Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: radar
By applying KIC "catalysts" such as the Innovation
Radar
, the Patent Booster and the Technology Transfer along the lifecycle of Union funded research projects, EIT ICT Labs boosts their market impact.

...cyklu życia projektów badawczych finansowanych ze środków unijnych „katalizatory” WWiI, takie jak
radar
innowacji (Innovation
Radar
), buster patentów (Patent Booster) i program transferu...
By applying KIC "catalysts" such as the Innovation
Radar
, the Patent Booster and the Technology Transfer along the lifecycle of Union funded research projects, EIT ICT Labs boosts their market impact.

Stosując w całym cyklu życia projektów badawczych finansowanych ze środków unijnych „katalizatory” WWiI, takie jak
radar
innowacji (Innovation
Radar
), buster patentów (Patent Booster) i program transferu technologii, EIT ICT Labs zwiększa wpływ tych projektów na rynek.

In order to enable navigation in poor visibility by means of
radar
, the fairway should be equipped with radar reflecting top marks on buoys and beacons and with radar marks in front of bridge piles.

W celu umożliwienia żeglugi przy słabej widoczności z wykorzystaniem
radaru
drogę wodną należy wyposażyć w reflektory radarowe umieszczone u góry na bojach i znakach nawigacyjnych oraz radiolatarnie...
In order to enable navigation in poor visibility by means of
radar
, the fairway should be equipped with radar reflecting top marks on buoys and beacons and with radar marks in front of bridge piles.

W celu umożliwienia żeglugi przy słabej widoczności z wykorzystaniem
radaru
drogę wodną należy wyposażyć w reflektory radarowe umieszczone u góry na bojach i znakach nawigacyjnych oraz radiolatarnie znakujące na przedzie filarów mostowych.

However, the use of
radars
of that technology has to be limited to avoid interference with other applications that use the 24 GHz range radio spectrum band.

Jednakże, użycie
radarów
wykorzystujących tę technologię musi być ograniczone, aby uniknąć zakłóceń z innymi urządzeniami wykorzystującymi widmo radiowe w paśmie 24 GHz.
However, the use of
radars
of that technology has to be limited to avoid interference with other applications that use the 24 GHz range radio spectrum band.

Jednakże, użycie
radarów
wykorzystujących tę technologię musi być ograniczone, aby uniknąć zakłóceń z innymi urządzeniami wykorzystującymi widmo radiowe w paśmie 24 GHz.

Following compatibility studies with automotive short-range
radar
of a number of these devices operating in Europe, CEPT has concluded that compatibility is possible under certain conditions,...

W wyniku badań kompatybilnościowych samochodowych urządzeń
radarowych
bliskiego zasięgu przeprowadzonych na szeregu takich urządzeń pracujących w Europie, CEPT uznał, że kompatybilność jest zachowana...
Following compatibility studies with automotive short-range
radar
of a number of these devices operating in Europe, CEPT has concluded that compatibility is possible under certain conditions, principally by decoupling the centre frequencies of the two systems by at least 25 MHz, and that the risk of harmful interference is low and will not create false speed measurements.

W wyniku badań kompatybilnościowych samochodowych urządzeń
radarowych
bliskiego zasięgu przeprowadzonych na szeregu takich urządzeń pracujących w Europie, CEPT uznał, że kompatybilność jest zachowana pod pewnymi warunkami, głównie poprzez oddalenie środkowych częstotliwości tych dwóch systemów o co najmniej 25 MHz, oraz że ryzyko szkodliwych zakłóceń jest niskie i nie spowoduje fałszywych pomiarów prędkości.

...not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

Uwaga 3: Uwagi 1 i 2 w nagłówku Kategorii 3 oznaczaja, że pozycja 3A001.b.2. nie obejmuje kontrolą MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacjnych,...
Note 3: Notes 1 and 2 in the chapeau to Category 3 mean that 3A001.b.2. does not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

Uwaga 3: Uwagi 1 i 2 w nagłówku Kategorii 3 oznaczaja, że pozycja 3A001.b.2. nie obejmuje kontrolą MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacjnych, radiolokacjnych, motoryzacjnych.

...not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

...MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.
Note 3:Notes 1 and 2 in the chapeau to Category 3 mean that 3A001.b.2. does not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

Uwaga 3:Uwagi 1 i 2 w nagłówku kategorii 3 oznaczają, że pozycja 3A001.b.2 nie obejmuje kontrolą MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.

...not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

...MMIC–ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.
Note 3:Notes 1 and 2 in the chapeau to Category 3 mean that 3A001.b.2. does not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

Uwaga 3:Uwagi 1 i 2 w nagłówku Kategorii 3 oznaczają, że pozycja 3A001.b.2. nie obejmuje kontrolą MMIC–ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.

...not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

...MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.
Note 3: Notes 1 and 2 in the chapeau to Category 3 mean that 3A001.b.2. does not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

Uwaga 3: Uwagi 1 i 2 w nagłówku Kategorii 3 oznaczają, że pozycja 3A001.b.2 nie obejmuje kontrolą MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.

...not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

...MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.
Note 3:Notes 1 and 2 in the chapeau to Category 3 mean that 3A001.b.2. does not control MMICs if they are specially designed for other applications, e.g., telecommunications,
radar
, automobiles.

Uwaga 3:Uwagi 1 i 2 w nagłówku kategorii 3 oznaczają, że pozycja 3A001.b.2 nie obejmuje kontrolą MMIC-ów, jeśli są one specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań, np. telekomunikacyjnych,
radiolokacyjnych
, motoryzacyjnych.

contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

niezawierających żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz
contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

niezawierających żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz

Contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierających żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz
Contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierających żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz

It contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierają żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz
It contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierają żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz

it contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierają żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz
it contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierają żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz

It contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierają żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz
It contains no provisions for remote control of the
radar
scan rate from the enroute ATC centre; and

nie zawierają żadnych elementów umożliwiających zdalne sterowanie szybkością przeszukiwania
radaru
z ośrodka ATC; oraz

...purpose of paragraph 1, the sum of such interrogations shall not cause the secondary surveillance
radar
transponder to exceed the rates of reply per second, excluding any squitter transmissions,...

Do celów ust. 1 suma takich wywołań nie powoduje przekroczenia przez transponder wtórnego
radaru
dozorowania poziomu odpowiedzi na sekundę, z wyłączeniem przekazów typu squitter, określonych w ppkt...
For the purpose of paragraph 1, the sum of such interrogations shall not cause the secondary surveillance
radar
transponder to exceed the rates of reply per second, excluding any squitter transmissions, specified in paragraph 3.1.1.7.9.1 for Mode A/C replies and in paragraph 3.1.2.10.3.7.3 for Mode S replies of Annex 10 to the Chicago Convention, Volume IV, Fourth Edition.

Do celów ust. 1 suma takich wywołań nie powoduje przekroczenia przez transponder wtórnego
radaru
dozorowania poziomu odpowiedzi na sekundę, z wyłączeniem przekazów typu squitter, określonych w ppkt 3.1.1.7.9.1 (odpowiedzi modu A/C) oraz w ppkt 3.1.2.10.3.7.3 (odpowiedzi modu S) załącznika 10 do Konwencji chicagowskiej, tom IV, wydanie czwarte.

By 5 February 2015 at the latest Member States shall ensure that a secondary surveillance
radar
transponder on board any aircraft flying over a Member State is not subject to excessive interrogations...

Najpóźniej do dnia 5 lutego 2015 r. państwa członkowskie gwarantują, że transponder wtórnego
radaru
dozorowania na pokładzie każdego statku powietrznego przelatującego nad państwem członkowskim nie...
By 5 February 2015 at the latest Member States shall ensure that a secondary surveillance
radar
transponder on board any aircraft flying over a Member State is not subject to excessive interrogations that are transmitted by ground-based surveillance interrogators and which either elicit replies or whilst not eliciting a reply are of sufficient power to exceed the minimum threshold level of the receiver of the secondary surveillance radar transponder.

Najpóźniej do dnia 5 lutego 2015 r. państwa członkowskie gwarantują, że transponder wtórnego
radaru
dozorowania na pokładzie każdego statku powietrznego przelatującego nad państwem członkowskim nie jest przedmiotem nadmiernych wywołań przez naziemne interrogatory dozorowania, które wymuszałyby odpowiedź albo, nie wymuszając odpowiedzi, miały moc przekraczającą próg czułości odbiornika tego transpondera.

...2016 at the latest the list of State aircraft that cannot be equipped with secondary surveillance
radar
transponders that comply with the requirements set out in Part A of Annex II, together with...

...r., wykaz państwowych statków powietrznych, które nie mogą być wyposażone w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania spełniające wymogi ustanowione w części A załącznika II, wraz z uzasadnieniem...
Member States shall communicate to the Commission by 1 July 2016 at the latest the list of State aircraft that cannot be equipped with secondary surveillance
radar
transponders that comply with the requirements set out in Part A of Annex II, together with the justification for non-equipage.

Państwa członkowskie przekazują Komisji, najpóźniej do dnia 1 lipca 2016 r., wykaz państwowych statków powietrznych, które nie mogą być wyposażone w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania spełniające wymogi ustanowione w części A załącznika II, wraz z uzasadnieniem braku takiej możliwości.

...State aircraft operating in accordance with Article 2(2) are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capability set out in Part A of Annex II.

...państwowych statków powietrznych, eksploatowanych zgodnie z art. 2 ust. 2, w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania o funkcjach określonych w części A załącznika II.
Member States shall ensure that, by 7 December 2017 at the latest, State aircraft operating in accordance with Article 2(2) are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capability set out in Part A of Annex II.

Państwa członkowskie zapewniają, najpóźniej do dnia 7 grudnia 2017 r., wyposażenie państwowych statków powietrznych, eksploatowanych zgodnie z art. 2 ust. 2, w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania o funkcjach określonych w części A załącznika II.

...of airworthiness first issued before 8 January 2015, are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capabilities set out in Part A of Annex II;

...zdatności do lotu wydanymi po raz pierwszy przed dniem 8 stycznia 2015 r., w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania posiadające funkcje określone w części A załącznika II;
aircraft operating flights referred to in Article 2(2), with an individual certificate of airworthiness first issued before 8 January 2015, are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capabilities set out in Part A of Annex II;

wyposażenie statków powietrznych wykonujących loty, o których mowa w art. 2 ust. 2, z indywidualnymi certyfikatami zdatności do lotu wydanymi po raz pierwszy przed dniem 8 stycznia 2015 r., w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania posiadające funkcje określone w części A załącznika II;

...of airworthiness first issued on or after 8 January 2015 are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capabilities set out in Part A of Annex II;

...do lotu wydanymi po raz pierwszy w dniu 8 stycznia 2015 r. lub później, w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania posiadające funkcje określone w części A załącznika II;
aircraft operating flights referred to in Article 2(2) with an individual certificate of airworthiness first issued on or after 8 January 2015 are equipped with secondary surveillance
radar
transponders having the capabilities set out in Part A of Annex II;

wyposażenie statków powietrznych wykonujących loty, o których mowa w art. 2 ust. 2, z indywidualnymi certyfikatami zdatności do lotu wydanymi po raz pierwszy w dniu 8 stycznia 2015 r. lub później, w transpondery wtórnego
radaru
dozorowania posiadające funkcje określone w części A załącznika II;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich