competent authorities may require that data are sent to authorities in third States or international bodies that have obligations for the prevention, investigation, detection or prosecution of criminal offences or the execution of criminal penalties.

Jednocześnie nie powinno to w żaden sposób zagrażać
legalnym
działaniom organów policyjnych, celnych, sądowych ani innych właściwych organów.

At the same time the
legitimate
activities of the police, customs, judicial and other competent authorities should not be jeopardised in any way.
Jednocześnie nie powinno to w żaden sposób zagrażać
legalnym
działaniom organów policyjnych, celnych, sądowych ani innych właściwych organów.

At the same time the
legitimate
activities of the police, customs, judicial and other competent authorities should not be jeopardised in any way.

Komisja zwraca uwagę, że rynek
legalnej
muzyki on-line znajduje się obecnie w fazie początkowej, gdyż większość witryn poświęconych muzyce on-line dopiero niedawno rozpoczęła działalność w EOG.

The Commission notes that the market for
legal
online music is currently in a state of infancy as most of the sites for online music have only recently started operations in the EEA.
Komisja zwraca uwagę, że rynek
legalnej
muzyki on-line znajduje się obecnie w fazie początkowej, gdyż większość witryn poświęconych muzyce on-line dopiero niedawno rozpoczęła działalność w EOG.

The Commission notes that the market for
legal
online music is currently in a state of infancy as most of the sites for online music have only recently started operations in the EEA.

Państwa Członkowskie zapewniają, aby w celu
legalnego
prowadzenia swojej działalności kantory wymiany walut oraz podmioty świadczące usługi dla trustów i przedsiębiorstw podlegały obowiązkowi...

...shall be licensed or registered and casinos be licensed in order to operate their business
legally
.
Państwa Członkowskie zapewniają, aby w celu
legalnego
prowadzenia swojej działalności kantory wymiany walut oraz podmioty świadczące usługi dla trustów i przedsiębiorstw podlegały obowiązkowi rejestracji lub uzyskania zezwolenia, a kasyna podlegały obowiązkowi uzyskania zezwolenia.

Member States shall provide that currency exchange offices and trust and company service providers shall be licensed or registered and casinos be licensed in order to operate their business
legally
.

...dokonujące przekazów pieniężnych podlegały obowiązkowi rejestracji lub uzyskania zezwolenia w celu
legalnego
prowadzenia swojej działalności.

...or remittance offices shall be licensed or registered in order to operate their business
legally
.
Bez uszczerbku dla przyszłych przepisów wspólnotowych, Państwa Członkowskie zapewniają, by biura dokonujące przekazów pieniężnych podlegały obowiązkowi rejestracji lub uzyskania zezwolenia w celu
legalnego
prowadzenia swojej działalności.

Without prejudice to future Community legislation, Member States shall provide that money transmission or remittance offices shall be licensed or registered in order to operate their business
legally
.

...wyznaczonych i funkcjonujących przejść granicznych, poziomu natężenia migracyjnego – zarówno
legalnego
, jak i nielegalnego, występujących zagrożeń i ryzyka, jak również obciążenia pracą służb k

...number of authorised and operative border crossing points, the level of migratory pressure, both
legal
and illegal, the risks and threats encountered and finally the workload of the national servic
Różnica w obciążeniu wynika z odmiennej sytuacji poszczególnych państw członkowskich pod względem położenia geograficznego ich granic zewnętrznych, liczby wyznaczonych i funkcjonujących przejść granicznych, poziomu natężenia migracyjnego – zarówno
legalnego
, jak i nielegalnego, występujących zagrożeń i ryzyka, jak również obciążenia pracą służb krajowych odpowiedzialnych za rozpatrywanie wniosków wizowych oraz wydawanie wiz.

The difference in the burden is explained by the differing situations prevailing in Member States as regards the geography of their external borders, the number of authorised and operative border crossing points, the level of migratory pressure, both
legal
and illegal, the risks and threats encountered and finally the workload of the national services regarding the examination of visas applications and the issuing of visas.

...że zostały sfałszowane, niezależnie od tego, czy te produkty lecznicze były dystrybuowane w ramach
legalnego
łańcucha dystrybucji, czy nielegalnie, w tym sprzedawane nielegalnie w drodze usług...

...of being, falsified irrespective of whether those medicinal products were distributed within the
legal
supply chain or by illegal means, including illegal sale by means of information society servi
natychmiast po uzyskaniu takich informacji, informowania właściwego organu i posiadacza pozwolenia na dopuszczenie do obrotu, iż produkty lecznicze objęte jego pozwoleniem na wytwarzanie zostały sfałszowane lub podejrzewa się, że zostały sfałszowane, niezależnie od tego, czy te produkty lecznicze były dystrybuowane w ramach
legalnego
łańcucha dystrybucji, czy nielegalnie, w tym sprzedawane nielegalnie w drodze usług społeczeństwa informacyjnego;

to inform the competent authority and the marketing authorisation holder immediately if he obtains information that medicinal products which come under the scope of his manufacturing authorisation are, or are suspected of being, falsified irrespective of whether those medicinal products were distributed within the
legal
supply chain or by illegal means, including illegal sale by means of information society services;

...stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji [1].

...code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products [1] is to be incorporated into the EEA...
W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/62/UE z dnia 8 czerwca 2011 r. zmieniającą dyrektywę 2001/83/WE w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji [1].

Directive 2011/62/EU of the European Parliament and of the Council of 8 June 2011 amending Directive 2001/83/EC on the Community code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products [1] is to be incorporated into the EEA Agreement,

...stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji (Dz.U. L 174 z 1.7.2011, s. 74),

...code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products (OJ L 174, 1.7.2011, p. 74);
dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/62/UE z dnia 8 czerwca 2011 r. zmieniającą dyrektywę 2001/83/WE w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji (Dz.U. L 174 z 1.7.2011, s. 74),

Directive 2011/62/EU of the European Parliament and of the Council of 8 June 2011 amending Directive 2001/83/EC on the Community code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products (OJ L 174, 1.7.2011, p. 74);

...stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji (Dz.U. L 174 z 1.7.2011, s. 74)

...code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products (OJ L 174, 1.7.2011, p. 74)
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/62/UE z dnia 8 czerwca 2011 r. zmieniająca dyrektywę 2001/83/WE w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji (Dz.U. L 174 z 1.7.2011, s. 74)

Directive 2011/62/EU of the European Parliament and of the Council of 8 June 2011 amending Directive 2001/83/EC on the Community code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products (OJ L 174, 1.7.2011, p. 74)

...stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji

...code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products
zmieniająca dyrektywę 2001/83/WE w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi – w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji

amending Directive 2001/83/EC on the Community code relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the
legal
supply chain of falsified medicinal products

Jej szczególnym celem jest zapobieganie wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji.

It aims specifically to prevent falsified medicinal products from entering the
legal
supply chain.
Jej szczególnym celem jest zapobieganie wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji.

It aims specifically to prevent falsified medicinal products from entering the
legal
supply chain.

...zagrożenie dla zdrowia ludzkiego i może prowadzić do utraty zaufania pacjentów również do
legalnego
łańcucha dystrybucji.

...a particular threat to human health and may lead to a lack of trust of the patient also in the
legal
supply chain.
Stanowi to szczególne zagrożenie dla zdrowia ludzkiego i może prowadzić do utraty zaufania pacjentów również do
legalnego
łańcucha dystrybucji.

This poses a particular threat to human health and may lead to a lack of trust of the patient also in the
legal
supply chain.

...dyrektywie w dziedzinie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji.

...for in this Directive regarding the prevention of the entry of falsified medicinal products in the
legal
supply chain.
ocenę wpływu środków wprowadzonych w niniejszej dyrektywie w dziedzinie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do
legalnego
łańcucha dystrybucji.

an evaluation of the contribution of the measures provided for in this Directive regarding the prevention of the entry of falsified medicinal products in the
legal
supply chain.

...produkty lecznicze nie docierają do pacjentów tylko w sposób nielegalny, ale również przez
legalny
łańcuch dystrybucji.

...such falsified medicinal products do not reach patients only through illegal means, but via the
legal
supply chain as well.
Przeszłe doświadczenia pokazują, że takie sfałszowane produkty lecznicze nie docierają do pacjentów tylko w sposób nielegalny, ale również przez
legalny
łańcuch dystrybucji.

Past experience shows that such falsified medicinal products do not reach patients only through illegal means, but via the
legal
supply chain as well.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich