Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: tertiary
Movement between tertiary type A and
tertiary
type B programmes

Przepływ między programami typu A i B w
szkolnictwie wyższym
Movement between tertiary type A and
tertiary
type B programmes

Przepływ między programami typu A i B w
szkolnictwie wyższym

Movement between
tertiary
type A and tertiary type B programmes

Przepływ między programami typu A i B w szkolnictwie wyższym
Movement between
tertiary
type A and tertiary type B programmes

Przepływ między programami typu A i B w szkolnictwie wyższym

tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina
tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina

tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina
tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina

tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina
tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina

tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina
tert-butylamine, t-butylamine,
tertiary
butylamine

tert-butyloamina, t-butyloamina, trzeciorzędowa butyloamina

...production or from other sources which is ethers such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether), alcohols such as ethanol and esters and which are used for blending...

Część produkcji lub pozyskania z innych źródeł w postaci eterów, takich jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy), alkoholi, jak etanol, i estrów, wykorzystywanych jako...
That part of production or from other sources which is ethers such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether), alcohols such as ethanol and esters and which are used for blending into gasoline and gasoil.

Część produkcji lub pozyskania z innych źródeł w postaci eterów, takich jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy), alkoholi, jak etanol, i estrów, wykorzystywanych jako domieszki do benzyny i oleju napędowego.

...ethers (such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), ETBE (ethyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether)),

utleniacze, np. alkohole (metanol, etanol), etery (jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), ETBE (eter etylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy),
oxygenates, such as alcohols (methanol, ethanol), ethers (such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), ETBE (ethyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether)),

utleniacze, np. alkohole (metanol, etanol), etery (jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), ETBE (eter etylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy),

...ethers (such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), ETBE (ethyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether));

związki tlenowe, np. alkohole (metanol, etanol), etery (jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), ETBE (eter etylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy)),
oxygenates, such as alcohols (methanol, ethanol), ethers (such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), ETBE (ethyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether));

związki tlenowe, np. alkohole (metanol, etanol), etery (jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), ETBE (eter etylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy)),

...ethers (such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), ETBE (ethyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether));

związki tlenowe, np. alkohole (metanol, etanol), etery (jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), ETBE (eter etylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy));
oxygenates, such as alcohols (methanol, ethanol), ethers (such as MTBE (methyl tertiary butyl ether), ETBE (ethyl tertiary butyl ether), TAME (
tertiary
amyl methyl ether));

związki tlenowe, np. alkohole (metanol, etanol), etery (jak MTBE (eter metylo-tert-butylowy), ETBE (eter etylo-tert-butylowy), TAME (eter metylo-tert-amylowy));

...drop out rates to less than 10 %, and increase the share of 30-34 year-olds having completed
tertiary
or equivalent education to at least 40 % [1].

...nauki do poziomu poniżej 10 % i na zwiększanie odsetka osób w wieku 30-34 lat posiadających
wyższe wykształcenie
lub jego odpowiedniki do co najmniej 40 % [1].
The EU headline target, on the basis of which Member States will set their national targets, taking into account their relative starting positions and national circumstances, will aim to reduce drop out rates to less than 10 %, and increase the share of 30-34 year-olds having completed
tertiary
or equivalent education to at least 40 % [1].

Wymierny cel UE, na podstawie którego państwa członkowskie będą określać swoje cele krajowe, uwzględniając swoje relatywne pozycje wyjściowe i uwarunkowania krajowe, będzie ukierunkowany na zmniejszanie wskaźników przedwczesnego kończenia nauki do poziomu poniżej 10 % i na zwiększanie odsetka osób w wieku 30-34 lat posiadających
wyższe wykształcenie
lub jego odpowiedniki do co najmniej 40 % [1].

Higher education should become more open to non-traditional learners and participation in
tertiary
or equivalent education should be increased.

...nienależące do typowych grup osób uczących się, należy też zwiększyć odsetek osób podejmujących
studia wyższe
lub ich odpowiedniki.
Higher education should become more open to non-traditional learners and participation in
tertiary
or equivalent education should be increased.

Szkolnictwo wyższe powinno stać się bardziej otwarte na osoby nienależące do typowych grup osób uczących się, należy też zwiększyć odsetek osób podejmujących
studia wyższe
lub ich odpowiedniki.

...and performance of education and training systems at all levels and increasing participation in
tertiary
or equivalent education

...i wydajności systemów kształcenia i szkolenia na wszystkich poziomach oraz zwiększenie liczby
osób
podejmujących
studia wyższe
lub ich odpowiedniki
Improving the quality and performance of education and training systems at all levels and increasing participation in
tertiary
or equivalent education

Poprawa jakości i wydajności systemów kształcenia i szkolenia na wszystkich poziomach oraz zwiększenie liczby
osób
podejmujących
studia wyższe
lub ich odpowiedniki

...rates to a level below 10 % and to enable at least 40 % of 30-34 year-olds to have completed
tertiary
or equivalent education.

...ograniczenie zjawiska wczesnego kończenia nauki do poziomu poniżej 10 % oraz umożliwienia zdobycia
wykształcenia wyższego
lub równorzędnego przez co najmniej 40 % osób w wieku 30-34 lat.
The Europe 2020 strategy for smart, sustainable and inclusive growth defines the Union's growth strategy for the coming decade to support such growth, setting five ambitious objectives to be reached by 2020, particularly in the field of education, where the aim is to reduce early school-leaving rates to a level below 10 % and to enable at least 40 % of 30-34 year-olds to have completed
tertiary
or equivalent education.

Strategia „Europa 2020” na rzecz inteligentnego, trwałego wzrostu gospodarczego sprzyjającego włączeniu społecznemu określa strategię wzrostu Unii na nadchodzącą dekadę w celu wsparcia takiego wzrostu, ustanawiając pięć ambitnych celów, które należy osiągnąć do 2020 r., w szczególności w dziedzinie kształcenia, gdzie celem jest ograniczenie zjawiska wczesnego kończenia nauki do poziomu poniżej 10 % oraz umożliwienia zdobycia
wykształcenia wyższego
lub równorzędnego przez co najmniej 40 % osób w wieku 30-34 lat.

The percentage of 30-34 year-olds with completed
tertiary
or equivalent education

Odsetek osób w wieku 30–34 lat, którzy posiadają
wykształcenie wyższe
lub równorzędne
The percentage of 30-34 year-olds with completed
tertiary
or equivalent education

Odsetek osób w wieku 30–34 lat, którzy posiadają
wykształcenie wyższe
lub równorzędne

Tertiary
students who are away from home while at college or university shall consider their term-time address to be their place of usual residence regardless of whether this is an institution (such...

W przypadku studentów
wyższych
uczelni, którzy w okresie trwania zajęć przebywają z dala od domu, za miejsce zamieszkania uznaje się miejsce ich pobytu w okresie trwania zajęć, niezależnie od tego,...
Tertiary
students who are away from home while at college or university shall consider their term-time address to be their place of usual residence regardless of whether this is an institution (such as a boarding school) or a private residence and regardless of whether they are pursuing their education elsewhere in the country or abroad.

W przypadku studentów
wyższych
uczelni, którzy w okresie trwania zajęć przebywają z dala od domu, za miejsce zamieszkania uznaje się miejsce ich pobytu w okresie trwania zajęć, niezależnie od tego, czy jest to instytucja (np. dom studencki), czy lokal prywatny, a także od tego, czy naukę odbywają oni gdzie indziej w tym samym kraju, czy za granicą.

The category ‘Students (not economically active)’ (CAS.H.2.3.) shall thus comprise secondary and
tertiary
students who:

Kategoria „Studenci i uczniowie (bierni zawodowo)” (CAS.H.2.3.) obejmuje zatem uczniów
szkół
średnich i studentów
wyższych
uczelni, którzy:
The category ‘Students (not economically active)’ (CAS.H.2.3.) shall thus comprise secondary and
tertiary
students who:

Kategoria „Studenci i uczniowie (bierni zawodowo)” (CAS.H.2.3.) obejmuje zatem uczniów
szkół
średnich i studentów
wyższych
uczelni, którzy:

...them comprehensive support to address their unique challenges and to prevent their drop-out in
tertiary
education; the support should include scholarships, mentoring, tutoring and additional trai

...przezwyciężaniu charakterystycznych trudności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki na
poziomie wyższym
; wsparcie powinno obejmować stypendia, opiekę mentorską, zajęcia w małych grupach...
Part of this appropriation should be used for the promotion of the university education of students with a Roma ethnic background in order to provide them comprehensive support to address their unique challenges and to prevent their drop-out in
tertiary
education; the support should include scholarships, mentoring, tutoring and additional training in professional development and language competences.

Część tych środków powinna zostać wykorzystana na promowanie edukacji uniwersyteckiej studentów pochodzenia romskiego w celu dostarczenia im kompleksowego wsparcia w przezwyciężaniu charakterystycznych trudności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki na
poziomie wyższym
; wsparcie powinno obejmować stypendia, opiekę mentorską, zajęcia w małych grupach oraz dodatkowe szkolenia w zakresie rozwoju zawodowego i umiejętności językowych.

...them comprehensive support to address their unique challenges and to prevent their drop-out in
tertiary
education; the support should include scholarships, mentoring, tutoring and additional trai

...przezwyciężaniu charakterystycznych trudności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki na
poziomie wyższym
; wsparcie powinno obejmować stypendia, opiekę mentorską, zajęcia w małych grupach...
Part of this appropriation should be used for the promotion of the university education of students with a Roma ethnic background in order to provide them comprehensive support to address their unique challenges and to prevent their drop-out in
tertiary
education; the support should include scholarships, mentoring, tutoring and additional training in professional development and language competences.

Część tych środków powinna zostać wykorzystana na promowanie edukacji uniwersyteckiej studentów pochodzenia romskiego w celu dostarczenia im kompleksowego wsparcia w przezwyciężaniu charakterystycznych trudności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki na
poziomie wyższym
; wsparcie powinno obejmować stypendia, opiekę mentorską, zajęcia w małych grupach oraz dodatkowe szkolenia w zakresie rozwoju zawodowego i umiejętności językowych.

...them comprehensive support to address their unique challenges and to prevent their drop-out in
tertiary
education; the support should include scholarships, mentoring, tutoring and additional trai

...przezwyciężaniu charakterystycznych trudności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki na
poziomie wyższym
; wsparcie powinno obejmować stypendia, opiekę mentorską, zajęcia w małych grupach...
Part of this appropriation should be used for the promotion of the university education of students with a Roma ethnic background in order to provide them comprehensive support to address their unique challenges and to prevent their drop-out in
tertiary
education; the support should include scholarships, mentoring, tutoring and additional training in professional development and language competences.

Część tych środków powinna zostać wykorzystana na promowanie edukacji uniwersyteckiej studentów pochodzenia romskiego w celu dostarczenia im kompleksowego wsparcia w przezwyciężaniu charakterystycznych trudności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki na
poziomie wyższym
; wsparcie powinno obejmować stypendia, opiekę mentorską, zajęcia w małych grupach oraz dodatkowe szkolenia w zakresie rozwoju zawodowego i umiejętności językowych.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich