Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zawijać
Dlatego uzasadnione jest, aby Wspólnota odwodziła te statki od
zawijania
do portów i kotwicowisk państw członkowskich.

It is therefore legitimate for the Community to dissuade those ships from entering the ports and anchorages of Member States.
Dlatego uzasadnione jest, aby Wspólnota odwodziła te statki od
zawijania
do portów i kotwicowisk państw członkowskich.

It is therefore legitimate for the Community to dissuade those ships from entering the ports and anchorages of Member States.

Przegląd uwzględnia cel inspekcji wszystkich statków
zawijających
do portów i kotwicowisk Wspólnoty.

The review shall take into account the objective of inspecting all ships
calling at
ports and anchorages within the Community.
Przegląd uwzględnia cel inspekcji wszystkich statków
zawijających
do portów i kotwicowisk Wspólnoty.

The review shall take into account the objective of inspecting all ships
calling at
ports and anchorages within the Community.

...z art. 5 ust. 2 lit. a) oraz inspekcje co najmniej 85 % łącznej liczby statków o priorytecie II
zawijających
do portów i kotwicowisk tego państwa.

...under Article 5(2)(a) and inspections on at least 85 % of the total number of Priority II ships
calling
at its ports and anchorages.
Państwo członkowskie, w którym łączna liczba zawinięć do portu statków o priorytecie I i II jest niższa od jego udziału w łącznej liczbie inspekcji, o którym mowa w art. 5 ust. 2 lit. b), uznaje się za spełniające wymóg, jeżeli przeprowadza inspekcje statków o priorytecie I wymagane zgodnie z art. 5 ust. 2 lit. a) oraz inspekcje co najmniej 85 % łącznej liczby statków o priorytecie II
zawijających
do portów i kotwicowisk tego państwa.

A Member State, in which the total number of calls of Priority I and Priority II ships is less than the inspection share referred to in Article 5(2)(b), shall be regarded as complying with such commitment, if that Member State carries out the inspections of Priority I ships required under Article 5(2)(a) and inspections on at least 85 % of the total number of Priority II ships
calling
at its ports and anchorages.

...inspekcji i nie pozostawia bez inspekcji więcej niż 30 % łącznej liczby statków o priorytecie I
zawijających
do portów i kotwicowisk tego państwa.

...and if that Member State does not miss more than 30 % of the total number of Priority I ships
calling
at its ports and anchorages.
Państwo członkowskie, w którym łączna liczba zawinięć do portu statków o priorytecie I przekracza jego udział w łącznej liczbie inspekcji, o którym mowa w art. 5 ust. 2 lit. b), uznaje się za spełniające wymóg, jeżeli przeprowadza liczbę inspekcji statków o priorytecie I odpowiadającą co najmniej jego udziałowi w łącznej liczbie inspekcji i nie pozostawia bez inspekcji więcej niż 30 % łącznej liczby statków o priorytecie I
zawijających
do portów i kotwicowisk tego państwa.

A Member State in which the total number of calls of Priority I ships exceeds its inspection share referred to in Article 5(2)(b), shall be regarded as complying with such commitment, if a number of inspections on Priority I ships carried out by that Member State corresponds at least to such inspection share and if that Member State does not miss more than 30 % of the total number of Priority I ships
calling
at its ports and anchorages.

5 % łącznej liczby statków o priorytecie I, o wysokim profilu ryzyka,
zawijających
do portów i kotwicowisk tego państwa;

5 % of the total number of Priority I ships with a high risk profile
calling at
its ports and anchorages;
5 % łącznej liczby statków o priorytecie I, o wysokim profilu ryzyka,
zawijających
do portów i kotwicowisk tego państwa;

5 % of the total number of Priority I ships with a high risk profile
calling at
its ports and anchorages;

...ich utrzymuje się skuteczny system inspekcji w porcie statków rybackich z państw trzecich
zawijających
do portów państw członkowskich.

...IUU fishing, an effective scheme of inspections in port for third country fishing vessels
calling at
the ports of Member States shall be maintained.
W celu zapobiegania połowom NNN oraz odstraszania przed nimi i eliminowania ich utrzymuje się skuteczny system inspekcji w porcie statków rybackich z państw trzecich
zawijających
do portów państw członkowskich.

With a view to prevent, deter and eliminate IUU fishing, an effective scheme of inspections in port for third country fishing vessels
calling at
the ports of Member States shall be maintained.

...państwa członkowskiego w łącznej liczbie inspekcji jest określany w oparciu o liczbę statków
zawijających
do portów danego państwa członkowskiego w stosunku do ogólnej liczby statków zawijający

The inspection share of each Member State shall be based on the number of individual ships
calling at
ports of the Member State concerned in relation to the sum of the number of individual ships...
Udział każdego państwa członkowskiego w łącznej liczbie inspekcji jest określany w oparciu o liczbę statków
zawijających
do portów danego państwa członkowskiego w stosunku do ogólnej liczby statków zawijających do portów poszczególnych państw w obrębie Wspólnoty i w regionie podlegającym memorandum paryskiemu.

The inspection share of each Member State shall be based on the number of individual ships
calling at
ports of the Member State concerned in relation to the sum of the number of individual ships calling at ports of each State within the Community and the Paris MOU region.

...zharmonizowanego systemu kontroli państwa portu, obejmującego skoordynowane inspekcje statków
zawijających
do portów, w tym portów państw członkowskich, w regionie podlegającym memorandum parysk

...through a harmonised system of port State control, comprising coordinated inspection of ships
calling at
ports, including Member States’ ports, in the Paris MOU Region.
Celem memorandum paryskiego jest wyeliminowanie statków niespełniających norm za pomocą zharmonizowanego systemu kontroli państwa portu, obejmującego skoordynowane inspekcje statków
zawijających
do portów, w tym portów państw członkowskich, w regionie podlegającym memorandum paryskiemu.

The Paris MOU seeks to eliminate the operation of sub-standard ships through a harmonised system of port State control, comprising coordinated inspection of ships
calling at
ports, including Member States’ ports, in the Paris MOU Region.

dostępne dane dotyczące ruchu/przemieszczania się statków na terytorium Unii lub statków
zawijających
do portów w krajach trzecich bądź wolnych obszarach celnych.

available data concerning ship traffic/movement within the Union, and/or
calling at
third country ports or in free zones.
dostępne dane dotyczące ruchu/przemieszczania się statków na terytorium Unii lub statków
zawijających
do portów w krajach trzecich bądź wolnych obszarach celnych.

available data concerning ship traffic/movement within the Union, and/or
calling at
third country ports or in free zones.

Statki regularnie
zawijające
do portów, w których występuje duża liczba komarów, muszą być wyposażone w odpowiednie urządzenia wymagane przez właściwy organ.

Ships regularly trading to mosquito-infested ports shall be fitted with appropriate devices as required by the competent authority.
Statki regularnie
zawijające
do portów, w których występuje duża liczba komarów, muszą być wyposażone w odpowiednie urządzenia wymagane przez właściwy organ.

Ships regularly trading to mosquito-infested ports shall be fitted with appropriate devices as required by the competent authority.

Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.
Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.

Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.
Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.

Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.
Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.

Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.
Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.

Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.
Zawija
do portów w Zatoce Perskiej i w Indiach.

Valfajr has
port
calls
in the Persian Gulf and India.

...byłoby gromadzenie odpowiednich danych dotyczących ruchu statków na terytorium Unii lub statków
zawijających
do portów krajów trzecich lub do wolnych obszarów celnych.

...would be important to collect relevant data concerning ship traffic within the Union and/or ships
calling at
third country ports or in free zones.
Do celów niniejszej dyrektywy ważne byłoby gromadzenie odpowiednich danych dotyczących ruchu statków na terytorium Unii lub statków
zawijających
do portów krajów trzecich lub do wolnych obszarów celnych.

For the purposes of this Directive, it would be important to collect relevant data concerning ship traffic within the Union and/or ships
calling at
third country ports or in free zones.

Aby spełnić wymogi dyrektywy, większość gazowców LNG
zawijających
do portów UE mogłaby stosować technologię ograniczania emisji poprzez używanie mieszanki paliwa żeglugowego i oparów skroplonego...

In order to meet the requirements of the Directive most LNG Carriers
calling at
EU ports could use emission abatement technology employing a mixture of marine fuels and boil-off gas to produce...
Aby spełnić wymogi dyrektywy, większość gazowców LNG
zawijających
do portów UE mogłaby stosować technologię ograniczania emisji poprzez używanie mieszanki paliwa żeglugowego i oparów skroplonego gazu; w ten sposób produkowane emisje siarki byłyby równe emisjom z paliw o zawartości siarki 0,1 % lub mniejsze od nich.

In order to meet the requirements of the Directive most LNG Carriers
calling at
EU ports could use emission abatement technology employing a mixture of marine fuels and boil-off gas to produce sulphur emissions equal to or lower than 0,1 % sulphur fuel emissions.

...się jego instalacji na pokładach statków odbywających rejsy krajowe lub międzynarodowe, które
zawijają
do portów Wspólnoty.

...should be systematically required on board ships making national or international voyages which
call at
Community ports.
Mając na uwadze znaczenie takiego sprzętu przy określaniu polityki zapobiegania wypadkom w żegludze morskiej, należy systematycznie domagać się jego instalacji na pokładach statków odbywających rejsy krajowe lub międzynarodowe, które
zawijają
do portów Wspólnoty.

Given its importance in the formulation of a policy to prevent shipping accidents, such equipment should be systematically required on board ships making national or international voyages which
call at
Community ports.

...profilu ryzyka, które – zgodnie z informacjami pochodzącymi z bazy danych inspekcji – rzadko
zawijają
do portów Wspólnoty.

...with a high risk profile, which, according to the information provided by the inspection database,
call at
ports within the Community infrequently.
Niezależnie od wartości procentowych określonych w lit. a) i b), w odniesieniu do statków o priorytecie I zawijających do kotwicowisk, państwa członkowskie nadają pierwszeństwo inspekcjom statków o wysokim profilu ryzyka, które – zgodnie z informacjami pochodzącymi z bazy danych inspekcji – rzadko
zawijają
do portów Wspólnoty.

Notwithstanding the percentages in (a) and (b), for Priority I ships calling at anchorages, Member States shall prioritise inspection of ships with a high risk profile, which, according to the information provided by the inspection database,
call at
ports within the Community infrequently.

...statków, które – zgodnie z informacjami pochodzącymi z bazy danych wyników inspekcji – rzadko
zawijają
do portów Wspólnoty.

...inspection of ships, which, according to the information provided by the inspection database,
call at
ports within the Community infrequently.
Niezależnie od wartości procentowych określonych w lit. a) i b), państwa członkowskie nadają pierwszeństwo inspekcji statków, które – zgodnie z informacjami pochodzącymi z bazy danych wyników inspekcji – rzadko
zawijają
do portów Wspólnoty.

Notwithstanding the percentages in (a) and (b), Member States shall prioritise inspection of ships, which, according to the information provided by the inspection database,
call at
ports within the Community infrequently.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich