Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: hamulec
Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Use of electric/magnetic
brakes
Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Use of electric/magnetic
brakes

Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Use of electric/magnetic
brakes
Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Use of electric/magnetic
brakes

Załącznik A, dodatek 1 podpunkt 5.2: Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Annex A, Appendix 1, section 5.2: Use of electric/magnetic
brakes
Załącznik A, dodatek 1 podpunkt 5.2: Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Annex A, Appendix 1, section 5.2: Use of electric/magnetic
brakes

Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Use of electric/magnetic
brakes
Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Use of electric/magnetic
brakes

Załącznik A, dodatek 1, punkt 5.2: Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Annex A, Appendix 1, Section 5.2: Use of electric/magnetic
brakes
Załącznik A, dodatek 1, punkt 5.2: Stosowanie
hamulców
elektrycznych/magnetycznych

Annex A, Appendix 1, Section 5.2: Use of electric/magnetic
brakes

rodzaj sygnału sterującego hamulcem (przykład: pneumatyczny główny przewód hamulcowy,
hamulec
elektryczny typu XXX itp.),

Nature of the signal which controls the brake (example: pneumatic main
brake
pipe, electric
brake
type XXX, etc.)
rodzaj sygnału sterującego hamulcem (przykład: pneumatyczny główny przewód hamulcowy,
hamulec
elektryczny typu XXX itp.),

Nature of the signal which controls the brake (example: pneumatic main
brake
pipe, electric
brake
type XXX, etc.)

Ten sam identyfikator
hamulca
może obejmować odmienne cechy hamulca związane z następującymi elementami:

The same
brake
identifier may include different brake characteristics with regard to the following criteria:
Ten sam identyfikator
hamulca
może obejmować odmienne cechy hamulca związane z następującymi elementami:

The same
brake
identifier may include different brake characteristics with regard to the following criteria:

...siłownika hamulcowego nie powinno być możliwe, jeżeli nie ma pewności, czy po takim zwolnieniu
hamulec
może być ponownie uruchomiony.

...be possible to release the locked brake cylinder unless it is certain that after such release the
brake
can be applied again.
Zwolnienie zablokowanego siłownika hamulcowego nie powinno być możliwe, jeżeli nie ma pewności, czy po takim zwolnieniu
hamulec
może być ponownie uruchomiony.

It shall not be possible to release the locked brake cylinder unless it is certain that after such release the
brake
can be applied again.

Od drugiej fazy zużycie energii odpowiadające początkowemu uruchomieniu
hamulców
może być uwzględnione przez odjęcie jednego pełnego uruchomienia hamulców z czterech pełnych uruchomień określonych w...

From the second phase, the energy consumption corresponding to the initial
brake application
may be taken into account, by subtracting one full brake application from the four full applications...
Od drugiej fazy zużycie energii odpowiadające początkowemu uruchomieniu
hamulców
może być uwzględnione przez odjęcie jednego pełnego uruchomienia hamulców z czterech pełnych uruchomień określonych w pkt 5.1.1.4 (oraz 5.1.1.5, 5.1.1.6 i 5.1.2.6). tego załącznika dla każdej drugiej, trzeciej i czwartej fazy zastosowanej w badaniach określonych w pkt 5.1.1 niniejszego załącznika.

From the second phase, the energy consumption corresponding to the initial
brake application
may be taken into account, by subtracting one full brake application from the four full applications prescribed in paragraph 5.1.1.4 (and paragraphs 5.1.1.5, 5.1.1.6 and 5.1.2.6) of this annex for each of the second, third and fourth phases used in the test prescribed in paragraph 5.1.1 of this annex as applicable.

Inne konstrukcje siłowników
hamulca
mogą być homologowane po przedstawieniu równoważnych informacji.

Other
brake
designs may be approved upon presentation of equivalent information.
Inne konstrukcje siłowników
hamulca
mogą być homologowane po przedstawieniu równoważnych informacji.

Other
brake
designs may be approved upon presentation of equivalent information.

Inne konstrukcje siłowników
hamulca
mogą być homologowane po przedstawieniu równoważnych informacji.

Other
brake
chamber designs may be approved upon presentation of equivalent information.
Inne konstrukcje siłowników
hamulca
mogą być homologowane po przedstawieniu równoważnych informacji.

Other
brake
chamber designs may be approved upon presentation of equivalent information.

Inne konstrukcje siłowników
hamulca
mogą być homologowane po przedstawieniu równoważnych informacji.

Other spring
brake
designs may be approved upon presentation of equivalent information.
Inne konstrukcje siłowników
hamulca
mogą być homologowane po przedstawieniu równoważnych informacji.

Other spring
brake
designs may be approved upon presentation of equivalent information.

»Współczynnik
hamulca
(BF)« oznacza stosunek wzmocnionego wyjścia do wejścia hamulca.”.

The “
brake
factor (BF)” is the input to output amplification ratio of the brake.’
»Współczynnik
hamulca
(BF)« oznacza stosunek wzmocnionego wyjścia do wejścia hamulca.”.

The “
brake
factor (BF)” is the input to output amplification ratio of the brake.’

Zgłaszany współczynnik
hamulca
BF.

The declared
brake
factor BF
Zgłaszany współczynnik
hamulca
BF.

The declared
brake
factor BF

współczynnik
hamulca
BF;

Brake
factor BF;
współczynnik
hamulca
BF;

Brake
factor BF;

Badanie dynamicznych właściwości ciernych (badanie porównawcze przeprowadzane na
hamulcach
poszczególnych kół)

Testing the dynamic frictional properties (comparison test conducted on the individual wheel
brake
)
Badanie dynamicznych właściwości ciernych (badanie porównawcze przeprowadzane na
hamulcach
poszczególnych kół)

Testing the dynamic frictional properties (comparison test conducted on the individual wheel
brake
)

Odpowiednie specyfikacje dotyczące zasad użycia
hamulców
podano w pkt 4.2.2.5.1, 4.2.2.6.1 i 4.2.2.6.2 TSI „Ruch kolejowy” 2006.

The corresponding specifications concerning the rules for use of the
brake
are set out in clauses 4.2.2.5.1, 4.2.2.6.1 and 4.2.2.6.2 of the Operation TSI 2006.
Odpowiednie specyfikacje dotyczące zasad użycia
hamulców
podano w pkt 4.2.2.5.1, 4.2.2.6.1 i 4.2.2.6.2 TSI „Ruch kolejowy” 2006.

The corresponding specifications concerning the rules for use of the
brake
are set out in clauses 4.2.2.5.1, 4.2.2.6.1 and 4.2.2.6.2 of the Operation TSI 2006.

...dopuszczalnym odchyleniem ± 5 % i dobrany tak, by gwarantował maksymalne temperatury tarczy
hamulca
podane w poniższej tabeli.

...torque shall be constant within a tolerance of ± 5 per cent and adjusted to guarantee the maximum
brake
rotor temperatures given in the table below.
Moment hamowania jest stały z maksymalnym dopuszczalnym odchyleniem ± 5 % i dobrany tak, by gwarantował maksymalne temperatury tarczy
hamulca
podane w poniższej tabeli.

The brake torque shall be constant within a tolerance of ± 5 per cent and adjusted to guarantee the maximum
brake
rotor temperatures given in the table below.

...zasygnalizowania sytuacji awaryjnej, co najmniej w wyniku bardzo szybkiego naciśnięcia pedału
hamulca
, system BAS powinien zwiększyć ciśnienie, aby osiągnąć maksymalny osiągalny poziom hamowania

When an emergency condition has been sensed, at least by a very fast
application
of the
brake
pedal, the BAS shall raise the pressure to deliver the maximum achievable braking rate or to cause full...
W przypadku zasygnalizowania sytuacji awaryjnej, co najmniej w wyniku bardzo szybkiego naciśnięcia pedału
hamulca
, system BAS powinien zwiększyć ciśnienie, aby osiągnąć maksymalny osiągalny poziom hamowania lub aby zapewnić pełny cykl działania systemu ABS.

When an emergency condition has been sensed, at least by a very fast
application
of the
brake
pedal, the BAS shall raise the pressure to deliver the maximum achievable braking rate or to cause full cycling of the ABS.

Współczynnik
hamulca
i moment progowy hamulca

Brake
factor and
brake
threshold torque
Współczynnik
hamulca
i moment progowy hamulca

Brake
factor and
brake
threshold torque

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich