Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: konstrukcyjny
Modyfikacja pojazdu naziemnego do celów wojskowych określona w ppkt ML6.a obejmuje zmiany
konstrukcyjne
, elektryczne lub mechaniczne, związane z wyposażeniem go w co najmniej jeden z komponentów...

Modification of a ground vehicle for military use specified by ML6.a. entails a
structural
, electrical or mechanical change involving one or more components that are specially designed for military...
Modyfikacja pojazdu naziemnego do celów wojskowych określona w ppkt ML6.a obejmuje zmiany
konstrukcyjne
, elektryczne lub mechaniczne, związane z wyposażeniem go w co najmniej jeden z komponentów specjalnie zaprojektowanych do celów wojskowych.

Modification of a ground vehicle for military use specified by ML6.a. entails a
structural
, electrical or mechanical change involving one or more components that are specially designed for military use.

takich, których stosowne zmiany
konstrukcyjne
mogłyby wpłynąć na bezpieczeństwo zapobiegające wykolejeniu, bezpieczeństwo jazdy lub obciążenie toru.

have had relevant
design
modifications that could affect safety against derailment, running safety or track loading
takich, których stosowne zmiany
konstrukcyjne
mogłyby wpłynąć na bezpieczeństwo zapobiegające wykolejeniu, bezpieczeństwo jazdy lub obciążenie toru.

have had relevant
design
modifications that could affect safety against derailment, running safety or track loading

...w profile przestrzeni chronionej w miejscach, w których stwierdzono, że słupki lub inne elementy
konstrukcyjne
mogą naruszyć przestrzeń chronioną w wyniku przewidywanego odkształcenia.

...with the residual space profile, at positions where it is considered that the pillars or other
structural
elements are likely to intrude as a result of the expected deformation.
Segmenty nadwozia powinny być wyposażone w profile przestrzeni chronionej w miejscach, w których stwierdzono, że słupki lub inne elementy
konstrukcyjne
mogą naruszyć przestrzeń chronioną w wyniku przewidywanego odkształcenia.

The body sections shall be equipped with the residual space profile, at positions where it is considered that the pillars or other
structural
elements are likely to intrude as a result of the expected deformation.

...w profile przestrzeni chronionej w miejscach, w których stwierdzono, że słupki lub inne elementy
konstrukcyjne
mogą naruszyć przestrzeń chronioną w wyniku przewidywanego odkształcenia.

...with the residual space profile, at positions where it is considered that the pillars or other
structural
elements are likely to intrude as a result of the expected deformation.
Segmenty nadwozia powinny być wyposażone w profile przestrzeni chronionej w miejscach, w których stwierdzono, że słupki lub inne elementy
konstrukcyjne
mogą naruszyć przestrzeń chronioną w wyniku przewidywanego odkształcenia.

The body sections shall be equipped with the residual space profile, at positions where it is considered that the pillars or other
structural
elements are likely to intrude as a result of the expected deformation.

...odkuwek i wyrobów metalurgii proszków), takie jak szyny, kształtowniki grodzicowe, kształtowniki
konstrukcyjne
, pręty, walcówki, blachy grube i blachy uniwersalne, taśmy i blachy cienkie oraz kęsy

...excluding steel castings, forgings and powder metallurgy products), such as rails, sheet piling,
structural
shapes, bars, wire rods, plates and universal plates, strips and sheets, and tube rounds
gorące wyroby gotowe z żelaza, stali węglowej lub stali specjalnej (wyroby powlekane lub niepowlekane, z wyłączeniem odlewów stalowych, odkuwek i wyrobów metalurgii proszków), takie jak szyny, kształtowniki grodzicowe, kształtowniki
konstrukcyjne
, pręty, walcówki, blachy grube i blachy uniwersalne, taśmy i blachy cienkie oraz kęsy okrągłe i kwadratowe do wyrobu rur bez szwu;

hot-finished products of iron, ordinary steel or special steel (coated or uncoated products, excluding steel castings, forgings and powder metallurgy products), such as rails, sheet piling,
structural
shapes, bars, wire rods, plates and universal plates, strips and sheets, and tube rounds and squares;

Wzór dokumentu informacyjnego dotyczącego cech
konstrukcyjnych
podano w załączniku 1, część 1.

A model for the information document relating to the
constructional
features is given in Annex 1, Part 1.
Wzór dokumentu informacyjnego dotyczącego cech
konstrukcyjnych
podano w załączniku 1, część 1.

A model for the information document relating to the
constructional
features is given in Annex 1, Part 1.

Wzór dokumentu informacyjnego dotyczącego cech
konstrukcyjnych
podano w załączniku 1, część 1.

A model for the information document relating to the
constructional
features is given in Annex 1 — Part 1.
Wzór dokumentu informacyjnego dotyczącego cech
konstrukcyjnych
podano w załączniku 1, część 1.

A model for the information document relating to the
constructional
features is given in Annex 1 — Part 1.

...siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.

...w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this Annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.

...w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this Annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.

...siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku mierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1]2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu H i rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku mierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this Annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1]2.

...siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku mierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu H i rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku mierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this Annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.

...w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia zgodności zmierzonych danych ze specyfikacjami
konstrukcyjnymi
podanymi przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia zgodności zmierzonych danych ze specyfikacjami
konstrukcyjnymi
podanymi przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.

...w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1]2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1]2.

The procedure described in this annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.

...siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specification
given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specification
given by the vehicle manufacturer [1].2.

...siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this Annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.

...w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.

...siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do wymogów
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this Annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design specifications
given by the vehicle manufacturer [1].2.

...w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this Annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.

...w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

...or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.
Procedura opisana w niniejszym załączniku stosowana jest w celu określenia położenia punktu „H” oraz rzeczywistego kąta tułowia dla jednego lub kilku miejsc siedzących w pojeździe silnikowym oraz w celu sprawdzenia stosunku zmierzonych danych do specyfikacji
konstrukcyjnych
podanych przez producenta pojazdu [1].2.

The procedure described in this annex is used to establish the ‘H’ point location and the actual torso angle for one or several seating positions in a motor vehicle and to verify the relationship of measured data to
design
specifications given by the vehicle manufacturer [1].2.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich