Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: myśl
Komisja podsumowuje więc, że NGP i SIMPE można uznać za grupę kwalifikującą się do pomocy w
myśl
wspólnotowych wytycznych.

...therefore concludes that both NGP and SIMPE can be considered as a group eligible for aid
under
the Community guidelines.
Komisja podsumowuje więc, że NGP i SIMPE można uznać za grupę kwalifikującą się do pomocy w
myśl
wspólnotowych wytycznych.

The Commission therefore concludes that both NGP and SIMPE can be considered as a group eligible for aid
under
the Community guidelines.

...niż została przyznana pomoc w maju 2006 r. Nie jest to więc przedsiębiorstwo nowoutworzone w
myśl
wspólnotowych wytycznych.

...three years before the granting of the aid measures in May 2006. It is therefore not a new firm
within
the
meaning
of the Community guidelines. Moreover, NGP displays the characteristics of a firm
Z drugiej strony NGP powstało w lutym 2003 r., a rozpoczęło działalność w marcu 2003 r., tj. na ponad trzy lata wcześniej niż została przyznana pomoc w maju 2006 r. Nie jest to więc przedsiębiorstwo nowoutworzone w
myśl
wspólnotowych wytycznych.

On the other hand, NGP was created in February 2003 and started operations in March 2003, i.e. more than three years before the granting of the aid measures in May 2006. It is therefore not a new firm
within
the
meaning
of the Community guidelines. Moreover, NGP displays the characteristics of a firm in difficulty.

...słowy, pomoc porównywalną do pomocy operacyjnej, w konsekwencji niezgodnej ze wspólnym rynkiem w
myśl
punktu 3.5 Wytycznych wspólnotowych (zwanych dalej „Wytycznymi”) dotyczących pomocy państwa w s

...basis of price, quantity or unit of production it was to be regarded as constituting operating aid
within
the
meaning
of point 3.5 of the Community guidelines for State aid in the agriculture...
Na podstawie powyższych rozważań Komisja nie mogła wykluczyć, że chodzi o pomoc zmierzającą wyłącznie do polepszenia sytuacji finansowej producentów bez przyczynienia się w żaden sposób do rozwoju sektora, pomoc przyznaną w dużej mierze wyłącznie na podstawie cen, ilości i jednostki produkcji, innymi słowy, pomoc porównywalną do pomocy operacyjnej, w konsekwencji niezgodnej ze wspólnym rynkiem w
myśl
punktu 3.5 Wytycznych wspólnotowych (zwanych dalej „Wytycznymi”) dotyczących pomocy państwa w sektorze rolnym.

In the light of the above, the Commission could not rule out that the aid was intended simply to improve the financial situation of producers without in any way contributing to the development of the sector and, moreover, that since the aid was granted solely on the basis of price, quantity or unit of production it was to be regarded as constituting operating aid
within
the
meaning
of point 3.5 of the Community guidelines for State aid in the agriculture sector (hereafter referred to as the ‘guidelines’) and, therefore as being incompatible with the common market.

...określony w podpunkcie 4.2.1 jako personel wykonujący zadania kluczowe dla bezpieczeństwa w
myśl
podpunktu 2.2 niniejszej TSI musi być sprawny fizycznie, aby spełnić wszelkie normy operacyjne

Staff specified in Subsection 4.2.1 as staff performing safety critical tasks in
accordance with
Subsection 2.2 of this TSI must have appropriate fitness to ensure that overall operational and safety...
Personel określony w podpunkcie 4.2.1 jako personel wykonujący zadania kluczowe dla bezpieczeństwa w
myśl
podpunktu 2.2 niniejszej TSI musi być sprawny fizycznie, aby spełnić wszelkie normy operacyjne i normy bezpieczeństwa .

Staff specified in Subsection 4.2.1 as staff performing safety critical tasks in
accordance with
Subsection 2.2 of this TSI must have appropriate fitness to ensure that overall operational and safety standards are met.

...określony w podpunkcie 4.2.1 jako personel wykonujący zadania kluczowe dla bezpieczeństwa w
myśl
podpunktu 2.2 niniejszej TSI musi być sprawny fizycznie, aby spełnić wszelkie normy ruchowe i n

Staff specified in Subsection 4.2.1 as staff performing safety critical tasks in
accordance with
Subsection 2.2 of this TSI must have appropriate fitness to ensure that overall operational and safety...
Personel określony w podpunkcie 4.2.1 jako personel wykonujący zadania kluczowe dla bezpieczeństwa w
myśl
podpunktu 2.2 niniejszej TSI musi być sprawny fizycznie, aby spełnić wszelkie normy ruchowe i normy bezpieczeństwa.

Staff specified in Subsection 4.2.1 as staff performing safety critical tasks in
accordance with
Subsection 2.2 of this TSI must have appropriate fitness to ensure that overall operational and safety standards are met.

...kartelu w sektorze nadtlenku wodoru i nadboranu sodu, oraz wyraziło chęć współpracy z Komisją, w
myśl
jej obwieszczenia z 2002 w sprawie zwalniania z grzywien i zmniejszania grzywien (tzw. „obwiesz

...of a cartel in the HP and PBS sector and expressed the wish to cooperate with the Commission
under
the 2002 Notice on immunity from fines and reduction of fines in cartel cases (‘Leniency Notic
W grudniu 2002 r. przedsiębiorstwo Degussa poinformowało Komisję o istnieniu kartelu w sektorze nadtlenku wodoru i nadboranu sodu, oraz wyraziło chęć współpracy z Komisją, w
myśl
jej obwieszczenia z 2002 w sprawie zwalniania z grzywien i zmniejszania grzywien (tzw. „obwieszczenie w sprawie obniżania grzywien”).

In December 2002 Degussa informed the Commission of the existence of a cartel in the HP and PBS sector and expressed the wish to cooperate with the Commission
under
the 2002 Notice on immunity from fines and reduction of fines in cartel cases (‘Leniency Notice’).

...odnoszących się do kompatybilności elektromagnetycznej [3] została poddana przeglądowi w
myśl
inicjatywy znanej jako Uproszczone ustawodawstwo w zakresie rynku wewnętrznego (Simpler Legisla

...the Member States relating to electromagnetic compatibility [3] has been the subject of a review
under
the initiative known as Simpler Legislation for the Internal Market (SLIM).
Dyrektywa Rady 89/336/EWG z dnia 3 maja 1989 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do kompatybilności elektromagnetycznej [3] została poddana przeglądowi w
myśl
inicjatywy znanej jako Uproszczone ustawodawstwo w zakresie rynku wewnętrznego (Simpler Legislation for the Internal Market - SLIM).

Council Directive 89/336/EEC of 3 May 1989 on the approximation of laws of the Member States relating to electromagnetic compatibility [3] has been the subject of a review
under
the initiative known as Simpler Legislation for the Internal Market (SLIM).

...płatności kapitału) zgodnie z paragrafem 11, ponieważ umowa zasadnicza jest instrumentem dłużnym w
myśl
paragrafu OS27, a indeksowana płatność kapitału nie jest ściśle powiązana z zasadniczym...

...or loss, it is required to separate an embedded derivative (ie the indexed principal payment)
under
paragraph 11 because the host contract is a debt instrument
under
paragraph AG27 and the index
Jeśli emitent w momencie początkowego ujęcia nie zakwalifikował instrumentu z opcją sprzedaży jako zobowiązanie finansowe wyceniane w wartości godziwej przez wynik finansowy, wymaga się, aby instrument wbudowany został oddzielony (tj. indeksowane płatności kapitału) zgodnie z paragrafem 11, ponieważ umowa zasadnicza jest instrumentem dłużnym w
myśl
paragrafu OS27, a indeksowana płatność kapitału nie jest ściśle powiązana z zasadniczym instrumentem dłużnym zgodnie z paragrafem OS30 pkt. a).

Unless the issuer on initial recognition designates the puttable instrument as a financial liability at fair value through profit or loss, it is required to separate an embedded derivative (ie the indexed principal payment)
under
paragraph 11 because the host contract is a debt instrument
under
paragraph AG27 and the indexed principal payment is not closely related to a host debt instrument
under
paragraph AG 30(a).

...płatności kapitału) zgodnie z paragrafem 11, ponieważ umowa zasadnicza jest instrumentem dłużnym w
myśl
paragrafu OS27, a indeksowana płatność kapitału nie jest ściśle powiązana z zasadniczym...

[…] It is required to separate an embedded derivative (ie the indexed principal payment)
under
paragraph 11 because the host contract is a debt instrument
under
paragraph AG27 and the indexed...
[…] Wymaga się, aby instrument wbudowany został oddzielony (tj. indeksowane płatności kapitału) zgodnie z paragrafem 11, ponieważ umowa zasadnicza jest instrumentem dłużnym w
myśl
paragrafu OS27, a indeksowana płatność kapitału nie jest ściśle powiązana z zasadniczym instrumentem dłużnym zgodnie z paragrafem OS30(a).

[…] It is required to separate an embedded derivative (ie the indexed principal payment)
under
paragraph 11 because the host contract is a debt instrument
under
paragraph AG27 and the indexed principal payment is not closely related to a host debt instrument
under
paragraph AG30(a).

Pomoc ta, w
myśl
jakichkolwiek odstępstw przewidzianych w traktacie, nie jest zgodna ze wspólnym rynkiem i musi być w konsekwencji zabroniona.

This aid is not compatible with the common market
under
any exemption provided for in the Treaty, and must be prohibited.
Pomoc ta, w
myśl
jakichkolwiek odstępstw przewidzianych w traktacie, nie jest zgodna ze wspólnym rynkiem i musi być w konsekwencji zabroniona.

This aid is not compatible with the common market
under
any exemption provided for in the Treaty, and must be prohibited.

Komisja zwróciła ponadto uwagę, że pomoc nie zdaje się być zgodna ze wspólnym rynkiem w
myśl
jakichkolwiek innych przepisów, mających zastosowanie w dziedzinie pomocy państwa.

The Commission also noted that the aid did not appear compatible with the common market
under
any relevant State aid provisions.
Komisja zwróciła ponadto uwagę, że pomoc nie zdaje się być zgodna ze wspólnym rynkiem w
myśl
jakichkolwiek innych przepisów, mających zastosowanie w dziedzinie pomocy państwa.

The Commission also noted that the aid did not appear compatible with the common market
under
any relevant State aid provisions.

...dla przemysłu stoczniowego [12], nie jest też, jak się wydaje, zgodna ze wspólnym rynkiem w
myśl
jakichkolwiek innych przepisów, mających zastosowanie w dziedzinie pomocy państwa.

...procedure (paragraphs 9 and 10), the notified aid is not compatible with the common market
under
the Framework on State aid to shipbuilding [12], nor does it seem to be compatible with the co
Z powodów podanych w decyzji o wszczęciu postępowania (pkt 9 i 10), zgłoszona pomoc nie jest zgodna ze wspólnym rynkiem w rozumieniu przepisów dotyczących pomocy państwa dla przemysłu stoczniowego [12], nie jest też, jak się wydaje, zgodna ze wspólnym rynkiem w
myśl
jakichkolwiek innych przepisów, mających zastosowanie w dziedzinie pomocy państwa.

For the reasons indicated in the decision to initiate the investigation procedure (paragraphs 9 and 10), the notified aid is not compatible with the common market
under
the Framework on State aid to shipbuilding [12], nor does it seem to be compatible with the common market on the
basis
of any other applicable State aid provisions.

W
myśl
komunikatu w sprawie restrukturyzacji, aby zachować zgodność z rynkiem wewnętrznym na podstawie art. 107 ust. 3 lit. b) Traktatu restrukturyzacja instytucji finansowych w kontekście obecnego...

According
to the Restructuring Communication, in order to be compatible with the internal market
under
Article 107(3)(b) of the Treaty, the restructuring of a financial institution in the context of...
W
myśl
komunikatu w sprawie restrukturyzacji, aby zachować zgodność z rynkiem wewnętrznym na podstawie art. 107 ust. 3 lit. b) Traktatu restrukturyzacja instytucji finansowych w kontekście obecnego kryzysu finansowego musi prowadzić do przywrócenia rentowności banku, obejmować dostateczny wkład własny i podział obciążenia oraz wystarczające środki ograniczające zakłócenie konkurencji.

According
to the Restructuring Communication, in order to be compatible with the internal market
under
Article 107(3)(b) of the Treaty, the restructuring of a financial institution in the context of the current financial crisis has to lead to the restoration of the viability of the bank, include sufficient own contribution and burden-sharing and contain sufficient measures limiting distortions of competition.

...pomocy państwa, a FINAGRA zawsze działała według normalnych warunków gospodarki rynkowej w
myśl
komunikatu Komisji w sprawie stosowania art. 92 i 93 (obecnie art. 87–89) Traktatu WE do przeds

...State aid elements and that Finagra has always operated under normal market economy conditions
within
the
meaning
of the Commission's communication on the application of Articles 92 and 93 (now A
Władze włoskie ponownie oświadczyły, że operacje FINAGRY nigdy nie zawierały elementów pomocy państwa, a FINAGRA zawsze działała według normalnych warunków gospodarki rynkowej w
myśl
komunikatu Komisji w sprawie stosowania art. 92 i 93 (obecnie art. 87–89) Traktatu WE do przedsiębiorstw publicznych.

The Italian authorities have consistently stated that Finagra operations have never involved State aid elements and that Finagra has always operated under normal market economy conditions
within
the
meaning
of the Commission's communication on the application of Articles 92 and 93 (now Articles 87 to 89) of the EC Treaty to public companies.

...wskaźników statystycznych dotyczących przedsiębiorstw i handlu na poziomie mikroekonomicznym: w
myśl
koncepcji statystycznego „magazynu danych”.

The ultimate aim of this action is to create fully integrated data sets for enterprise and trade statistics at micro level: a ‘data warehouse’ approach to statistics.
Ostatecznym celem tego działania jest stworzenie w pełni zintegrowanych zestawów wskaźników statystycznych dotyczących przedsiębiorstw i handlu na poziomie mikroekonomicznym: w
myśl
koncepcji statystycznego „magazynu danych”.

The ultimate aim of this action is to create fully integrated data sets for enterprise and trade statistics at micro level: a ‘data warehouse’ approach to statistics.

...Komisja nie kwestionuje, że FMA w obliczu faktu, że istnieje dwóch możliwych oferentów, miał w
myśl
prawa austriackiego zakaz przeprowadzenia tak zwanego testu Fit & Proper zgodnie z art. 20 BWG.

...law to carry out the so-called ‘fit & proper test’ based on Section 20 of the Banking Act in
view
of the two potential bidders; it is indeed a common requirement in any comparable procedure tha
Z punktu widzenia prawa procesowego Komisja nie kwestionuje, że FMA w obliczu faktu, że istnieje dwóch możliwych oferentów, miał w
myśl
prawa austriackiego zakaz przeprowadzenia tak zwanego testu Fit & Proper zgodnie z art. 20 BWG. W istocie we wszystkich porównywalnych procedurach zezwolenie urzędu nadzoru wydawane jest dopiero po ustaleniu konkretnego podmiotu kupującego.

From a procedural point of view, the Commission does not dispute that the FMA was prohibited by Austrian law to carry out the so-called ‘fit & proper test’ based on Section 20 of the Banking Act in
view
of the two potential bidders; it is indeed a common requirement in any comparable procedure that a specific buyer has to be identified before regulatory approval can be given.

...definiuje się jako prawny status danej osoby w zakresie stanu małżeńskiego lub partnerskiego w
myśl
prawa lub obyczajów danego kraju (status de iure).

...conjugal status of an individual in relation to the marriage laws (or customs) of the country (
that
is the de jure status).
Stan cywilny definiuje się jako prawny status danej osoby w zakresie stanu małżeńskiego lub partnerskiego w
myśl
prawa lub obyczajów danego kraju (status de iure).

Marital status is defined as the (legal) conjugal status of an individual in relation to the marriage laws (or customs) of the country (
that
is the de jure status).

Agencje wykonawcze są osobami prawnymi w
myśl
prawa wspólnotowego, stworzonymi na mocy decyzji Komisji, którym mogą być przekazywane kompetencje w celu wykonania całości lub części programu lub...

The executive agencies shall be legal persons under Community law created by Commission Decision to which powers may be delegated to implement all or part of a Community programme or project on...
Agencje wykonawcze są osobami prawnymi w
myśl
prawa wspólnotowego, stworzonymi na mocy decyzji Komisji, którym mogą być przekazywane kompetencje w celu wykonania całości lub części programu lub projektu wspólnotowego w imieniu Komisji i na jej odpowiedzialność zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r. ustanawiającym statut agencji wykonawczych, którym zostaną powierzone niektóre zadania w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi.

The executive agencies shall be legal persons under Community law created by Commission Decision to which powers may be delegated to implement all or part of a Community programme or project on behalf of the Commission and under its responsibility in accordance with Council Regulation (EC) No 58/2003 of 19 December 2002 laying down the statute for executive agencies to be entrusted with certain tasks in the management of Community programmes.

...kredytową upoważnioną zgodnie z dyrektywą 2013/36/UE lub inną instytucją finansową, która w
myśl
prawa krajowego podlega równoważnemu systemowi zezwoleń i nadzoru.

Home Member States shall provide that tied credit intermediaries are to be subject to supervision directly or as part of the supervision of the creditor on behalf of which they act if the creditor is...
Państwa członkowskie pochodzenia zapewniają, by powiązani pośrednicy kredytowi podlegali nadzorowi bezpośrednio lub w ramach nadzoru nad kredytodawcą, w imieniu którego działają, jeżeli kredytodawca jest instytucją kredytową upoważnioną zgodnie z dyrektywą 2013/36/UE lub inną instytucją finansową, która w
myśl
prawa krajowego podlega równoważnemu systemowi zezwoleń i nadzoru.

Home Member States shall provide that tied credit intermediaries are to be subject to supervision directly or as part of the supervision of the creditor on behalf of which they act if the creditor is a credit institution authorised in accordance with Directive 2013/36/EU or another financial institution which under national law is subject to an equivalent authorisation and supervision regime.

Uznaje się, że podmioty odpowiedzialne w
myśl
prawa krajowego za świadczenie usług związanych z jednym z rodzajów działalności, o których mowa w załączniku II, prowadzą taką działalność.

Entities which are responsible,
under
national law, for the provision of services related to one of the activities referred to in Annex II, should be presumed to pursue such activities.
Uznaje się, że podmioty odpowiedzialne w
myśl
prawa krajowego za świadczenie usług związanych z jednym z rodzajów działalności, o których mowa w załączniku II, prowadzą taką działalność.

Entities which are responsible,
under
national law, for the provision of services related to one of the activities referred to in Annex II, should be presumed to pursue such activities.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich